Cipruss, Setzinger, Majesky…

• 2 758
  • 14

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seuraavat pelaajat lienevät sivussa SM-liigakaukaloista 3-4 kierroksen ajan noin kierroksilla 39-43. Hyvin todennäköisesti Aigars Cipruss, HIFK, Ivan Majesky, Ilves, Oliver Setzinger, Ilves.
Mahdollisesti myös Josef Voskar, Jyp sekä Stanislav Jasecko ja Jan Lipiansky, Ässät.

Ettei tule sitten yllätyksenä keskellä kiivainta playoff-paikoista taistelua. Mutta ei kai ne sodat yksiä miehiä…?

SM-liiga nimittäin luultavasti aloittanee olympiataukonsa vasta silloin, kun Suomen joukkue mahdollisesti liigapelaajia tarvitsee. Muun muassa Latvia, Slovakia ja Itävalta sen sijaan aloittavat olympiapelinsä jo runsas viikko aiemmin, joten näitä pelaajia ei taida liigajäillä pidätellä mikään.

G

Guest

Ässien pleijarit ensi kaudella

Jos herrat Lipiansky, Janecko ja Kapys (Kulha) pelaavat keväällä Ässissä ja Slovakian maajoukkue kutsuu herroja Salt Lake Cityyn, miten käy Ässien play off taistelun runkosarjan ehkä ratkaisukierroksilla? Sietää miettiä. Voi olla, ettei Porissa pelata keväälläkään play off kiekkoa.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Majesky vai??

Jaa, että Majesky olympiajoukkueeseen...mies ei mahtunut edes MM-jengiin ja nyt kun on lukuisat slovakkistarat NHL:lästä mukana niin Majesky vai yhtäkkiä mahtuukin remmiin??? Voi olla, että slovakkien koutsilla on muita suunnitelmia...

Ja porilaiselle TosiFanille: ei pidä kirjoittaa palstalle yli 7.3 promillen humalassa...

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitenkäs nämä slovakit nyt niin kehittyvät?

Monikos näistä tässä ketjussa mainituista slovakeista pelasi Slovakian joukkueessa Saksan kisoissa tai oli edes lähellä kisapaikkaa? Nolla? Miten ihmeesssä he nyt tämän kesän ja lyhyen syksyn aikana Suomessa niin paljon kehittyisivät, että heille löytyisi ensi keväänä paikka turnauksessa, johon osallistuvat KAIKKI maailman huippupelaajat? Sitä minä tässä vaan olen ihmetellyt. Ehkä Mika Saarinen ja Vladimir Jursinov jr. ovat sitten todellisia poppaukkoja. Onnea matkaan.

F

Flonaldo

redbeast ja Jip Pii

Slovakian MM-joukkueessa oli 11 pelaajaa rapakon takaa. Nämä miehet eivät ole käytettävissä olympialaisten karsintakierroksella - elleivät heidän joukkueensa varta vasten vapauta miehiä edustustehtäviin. Jonka todennäköisyys lähentelee nollaa.

Ainakin Majesky oli lähellä MM-paikkaa, joten nyt kun neljä puolustajaa puuttuu, niin mies on varmasti hyvin lähellä paikkaa. Olettaen tietysti ettei itse lähde rapakon taakse ja pelaa kohtalaisesti liigassa. Ja kaipa nuo Jypin ja Ässienkin miehet nyt ainakin siellä maajoukkueen porteilla kurkkivat, kun hyökkäykseenkin vapautuu useampi paikka.

Vastaus kysymyksiinne on siis hyvin yksinkertainen. Olympialaisissa eivät pelaa kaikki maailman huiput, ainoastaan jatkovaiheessa nämä huiput tulevat kehiin. Karsintapelien jälkeen Slovakian joukkueesta vaihtuu varmaankin puolet - olettaen että selviävät tällä huomattavasti MM-kisaryhmää heikommalla joukkueella jatkoon.

Lisää aiheesta tämänkin ketjun aloittajan viestiketjussa maajoukkue-alueella.

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Slovakeista

Tuohon Flonaldon viestiin vielä lisäten ja liittyen lähinnä Ässiin.

28-vuotias Jasecko on pelannut Slovakian maajoukkueessa muistaakseni mm-kisat 97-2000 sekä vuoden 96 WCupin ja 98 olympialaiset. Varsin mahdollista, että SLC:n karsintakierros odottaa jos hän vastaa niitä odotuksia joita täällä on asetettu.

24-vuotias Kulha on kolkutellut maajoukkueen portteja muutamaan otteeseen - viimeksi tänä keväänä mm-kisojen viimeistelyleirillä ja putosi viimeisten hyökkääjien joukossa pois. 26-vuotias Lipianskykin on pelannut muutamat mm-kisat, joskin tänä vuonna ei mahtunut kaavailuihin mukaan.

Todennäköisimmin noista siihen karsintajengiin voivat kurkottaa Jasecko ja Kulha. Jos he sinne päätyvät se kyllä aiheuttaa Ässille kohtuullisen isojakin ongelmia..tai no ehkä nämä nuorukaiset sitten nostavat tasoaan siksi aikaa...

Tänään kolahti ovesta uusin Ässä-lehti ja siellähän se Timo Willman oli asettanut ensi kauden tavoitteekseen kehittyä kiekollisena pelaajana suurempaan rooliin. Just joo.

JPL

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä TosiFani
Ässät korvaa kyseiset miehet omilla junnuilla ja lisäksi ei taistella viivalla vaan neljän parhaan joukossa.

Pitäähän omiin uskoa... mutta realisti pitää silti olla :þ

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heitin vain härsyksi edellisen tekstini ja muutama siihen tarttuikin. Mutta todellisuudessa tämä ongelma on luultavasti olemassa ja koskettaa nimenomaan Ässiä, koska slovakkien on kaavailtu muodostavan kakkosketjun Palon kanssa, mutta toivotaan ettei tämä ratkaise pleijaripaikkaa.

G

Guest

Ovatko slovakit maajoukkueessa?

Toi mun edellinen kommenttini edellyttää, että Ässien slovakit ovat pelimiehiä ja Ässien kausi menee hyvin. Jos joukkue rämpii, ei slovakkeja kutsu maajoukkue vaan muut seurat. Eli miten se mun kommenttini on Ässiä vastaan? Taitaa tosikolta loppua jo huumori kun näkee peikkoja joka kulman takaa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani vai tosikko ??

Ilmeisesti Taalari haluaa jatkaa tätä keskusteluaan kanssani, mutta miksi ?? En ole missään vaiheessa väittänyt että viestisi olisi Ässiä vastaan vaan heitin siihen ratkaisu ehdotuksen, tosin ehkä lievästi positiivisen, mutta toisaalta Ilves-ilmiö on mahdollinen Porissakin.

G

Guest

Yrittääkö TosiFani olla huumorimies?

Jaksat olla kyllä TosiFani enemmän kuin tosikko kun väität käyneen Mike O`Neillin palstalla Lavialla katsomassa Lavian Kisan IV divariotteluja! Sinänsä hyvä, jos jaksaa käydä katsomassa muuallakin kuin Porissa jääkiekkoa. Mutta en usko tuohon. Otin selvää asiasta ja Lavian Kisa on kyllä olemassa, mutta sillä on yleisurheilua ja lentopalloa ohjelmassaan. Moneen vuoteen sillä ei ole ollut jääkiekkoa ohjelmassaan. Joten se siitä. Pidä satusi sisälläsi. Paljonko niitä promilleja olikaan kysymyksenteon hetkellä?

tsei_tsei

Jäsen
Herrat taalari ja TosiFani voivat hoitaa useassa ketjussa käymänsä riitelyt yksityisviestien puolella.

Moderaattorinne,

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taalarille vielä kerran:

Kuka sanoi että olin katsomossa ja kuka sanoi että se oli viime kaudelle tai sitä edellisellä ?? Mutta tämä tästä, on kiva kiusata kun kaveri hermostuu.

Slovakkipelaajien tilanteesta voin sen sanoa että en jaksa uskoa että Lipiansky tai Kulha mahtuisivat maajoukkueeseen, mutta pakeista siellä taitaa olla pula eli Jacesko voisi mahtua ja se ei välttämättä ole ongelma ( tai siitä selvitään ).

G

Guest

Sopii mulle

Mulle sopii, että TosiFanin kanssa keskustellaan avoimesti. Siksi olen operaattorin kanssa samaa mieltä. En vain ole sietänyt "eräänlaista persoonallisuusjahtia", joka menee ilmeisimmin pieleen, sillä TosiFania tai edes kuviteltua "TosiFania" en ole koskaan tavannut. Olette oikeassa. Nyt on aika lopettaa Taalarin ja TosiFanin keskustelut tällä tiedostolla tähän!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy