Cody Kunyk – ykkössentteri

  • 32 088
  • 144

Ralph

Jäsen
Kaudenalun ennakoissa saadaan sitten lukea, kuinka Cody Kunyk on Liigaan supertähti ja sarjan paras hyökkääjä ellei sarjan paras pelaajakin. Ja samat ennankot tulee henkilöiltä, jotka pari kuukautta sitten Kunykiä "ihan hyvänä pelaajana, mutta ei mikään tähti". Mutta kuten voimasuhdeketjuun olen kirjoittanut, tähtistatuksen saamiseen auttaa tason lisäksi se, missä pelaat.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta kuten voimasuhdeketjuun olen kirjoittanut, tähtistatuksen saamiseen auttaa tason lisäksi se, missä pelaat.

Totta kai. Hallitsevan Suomenmestarin riveissä on vaan haastavaa saada sitä tähtistatusta itselleen, vaikka olisi kuinka hyvä pelaaja tahansa. Jossain toisessa joukkueessa se voi onnistua helpomminkin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaudenalun ennakoissa saadaan sitten lukea, kuinka Cody Kunyk on Liigaan supertähti ja sarjan paras hyökkääjä ellei sarjan paras pelaajakin. Ja samat ennankot tulee henkilöiltä, jotka pari kuukautta sitten Kunykiä "ihan hyvänä pelaajana, mutta ei mikään tähti". Mutta kuten voimasuhdeketjuun olen kirjoittanut, tähtistatuksen saamiseen auttaa tason lisäksi se, missä pelaat.

Kukaan tuskin väitti Kunykia vain "ihan hyväksi pelaajaksi", vaan pikemminkin siellä väiteltiin kaksikosta Kunyk-Danforth, kumpi on parempi tjsp. Danforth kun oli yleisesti yliarvostettu sekä kuulemma yksipuolinen pelaaja verrattuna Kunykiin.
 

Ralph

Jäsen
Kukaan tuskin väitti Kunykia vain "ihan hyväksi pelaajaksi", vaan pikemminkin siellä väiteltiin kaksikosta Kunyk-Danforth, kumpi on parempi tjsp. Danforth kun oli yleisesti yliarvostettu sekä kuulemma yksipuolinen pelaaja verrattuna Kunykiin.
Kyllä siellä väitettiin, että HPK:n ongelma on se, ettei joukkueessa ole tähtisentteriä. Jos Kunyk ei kerran ole tähti, niin eikös hän silloin ole vain hyvä pelaaja?

Enkä tarkoita nyt vain Jatkoajan keskustelupalstaa vaan mediaa yleensä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä siellä väitettiin, että HPK:n ongelma on se, ettei joukkueessa ole tähtisentteriä. Jos Kunyk ei kerran ole tähti, niin eikös hän silloin ole vain hyvä pelaaja?

Enkä tarkoita nyt vain Jatkoajan keskustelupalstaa vaan mediaa yleensä.

Kysyt nyt väärältä henkilöltä, sillä mielestäni Kunyk oli Liigan parhaimpia keskushyökkääjiä kauteen lähdettäessä.

Ymmärrän kyllä pointtisi aivan täydellisesti ja voin jakaa myös itse mielipiteesi. Lukossa Krejcik oli vain Jakub Krejcik, mutta Kärpissä hän olikin jo yleisesti ottaen yksi parhaista puolustajista ikinä. Pelaajan arvo kerrotaan vähintään kolmella, jos seura on Kärpät taikka IFK.

Danforthin halusin ottaa mukaan keskusteluun, koska täällä suunnasta, parilta nimimerkiltä - ei nyt välttämättä sinulta -, ylläolevia kommentteja kuului myös.

Edit. Itseasiassa olit pitänyt Danforthia Liigan parhaana keskushyökkääjänä sekä toiseksi parhaimpana pelaajana, joten näpäytys ei mitenkään koske sinua.
 

sportfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miks hemmetissä cody ei jatkanut kerhossa. Aina vaan vedotaan että rahasta kiinni. En aina sulata asiaa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigan kovimmat siiirrot

2018-2019 Oula Palve
2019-2020 Teemu Turunen
2020-2021 Cody Kunyk

Nää on näitä jokavuotisia juttuja..

Tuohon 19-20-kategoriaan voi mun mielestä lisätä Otto Paanasen.

Kunykin edesottamukset täällä Suomessa ovat myös hyvä muistutus kaikille siitä, että AHL:stäkin voi löytää todella laadukkaita pelaajia. Sama pätee Ruotsin Allsvenskaniin.

EDIT: Korjattu ECHL AHL:ksi.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Pakko tulla ihan tänne HPK:n puolelle hehkuttamaan. Huikea pelimies...ihan huikea. Kun lueskelin tätä ketjua huomasin, että muutama HPK-fani Kunykin hankkimisesta totesi, että onhan se ihan hyvä pelaaja, mutta nyt kun pelasi omassa joukkueessa ymmärrettiin vasta miten hyvä. Itsellä oli aika samat fiilikset, kun Cody Kärppiin hankittiin. Kunyk ei ole kentällä se kaikkein näkyvin pelaaja ja itse ole pitänyt Kunykia hyvänä pelaajan liigaan, mutta ei ole tarkemmin tultu seurailti kun ei pomppaa oikeen silmään tuolta kentältä. Johtuu varmasti pitkälti siitä, että Kunykin pelityyli on aika flegmaattisen oloinen ja näyttää, että ei aina yritä täysillä, mutta tosi asia on se, että päässä raksuttaa koko ajan tietokone.

Mutta nyt kun on tämän syyskauden pelaillut Kärpissä ja kiinnittänyt huomiota entistä ennemmän Codyn tekemiseen, niin kävi kuten näille mutamalle HPK-fanille, eli kyllä vasta nyt tajuan miten huikeasta pelaajasta on kyse, kun on tarkemmin saanut seurata. Vaikka ei ole koolla pilattu niin pystyy pysymään uskomattoman vahvasti kiekossa, omaa vahvan liu-un, eikä ole huippunopeudeltakaan mikään hidas. Ja tottakai kermana kakun päällä, tuo ilmiömäinen peliäly ja pelin rytmitystaito. Fantastinen pelaaja!
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Suolaa haavoille pelin jälkeen.

Että silleen..
Pakko todeta nyt, että se ei todellakaan ollut tarkoitukseni. Tarkoitus oli kehua kuinka huikea pelaaja Kunyk on ja kun tiedän, että varmasti jätti paljon hyviä muistoja HPK-faneille ja moni ei varmasti vieläkään tajua miten hyvä pelaaja Kunyk on, niin tarkoitukseni oli tulla jakamaan tunnustusta tänne HPK puolelle. Pahoittelut, jos se vaikutti pään aukomiselta, koska se ei tosiaan ollut tarkoitukseni.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Päätti sitten tuulettaa ihan reippaasti maaliaan. Class act.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Kyllä mun mielestä silloin saa tuulettaa jos on pelannut vain yhden kauden edellisessä seurassa. En minä ainakaan pahastunut ja kirjoitusten perusteella ei kovin moni muukaan.

Minäkään en pahastunut, tietyissä pienissä asioissa vaan erottaa ammattimiehen ja kunnioituksen (puutteen) ja tietyissä taas ei. On erinomaisen helppoa jättää tuulettamatta, etenkin kun kyseessä on kauden ensimmäinen peli ja edellinen työnantaja pitäisi olla melko tuoreessa muistissa. Suomessa näitä juttuja ei vaan oikein noteerata..
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Joo eipä tuo nyt erityisesti kirpaissut, vaikka tämä onkin niitä kirjoittamattomia sääntöjä joita itse arvostan. Turunen ei HIFK:ssa pelatessaan tainnut erityisen riehakkaasti tuulettaa yhtään osumaa Kerhoa vastaan. Paajas-Oton tuuletus kirpaisi, mutta pelin jälkeinen anteeksipyyntö lievitti.

Jotta ei ihan OT:ksi mene, niin olihan kuitenkin hieno nähdä Codyn peliä taas. Upea pelaaja.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Joo eipä tuo nyt erityisesti kirpaissut, vaikka tämä onkin niitä kirjoittamattomia sääntöjä joita itse arvostan. Turunen ei HIFK:ssa pelatessaan tainnut erityisen riehakkaasti tuulettaa yhtään osumaa Kerhoa vastaan. Paajas-Oton tuuletus kirpaisi, mutta pelin jälkeinen anteeksipyyntö lievitti.

Jotta ei ihan OT:ksi mene, niin olihan kuitenkin hieno nähdä Codyn peliä taas. Upea pelaaja.

Kyllä sitä kun tunteella pelaa, helposti tulee jokin ilon pirskahdus kun pattikaan noita maaleja nyt ihan liukuhihnalta paukuta, vaikka tulosyksikön miehiä olikin. Kertoi pelin jälkeen reilusti, että ei ollut tarkoitus mutta tilanne vei mukanaan. Sellaista se on ja Kunykillä ei mitään isompaa sidettä Kerhoon edes ole. Toki itsekin sitä ehkä pari sekuntia paheksuin, mutta sellaista se on. Kuitenkin AV:lla johtomaali kolmannessa erässä, kyllä sitä saa tuulettaa. Outoahan se jo Kärpillekin olisi, jos tuota ei tuulettaisi lainkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös