Donaldrock!

  • 1 178
  • 7

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huomenna kun koittaa taas vuotuisen Mansero... eikun Ankkarockin aika, tiedättekö kukaan?

Nimittäin saako sinne viedä omia virvokkeita mukana? Köyhälle opiskelijalle kysymys on oleellinen, koska monen tunnin oleskelu Tampereen parhaiden yhtyeiden kuuluvuusalueella tuottaa perinteisesti ehtymättömän janon, jonka sammuttaminen virallisin listahinnoin saattaa tuottaa lompakonvajausta nopeammin kuin olisi suotavaa!!!

Jos tiedätte etukäteen, jakakaa ihmeessä tietonne! Jos lauantaina jotain selviää, vaikka kyllä epäilen, kertokaa miten kävi! Itse osallistun toimintaan vasta sunnuntaina...

Muuten hyviä musisointeja! Tavataan vaikkei tunnistettaisikaan!
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laitan tähän oman vastaukseni vastaavaan kysymykseen toisessa ketjussa:


Joo, itsekkin viimesen kuuden kerran paikalla olleena olen usein pohtinut samaa. Helpointa homma on hoitaa tunkemalla pullo etumukseen. Eli tämä mahdollista vain kaupan tuotteita vahvemmilla aineilla (jos haluaa tulla humalaan ). Jos kuitenkin ilmenee tarvetta kuljettaa paikalle mietoja juomia, niin ongelma on hankalampi ratkaista. Muilta festareilta en ole vielä onnistunut näin tiukkaa linjaa löytänyt, kuin mitä Ankkarockissa vedetään. Lähes kaikki tutkitaan portilla ja aluetta ympäröivän aidan varrella on viidenkymmenen metrin välein järkkäreitä. Muutamana vuonna meillä on ollut bisset repussa, joka on sitten yritetty kuljettaa/heittää/lingota/kaivaa alueelle, mutta aina on yritys palkittu vain armottomalla janolla, jonka jälkeen on havaittu, ettei mitään kuljetettavaa alueelle ilmene.

Joten...helpoimmalla selviää, kun kippaa juomat huiviin ennen sisäänmenoa (yleensä johtaa kuitenkin humalatilan epätasapainoon), seuraavaksi helpointa on kuljettaa pullo (1,5 litraakin onnistuu) sisään muina miehinä ja viimoisena sitten isojen kassien/reppujen husaaminen alueelle.

Olisiko ollut kolmantena käyntikertanani, kun sattui varsin hassu tilanne portilla. Olin varustautunut huolellisella 1,5 litran kiljupullolla, jonka ennen porttia tungin housuuni. Juuri ennen porttia kippasimme viimeiset bisset naamariin, niin paikalle pölähti joku tuntematon neiti ja valitti ettei kehtaa puolen litran siideriä alueelle kuljettaa ja tarjosi sitä minulle. Minä otin pullon vastaan, tungin sen takataskuun ja painelin sissän. No, ylitärkeä "portsari" oli ottanut asiakseen tarkastaa jokaisen portista kulkijan, joten myös minä jouduin syyniin. Ja voi sitä vittumaista ilon ja autuuden virnistystä, joka ovimiehen kasvoille levisi, kun hän löysi takataskustani siideripullon. Mutta minullapa levisi sisällepäin kehoon vastaavanlainen, ehkä jopa vieläkin vittumaisempi hymy, kun lopulta sisällä ymmälläni tajusin, ettei ovipässi ollut kiinnittänyt pientäkään huomiota "pikkuveljen" päällä lepäävään kiljupulloon.

Tämän jälkeenkin olen kultellut paikalle myös näitä ison kaliiberin pulloja, mutta kertaakaan en ole niistä narahtanut. Eli tutkimuksen tuloksena pullo kannattaa tunkea haaroihin ja mielellään pitkä paita/takki päälle.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Sinne tässä ollaan itsekin lähdössä.
Vastaus kysymykseesi on, että ei voi viedä virvokkeita mukana.
Aiempina vuosina sisääntulijat on tutkittu tarkemmin kuin yksilläkään muilla festareilla missä itse olen ollut. Kasseihin voit tietysti yrittää jonkun pullon piilottaa, mutta hihat, muovipussit ja reput kollataan kyllä 99,9% varmuudella siinä portilla.

Nim. Ankkarockissa jo 15:sta kertaa putkeen :)
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jep, mekin sinne ollaan tässä lähdössä. Mun mielestä, kuuden vuoden kokemuksella, sinne saa kuljetettua viinaa sisään. Tosin ainoa paikka on munatskuissa. Elikkä kyllä pitäs puolen litran pullo viinaa mennä sisään, kun on puolentoista litran pulloakin kuljeteltu.

Tosta samaa mieltä, että todella tiukat tarkastukset verrattuna muihin festareihin, mutta kyllä se siitä...ja nyt paikalle.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitoksia tiedoista!

Itse olen viimeksi osallistunut kyseiseen juhlaan, kun se on ollut ilmainen, ja silloinhan sinne pystyi kävelemään avoimesti kylmälaukku olalla! Täytynee siis mennä Alkon kautta, ja ottaa pottu mukaan. Virvoitusjuomiahan saa varmaan sisälle kuljettaa - tosin se voi herättää epäilyksiä, jos lievästi päihtynyt nuorimies marssii portista pelkkä kokispullo völjyssä, itsetietoinen, salavisas hymy kasvoillaan...
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No, toinen päivä on nyt takana. Ongelmitta onnistu toi juoman kuljetus alueelle. Eli reput tutkittiin joiltain, mutta ei kaikilta ja mitään ruumiintarkastusta ei tehty, joten munatskuissa oli pullo helppo kuljettaa.

Ja takaisin...
 

Miguel

Jäsen
Ihmeellisen vähän huomiota Jatkoajassa Ankkarockista

Juu, toisessa ketjussa jo pohdittiinkin salakuljetusta. Selvitetäänpä ensin viinapolitiikkaa. Minulle viinanjuonti festareilla ei ole itsetarkoitus, mutta se saa paremmalle juhlatuulelle.

Ensimmäinen päivä. Kaveri taiteilee Muumi-limsapullon auki niin, että korkki näyttää avaamattomalta. Sinne vähän Kossua sekaan, sillä muualla ei tilaa enää ollut. Etumuksessa paridesinen muovipullo täynnä viinaa, ei ongelmia sisäänviennissä. Kädessä "avaamaton" Muumi-limu, ei ongelmia. Repussa yksi tyhjä pullo ja yksi vanha konjakkipullo, jossa oli pelkkää mehua (tarkoitettu lantringiksi). Järkkäri ottaa pullon, tutkii ja toteaa: "Mä otan tän pois." Minä: "Siellä on pelkkää mehua." Järkkäri: "Kyllä mä viinan haistan." Fiksu kaveri; ei löydä viinoja mutta takavarikoi mehut. :)

Toinen päivä. Etumuksessa taas pieni muovipullo ja takana taskumatti. Löysä järkkäri katsoo repun nopeasti, ei vaivaudu edes haistamaan limsapulloja. Oli tosin vähälllä käydä kylmät, sillä reppua ojentaessa etumuksessa ollut pullo valahti alaspäin ja olisi voinut pudota shortsinpuntista. Kaverit käyttivät 'avaamaton pullo'- tekniikkaa, ei ongelmia.

Ja sananen vielä itse festareista. Ensimmäinen päivä oli hieman tylsä, sillä krapulaiset kaverit eivät olleet parhaalla juhlatuulella. Esiintyjistä oikeastaan vain Don Huonot sytytti hieman, mutta kun humalakin hävisi jo alkuillasta, ei päivä ollut paras mahdollinen.

Toinen päivä. Heti alkuun Neljä Ruusua sytyttää hyvin. Sieltä hetkeksi katsomaan Anssi Kelaa, jonka keikalla hienona yllätyksenä lopussa Ilkka Alanko tulee laulamaan Milla-biisin kertosäkeen yllään paita, jossa lukee "Haistakaa vittu". Sitten surffailua siellä ja täällä, kunnes viimein Yö saapuu. Erinomainen keikka, aikaa olisi vain voinut olla paljon enemmän. Olli Lindholm oli tapojensa mukaisesti hauska lavalla. Näkisin mielelläni bändin vielä uudestaan. Yön jälkeen hetkeksi katsomaan Apulantaa, mutta jouduin olemaan aivan liian kaukana. Sitten menin kuuntelemaan sivukorvalla Nightwishia ja juttelin ihmisten kanssa.

Viimein tuli Eppujen aika. Päässäkin alkoi kolista hyvin siinä vaiheessa, ja keikka oli todella vaikuttava. Avuliasuuttani pidin paria (tuntematonta) tyttöä olkapäilläni, ja vieläkin on siitä niska todella kipeänä, vaikka tytöt olivatkin kevyitä. Keikan aikana sattui myös pieni takaisku, kun reppuni lähti ensin vahingossa joittenkin jalkojen mukana pois luotani. Kaverini lähti perään, ja huomasi jonkun napanneen repun itselleen. Ilman mitään selvittelyä kaveri otti repun sen löydettyään itselleen ja toi minulle. Myöhemmin reppua tutkiessamme huomaisimme, että pari limsapulloa, peflettejä ja college-paitani oli pöllitty. Vahingot jäivät onnellisen pieniksi, sillä sentään sain repun takaisin eikä kaikkea oltu viety.

Loppuillasta vaihdoin vielä sanasen erään poliisin kanssa, joka kertoi, että järjestyshäiriöitä oli ollut reilusti. Itse en huomannut koko festareilla mitään kummempaa, mutta ei ihme, sillä meikäläinen pyrkii aina takavasemmalle vaikeuksista.

Kaiken kaikkiaan helvetin kallis reissu, mutta toinen päivä oli todella rahan arvoinen ja enemmänkin.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Kommentteja

Itse olin paikalla vain sunnuntaina, lauantai kun meni vielä assemblyssä heiluessa.

Saavuin paikalle sopivasti Neljään ruusuun, josta siirto Anssi Kelaan.

Anssilta erinomainen seti, avausrepliikkinä "Jumalan terve" jota mies höysti pitämällä pikkurilliä ja etusormea juuri niinkuin pikkupojat Iron Maiden keikalla ;) Sitten pojat soittivat rokkia a:sta elikkäs uuden biisin nimeltä Rosa, joka on kyllä suoraan varastettu Deep Purplen Machine Head levyltä - Highway Starista nimittäin. Muut coverit miehen setissä olivat pätkä Policen "Every breath you take":a ja encorena vedetty Three Amigos.

Sir Elwoodin Hiljaiset Värit näin ensimmäistä kertaa livenä, ja ihan hyvältähän tuo kuulosti. Bändi taitaa vain olla hieman liian laaja-alainen saavuttaakseen todella suurten massojen suosion.

Yöltä ihan hauska keikka, Olli kehui J. Hakulisen maasta taivaaseen ettei mies poistuisi lavalta ennen aikojaan.

Nightwishin keikka oli ehkä huonoin mitä olen yhtyeeltä nähnyt (11). Soundit olivat aivan kauheat, mokia tuli enemmän kuin muilla keikoilla yhteensä... Nojoo, ihan ok keikka mutta toivottavasti meininki paranee Tavastialla.

Pienen kiinalaisaterian jälkeen vuorossa Eppu Normaali, josta jo raportoitukin. Honai Dogsia jaksoin katsella kolme biisiä, jonka jälkeen siirryin sivulavalle Eläkeläisten pariin.

Eläkeläisten keikka oli kyllä kova, äijät huutelivat täysin estotta päälavan suuntaan "Mike Monroe, ole sinä hiljaa" "Andy, vie kitara takasin kanikonttoriin" jne. Parin biisin jälkeen Popedan kosketinsoittaja saapui avustamaan yhtyettä, josta innostuneena Onni Varis päätti kaataa oluttuopin hänen päälleen. Ja toisenkin. Tästä suivaantuneena Popedan mies löikin sitten Variksen urut ns. paskaksi.

Meininki ei voinut tästä kuin parantua, ja illan aikana kuultiin mm. seuraavanlaisia kommenteja:
"En oo ikinä soittanu haitaria, mutta kai mä tän biisin osaan... ei kun en mä tätä biisiä tarkottanu".
"Voinko mennä nyt kuselle?"
"Voit mennä... (huudattaa yleisöä:) Martti meni kuselle! Kuse Martti housuun! Älä tule takaisin! Ennenkuin sepalus on märkä!"
(Up around the bendiä soittaneelle Hanoi Rocksille huudettu):
"Ei tuo oo ees teiän oma biisi, mikä se on semmonen bändi mikä soittaa toisten biisejä... ja pukeutuu hassusti. No soitetaan mekin joku CRC:n biisi"

Encoren jälkeen äijät pistivät vielä kaiken lavalla olleen kaman paskaksi, joten setti oli onnistunut.

op777
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös