Clarke ja Osala Bluesiin - Brücklerille kaksivuotinen jatkosopimus

  • 20 804
  • 71

MacLean10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terveet pelaajat, Espoo Blues
Espoo Blues on allekirjoittanut kaksivuotiset sopimukset maalivahti Bernd Brücklerin, 25, ja puolustaja Dale Clarken, 29, kanssa. Jatkosopimuksen espoolaisseuran kanssa tehnyt Brückler on pelannut Bluesissa kevätkaudesta 2006 lähtien ja oli viime kaudella eniten SM-liigassa nollapelejä (7) torjunut maalivahti.

Blues on lisäksi allekirjoittanut vuoden mittaisen sopimuksen hyökkääjä Oskar Osalan, 19, kanssa. Osalalla on kuitenkin mahdollisuus solmia NHL-sopimus hänet varanneen Washington Capitalsin kanssa NHL:n runkosarjan alkuun saakka. Osala on pelannut viimeiset kaksi kautta Kanadan junioriliiga OHL:ssä Missisauga Ice Dogsien riveissä.

www.blues.fi
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Huhhuh. Aika vakuuttavia soppareita. Voi olla että tänä vuonnakin Espoossa vältetään pelkät kyttäysasemat. Olen tosin ollut siinä käsityksessä että Osalan kehityskaari on ollut ihan positiivinen ja että mies olisi vielä Capsien suunnitelmissa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
HOLE IN ONE!

Tykkään kovasti, Pertti oli joukkueen tärkein pelaaja viime kaudella yhtään Kariyaa dissaamatta.

Clarke tuo kovuutta ja kovan kudin YV:n viivalle, tätä tarvittiin.

Osala on äijä, MM-kisojen paras pelaaja ja pelaa hyvin yhteen Lehtosen kanssa. Toivottavasti molemmat pysyy Bluesissa.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Neljän sakkiin

Ottaen huomioon Bluesia koettelevan ankaran säästökuurin, ovat nämä hankinnat ihan siedettäviä. Osala taitaa tosin jäädä ohikiitäväksi haaveeksi. Miehestä jäänee Bluesin iloksi yksi seuran lippahattu päässä otettu potretti.

Nyt on ykkösmaalivahti, pakisto kasassa ja hyökkäyskin on ihan ok. Vielä tosin joku kova sentteri mahtuisi rosteriin mutta näin maanantaiksi ihan iloinen päivä Bluesin vinkkelistä.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistohankintoja

Brücksiä odottelinkin, mutta saatiin myös Clarke. Olin IHAN varma, että pakistoon ei tehdä enää lisäyksiä. Ennen kaikkea minut yllätti, että hankinta oli noinkin kova eikä tyypillinen "Hole-skouttaus" AHL-ECHL-akselilta. Clarken tulon myötä viivapeli ylivoimalla on kertaheitolla kunnossa. Ihanaa!

Osala on myös oiva vahvistus: monipuolinen, nuori ja nälkäinen pelimies. Hyvät tehot nuorten MM-kisoissa.

Jobinpostia siinä määrin, että Kalto on taas telakalla pitkän aikaa.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Ehdottoman positiiviset fiilikset Brucklerin jatkosta ja molemmista signauksista. Toivottavasti Osalaa todella nähdään Länsiauto Areenalla viilettämässä -sen verran komealta näyttivät otteet junnujen MM-kisoissa. Eli komppia täältäkin hankintojen suhteen.
 

Iso Punakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suuri kotka-sydän, Pyhä Patrik
Osala taitaa tosin jäädä ohikiitäväksi haaveeksi. Miehestä jäänee Bluesin iloksi yksi seuran lippahattu päässä otettu potretti.

Veikkaan että pelaa kauden Suomessa kun nyt sopparinkin teki. Tod näk hoitaa armeijan samalla alta pois ja lähtee sitten vuoden päästä takaisin jenkkeihin.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Helvetin kovat hankinnat, onnittelut naapurista. Blues nousi tavoittelemaan kotietua kertaheitolla.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Liigan kenties paras maalivahti ja 2 muuta ihan laadukasta hankintaa. Blues on jälleen ensi kaudella kova nippu. Juuri tämän takia olen naureskellut tuon "Voimasuhteet-ketjun" jutuille, joissa maajussit sijoittavat Bluesia jatkuvasti jonnekin sijoill 7-10. Kilpavarustelu kiihtyy...
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavat hankinnat Blues onnistui hankkimaan. Itse olen vesikielella uneksinut Oskar Osalan, joskus luistelevan HIFKn paidassa, ehka joskus tulevaisuudessa sitten.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onnea Bluesille kovista hankinnoista. Dale on liigan parhaimpia pakkeja ja Osala on nuori lupaus, jolla o kokemusta amerikoista.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavia hankintoja, joista onnittelut! Kyllä nousi Bluesin osakkeet ennakoissa. Jos ei oteta ulkkarikiintiötä huomioon, niin olisin ottanut iloiten vastaan kaikki kolme HIFK:iin.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Olipas mahtava yllätys herätessa, hyvää duunia Hole!
Osalan tilannehan on nyt vielä epävarma, mutta erittäin mielenkiintoinen hankinta.

Paketti alkaa olemaan suht hyvin kasassa.
 

Bandana

Jäsen
Loista~waa!

Kertakaikkisen hieno uutinen. Tätä jos mitä oli odotettu.

Loistavaa työtä Holelta, taas kerran.

Puolustus- ja maalivahtiosasto on nyt vähintäänkin viimeisen päälle hoidettu, eikä tuo hyökkäyskään enää niin köykäiseltä näytä, vaikka Kalton loukkaantuminen ohentaakin turhan paljon tuota duunariosastoa, joka ennen oli turhankin leveä. Tässä valossa Tolsan jatkosopimus olisi ollut arvokas.

Joka tapauksessa tästä on hyvä jatkaa kohti pian alkavaa harjoitusottelukautta. Joukkue on vähintäänkin mielenkiintoinen eikä potentiaaliakaan puutu.

Loppuun pientä banaanimaista ketjuspekulaatiota:

Keller - Öhman - Uhlbäck
Grünn - Viitaluoma - Lehtonen
Osala - Töykkälä - Karlsson
Nöyränen - Uusivirta - Rajamäki

+ Koskiranta, Lostedt, Miettinen, Kähkönen, Kalto (inj.); Kataviston en usko saavan sopparia

Laatikainen - Alanko
Clarke - Huczkowski
Heiskanen - Kurki
Kuoppala - Pikkarainen

+ Gustafsson, Suhonen
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
Blues on jälleen ensi kaudella kova nippu. Juuri tämän takia olen naureskellut tuon "Voimasuhteet-ketjun" jutuille, joissa maajussit sijoittavat Bluesia jatkuvasti jonnekin sijoill 7-10.

Onnittelut loistohankinnoista/jatkosopparista!!!

Niin, jos oletetaan että minä kuulun niihin maajusseihin, sillä olen itse sijoitellut Bluesia sijoille 8-10, niin onhan se ollut oikeutettua. Ei pelaajamateriaali hyökkäyksen osalta paljon parempaa luvannut. Olen kyllä ounastellut Brucklerin jatkoa, mutta Clarken hankinta tuli kyllä todella puskista. Ajattelin että pakisto on valmis ja loput säästöbudjetin rahat käytetään sitten maalivahtiin ja Kellerin tapaiseen AHL-hyökkääjään tms...

Mutta jos otettavissa on Clarken tapainen huippupakki, niin miksipä ei???
Ja Osala on hyvä hankinta jos nyt ei sitten jää NHL:ään. Ja sitä kyllä epäilen.

Eli kun itse veikkasin Bluesia sijoille 8-10, niin nämä ostot ilman muuta nostavat Bluesin kertaheitolla taistelemaan tosissaan 4 parhaan joukkoon.

Hienot hankinnat!
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Loistavaa!

Innolla seurailen miten Osala pärjäilee kotoisessa sm-liigassa amerikan reissun jälkeen niin paljon vaasalaiset ovat hypettäneet kaveria. Vakuuttavia värväyksiä kyllä Bluesilta kaiken kaikkiaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Haluaisin nähdä Osaman ja Bambin samassa ketjussa kerta ovat pelanneet niin hyvin yhteen.
 

Kapo

Jäsen
Loppuun pientä banaanimaista ketjuspekulaatiota:

Keller - Öhman - Uhlbäck
Grünn - Viitaluoma - Lehtonen
Osala - Töykkälä - Karlsson
Nöyränen - Uusivirta - Rajamäki

Kyllähän tuo vielä yhtä kaveria kaipaisi, kolmosen sentteriksi joku Töykkälää lahjakkaampi kaveri hyökkäyssuuntaan. Vaihdetaan joku noista meidän ylijäämänimipakeista vaikkapa J-P Hytöseen. Suhonen tai Pikkarainen Jyskälän junaan.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Brückler, Clarke ja ehkä Osala. Eihän tässä voi olla kuin tyytyväinen. Uudet kaverit tuovat kiekollisen taidon lisäksi kaipaamaani koko joukkueeseen.

Brückler - Myllyniemi kaksikko hakee vertaistaan koko liigassa. En ainakaan heti keksi selvästi parempaa kaksikkoa. Puolustukseen on heittää Lada, Alanko, Clarke ja Huzcowski kahteen ensimmäiseen pariin, ei paha. Osala tuo, toivottavasti jäädessään, nuoruuden intoa ja ryöhkeyttä maalintekoon. Öhman lienee 1. tai 2. ketjun sentteri ellei Hole vielä löydä uutta Crosbya Nigerian B-liigasta.
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
Ei enää muuta kuin Mandervillelle jatkopahvi kouraan ja voilaa!

Mikä muuten on herran tilanne? Juuri hänenlaisensa mies täyttäisi mielestäni sen viimeisenki aukon Bluesin hyökkäyksessä...

Entä Mikko Lehtonen? Onko hänellä mahdollisuus pelata vielä Bluesissa vai jääkö hän ameriikan farmeihin pelaamaan???
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onnittelut Espooseen, johan sitä pitkin kevättä ja kesää Clarkea sinne huhuttiin ja lopulta onnistui. Osalasta jäi itsellenikin todella hyvä kuva junnujen mm-kisoista joten saattaa yllättää jo ensi kaudella. Bruckler osoittautui myös sanojensa mittaiseksi mieheksi (jos pelaa euroopassa niin Bluesissa, eikö se näin jotenkin mennyt) vaikka varmaan tarjouksia muualtakin on tullut.

Brückler - Myllyniemi kaksikko hakee vertaistaan koko liigassa. En ainakaan heti keksi selvästi parempaa kaksikkoa.

Chiodo - Lassila. En tiedä onko parempi mutta samaa tasoa.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Innolla seurailen miten Osala pärjäilee kotoisessa sm-liigassa amerikan reissun jälkeen niin paljon vaasalaiset ovat hypettäneet kaveria. Vakuuttavia värväyksiä kyllä Bluesilta kaiken kaikkiaan.
Yllätys olisi jos Osala ison roolin ottaisi Bluesin nyky-rosterista. Tulee mieleen eräs L Tukonen jonka saldoksi jäi 43 peliä 5+5 ja -6.
Veikkaukseni on että tulee häipymään syksyllä rapakon taakse isompien peli-minuuttien perään, mutta katsotaan mitä OHL on opettanut.

Oskarin kommentti 2.1.2007 Junnu-MM:n aikana:
"- Minulle Sport on aika pyhä asia. Tällä hetkellä en kyllä itse pysty kuvittelemaan itseäni Suomessa minkään muun joukkueen kuin Sportin paidassa. Jos tulen Suomeen, ei minulla taida olla paljon vaihtoehtoja."



Rosteri on jo niin laaja että ehkä tuosta muutama irtoaisi Salama-leiriinkin (Cami & Kähkönen)...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös