Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 408 840
  • 11 221

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Demarit vetää kovaa, nyt eurovaaliehdokkaana kissantappamisessa mukana ollut rattijuoppo. Onneksi vasemmalla on aina parempi arvopohja.
 
"Suomisen mukaan Näkkäläjärvi on pahoillaan ja pyytänyt anteeksi.

Meidän näkökulmastamme tärkeintä on, että hän on oppinut virheistään ja katuu."

Tämähän alkaa toistona jo kuulostaa hieman kriisinhallinta/viestintätoimiston asiakkuudelta.

Risto Rohkea 2018 on tämä Näkkäläjärvi. Risto Rohkea 2019 on Hussein al-Taee. Kuka lienee Risto Rohkea 2020?
 

Analyzer

Jäsen
Näkkäläjärvi on demareiden yksi suurimpia tulevaisuudentoivoja. Tai oli.
Näistähän on toki aikaa, mutta raskauttava asianhaara on, että ei ollut kertonut puolueelleen näistä tuomioista.

Aina sitä vaan miettii, että luuleeko nuo pässit, että asia ei tule koskaan ilmi. Näistä tulee AINA isompi juttu, jos jäät kiinni ensin valehtelusta tai peittelystä. Näkkäläjärvikin on niin ehta poliittinen broileri, että luulisi tämän olevan jo tajunnassa.

Ihan fiksun kuvan itsestään jättänyt. Sanavalmis ja substanssiosaamista löytyy. Ylimielisyys tosin aina huokunut. Kova kolaus kyllä uralle. Tuo kissahomma menee monilla tunteisiin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En itse pidä näitä tekoja kovin vakavina. Nuoruuden ylilyöntejä ja hölmöilyä. Sittemmin saanut selvästi paketin kasaan. Tekoja isompi juttu oikeastaan tuo epärehellisyys. Nyt esitetään katuvaa ja muuta, miksei voinut sitten tehdä puolueelleen rehdisti tiliä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En itse pidä näitä tekoja kovin vakavina. Nuoruuden ylilyöntejä ja hölmöilyä. Sittemmin saanut selvästi paketin kasaan. Tekoja isompi juttu oikeastaan tuo epärehellisyys. Nyt esitetään katuvaa ja muuta, miksei voinut sitten tehdä puolueelleen rehdisti tiliä.
Itse pidän tekoja hyvin vakavina. Kenelläkään ei ole oikeutta tunkeutua kenenkään toisen asumukseen, sotkea sitä saati tappaa toisen eläimiä. Kyllä jos on noin vituillaan 16-vuotiaana, on sitä vieläkin. Rattijuopumus on myös hyvin vakava teko, koska siinä tyhmyyttään riskeeraa ihmishenkiä. Rattijuopon omasta hengestä en välitä, parempi, että kuolisivatkin, mutta kenelläkään ei ole sellaista valtaa toisten hengestä ja terveydestä, että tuolla sivullisten seassa ajelee kännissä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kyllä on sen luokan spedeilyä, että ei vaan mene nuoruuden piikkiin. Purkan näpistäminen, roskiksen polttaminen tai vaikka spray-maalaus seinään menisi tuohon kategoriaan. Mutta murto ja kissojen kidutus ja tappaminen (suurin osa pentuja) sekä polttaminen perään on sitten jo ihan eri koulukunnan kamaa a.k.a. sairasta.

Samoin rattijuoppoutta pidetään suomessa edelleen liian pieneenä rikkeenä. Nämä kaverit sijoittuvat silmissäni sinne murhaajien/tappajien ja raiskaajien jälkeen kaikkein alimpaan pohjasakkaan väkivaltarikollisten kanssa
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse pidän tekoja hyvin vakavina. Kenelläkään ei ole oikeutta tunkeutua kenenkään toisen asumukseen, sotkea sitä saati tappaa toisen eläimiä. Kyllä jos on noin vituillaan 16-vuotiaana, on sitä vieläkin. Rattijuopumus on myös hyvin vakava teko, koska siinä tyhmyyttään riskeeraa ihmishenkiä. Rattijuopon omasta hengestä en välitä, parempi, että kuolisivatkin, mutta kenelläkään ei ole sellaista valtaa toisten hengestä ja terveydestä, että tuolla sivullisten seassa ajelee kännissä.
Millä perusteella ei ole yhtään kehittynyt 16 vuotiaasta, eikös tuo ole biologiankin vastainen väite? Voin mä toki vähän ottaa takaisin, että olihan tuo kissantappojuttu vähän rajumpi, mitä eilen kirjoittaessani tiesin.

Rattijuopumus myös vakava rikos, mutta yksittäisenä erheenä tuo löytyy yllättävän monen kontolta. Näistä molemmusta on onneksi jäänyt kiinni ja saanut tuomion. Tarvitseeko näitä ihan oikeasti jeesustella vielä 10 vuoden jälkeen tällä volyymilla. Jokainen voi toki ottaa nuo omassa suhtautumisessaan huomioon miten haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Periaatteessa ihminen voi olla hyvinkin eri tyyppi 15 ja 25 vuotiaina. Nuoruuden spedeilyiksi voi lukea monet muut noista, mutta ei murtautumista toisen kotiin. Se on yksi traumatisoivimmista asioista, joissa ei kajota suoraan toisen fyysiseen olemukseen.

Se ei ole missään tapauksessa lähelläkään normaalia edes maalla tai Lapissa.
 
K

Kiekkokatsoja

Mietin että mitähän kaikkea tuo tullessaan, demareisen johtama hyväntekeväisyys hallitus?
Luulen että se aikaansaa sen, että entistä enemmän hyväksikäytetään sosiaali ja tukijärjestelmiä. Lisäksi kun työssäkävijät joutuvat maksamaan tämän kaiken hyväntekeväisyyden, niin hekin keventävät työtahtiaan + lisäävät sairaspoissaolojaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Millä perusteella ei ole yhtään kehittynyt 16 vuotiaasta, eikös tuo ole biologiankin vastainen väite? Voin mä toki vähän ottaa takaisin, että olihan tuo kissantappojuttu vähän rajumpi, mitä eilen kirjoittaessani tiesin.

Rattijuopumus myös vakava rikos, mutta yksittäisenä erheenä tuo löytyy yllättävän monen kontolta. Näistä molemmusta on onneksi jäänyt kiinni ja saanut tuomion. Tarvitseeko näitä ihan oikeasti jeesustella vielä 10 vuoden jälkeen tällä volyymilla. Jokainen voi toki ottaa nuo omassa suhtautumisessaan huomioon miten haluaa.
Tunnen itse pari sellaista hahmoa, jotka sekoilivat huolella siinä 16-20 ikävuoden tienoilla. Ehkä jo nuorempanakin. Eräänkin toilailuista tuli jokunen vuosi linnaa. Kovasti se linnasta pääsyn jälkeen aina kännissä olisi halunnut ajaa autolla. Onneksi kaverinsa saivat otettua avaimet pois. Samanlaisina kusipäinä ja kaikin puolin epäkelpoina ihmisinä kyllä pysyivät kypsemmälläkin iällä.

Minun mielestäni tästä voi jeesustella, koska julkisiin virkoihin ja luottamustehtäviin ei tulisi ottaa tuon luonteisia kissantappajia ja rattijuoppoja.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hienoja piirteitä ihmisessä nuo. Ilmeisesti rattijuopumuskaan ei ollut mikään 0.51promillea? Vaikea myöskään uskoa että tuohon kissojen tappamiseen, polttamiseen, murtoon ja leveilyviestiin siitä, kykenevä ihminen on millään muotoa normaali henkisesti. Vielä puuttuu se että on sytytellyt pienenä tulipaloja.

Aika pienellä nämä jutut ovat olleet, voi kuvitella juttujen määrän, jos kyseessä olisi persu
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Hienoja piirteitä ihmisessä nuo. Ilmeisesti rattijuopumuskaan ei ollut mikään 0.51promillea? Vaikea myöskään uskoa että tuohon kissojen tappamiseen, polttamiseen, murtoon ja leveilyviestiin siitä, kykenevä ihminen on millään muotoa normaali henkisesti. Vielä puuttuu se että on sytytellyt pienenä tulipaloja.

Aika pienellä nämä jutut ovat olleet, voi kuvitella juttujen määrän, jos kyseessä olisi persu

Psykopaatin piirteitä tuollaiset tahalliset eläinten satuttamiset & tappamiset. Noh - ehkä hän sitten on parantanut tapansa.

SDP:llä on kyllä vähän parantamisen varaa näiden uutispommeja hautovien starojensa kanssa. Näkkäläjärvikään ei varmaan olisi asiasta kertonut ikinä - ellei siitä olisi uutisoitu. Sama pätee al-Taeen toimintaan. Herättää luottamusta tuollainen toiminta.

Eivätkä he tosiaan ainoat typeryyksiä tehneet ole - kyllähän näitä on muuallakin.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Herra Näkkäläjärvi pääsi sitten valtakunnan viralliseksi eläinrääkkäjäksi Teemu Mäen rinnalle. Joutuukohan menemään kairaan kesäksi piiloon odottamaan kohun laantumista? Lemmikkiaiheisilla sivustoilla on aika kiukkuista tekstiä.
 

teppana

Jäsen
Ainakin omasta mielestä eläinten kiduttaminen ja uhkailu omistajaa kohtaan on todella huolestuttava teko. Joku pikkupoikien sammakoiden tappaminen vielä menee lapsuuden typeryyden piikkiin. Mutta tuollainen rituaalinomainen lemmikkieläinten kimppakidutus 15/16-vuotiaana ei kyllä ihan jokaiselta onnistu.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin omasta mielestä eläinten kiduttaminen ja uhkailu omistajaa kohtaan on todella huolestuttava teko. Joku pikkupoikien sammakoiden tappaminen vielä menee lapsuuden typeryyden piikkiin. Mutta tuollainen rituaalinomainen lemmikkieläinten kimppakidutus 15/16-vuotiaana ei kyllä ihan jokaiselta onnistu.

Näinhän se on. Sitten kun ottaa huomioon että muutenkin vaikkapa nyt psykopaatteja hakeutuu korkean vallan ja statuksen perässä keskimääräistä enemmän politiikkaan, en kyllä harkitse Näkkäläjärven äänestämistä jatkossakaan. Kyllähän tuo menneisyytensä sisältää enemmän informaatiota hänestä ihmisenä kuin moni haluaa myöntää. Tietenkään ihmisenä en häntä aseta mihinkään kategoriaan varmuudella, mutta kun valitsen ihmisiä minua edustamaan kyse on todennäköisyyksistä ja riskien minimoinnista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tunnen itse pari sellaista hahmoa, jotka sekoilivat huolella siinä 16-20 ikävuoden tienoilla. Ehkä jo nuorempanakin. Eräänkin toilailuista tuli jokunen vuosi linnaa. Kovasti se linnasta pääsyn jälkeen aina kännissä olisi halunnut ajaa autolla. Onneksi kaverinsa saivat otettua avaimet pois. Samanlaisina kusipäinä ja kaikin puolin epäkelpoina ihmisinä kyllä pysyivät kypsemmälläkin iällä.

Minun mielestäni tästä voi jeesustella, koska julkisiin virkoihin ja luottamustehtäviin ei tulisi ottaa tuon luonteisia kissantappajia ja rattijuoppoja.

Olen kohdannut työurani aikana toistasataa nuorta, jotka ovat sekoilleet enemmän ja vähemmän. Näistä nuorista osasta on kasvanut fiksuja veronmaksajia, osasta ei ja osa on jo mullan alla. Onneksi kaikki eivät tuomitse nuoria, vaikka he hölmöilisivät pahastikin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tietenkään ihmisenä en häntä aseta mihinkään kategoriaan varmuudella, mutta kun valitsen ihmisiä minua edustamaan kyse on todennäköisyyksistä ja riskien minimoinnista.

Hyvin sanottu. Luonteen arvioiminen kuuluu ammattilaisille, mutta minulle tällainen herättää kysymyksiä henkilön alkuperäisestä motiivista pyrkiä politiikkaan. Minulle ei siis tarvitse todistella, onko ko. henkilö muuttunut vai ei, koska äänestäjänä saan arvioida luottamustani ilman psykologin lausuntoa.

Ainoa keino ehkäistä kohuja ennalta on tuoda asiat alusta asti tietoon itse. Jos näin ei tee, kai siihenkin on jokin syy. Äänestäjänä en ole kiinnostunut niinkään jonkun teiniaikaisista hölmöilyistä, vaan niistä syistä, joiden takia henkilö ei ole ollut asian kanssa avoin. Ihminen saa sovittaa rikoksensa, katua ja muuttua, mutta mainetta ei ole pakko saada takaisin.

Sattuuko jonkun poliittinen muisti riittämään Vapaavuoren historiaan. Oliko hänen taustansa tiedossa "alusta" asti vai aiheuttiko asia aikoinaan minkäänlaista kohua? Mietin vain, että luulisi siinä olevan esimerkkiä, ettei kaikki hölmöydet ole esteenä poliittiseen luottamukseen ja uralla etenemiseen. Jotain Vapaavuoren on täytynyt tehdä oikein, mistä muiden pitäisi ottaa mallia. Vapaavuoren tausta on ollut niin pitkään tiedossa, että luulisi Näkkäläjärvenkin ottaneen siitä oppia, mutta se ei ilmeisesti sopinut Lapin broilerin imagoon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Sattuuko jonkun poliittinen muisti riittämään Vapaavuoren historiaan. Oliko hänen taustansa tiedossa "alusta" asti vai aiheuttiko asia aikoinaan minkäänlaista kohua? Mietin vain, että luulisi siinä olevan esimerkkiä, ettei kaikki hölmöydet ole esteenä poliittiseen luottamukseen ja uralla etenemiseen. Jotain Vapaavuoren on täytynyt tehdä oikein, mistä muiden pitäisi ottaa mallia. Vapaavuoren tausta on ollut niin pitkään tiedossa, että luulisi Näkkäläjärvenkin ottaneen siitä oppia, mutta se ei ilmeisesti sopinut Lapin broilerin imagoon.

Minuutin googlettelun tulos oli, että 1995 joutui lopettamaan Niinistön avustajana toimimisen pahoinpitelyn tultua ilmi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen eniten sitä, että miten tuollaisella taustalla oleva henkilö suostuu lähtemään ehdokkaaksi? On kuitenkin täysin selvää, että media kaivaa nämä teot esiin, ja niistä seuraa aikamoinen ryöpytys koko kansan silmissä. Todennäköisesti mies pärjäisi paremmin elämässä, jos asiaa ei olisi nyt käsitelty julkisuudessa. Rikokset kai olivat vanhentuneet, eli ne eivät todennäköisesti olisi juurikaan vaikuttaneet miehen etenemiseen työurallaan, ellei hän olisi pyrkinyt näin julkiseen virkaan?

Mitä tulee tuohon tekoon, niin tässä tapauksessa nuo voidaan mielestäni laskea nuoruudenhairahduksiksi (huom. tämä ei tarkoita sitä, että hyväksyisin teot), ja ilmeisesti Näkkäläjärvi on aidosti saanut asiansa kuntoon, eikä vastaavia tekoja ole enää tullut. Vapaavuori on siinä mielessä hieman vastaavanlainen henkilö, että hänellä on tuomioita nuoruudessa, mutta nykyisellään asiat ovat toisin.

Itse olen sitä mieltä, että jos kyse on aidosti nuoruudessa tehdyistä virheistä, ja sen jälkeen elämä on ollut nuhteetonta, voi henkilölle antaa ns. uuden mahdollisuuden. Tekoja ei tarvitse hyväksyä, mutta myöhempi kunnollinen elämä voi nostaa henkilön takaisin "kunnon kansalaiseksi".

Tämä pätee myös perussuomalaisiin (kun tuolla ylempänä puhuttiin siitä, miten media reagoisi, jos Näkkäläjärvi olisi perussuomalainen). Keskeistä on, että milloin rikokset on tehty, ja miten kauan nuhteeton elämä on jatkunut.

Olen joskus aiemmin piikitellyt Teuvo Hakkaraista tämän nuoruuden hölmöilyistä. Nykyisellään olen sitä mieltä, että ne voisi jättää omaan arvoonsa, jos sen jälkeen olisi eletty kunnollista elämää. Valitettavasti Teuvon koko kansanedustajan ura on ollut sellaista meininkiä, etten oikein osaa sitä arvostaa...
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ihmettelen kyllä kovasti, että tätä ulostuloa ei oltu vielä mainittu tässä ketjussa:
Mikkelin Kaupunkilehti: Kaupunginhallituksen puheenjohtajan väitetään kutsuneen yrittäjiä yhteiskunnan syöväksi, puheenjohtaja kiistää

Linkki vie Helsingin Sanomien uutiseen. Kyllä nyt arvopohjaa koetellaan.

Todennäköisesti vuoden 2020 Risto Reipas -palkinnon voittaja. Nyt alkaa olla hyvä putki ja jos tätä vauhtia mennään niin, Persut alkavat näyttämää enkeleiltä demareiden rinnalla. Näkyvyys ainakin on taattu jos saavat hallituksen kasaan, josta en ole yhtään varma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös