Digitaaliset äänitysstudiot

  • 1 140
  • 1

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Tässä ketjussa keskustellaan musiikin harrastajien kotistudioista ja niihin liittyvistä asioista.

Nurkissa on pyörinyt wanha Fostexin neliraitanauhuri, jolle ei ole oikein ollut käyttöä moneen vuoteen. Aikanaanhan tuo peli mullistava; tavalliselle c-kasetille sai tehtyä neljä päällekkäisäänitystä, mutta kohinat olivat laitteen huono puoli - tai kelpasihan se silloin joskus...


Satuin kulkemaan soitinkaupan ikkunan ohi ja silmiini pisti tällainen laite:

http://www.bosscorp.co.jp/products/en/BR-900CD/

Laite toistaa 8 samanaikaista raitaa ja kahdelle raidalle voi äänittää samaan aikaan. Jokaisella raidalla on 8 virtuaaliraitaa, joten yhteensä raitoja on 64. Lopputulos menee Compact Flash-muistikortille ja koko komeus poltetaan laitteessa olevalla polttavalla asemalla. Efektejä on mm. chorus, delay, reverb.
Laitteessa on myös 'rummut' - 294 'patternia'. Hinta tuossa liikkeessä oli alustavasti tingittynä 630 €.

Onko jollakin kokemusta em. laitteesta tai jostain vastaavasta, kannattaako hankkia?

Toinen mahdollisuus on hankkia kaikkea erilaista softaa tietokoneelle. Kertokaapa asiasta kokemusta omaavat myös näistä, sillä itse olen pudonnut nykytekniikan kärryiltä ajat sitten, josko kärryille olen ikinä päässytkään.

Niin, ja tarkoituksena olisi nauhoitella ihan perusjuttuja: kitaraa, bassoa, rumpuja(konetta) ja laulua.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Kokemusta kyseisestä laitteesta ei ole, mutta pysyisin ehkä erossa noista kortillisista tallenusvehkeistä.
Kovin rajallisia määriä niille kuitenkin kompressoimatonta dataa saa tallennetttua.
Yksi minuutti wavvia on kuitenkin n. 10mb, eli esim neljä raitaa kolmen minuutin biisissä vie tilaa nn 120 megaa.

Kovalevyllisiä saa samoihin hintoihin, esim http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165866.html

Lisäksi kannattaa tsekata muusikoiden.netin tori.
Sieltä löytyy nytkin mainitsemasi Bossin härpäke hintaan 550,-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös