Sosialidemokraatit – SDP

  • 1 410 714
  • 11 230

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Epäilin jo, että olet jättänyt minut huomiotta, kun et yleensä vastaa perusteltuihin kysymyksiin, mutta parempi näin.
Tuo olisi paras mahdollinen hallitus näillä voimasuhteilla. Mikä sinua vituttaa siinä..?
Tuo olisi todellinen tulevaisuushallitus, kuten Rinne sanoi. Kaikki todelliset ongelmat siirretään syrjään kasvamaan korkoa tulevaisuutta varten. Veronkorotukset ja kasvavat tulonsiirrot maaseudulle sekä työhaluttomille laskevat kasvualueiden kilpailukykyä (ei keskenään vaan verrattuna ulkomaihin) ja työllisyysastetta, lisäävät aivovuotoa, laskevat ulkomaisten investointien määrää ja tätä kautta nostavat julkistalouden velkaa. Tätä velkaa ei varmaankaan koskaan makseta kokonaan pois, mutta korot kyllä. Pahin mahdollinen hallitus sinulle, minulle ja kaikille muille Suomessa asuville.
Jos olet ns. "hyvätuloinen", sinun verosi saattaisivat nousta hieman, mutta mikä siinä on niin vastenmielistä, että omalta osaltaan osallistuu valtion, eli yhteisön ylläpitoon..? Pitäisikö kaikki varat saada pitää itsellä ilman mitään veroja, sitäkö mieltä olet..? Että "minä minä, vitut muista".
Jos on hyvätuloinen, varmasti maksaa mielellään veroja, jos saa vastineena mielenrauhaa, turvallisuutta ja toimivia julkisia palveluita sekä vapauden. Näin ainakin suurimmalla osalla. Eli verorahoille saadaan vastine.

Punavihermultahallituksen rahankäyttö ei vaan tue noita yllämainittuja asioita. Varsinkaan yksilön vapautta. Vähemmän vastinetta suuremmalle määrälle rahaa. Meidän perheen kohdalla tuollainen verorahojen käyttö luultavasti johtaisi muuttoon ulkomaille. Tuollaisesta hallituksesta toipuminen nimittäin vie toistakymmentä vuotta enkä halua lasteni joutuvan vasemmistolaisen tukipopulismin maksajiksi.

Sosialismi ei ole koskaan toiminut missään, se ei toimi nyt eikä se tule sitä tekemään tulevaisuudessakaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... mikä siinä on niin vastenmielistä, että omalta osaltaan osallistuu valtion, eli yhteisön ylläpitoon..? Pitäisikö kaikki varat saada pitää itsellä ilman mitään veroja, sitäkö mieltä olet..? Että "minä minä, vitut muista".

Ei noilla spekseillä ole mitään vastenmielistä. Mitä jos nyt kuitenkin edes puolet palkastaan saisi pitää, niin olisi joku tolkku, mutta ei. Täysin kohtuuton marginaaliveroprosentti estää tehokkaasti palkkatyötä tekevien ylityöt ja muun "ylimääräisen" tsemppaamisen. Itse asiassa seuraavaan tuloluokkaan nouseminenkaan ei oikein nappaa, kun kaikki sen hedelmät menevät fattapummeille. Täyttä paskaa sanoa, että "vitut muista" kun maksan kymmeniä tuhansia vuosittain muille. Kyllä, minä kuulun siihen porukkaan joka oikeasti maksaa muille. Ne jotka sanovat kuten sinä, eivät noin keskimäärin kuulu, vaan ovat saamapuolella.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täyttä paskaa sanoa, että "vitut muista" kun maksan kymmeniä tuhansia vuosittain muille. Kyllä, minä kuulun siihen porukkaan joka oikeasti maksaa muille. Ne jotka sanovat kuten sinä, eivät noin keskimäärin kuulu, vaan ovat saamapuolella.

Siis maksat koululaitokseen, puolustusvoimiin, poliisiin, terveydenhuoltoon, palo- ja pelastustoimeen jne.? - eli sijoitat yksityiselle sektorille elintärkeään infraan, mikä on tehnyt Suomesta ja muista pohjoismaista lukemattomissa kategorioissa maailman parhaita yhteiskuntia. Ja näet tämän kaiken toimeentulotuen kustantamisena? Noin keskimäärin jokainen suomalainen on saanut 18:a elinvuoteensa saakka n. 200 000e julkisena tukena. Ja auta armias, jos sinulla tai jälkelläiselläsi olisi vaikka joku lapsuuden vaikea sairaus - liberalistisimmissa yhteiskuntamalleissa tämä merkitsisi perheen vararikkoa, jopa sangen varakkaan perheen.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuuntelin tuossa Ykkösaamun keskustelua, jonka osapuolina olivat STTK:n Antti Palola ja SUPERin Silja Paavola.

Aika kovat ovat vaatimukset ay-puolella tuon haastattelun perusteella, joten odotettavissa on, että Rinteen siipien suojissa palkkoja pyritään nostamaan niin korkealle kuin vain suinkin mahdollista. Lisäksi kummankin puheista oli ymmärrettävissä, että nyt pitää lähteä radikaalisti parantamaan naisvaltaisten alojen työehtoja.

Oli aika ristiriitaista settiä kaikin puolin etenkin Paavolalta, kun hän ensin puhui kauniisti "sopimisen kulttuurista" ja sen jälkeen paalutti erittäin tiukat ehdot, joista "ei voi mitenkään joustaa". Kuulemma nyt on kuritettu työntekijää niin kovasti, että kaikki muu paitsi kovat kompensaatiot esim. kikyyn ovat myöntymistä porvareiden tahtoon.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Siis maksat koululaitokseen, puolustusvoimiin, poliisiin, terveydenhuoltoon, palo- ja pelastustoimeen jne.? - eli sijoitat yksityiselle sektorille elintärkeään infraan, mikä on tehnyt Suomesta ja muista pohjoismaista lukemattomissa kategorioissa maailman parhaita yhteiskuntia. Ja näet tämän kaiken toimeentulotuen kustantamisena?
Väkisinkin jotkut ovat saantipuolella ja toiset maksupuolella. Käsittääkseni olet itse valitettavasti joutunut tilanteeseen, että perheesi on vahvasti saantipuolella aikaisempien viestien perusteella pääteltynä. Mielestäni näissä asioissa hyvin usein saantipuolella olevat mielletään pienituloisiksi, mutta onneksi meidän terveydenhoito on niin hyvä, että myös hyvä tuloiset voivat olla saantipuolella elämän jakaessa ns. heikomman käden.

Itse suhtaudun kohtuullisen kriittisesti tulonsiirtoihin, mikäli ne eivät liity terveydenhuoltoon. Ymmärrän toki, että yhteiskunnan pyörittäminen pitää maksaa jotenkin, mutta lähtökohtana ei mielestäni saa olla se, että palkkatulon veroprosentti on kenelläkään yli 40%. Kannatan ehdottomasti pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa, mutta en sen "hyväksikäyttöä" laiskuuden tai mukavuudenhalun takia. Yhteiskunnan tulee pyrkiä takaamaan esimerkiksi lapsille paras mahdollinen terveyden huolto, mutta kärjistettynä ns. elämäntapa työttömän uusiin tennareihin yhteiskunnan ei tule tuhlata rajallisia resurssejaan.
 
Viimeksi muokattu:

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Että "minä minä, vitut muista".

Tuohan on juuri se TEIDÄN VASEMMISTOHENKISTEN politiikkanne ydin. Tuo kuvottava itsekeskeisyys ja mistään muusta piittaamattomuus. Korostuu etenkin AY -änkyräpiireissä. Se meitä ”muita” vi...harmittaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Väkisinkin jotkut ovat saantipuolella ja toiset maksupuolella. Käsittääkseni olet itse valitettavasti joutunut tilanteeseen, että perheesi on vahvasti saantipuolella aikaisempien viestien perusteella pääteltynä

Jep, luulenpa että autistinen, täysin epästahanovilainen, koskaan tuottamaton kuopuksemme on saanut tulonsiirtoina jo pitkälle yli miljoona euroa, täyttää vasta 10v ensi viikolla - käytännössä kaikki tämä vain elämänlaatunsa parantamiseksi. Sitä on siis sangen kiitollinen siitä, että a) on universaalin ihmisarvon käsite (paging Guru Halla-aho) ja b) ettemme elä liberalistisessa "paratiisissa", jossa 10-vuotiaat nokikolarit ovat täysin "vapaita" solmimaan sopimuksia tehtaanomistajien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Aika kovat ovat vaatimukset ay-puolella tuon haastattelun perusteella, joten odotettavissa on, että Rinteen siipien suojissa palkkoja pyritään nostamaan niin korkealle kuin vain suinkin mahdollista.



On ehkä hieman ”sivuvirtaa”, mutta tämä on se asia, minkä takia en itse kuulu, enkä koskaan ole kuulunut ammattijärjestöön.


Mulle kun suht hyvätuloisena ei ole mitään iloa jostain satasen palkankorotuksesta, ottaisin sen mieluummin vapaa-aikana. .. niin voinhan sen itse neuvotella palkattomaksi vapaaksi, mutta se siis tarkoittaa, että en tartte AY liikettä tähän. Heti kun joku liitto ajaa mallia, jossa palkankorotuksen voi valita rahana tai aikana, saatte jäsenen.


TES on toki paljon muutakin, mutta … silti, työajan vähentäminen ei tunnu kiinnostavan AY liikettä (enää). Kansantalouden ja yritysten kannaltahan n aivan sama, miten se kustannustennousu toteutuu, euroina vai tunteina.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TES on toki paljon muutakin, mutta … silti, työajan vähentäminen ei tunnu kiinnostavan AY liikettä (enää). Kansantalouden ja yritysten kannaltahan n aivan sama, miten se kustannustennousu toteutuu, euroina vai tunteina.

EIhän tuo nyt yritysten kannalta ole ollenkaan sama, tai sitten ymmärsin väärin mitä ajat takaa. Nousevat palkkakustannukset siirretään hintoihin tai kärsitään tuloksen alenemisena. Tehtyjen tuntien vähenemisen merkitys on helppo tajuta iteroimalla se kohti nollaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis maksat koululaitokseen, puolustusvoimiin, poliisiin, terveydenhuoltoon, palo- ja pelastustoimeen jne.? - eli sijoitat yksityiselle sektorille elintärkeään infraan, mikä on tehnyt Suomesta ja muista pohjoismaista lukemattomissa kategorioissa maailman parhaita yhteiskuntia. Ja näet tämän kaiken toimeentulotuen kustantamisena? Noin keskimäärin jokainen suomalainen on saanut 18:a elinvuoteensa saakka n. 200 000e julkisena tukena. Ja auta armias, jos sinulla tai jälkelläiselläsi olisi vaikka joku lapsuuden vaikea sairaus - liberalistisimmissa yhteiskuntamalleissa tämä merkitsisi perheen vararikkoa, jopa sangen varakkaan perheen.
Minä en ole missään vaiheessa vastustanut mainisemiasia asioita, vaan peräänkuuluttanut kohtuutta. Minä olen maksanut oman 200k, kuten myös lasten ja helposti. Puhumattakaan siitä, että jos eläkemaksuni eivät menisi sosiaalitukena muille, niin minäkin saisin hyvää eläkettä.

Minä peräänkuulutan sitä, että ne jotka laskevat nyt, että on kannattavampaa olla kotona, niin ne pakotettaisiin töihin, koska he elävät minun rahoilla. Nykyinen avokätinen tukijärjestelmä käytännössä estää työnteon ja demarit ovat työntämässä lisää tukea sinne, missä se aiheuttaa jo selvästi haitta ja ottamassa sieltä, missä se aiheuttaa myös haittaa ja motivaation laskua.

Viestisi sisältö oli sitä perus vasemmistopropagandaa, mistä lähinnä loistaa poissaolollaan realismi ja tilalle tungetaan kauniita sanoja. Eikö kukaan ajattele vanhuksia ja köyhiä yms. paskaa. Kaikki ajattelevat.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...ettemme elä liberalistisessa "paratiisissa", jossa 10-vuotiaat nokikolarit ovat täysin "vapaita" solmimaan sopimuksia tehtaanomistajien kanssa.
Mistä vitusta sä revit näitä? Lisäksi olisi kiva jutella apteekkarisi kanssa, onko hänellä lisenssiä myydä noita lääkkeitä?

Kuka on ehdottanut 10-vuotiaita nokikolareiksi?

Kehoitan tutustumaan vaikka liberaalipuolueen puolueohjelmaan ihan itse, ettei tarvitse elää vasemmistopropagandan varassa.

Tässä kuitenkin ihan keskeinen osa:
Julkisen sektorin tulee keskittyä ydintehtäviinsä ja välttää puuttumista asioihin, joihin puuttuminen ei ole välttämätöntä. Tällä hetkellä valtio on ottanut itselleen lukuisia tehtäviä, joihin julkisen sektorin ei pitäisi puuttua lainkaan.

Yhteiskunnan tulee huolehtia heikoimmistaan, kuten lapsista, vanhuksista, sairaista ja vammaisista. Valtion tulee taata jokaiselle kansalaiselle ihmisarvoinen kohtelu, eikä ainuttakaan väestöryhmää saa syrjiä lainsäädännöllisin keinoin. Heikko-osaisista huolehtiminen ei saa kuitenkaan johtaa koko aikuisväestön holhoamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
EIhän tuo nyt yritysten kannalta ole ollenkaan sama, tai sitten ymmärsin väärin mitä ajat takaa. Nousevat palkkakustannukset siirretään hintoihin tai kärsitään tuloksen alenemisena. Tehtyjen tuntien vähenemisen merkitys on helppo tajuta iteroimalla se kohti nollaa.


Tehtyjen tuntien määrä kohti nollaa Yksilön kannalta, yrityshän joutuu tunnit teettämään joka tapauksessa (jos tehokkuus ei kasva), se kustannus niistä työtunneista on siis sama.


Toki käytännössä työtehtävään kouluttaminen jne. vaihtoehtokustannukset tulevat kuvaan iteroiduttaessa kohti nollaa, mutta yritykselle kustannus on sama maksaako se satasen enemmän vai vähentää vastaavasti tehtyjä tunteja yksilöltä.


Niin kauan kun yksilö ei elämiseensä tarvitse yhteiskunnan tukia, on se Yksilön työnmäärä myös kansantalouden kannalta merkityksetöntä. Takaisinkytkentöjen kautta todennäköisesti olla jopa edullista kulutusajan ja vapaaehtoistyön lisääntyessä sekä mahdollisen ei työllisen työllistyessä pois tukiluukulta.


Niin kauan kun ei olla täystyöllisyystilanteessa, on yksilöiden työajanvähentämisellä korkeintaan positiivinen vaikutus (väittäisin vaihtoehtoiskustannuksetkin huomioon ottane). Näinhän kävi aikanaan kun 12h työpäivästä tiputiin 8h työpäivään.


..se taloudellisen kasvun hedelmien käyttö vapaa-aikaan on se Utopiatilannetavoittelu, jossa mitään tekemättä ruoka tulee pöytään. Käytännössähän tuota ei voi saavuttaa, koska eroi tulee eteen siinä vaiheessa, kun työvoiman vähyys alkaa vaikuttaan työn hintaan tehokuudennousua enemmän. Tällä hetkellä se ei ole kovinkaan todennäköinen tulevaisuusskenaario, varsinkin kun automaatio ja AI tulee aika nopsaan ylemmän keskiluokankin hommiin.


Eli mitä aikaisemmin aletaan lisään vapaa-aikaa niillä, joilla on jo taloudellinen resurssi riittävä, sen vähemmän jää ihmisiä täysin tuloitta.



Se että korkeakoulutettu ”eliitti” painaa yhä pitempää päivää on automatisoituvassa yhteiskunnassa heikompiosaisten määrän lisääntymistä edistävää ja sitä kautta yhteiskuntien vakautta horjuttavaa..


jokainen katselkoon esim EU vaaleja vähän sillä silmällä…
 

teppana

Jäsen
Tästä asiasta on edelleen CMI:n ja al-Taeen sana, ei mitään muuta. Kumpikin taho on jäänyt jo kiiinni totuuden vääristelystä.

On toki. Jos pääsy erittäin arkaluoteisiin tietoihin, selvitys on tehtävä. Tuo tarkennuksineen löytyy kyllä pykälistä.

En ajatellut, Supo ei tällaista tietenkään tee. Taustalla määrätyihin hommiin se kuitenkin tehdään, tuskin toki CMI:n pyytämään selvitykseen.

Siis miksi et oikein usko että laaja turvaselvitys on tehty? Kyseessä on kuitenkin ihan normaali toimenpide joita tehdään vuosittain n. 300. Ei siinä mitään sometilejä tarkistella eikä ilman lupaa edes puolison taustoja selvitetä. En käsitä yhtään miksi luulet että tuollainen selvitys on CMI:n puolesta vain keksitty.
 
Viimeksi muokattu:

teppana

Jäsen
Mainitsit vastauksessasi jo itse kysymykseen. Laaja selvitys tehdään yleisimmin jo moniin valtion ja PV:n korkeimpiin virkoihin hakiessa, sekä muutamiin muihin joilla pääsy arkaluonteisiin tietoihin. Sen uskon, että CMI on teettänyt tuon perusselvityksen.

300 on kuitenkin pieni määrä, koska tuo selvitys tehdään yleisimmin hakuvaiheessa, eli ei vasta valinnan jälkeen. Ei toki kaikille hakijoille, mutta siinä vaiheessa kun ollaan loppusuoralla.
Sun kannattaa lukea perusteet tuon lain pykälästä 20, milloin tuo voidaan tehdä.

Juu, tuo perusselvitys on ihan, no peruskauraa. Mutta kuten joko jo tänne sanoi, CMI on ilmeisesti (lähdettä en tähän tosin ole nähnyt) sanonut jo ennen al-Taeen keissiä että heillä tehdään tiettyihin virkoihin laaja turvallisuusselvitys. Tässä valossa en näe mitään syytä epäillä heidän sanojaan. On toki mahdollista että tässä on tehty CMI:n puolelta yliampuvaa naamanpesua.

Sinänsä olisi ihan mielenkiintoista asiasta saada varmuus. Onko al-Taeen virka CMI:ssä sellainen jossa laaja turvallisuusselvitys mahdollinen tehdä. Jos se on, se on varmasti tehty. Jos ei, sitä ei ole tehty.

Tässä tosiaan vielä tuo lakiteksti:

20 §
Laajan henkilöturvallisuusselvityksen piiriin kuuluvat tehtävät

Laaja henkilöturvallisuusselvitys voidaan laatia vain henkilöstä, joka:

1) työtehtävissään saa oikeuden muutoin kuin satunnaisesti käsitellä suojaustasoihin I tai II kuuluviksi luokiteltuja asiakirjoja;

2) hoitaa sellaista tehtävää, jossa hän salassa pidettäviä tietoja paljastamalla tai muulla lainvastaisella teolla voi vahingoittaa valtion turvallisuutta, maanpuolustusta tai Suomen kansainvälisiä suhteita;

3) tarvitsee henkilöturvallisuusselvityksen perusteella annettavaa todistusta kansainvälisen tietoturvallisuusvelvoitteen vuoksi taikka voidakseen tulla valituksi kansainvälisen järjestön tai toimielimen tehtäviin.

Kyllähän tuo lain boldattu kohta sopii al-Taeen toimenkuvaan kuin nyrkki silmään.
 

teppana

Jäsen
Tuo olisi paras mahdollinen hallitus näillä voimasuhteilla. Mikä sinua vituttaa siinä..? Jos olet ns. "hyvätuloinen", sinun verosi saattaisivat nousta hieman, mutta mikä siinä on niin vastenmielistä, että omalta osaltaan osallistuu valtion, eli yhteisön ylläpitoon..? Pitäisikö kaikki varat saada pitää itsellä ilman mitään veroja, sitäkö mieltä olet..? Että "minä minä, vitut muista".

Eihän siinä mitään ongelmaa olisi, jos ihmiset kokisivat verotuksen olevan omalla kohdallaan jo tällä hetkellä reilu tai jopa kevyt. Mutta kynnys maksaa lisää veroja ansiotuloista 50% jälkeen on aika korkea. Ei tarvitse ajatella "minulle kaikki rahat" ollakseen kyrpiintynyt siihen jos ansioverotus omalla kohdalla nousee. Enemmänkin se ajatus on "enkö muka jo osallistu suhteellisesti ja absoluuttisesti tarpeeksi"?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
On toki. Jos pääsy erittäin arkaluoteisiin tietoihin, selvitys on tehtävä. Tuo tarkennuksineen löytyy kyllä pykälistä.

Laajan turselin saa rahalla tuon tyyppinen organisaatio. Aivan samoin tietyntyyppiset liikeyritykset sen saavat. En tiedä minkä tiedon varassa operoitu, mutta sillä, mitä valtio tekee omille viranhaltijoilleen ei ole juuri yhteyttä tähän asiaan. Eikä edes sillä, mihin asiakirjoihin CMI pääsee käsiksi, vaikka he toki mm. valtiosopimuksia ovatkin konsultoineet.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tehtyjen tuntien määrä kohti nollaa Yksilön kannalta, yrityshän joutuu tunnit teettämään joka tapauksessa (jos tehokkuus ei kasva), se kustannus niistä työtunneista on siis sama.


Toki käytännössä työtehtävään kouluttaminen jne. vaihtoehtokustannukset tulevat kuvaan iteroiduttaessa kohti nollaa, mutta yritykselle kustannus on sama maksaako se satasen enemmän vai vähentää vastaavasti tehtyjä tunteja yksilöltä.

Teoriassa tilannetta voi tietenkin pyöritellä vaikka noin. Käytännössä en pysty yrittäjänä korvaamaan jonkun työntekijän tekemättä jääneitä tunteja millään järkevällä tavalla, vaan se laskee suoraan liikevaihtoa ja tulosta.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Demareiden ja vassareiden horinoita kuunnellessa tulee väkisin mieleen ajatus, että Kokoomus ja Kepu voisivat tehdä sopparin, ettei kumpikaan lähde Rinteen vankkureita vetämään. Sitten vain pystyyn Kokoomuksen, Kepun ja Persujen hallitus jatkamaan maan talouden vakauttamista. Olisi ilo nähdä Rinteen naama tämän skenarion toteutuessa. Harmi, että Kepu on luultavasti liian traumatisoitunut vaalituloksesta suostuakseen tähän - pikemminkin lähtevät ilmaiseksi Rinteen äärivasemmistohallituksen tueksi ja se on Suomen kansantalouden kannalta painajainen.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Demareiden ja vassareiden horinoita kuunnellessa tulee väkisin mieleen ajatus, että Kokoomus ja Kepu voisivat tehdä sopparin, ettei kumpikaan lähde Rinteen vankkureita vetämään. Sitten vain pystyyn Kokoomuksen, Kepun ja Persujen hallitus jatkamaan maan talouden vakauttamista.
Meille Suomessa asuville tämä olisi paras ratkaisu.
Olisi ilo nähdä Rinteen naama tämän skenarion toteutuessa.
Rinne varmaan toteaisi, että äänestäjiltä ryöstäminen on vaikeampaa kuin taloyhtiöiltä ja ympyrä sulkeutuu.
Harmi, että Kepu on luultavasti liian traumatisoitunut vaalituloksesta suostuakseen tähän - pikemminkin lähtevät ilmaiseksi Rinteen äärivasemmistohallituksen tueksi ja se on Suomen kansantalouden kannalta painajainen.
Ilmaiseksi Kepu tuohon lähde. Tästä syystä kokoomuksella onkin niin hyvä neuvotteluasema, että laukovat mediassa näitä talousvaatimuksiaan. Tämä realiteetti sitten ilmeisesti ärsyttää joitakin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilastot tosin kertovat ihan toista, ainakin miesten osalta. Varsin perinteisissä "suorittavan työn" ammateissa on suurehko riski mielenterveysongelmiin erityisesti silloin, kun työ ei ole kovin itsenäistä tai päätöksentekoa vaativaa.

Kuitenkin perinteisessä suorittavassa työssa mielenterveysongelmien riski on pienempi kuin esim. opettajilla ja nuorisotyöntekijöillä:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20033130
In sub-major SOC groups managers and administrators, teaching professionals, clerical and secretarial, 'other' sales and personal service occupations had higher prevalence whereas many professional and skilled occupations had lower prevalence. Specific SOC unit groups with higher prevalence included primary and secondary teachers, welfare community, youth workers, security staff, waiters, bar staff, nurse auxiliaries and care assistants.

Perus tehdastyöntekijöillä ja koneenkäyttäjillä on nimenomaan keskimääräistä alempi esiintyvyys mielenterveysongelmissa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten vain pystyyn Kokoomuksen, Kepun ja Persujen hallitus jatkamaan maan talouden vakauttamista.
Eikö tämä kokoonpano juurikin viimeisen neljän vuoden aikana todettu ei-toimivaksi? Aika outoa olisi jos ne lähtisivät uudestaan jotain sote-sotkua rakentamaan.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmi, että Kepu on luultavasti liian traumatisoitunut vaalituloksesta suostuakseen tähän - pikemminkin lähtevät ilmaiseksi Rinteen äärivasemmistohallituksen tueksi ja se on Suomen kansantalouden kannalta painajainen.

Tässä äärivasemmistohallituksessa on vaan se vika sen toiminnan kannalta, että vasuri (sisältää vihreät) laidalla on niin paljon radikaaleja näkemyksiä, että joku pahoittaa mielensä. Sixpäkistä voi mustella miten "mukavaa" oli ja sielä sentään oli vähemmän kiihkoiluun taipuvaista väkeä vasemmalla laidalla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eikö tämä kokoonpano juurikin viimeisen neljän vuoden aikana todettu ei-toimivaksi? Aika outoa olisi jos ne lähtisivät uudestaan jotain sote-sotkua rakentamaan.

Ei todettu. Itseasiassa hallitus saavutti paljonkin hyvää ja sen merkittävimmät saavutukset saivat alkunsa juuri silloin, kun puolueesa oli mukana Perussuomalaiset eikä Siniset.

Vaikka osa työttömyydestä poistui jopa niinkin yksinkertaisesti toimien kuin työttömille työnhakijoille soittelemalla (minäkin olin työllistyttyäni kyllä lakkauttanut ansiosidonnaiset, mutta en työnhakua) niin silti hallituksen ansiot työpaikkojen syntymisessä ovat kiistattomia. Siitä voidaan kyllä kiistellä, kuinka iso osa niistä syntyi hallituksen toimien ansiosta. Varmaan moni ei ainakaan jäänyt syntymättä, ja sekin on ansio verrattuna johonkin vaihtoehtoiseen skenaarioon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös