Dream Theater 27.09.2005 Helsingissä

  • 3 446
  • 27

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Ajattelin että, onko muita jatkoaikalaisia menossa kuin minä? Ja kiinnostaako edes tämmönen "progemetalli" plinkutes ketään???
Mä näin bändin Provinssi rockissa jokunen vuosi sitten, tässä kotikulmilla, ja fanina tietysti tykkäsin....
Eli syksyllä Hesaan.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kyynhakkeli
Ajattelin että, onko muita jatkoaikalaisia menossa kuin minä? Ja kiinnostaako edes tämmönen "progemetalli" plinkutes ketään???
Mä näin bändin Provinssi rockissa jokunen vuosi sitten, tässä kotikulmilla, ja fanina tietysti tykkäsin....
Eli syksyllä Hesaan.

Liput on varattu eilen permannolta. Edellisellä kerralla emme enää spocksin jälkeen päässeet permannolle ja fiilis latistui latsomoon.

Uusi levy Octavarium ilmestyy 7.6. ja siitä sitten keikkafiilistä imemään.

edit. Ja tänä vuonnahan ei lämppäriä ole vaan Dreamin sällit heittää kaksi erillistä settiä, joten tuskin loppuu kesken.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Mukana kuin peräpukama

DT täältä tullaan. Kiitoksia vain nimimerkki Designerille, joka sai minutkin tämän keikan huomaamaan. Sokeana ja tyhmänä luin keikkalistaa enkä huomannut Helsingin keikkaa ensiksi ollekaan. Ensimmäisenähän se siinä listassa oli. Hyppäsin suoraan katselemaan kesän EuroTourin kalenteria, onneksi Designer onnitteluketjussa havahdutti minut toimintaan.

Näin DT:n ensi kertaa Provinssissa. Tuolloin Dream Theater oli mielestäni luokkaa "ok" ja hyvää vaihtelua. Tyttöystävän käskystä tuolloin keikalla olin. Tuo keikka kuitenkin muutti myös minut bändin ihailijaksi. Tämän jälkeen on tullut hankittua myös itselleni kaikki bändin albumit. Nyt niitä sitten on kaksinkappalein, kun tyttöystävä on samassa huushollissa. Octavariumin pistin tilaukseen CDONISTA lauantaina, toivottavasti saan jo keskiviikoksi.

Tätä on odotettu. Luvassa lienee kertakaikkisen mahtava setti. Paikat on kulmakatsomosta, onneksi sentään suhteellisen alhaalta ja ei aivan kulmauksessa, paljoa ei enää viime viikon puolivälissä ollut jäljellä. Kenttäpaikat olisi ollut sitä jotain, mutta tällä kertaa piti valitettavasti valita katsomopaikat.

Vaikka tämä ketju liittyykin varsinaisesti tulevaan keikkaan, niin bändistä voisi keskustella myös yleisellä tasolla. DT ansaitsee ehdottomasti ketjunsa. Mitäs albumia arvon palstaveljet pitävät onnistuneimpana? Itse kallistuisin joko Scenes from a Memoryn tahi Images And Wordsin suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Yeah. Jos vain finanssit riittävät, niin myö mennähän. Pitäis ehkä alkaa ostelemaan myös uudempia albumeita 1997 viimeksi ostin Falling into infinityn. Ja 2000 keväällä bändi oli mielestäni tiukka kuin vauvan aanus. Vai oliko se linnun? Jok.tap., Images & Words edelleen yksi maailman parhaista levyistä ja Awake ei jää kovinkaan paljoa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Dt:ssä on yksi kurja juttu ja se on se, että laulajan ääni alkaa riipimään tajuntaa raastinraudan tavoin jossain vaiheessa kuuntelua. Siksi parhaat biisit ovat niitä joissa laulua on mahdollisimman vähän tai ne joissa ei mennä niin korkealle, että alkaa vituttamaan. Hienoja biisejä on toki monia ja kivaa kikkailua on kerrakseen, mutta keikalle asti en kuitenkaan jaksa tällä kertaa vääntäytyä. Nummirock vuonna jotain riittäköön.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti Näkkäri
Dt:ssä on yksi kurja juttu ja se on se, että laulajan ääni alkaa riipimään tajuntaa raastinraudan tavoin jossain vaiheessa kuuntelua. Siksi parhaat biisit ovat niitä joissa laulua on mahdollisimman vähän tai ne joissa ei mennä niin korkealle, että alkaa vituttamaan. Hienoja biisejä on toki monia ja kivaa kikkailua on kerrakseen, mutta keikalle asti en kuitenkaan jaksa tällä kertaa vääntäytyä. Nummirock vuonna jotain riittäköön.

Jep, täysin samaa mieltä LaBrien äänestä. Kun tuota Octavariumia on nyt pari kertaa päässyt kuuntelemaan, niin LaBrien kuunteleminen oli kammottava kokemus, sillä miehen äänelle on annettu uutukaiselle entistä enemmän tilaa.

Vaan eipä silti, Octavarium on muutenkin aivan sysipaska levy. Ei voi kuin ihmetellä bändin alamäkeä, kun näita kahta uusinta levyä kuuntelee, ja minusta on jo saavutus sinänsä alittaa surkea Train of Thought. Riffiensä puolesta Octavariumin biisit kuulostavat halvoilta Pantera-, Metallica-, Korn- ja Tool-kopiolta, ja mikä ällistyttävintä, bändi onnistuu välillä kuulostamaan jopa halvalta kopiolta itsestään! Sanottakoon sen verran, että nimibiisiä en ole vielä kuullut, joten ehkä siitä voisi sitten olla jotain hyvää sanottavaa, mutta muusta materiaalista en etsimälläkään löydä rahtustakaan kehuttavaa. Minua ei harmita DT:n uusi suoraviivaisempi linja, vaan se, että bändistä on tullut loppuunkaluttujen metalliriffien hautausmaa, jonne kekseliältä ideoilta on pääsy visusti kielletty.

Keikalle tuli silti hankittua liput, saa nähdä joutuuko katumaan. Jos setti on kuitenkin niin pitkä, kuin mitä on ennakoitu, Octavarium-sontaa ei tarvitse kuunnella koko ajan, ja se voi pelastaa keikan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllähän DT:tä kuuntelee silloin tällöin mielellään stereoista. Toisin kuin HN itse pidän jopa parhaana levynä tuota Train Of Thoughtia juuri niiden raskaampien kitaroiden takia. Ei siitä kyllä itselleni koskaan Pantera ole mieleen tullut , vaikka sekin nuoruuden suosikkibändejä. Metallica sen sijaan on tullut mieleen ja onhan siellä aika suoria lainauksiakin.

Sen sijaan livenä en tätä bändiä lähde katsomaan. Provinssirockissa näin 2002 ja mielestäni ei oikein tuo musiikki ole livemusiikkia. Vaikka tykkäänki kotona kuunnella niin silti kyllästyin jo setin puolivälissä siiheen sooloiluun. Herroilla taisi olla vähän turhan progesetti festareille.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tottakai olen keikkaa menossa syyskuussa katsomaan. Onnittelut Micco!lle siitä, että ehti hankkia liput itselleen. Olen nähnyt DT:n vain kerran aiemmin eli Provinssirockissa 2002 ja silloin keikka oli tasoa hyvä+. Bändi ei ole mikään festaribändi, vaan musiikki vaatii ihan oman ympäristönsä. Odotukset syyskuun keikalta on siis kovat.

Olen levyjen kanssa aika pitkälle samoilla linjoilla HN:n kanssa, tosin omalla listallani ykkönen ja kakkonen vaihtaa paikkaa, kuten myös nelonen ja vitonen. Uutukaista en ole vielä kuunnellut mutta tämä puute korjataan hyvin pian. Enkä tälläkään kerralla aio lipsahtaa siihen vanhaan virheeseen, että tuomio annetaan ekan kuuntelukerran jälkeen. Pitää se vähintään kymmenesti kuunnella ennen kuin mitään varmaa uskaltaa sanoa.

LaBrie on kyllä pumpun heikoin lenkki. Kun kerran solisti esikoislevyn jälkeen vaihdettiin, niin pakkoko siihen tuo jätkä oli mukaan saada. No, jotenkin siihen on jo tottunut, että sieltä ne kiljahdukset tulee.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Dream Theater 27.09.2005 Helsingissä

Viestin lähetti Procamp
Edellisellä kerralla emme enää spocksin jälkeen päässeet permannolle ja fiilis latistui latsomoon.

Tikusta asiaa - miltäs tämä Spocks Beard kuulostaa verrattuna DT:hen?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti tant gredulin
Tikusta asiaa - miltäs tämä Spocks Beard kuulostaa verrattuna DT:hen?
Jos DT on iso pihvi lohkoperunoiden ja höyrystettyjen vihannesten kera, juomana täyteläinen punaviini ja jälkiruoaksi suklaakakku kahvin ja konjakin kanssa, niin SB on kevyt kanasalaatti kuivan valkoviinin kera ilman jälkiruokaa. Eli eri sävyistä ja selvästi kevyempää, mutta ihan hyvää ja monessa tilanteessa se parempi vaihtoehto.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos herroille Designer ja HN. Tämä genre on minulle totaalisen vierasta. Tiedän, että Spokit ovat lämpänneet DT:tä jollain kiertueella, jonka johdosta ketjuun eksyin. Procampin viestistä huomasin, että joku on nähnyt/kuullut.

Jääkiekostahan tämäkin taas lähti :) Kuuleman mukaan Chicago Wolves hyödyntää Spock's Beardin musiikkia sisääntulossa.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)


Octavarium on muutenkin aivan sysipaska levy. Ei voi kuin ihmetellä bändin alamäkeä, kun näita kahta uusinta levyä kuuntelee, ja minusta on jo saavutus sinänsä alittaa surkea Train of Thought. Riffiensä puolesta Octavariumin biisit kuulostavat halvoilta Pantera-, Metallica-, Korn- ja Tool-kopiolta,


Kuuntelin minäkin juuri äsken Octavariumia ja ihmettelin , olemmeko kuunnelleet samaa levyä?? Mistä sieltä löytyy ne Pantera ja varsinkin Korn riffit?? Esim. I walk beside you, mielestäni hieman toisenlaisella tuotannolla voisi väittää ko. biisin olevan U2:sen biisi. Mun mielestä Train of Thought oli myös ihan perseestä, bändiä olen kuunnellut sen ensilevystä lähtien... Ja ehdoton huippu on Images and Words ja taitaa jäädäkkin sellaiseksi, siis minun mielestä...
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti HN
Ettei vaan olisi nimimerkille Taito-Ojanen käynyt niin kuin lukemattomille muille, jotka ovat luulleet imuttaneensa netistä Octavariumin, mutta ovatkin tosiasiassa saaneet kuunneltavakseen James Labrien tuoreimman soololevyn Elements of Persuasion? Epäilen vahvasti, että kyse on tällaisesta tapauksesta - muussa tapauksessa T-O:n arvio on täysin käsittämätön.

Täysin mahdollista, koska Train of Thought oli sen verran huono, että DT:kin kohdalla olen päätynyt "kuuntele ensin, osta sitten"-linjalle. ToT:n kun menin ostamaan ilman ennakkokuuntelua. Jos olen tosiaan sotkenut LaBrien soolon ja Octaviumin niin sittenhän olen vain häpäissyt itseni, enkä suinkaan bändiä. Pitää tarkistaa asia, ja palata sitten kommentoimaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Taito-Ojanen
Jos olen tosiaan sotkenut LaBrien soolon ja Octaviumin niin sittenhän olen vain häpäissyt itseni, enkä suinkaan bändiä. Pitää tarkistaa asia, ja palata sitten kommentoimaan.
Pidän hyvin todennäköisenä, että noin on käynyt, vaikka en ole kuullut sitä levyä, jonka olet imuttanut ja luullut sen olevan Octavarium. Tuo kuvauksesi ei nimittäin istu Octavariumiin niin sitten millään noin viiden kuuntelukerran jälkeen - eikä muuten istunut edes ensimmäisellä kuuntelukerralla. Levy on todella paljon parempi kuin Train of Thought. Osa kappaleista on todella suoraviivaisia, ja kakkosraita voisi periaatteessa soida vaikka Radio Novalla...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
DT:n ystävistä suurin osa varmaan tietääkin, että Ayreonin uusimmalla albumilla, eli The Human Equationilla kuullaan LaBrienkin laulantaa muiden ohella. Tämä siis niille, jotka eivät asiaa vielä (mahdollisesti) tienneet. Varmasti tutustumisen arvoinen levy se THE, jos DT uppoaa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Images & Words oli tarjouksessa ja kiitos teidän, hyvät ketjulaiset, ostin sen.
Vasta ensimmäinen kuuntelukerta on takana, mutta uskallan sanoa, ettei jää viimeiseksi. Sehän on hieno äänite!
Toivottavasti kenenkään kredibiliteetti ei kärsi tästä :)
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
No joo, vielä noin viikko konserttiin, niin eiköhän ole aika nostaa tämä ketju ylemmäksi....

Gigantour saatiin päätökseen ja nyt jätkät huilii vähän aikaa kunnes uusi kiertue polkaistaan Helsingistä käyntiin.... Se jatkuukin sitten ensivuoden puolelle.

Settilistoja en tähän hätään löytänyt, mutta eiköhän tiistaina kuulla aika kattavasti musaa, kestäähän setti noin 2.5 - 3 tuntia.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kyllähän se jo hiljalleen alkaa varpaiden väliä kutitella. DT on soinut viime aikoina melko ahkerasti stereoissa, ja vielä olisi tarkoitus kuunnella kaikki studiolevyt kertaalleen läpi ennen ensi tiistaita. Toivottavasti Taito-Ojanen on jo saanut Octavariumin käsiinsä ja huomannut sen olevan erittäin hyvä levy.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Designer kirjoitti:
Toivottavasti Taito-Ojanen on jo saanut Octavariumin käsiinsä ja huomannut sen olevan erittäin hyvä levy.

Jep, on ja on! Minä siis itse sähläilin ja haukuin bändiä aivan suotta, kun imuroin netistä sen muka-Octavariumin eli LaBrien soolon, joka tosiaan oli sitten pahimmanlaatuista tuubaa. Nyt kun Octa tuli nettikaupasta tilattua, sitä kuuntelee varsin mielellään. Ensimmäisiä kertoja kuunnellessa se oli vain hyvä levy, nyt uskallan sanoa, että se on todella hyvä levy ja näin ollen huikea parannus edellisestä. Jopa kaksi ensimmäistä biisiä ovat hiukan kohentuneet useamman kuuntelukerran jälkeen, vaikka ne ovat mielestäni levyn heikonta antia. LaBrien äänikin sopii vallan hyvin juuri Octavariumin kaltaiseen materiaaliin, mutta jos mies yrittää perinteisen metallilaulajan elkeitä, silloin mennään metsään. Octavariumin biisit kulkevat jouhevasti osiosta toiseen, ja yhteissoitto on todella saumatonta. Mielestäni Dream Theater ei ole kuulostanut näin tiukalta paketilta sitten Images & Wordsin.

Tämä tarkoittaa sitä, että lähestyvää keikkaa odottaa tässä jo ihan innolla.
 
Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sanotaan näin vaatimattomasti, että Octavarium on vallan hirvittävää paskaa. Hämmentävä ajatellakin, miten jyrkkään alamäkeen bändi pääsi Metropolis Part 2:sen jälkeen. Pai pai.

Keikalle lähden, jos hetken mielijohteesta jaksan lipun jostakin naarata, kaveri on kuitenkin menossa fanittamaan.

(Mainittakoon tässä yhteydessä, että fanipoikaa on tullut oltua 1994-2005, mutta nyt saa luvan riittää. Nähtyjä keikkojakin on takana kaikki Suomen keikat Tavastialta 95 lähtien pl. Kulttuuritalo ja pari keikkaa Tukholmassa.)
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
Kyllähän tuo piti ostaa lippu keikalle kun kerran päättivät tulla Suomeen saakka 30-v syntymäpäivääni juhlistamaan..

DT oli ehdoton suosikkibändini vielä jokunen vuosi sitten, mutta jotenkin meno alkoi lässähtää. FiI:n aikaan alkoi hetkellinen alamäki. Sitten tuli piristyksenä erinomainen SfaM ja suht ok SDoIT, heikko ToT ja lopulta Octavarium joka on ihan jees. Puen ensi tiistaina Tavastialta vuonna 1995 ostetun paidan päälleni ja toivon, että väliajan jälkeinen osuus tyhjentää pajatson.
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
Ei tyhjentänyt.

Kaksi settiä siellä nyt taisi periaattessa olla. Ensimmäinen aloitettiin parilla uudemmalla kipaleella jonka jälkeen sitten yhden Majestyn (mistä kaikki lähti) aikaisen biisin kautta levy kerrallaan läpi (noh, ei nyt sentään useampia biisejä per levy). Ensimmäinen erä oli hyvä.

Taukovihellyksen ja sitä seuranneen lyhyehkön väliajan jälkeen jatkettiin uudemmalla materiaalilla. Liikaa. Vaikka uusin DT:n levy onkin ihan jees, tänään ei vaan livenä kolahtanut. Soittivathan mm. Octavariumin (biisin, ei levyä) mutta ei ei ei nyt uponnut. Onneksi lopussa päästiin Pull Me Under - aloituksen kautta kätevästi lopettamaan keikka, joten ihan ok maku jäi loppupeleissä.

Olisihan tuota voinut rahansa huonomminkin sijoittaa, joten kannatti käydä katsomassa ja kuulemassa.
 

Jannex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, Ducs
Minä olen puolestani erittäin tyytyväinen keikkaan. Bändi oli todella pirteä, ja soittajat näyttivät viisi vuotta nuoremmilta kuin Live At Budokan -DVD:llä. Itse seurasin soittoa parin metrin päässä lavan reunasta, eikä työskentelyä voinut kuin ihailla.

Settilista oli erikoinen, sillä laulajan mukaan DT halusi juhlistaa 20-vuotista taivaltaan. Uudelta albumilta soitettiin yhteensä 5 kappaletta, sekä kaikilta muilta albumeilta vähintään yksi. Keikan kolmantena lauluna soitettu Another Won hiljensi Jäähallin aika tehokkaasti, sillä kappale ei tainnut olla kovinkaan monille tuttu. Octavarium-kappale soitettiin käsittääkseni ensimmäistä kertaa livenä.

Soitto oli hyvin pitkälti virheetöntä, ja pitkätkin unison-juoksut sujuivat ongelmitta. Kosketinsoittaja Rudess esitteli uusia vempaimiaan. Laulaja LaBrienkin arvostus nousi silmissäni, sillä hän otti kontaktia yleisöön paljon paremmin kuin DVD:illä.

Miinuspuolina täytyy mainita, että lavan edessä soundit puuroutuivat aika pahasti. Kaverini, joka siirtyi toisen setin ajaksi taaemmaksi, kertoi, että mikseripöydän luona soundit olivat lähes täydelliset. Kokemattomuus paistoi Sacrified Sonsista ja Octavariumista, eli näissä kappaleissa tuli pieniä virheitä, eikä kokonaisuus kuulostanut yhtä hyvältä kuin loppuun asti hiotuissa vanhemmissa kappaleissa. Muuten uuden levyn kappaleet toimivat livenä jopa paremmin kuin levyllä. Viimeiseksi sanottakoon, että mielestäni In The Name Of God olisi pitänyt olla viimeisenä kappaleena, sillä laulun lopussa tunnelma yleisössä oli aivan sanoinkuvaamaton, eikä keikan päättänyt Pull Me Under / Metropolis Pt. 1 päässyt samaan tunnelmaan.

Yhteenvetona siis parempi keikka kuin mikään näkemistäni DVD:istä, mutta täydellisyyteen jäi vielä hieman matkaa. Keikka oli kuitenkin ehdottomasti hintansa väärti, ja sain keikasta myös huomattavasti lisämotivaatiota kitaransoittoharrastukseeni.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Täältäkin ilmoittautuu yksi erittäin tyytyväinen asiakas. Keikan alkupuolella soundit olivat melkoista puuroa ajoittain, mutta Another Wonin jälkeen homma saatiin toimimaan todella hyvin. Ainoastaan matalimmat bassot saivat ilmeisesti hallin kattorakenteet särisemään häiritsevästi, muutoin soundit kuulostivat hyviltä. Ensimmäisen setin biisilista oli todellakin yllätys. Ei tosin mikään pettymys.

Toinen setti aloitettiin ToT:n materiaalilla, johon suhtauduin lähinnä välttämättömänä pahana. Octavarium-painoitteinen biisilista ei häirinnyt ainakaan minua, päinvastoin. Muutamia biisejä jäin kuitenkin kaipaamaan, ja olen eri mieltä Jannexin kanssa siitä että In The Name Of Godin olisi pitänyt olla viimeinen biisi. Sitä kun ei mielestäni olisi tarvinnut soittaa ollenkaan. No, makuasiat ovat makuasioita ja itse pidin viimeistä Pull Me Under / Metropolis Part 1 liittoumaa erinomaisena lopetuksena. Fiilis hallissa oli huikea.

Bändi tosiaan on hyvässä vireessä, ja yllätyksekseni huomasin LaBrien osaavan laulaa paremmin kuin ennen. Mieshän laulaa korkeitakin ääniä jo melko hyvin. Ilmeisesti vaivaa äänen kehittämiseksi on nähty paljon.

Jos tulevat Suomeen uudelleen viiden vuoden sisään, niin johan on ihme, jos en ole katsomassa.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Takana on nyt sitten kolme tuntia mahtipontista progekikkailua parhaasta päästä! Bändin historia käytiiin biisien kautta oivasti läpi, jopa Majestyn aikainen Another Won oli päässyt mukaan, minkä huomaisi siitä, että yleisö oli aika lailla hiljaa biisin soidessa ämyreistä. No eihän se mikään hyvä kappale olekaan. Train of Thoughtin kappaleet erottuivat myös joukosta huonoudellaan As I Amiä lukuun ottamatta. Hitto että se ToT onkin surkea platta…

Tiukassa vedossa kaverit kyllä olivat soitannaltaan. Musiikin tekninen vaativuus aiheuttaa tietty sen, että melkoista patsastelua se soittajien elehtiminen on, mutta sehän on tiedetty jo pitkään. DT ei ole koskaan muutenkaan ollut lavashowltaan mikään spektaakkeli, vaan kaikki on aina satsattu musiikkiin, mikä bändin kohdalla toimii mielestäni hyvin. John Myung on muuten varmaan maailman lavakarismattomin tyyppi, koska mihen läsnäolon lavalla voi oikeasti unohtaa tunniksi! Taustalla näkyvät kamerakuvat olivat välillä kyllä koomisia eritoten Rudessia kuvatessa, kun yhdessä välissä kankaalla näkyi suurin piirtein vain äijän nenäkarvat ja muuten pelkkää mustaa.

Encoreiksi toivoittiin veljen kanssa Pull Me Underia ja Metropolisia, ja saatiin niiden onnistunut hybridi. LaBrietä on tosiaan syytä kehaista ihan erikseen, koska laulu kuulosti varsin hyvältä, eivätkä korkeat nuotitkaan särkyneet enää entiseen tapaan. Ei hän silti edelleenkään kuulu suosikkeihini.

Väliajalla soitettu ja naislaulajalla höystetty akustinen DT-musiikki oli piristävä yllätys. Varsinkin As I Am kuulosti hienolta. Lisätietoja halajaville linkki:

http://pipoelo.free.fr/
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös