Colorado Avalanche 2020–2021

  • 192 593
  • 860
No kyllä sitä NHL uskoo ennemmin. Itselle tuo vaan oli vähän epäselvää mikä ratkaisee tasapisteissä, kiitos valistuksesta, niin jatkossa ei tarttee enää arpoa miten nää menee

NHL:llä on se hyvä, että omilla sivuilla se lukee heti siinä sarjataulukon alla, että sitä ei tarvitse yhtään metsästää mistään. Joillain muilla sarjoilla sitä pitää hakea säännöistä ja sitten erikseen pääsarjasäännöistä ja sitten vielä pääsarjojen poikkeusssäännöistä.
 
NHL julkaisi playoff-ohjelmat ja Colorado aloittaa näin:

Jos pelaa Bluesia vastaan:
Peli #1 tiistaina 5:00 Ball Arenalla
Peli #2 torstaina 5:30 Ball Arenalla
Peli #3 lauantaina 4:30 Enterprise Centerissä

Jos pelaa Wildia vastaan:
Peli #1 sunnuntaina 22:00 Ball Arenalla
Peli #2 keskiviikkona 5:00 Ball Arenalla
Peli #3 perjantaina 4:30 Xcel Energy Centerissä

Tai yksiselitteisesti:
Blues pelaa vieraissa tiistaina 5:00 ja torstaina 5:30 sekä kotonaan lauantaina 4:30.
Wild pelaa vieraissa sunnuntaina 22:00 ja keskiviikkona 5:00 sekä kotonaan perjantaina 4:30.

NHL.comin uutinen: Stanley Cup Playoffs first-round schedule
 
Viimeksi muokattu:
Rantanen voitti sisäisen pistepörssin. Edellinen kerta, kun MacKinnon ei voittanut, oli 2015-16, jolloin Matt Duchene oli ykkönen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Ja näin Rantanen tulee voittamaan Coloradon sisäisen pistepörssin. Onko Kinnonin paluu aikataulusta ollut millaisia huhuja/arvailuja?

Edit: Hidas
 

Ralph

Jäsen
Onko Kinnonin paluu aikataulusta ollut millaisia huhuja/arvailuja?
MacKinnon on jo nyt pelikunnossa, mutta koska ei täydessä kunnossa, niin huilaa nämä runkosarjan loput pelit ollakseen pudotuspeleissä mahdollisimman hyvässä tikissä. Eli palaa pudotuspeleihin kokoonpanoon.

Rantanen voitti Avalanchen maali- ja pistepörssin. Maalipörssin voitto oli toinen Rantaselle ja pistepörssin voitto ensimmäinen. Hänestä tuli kymmenes Avalanche-pelaaja, joka voittaa sisäisen pistepörssin. MacKinnonin neljän vuoden voittoputki katkesi, mutta syöttöpörssin voitto meni hänelle ja se oli viides peräkkäinen. Sakic johtaa jokaisessa, kun voitti maalipörssin seitsemän kertaa, syöttöpörssin kuudesti ja pistepörssin seitsemästi.
 
Donskoille uusi henkilökohtainen kauden maaliennätys. Tärkeään paikkaan alkaa saamaan virettään takaisin.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Toivottavasti Donskoi jatkaa tuosta myös pleijareissa. Itellä ei ole NHL:ssä sitä yhtä ja ainutta suosikki jengiä, mutta Coloradon tekemistä on nyt muutama kausi tullut seurattua ja todella toivon, että menevät päätyyn saakka.
 
Viisi erää takana tätä kotiotteluputkea, maaliero Coloradon hyväksi 11-1. Nemethillä näihin viiteen erään +6.

Makar sai syöttöpisteen, joten nousi pakkien pistepörssissä vitossijalle ja on vähintään piste-per-peli pelaaja tällä kaudella.

Noista 11 maalista sen verran, että tekijöiden jakauma on tätä luokkaa: Rantanen 0, MacKinnon 0 (ei toki edes pelannut), Landeskog 1, Kadri 0, Makar 0, Newhook 0, Girard 0... Eli melkoinen määrä tullut syvyyspelaajilta. Maaleista vain yksi on tehty ylivoimalla.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Avalanche teki eniten maaleja runkosarjassa. Lukema nyt 197, mutta voi toki vielä parantua. Penguins johti neljällä ennen tätä ottelua ja jos oikein tarkistin, Avalanche ei ole koskaan aiemmin tehnyt eniten maaleja, mutta kahdesti tehnyt toiseksi eniten. Ja molemmilla kerroilla Penguins oli ykkönen. Nyt Avalanche ei jäänyt Penguinsin taakse toiseksi.
 
Avalanche teki eniten maaleja runkosarjassa. Lukema nyt 197, mutta voi toki vielä parantua. Penguins johti neljällä ennen tätä ottelua ja jos oikein tarkistin, Avalanche ei ole koskaan aiemmin tehnyt eniten maaleja, mutta kahdesti tehnyt toiseksi eniten. Ja molemmilla kerroilla Penguins oli ykkönen. Nyt Avalanche ei jäänyt Penguinsin taakse toiseksi.

Lisätään tähän nyt vielä se, että Nordiques teki eniten viimeisellä kaudella (1994-95). Eli seurahistoriassa sen sijaan ei ollut ensimmäinen kerta (etkä näin väittänytkään).
 
Näyttivät jännän tilaston TV:ssä: Tämä divisioonamestaruus on kuudes eri divisioonan mestaruus seuralle: Adams, Northeast, Pacific, Northwest, Central, West.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Jos Avalanche ja Hurricanes/Panthers etenevät divisioonistaan SC-välieriin, eivät ilmeisesti voi olla niissä vastakkain.

Which is nice.
Oman ymmärryksen mukaan läntinen ja pohjoinen muodostavat "konferenssin" samaten keskinen ja Itäinen. Eli Avs-Canes finaali on mahdollinen
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oman ymmärryksen mukaan läntinen ja pohjoinen muodostavat "konferenssin" samaten keskinen ja Itäinen. Eli Avs-Canes finaali on mahdollinen
Ok, itse ajattelin sen menevän ihan sen mukaan, että paljonko pisteitä runkosarjassa. Canesilla ja Panthersilla enemmän kuin itäisen ja pohjoisen lohkon voittajilla. Mutta sopii tämäkin systeemi.
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle

Ralph

Jäsen
Jos Avalanche ja Hurricanes/Panthers etenevät divisioonistaan SC-välieriin, eivät ilmeisesti voi olla niissä vastakkain.

Which is nice.
Mikäs siinä on kivaa? Kyllä minä mielummin ottaisin Hurricanesin ja Panthersin vastaan kuin kokeneet Penguinsin, Capitalsin tai Bruinsin. Ja kyllä Maple Leafs on pahempi pala kuin Panthers.

Tosin luulen, että Keskisestä divioonasta välieriin menee Lightning, joka vasta paha onkin, kun jengi terveenä.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mikäs siinä on kivaa? Kyllä minä mielummin ottaisin Hurricanesin ja Panthersin vastaan kuin kokeneet Penguinsin, Capitalsin tai Bruinsin. Ja kyllä Maple Leafs on pahempi pala kuin Panthers.

Tosin luulen, että Keskisestä divioonasta välieriin menee Lightning, joka vasta paha onkin, kun jengi terveenä.
Niin, minä en kommentoinut tätä Avalanche-fanina, mutta ketju tietty väärä. Toivon Avalanchen toki etenevän finaaliin saakka, mutta samalla olisi hieno nähdä vastassa toinen suomalainen huippupelaaja kuten Aho tai Barkov, koska en nyt oikein usko Jetsien mahdollisuuksiin, vaikka voivatkin yllättää Oilersin.

Mutta tämä nyt ei välttämättä tosiaan tämän ketjun asiaa. Anteeksi siitä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikäs siinä on kivaa? Kyllä minä mielummin ottaisin Hurricanesin ja Panthersin vastaan kuin kokeneet Penguinsin, Capitalsin tai Bruinsin. Ja kyllä Maple Leafs on pahempi pala kuin Panthers.
Höpöjuttuja taas. Lue vaikka The Athleticista, mitä mieltä siellä ollaan Panthersin ja Leafsin keskinäisestä paremmuudesta. Ja varsinkin Northin ”puolustuksesta”. Panthers on ihan oikea jääkiekkojoukkue pitkästä aikaa.
 
Höpöjuttuja taas. Lue vaikka The Athleticista, mitä mieltä siellä ollaan Panthersin ja Leafsin keskinäisestä paremmuudesta. Ja varsinkin Northin ”puolustuksesta”. Panthers on ihan oikea jääkiekkojoukkue pitkästä aikaa.

Torontolla on iso homma jo itsensäkin voittamisessa. Joukkueella on pupeltajan maine ja siitä heidän on päästävä ihan ensimmäisenä eroon. Ei ole varsinaisesti aivan paineeton tilanne pelata Montrealia vastaan, sillä tuosta jos tulee turpaan, niin heille nauraa koko kiekkomaailma. Montreal kaatoi viime kaudella Pittsburghin, joten sen pohjalle on varmaan ihan kiva rakentaa uutta pudotuspelitarinaa.

Paperilla Toronto on täysin päivänselvä ennakkosuosikki voittamaan pohjoisen, ei siitä mihinkään pääse.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Ralph

Jäsen
Lue vaikka The Athleticista, mitä mieltä siellä ollaan Panthersin ja Leafsin keskinäisestä paremmuudesta.
Mulla on tapana muodostaa mielipiteet itse, eikä lainata keltään toimittajalta, joten näillä mennään. Toki Maple Leafsin ja Panthersin voimasuhteet eivät kuulu Avalanchen ketjuun sekä tuskin edes kohtaavat tällä kaudella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on tapana muodostaa mielipiteet itse, eikä lainata keltään toimittajalta, joten näillä mennään. Toki Maple Leafsin ja Panthersin voimasuhteet eivät kuulu Avalanchen ketjuun sekä tuskin edes kohtaavat tällä kaudella.
No mullakin on silmät ja mielipide. Halusin vain tuoda eriävän näkemyksen Toronton hyvyydestä, tai oikeastaan Panthersin hyvyydestä ja Toronton divisioonan heikkoudesta johtuvasta hyvyysharhasta. Sitäpaitsi itsehän otit em. joukkueita tähän ketjuun. Tartte tulla mulle siitä vinkumaan.

Toki jonkun Panthersin analysointi voisi sopia paremmin johonkin voimasuhdeketjuun, mutta se on ihan pirun hyvin rakennettu jengi, joka on vain vahvistunut siirtorajalla. En nyt spekuloi tietä Avsia vastaan pleijareissa, mutta mulle on yllätys, elleivät hoitele vähintään Boltsit. Toki suurempi yllätys olisi Avsin lähtö laulukuoroon ennen Panthersia. Kova tie molemmilla edessä, Torontolla paljon helpommat divarivastustajat.

West > Central > East > North
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
West > Central > East > North
Westissä on kolme Kalifornian joukkuetta ja ne ovat kaikki surkeita. Centralissa on kolme hyvää joukkuetta ja ne muut ovat huonoja. East on ainoa jonka voi sanoa olevan selkeästi Northia selvästi kovempi divisioona.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Westissä on kolme Kalifornian joukkuetta ja ne ovat kaikki surkeita. Centralissa on kolme hyvää joukkuetta ja ne muut ovat huonoja. East on ainoa jonka voi sanoa olevan selkeästi Northia selvästi kovempi divisioona.
No mitäs ne muiden divareiden häntäpään joukkueet ovat, elleivät surkeita? Mä mittaan divareiden hyvyyttä kärkijoukkueiden, en ynnämuiden mukaan. Westissä on kolme joukkuetta, joista joku voittaa cupin tänä vuonna. Missään muussa divarissa ei ole yhtään joukkuetta, joka voittaa tänä vuonna cupin. Kaksi Westin kolmesta kärkijoukkueesta menisivät finaaliin, jos joukkueet olisi siroteltu tasaisemmin. Uudet jaot. Kaikki kunnia Centralin runkosarjajyrille, mutta Canes on liian kevyt ja kokematon, lisäksi antavat liikaa tasoitusta molareissa. Panthersin vuoro ei ole ehkä ihan vielä, vaikka potentiaalia on. Nykykunnossaan edes Tampa ei ole enää mestarisuosikki. Hyvä, jos pääsee edes toiselle kierrokselle. Tasoa mitattiin runkosarjan päätteeksi ja tällä kertaa Panthers näytti kaapin paikan. Eastin raakeista ei ole enää mihinkään. North on ihan vitsi. Leafs ei olisi varmaan päässyt edes pleijareihin, jos olisi ollut vaikka Ducksin tilalla Westissä. Oilers nyt vielä vähemmän.

Avalanche voi kokea saman kohtalon kuin Canes. Ei vain papu riitä, kun tulee karvapersejoukkueet vastaan ja mennään kohti vankilasääntöjä. Avsilla kaksi kovinta karvapersejoukkuetta heti kärkeen. Tai siis huonoimmassa tapauksessa vain yksi. Jos pääsee kolmannelle kierrokselle, sitten meneekin kannuun asti. No niin menee Vegas tai Blueskin. Mun unelmafinaali olisi Avs-Panthers. Sen verran mystiikkaa tämän vuoden kaaviossa, etten mene kuitenkaan asioiden edelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös