Christian Kåsastul – norski Nordiksella

  • 102 066
  • 677

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos se Tobbarikin katselee tuollaisia koosteita päivät pitkät niin uskon että esim. Roy on näyttänyt aika helvetin hyvälle. Saadaahan noilla pelaaja näyttämään hyvälle.

Jokaisesta pelaaajasta on paljon enemmän kehittynyttä dataa jota näissä käytetään kuin nämä promo videot. Eihän Roy:lla taidosta jäänyt kiinni vaan muut asiat ei vastannut liigan korkeaa vaatimustasoa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Jokaisesta pelaaajasta on paljon enemmän kehittynyttä dataa jota näissä käytetään kuin nämä promo videot. Eihän Roy:lla taidosta jäänyt kiinni vaan muut asiat ei vastannut liigan korkeaa vaatimustasoa.

Niin sitä juuri meiasin että varmasti highlight videolla näkyi se taito eikä mitään muuta. En oikein näe muuta perustelua hänen hankinnalleen.

Toivon kuitenkin että tässäkin hankinassa on käytetty muuta kuin highlight videoita, vaikka siltä se vaikutti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin sitä juuri meiasin että varmasti highlight videolla näkyi se taito eikä mitään muuta. En oikein näe muuta perustelua hänen hankinnalleen.

Toivon kuitenkin että tässäkin hankinassa on käytetty muuta kuin highlight videoita, vaikka siltä se vaikutti.

Oli käyny kattoo Royta pelaamassa ja saaneet viestiä sen entisiltä pelikavereilta ja valmentajalta.

Oli se jäbä ihan scoutattu. Ei vaan lähteny. Joskus ei lähde.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jokaisesta pelaaajasta on paljon enemmän kehittynyttä dataa jota näissä käytetään kuin nämä promo videot. Eihän Roy:lla taidosta jäänyt kiinni vaan muut asiat ei vastannut liigan korkeaa vaatimustasoa.
Mitkä asiat? Taitoa ei mielestäni ollut nimeksikään. Kaatuilu ei taida olla taitoa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jokaisesta pelaaajasta on paljon enemmän kehittynyttä dataa jota näissä käytetään kuin nämä promo videot. Eihän Roy:lla taidosta jäänyt kiinni vaan muut asiat ei vastannut liigan korkeaa vaatimustasoa.
Jos et pysty hyödyntämään tätä taitoa millään tavalla, se on jotain muuta kuin taitoa. Enemmänkin jotain taidokasta maila näppäryyttä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli käyny kattoo Royta pelaamassa ja saaneet viestiä sen entisiltä pelikavereilta ja valmentajalta.

Oli se jäbä ihan scoutattu. Ei vaan lähteny. Joskus ei lähde.

Jotenkin tätä en ymmärrä. Kyllähän se liike ja fysiikka oli todella kaukana liigatasolta. Silloin on aivan sama, vaikka sillä olisi mitkä samettikädet kun niitä ei koskaan pysty hyödyntämään. Luulisin, että tämä liikkeen ja fysiikan vaje olisi kaikkein helpoin nähdä.

Mutta ehkä se onkin nähty ja kokeiltu riskillä, että jos se hitaus karisisi kevään edetessä. Mutta ei noilla fyysisillä ominaisuuksilla kyllä pysty liigaa pelamaan. Mutta aivan sama, jää hahmona sinne Braden Birch-osastolle. Jossain kun nimi tulee esiin, niin muistaa että joo sellainen sankarikin kävi kurvailemassa pari peliä.

Lubomir Hurtaj oli selvästi parempi.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jotenkin tätä en ymmärrä. Kyllähän se liike ja fysiikka oli todella kaukana liigatasolta. Silloin on aivan sama, vaikka sillä olisi mitkä samettikädet kun niitä ei koskaan pysty hyödyntämään. Luulisin, että tämä liikkeen ja fysiikan vaje olisi kaikkein helpoin nähdä.

Mutta ehkä se onkin nähty ja kokeiltu riskillä, että jos se hitaus karisisi kevään edetessä. Mutta ei noilla fyysisillä ominaisuuksilla kyllä pysty liigaa pelamaan. Mutta aivan sama, jää hahmona sinne Braden Birch-osastolle. Jossain kun nimi tulee esiin, niin muistaa että joo sellainen sankarikin kävi kurvailemassa pari peliä.

Lubomir Hurtaj oli selvästi parempi.

Saman ”virheen” teki kuitenkin myös SHLn Brynäs.

Birch on todella huono verrokki. Roy on kuitenkin tehny kovia tehoja AHLässä ja käyny tarunhohtoisessa. Onko se nyt vaikea snaijata, ettei Nordiksen fanit aina välttämättä näe pelaajan todellista tasoa. Jos jäbällä on nuti jumissa niin helposti menee koko kroppa samalla.

Onhan näitä ennenkin nähty, että ihan hyviä pelaajia käy Stadissa floppaamassa ja pärjääkin sit muualla.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saman ”virheen” teki kuitenkin myös SHLn Brynäs.

Birch on todella huono verrokki.

Brynäs oli tuskin edellisellä kaudella käynyt hänen pelejään nähnyt. Ottivat kuitenkin testiin tryoutille ja hoksasivat nopeasti, ettei taso riitä.

Birch oli samaa kastia. Huono, ei liigatasoa oleva jenkkiulkkari, jonka lähtö ei kiinnosta yhtään ketään.

Peter White se vasta olikin tehnyt pisteitä AHL:ssä.

Olet ilmeisesti sitä mieltä, että Royn liike ja fysiikka on liigatasoa? Minun mielestäni hän oli aivan hävyttömän hidas, enkä ihmettele yhtään ettei päässyt peliin sisälle. Kaipa se sitten vie suoran luistelun ja teränkäytön taidonkin, jos on pää jumissa.

Pelaajia, joilla ei vain kulkenut on lukuisia. Vaikkapa Palola tai Lyytinen, mutta heillä on kuitenkin fyysiset edellytykset pelata liigatasolla, joten ei ole aivan älytön ihme, jos muualla lähteekin kulkemaan.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olet ilmeisesti sitä mieltä, että Royn liike ja fysiikka on liigatasoa? Minun mielestäni hän oli aivan hävyttömän hidas, enkä ihmettele yhtään ettei päässyt peliin sisälle. Kaipa se sitten vie suoran luistelun ja teränkäytön taidonkin, jos on pää jumissa.

Pelaajia, joilla ei vain kulkenut on lukuisia. Vaikkapa Palola tai Lyytinen, mutta heillä on kuitenkin fyysiset edellytykset pelata liigatasolla, joten ei ole aivan älytön ihme, jos muualla lähteekin kulkemaan.

Missä mä niin kirjoitin?

Mä kirjoitin, ettei Nordiksella aina näe pelaajan parasta. En mä ole ikinä pelannut. Kattonu vaan, mutta pelaajat itse on sanoneet haastatteluissa, että kun nuti on jumissa, niin tuntuu, ettei jalat liiku eikä ikinä kerkiä mihinkään. Muuta en tiedä.

Sen tiedän, että joskus oon täällä käyny lukemassa, niin Lyytinen ja Palola on kuulemma Mestis-tasoa. Nyt ne skulaa Ruotsissa.

Ei mua kiinnosta joku Roy. Ihan vitun sama. Ehkä sillä oli tajuton lerssi, niin sekä Brynäsin että meidän scoutit halus vaan nähä sen suihkussa ja maksaa siitä. Ihan sama.

Sen mä vaan tiedän, että Nordiksella epäonnistuneita ja sitten paskaksi pelaajaksi tuomittuja on monta. Ja moni niistä onkin sitten pärjännyt muualla.

Muuten tää koko keskustelu ihan yks lysti. Jäbää scoutattiin, katsottiin pelejä, haastateltiin ja kyseltiin entisiltä koutseilta, että mitä mieltä.

Mä vaan veikkaan, että jäbällä on ollu joku tälli kesällä eikä ole hirveästi treenannu. Sitten Brynäsissä alkoi päästä peliin sisään ja Manner vinkannu Salmelaiselle, että jos toi kaveri pääsee kondikseen, niin on pelimies. No, ehkä saatiin halvalla ja toivottiin, että jäbä ehtis kuntoon. Ei sit ehkä ehtinyt. Tai ehkä se ei yrittänyt täysillä. Mutta en vaan usko, että Roy on niin paska kuin täällä luullaan. Mut hutihan se oli. Ehkä ne toivoi, että käy Jolyt, että "ihan paska" muuttuu sarjaa dominoivaksi. Ekat pari peliä näyttikin siltä, että jäbä voi olla uusi Joly.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä mä niin kirjoitin?

Mä kirjoitin, ettei Nordiksella aina näe pelaajan parasta. En mä ole ikinä pelannut. Kattonu vaan, mutta pelaajat itse on sanoneet haastatteluissa, että kun nuti on jumissa, niin tuntuu, ettei jalat liiku eikä ikinä kerkiä mihinkään. Muuta en tiedä.

Sen tiedän, että joskus oon täällä käyny lukemassa, niin Lyytinen ja Palola on kuulemma Mestis-tasoa. Nyt ne skulaa Ruotsissa.

Ei mua kiinnosta joku Roy. Ihan vitun sama. Ehkä sillä oli tajuton lerssi, niin sekä Brynäsin että meidän scoutit halus vaan nähä sen suihkussa ja maksaa siitä. Ihan sama.

Sain vain sellaisen kuvan, että kaveri olisi hyväkin pelaaja, mutta ei vain sattunut kulkemaan. Itse väitän, että tuolla luistelun tasolla ei ole mitään mahdollisuutta lähteä kulkemaan yhtään tuon paremmin. Ihan hyvät kädet ja varmaan pelisilmääkin löytyy. Ei vain auta, jos ei osaa luistella edes välttävästi ja on lisäksi fyysisesti pieni.

Tuosta olemme eri mieltä, että fysiikka ja luistelun taso&teränkäytön taito heikkenee sen myötä, jos pää on jumissa.

Brynäs otti ukon kokeiluun pariksi peliksi ja heitti pois kun osoittautui huonoksi. Tuskin ovat skouttailleet edellisellä kaudella AHL:ssä. Olisivat tehneet varmaan suoran sopimuksen, jos olisivat skoutanneet aiemmin pelaajaksi kenet haluavat.

Lyytinen ja Palola ovat esimerkkejäni pelaajista, joilla fysiikka ja luistelu on liigatasolla. Tällöin onnistuminen on mahdollista. Roylla tai vaikkapa Whitellä oli kaukana siitä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tämmöinen väli huomautus, miten "Kåssu" liittyy Royhin?
Varsinkin kun Roy'lla on kaksi omaakin ketjua:


 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sain vain sellaisen kuvan, että kaveri olisi hyväkin pelaaja, mutta ei vain sattunut kulkemaan. Itse väitän, että tuolla luistelun tasolla ei ole mitään mahdollisuutta lähteä kulkemaan yhtään tuon paremmin. Ihan hyvät kädet ja varmaan pelisilmääkin löytyy. Ei vain auta, jos ei osaa luistella edes välttävästi ja on lisäksi fyysisesti pieni.

Tuosta olemme eri mieltä, että fysiikka ja luistelun taso&teränkäytön taito heikkenee sen myötä, jos pää on jumissa.

Brynäs otti ukon kokeiluun pariksi peliksi ja heitti pois kun osoittautui huonoksi. Tuskin ovat skouttailleet edellisellä kaudella AHL:ssä. Olisivat tehneet varmaan suoran sopimuksen, jos olisivat skoutanneet aiemmin pelaajaksi kenet haluavat.

Lyytinen ja Palola ovat esimerkkejäni pelaajista, joilla fysiikka ja luistelu on liigatasolla. Tällöin onnistuminen on mahdollista. Roylla tai vaikkapa Whitellä oli kaukana siitä.

Luitsä jäbä mun viestiä ollenkaan? Jossa mä veikkasin, että on esimerkiksi ollut joku vamma, jonka luultiin paranevan, kun se on aiemmin osannut luistella. Sä väität, että toi se on se tyypin ultimaalinen luistelutaso. Mistä sä tiedät?

Ja taas sä bamlaat noista Lyytisestä ja Palolasta vaikka jo vastasin, että täälläkin vissiin joskus dumattiin Lyytinen ja Palola Mestis-pelaajiksi. Sekin arvio meni skutsiin.













ja silleen tää liittyy Norskiin, että sekin dumattiin alussa ja oli aika paska alussa. Joskus vaan kestää tai ei edes lähde.

Mut joo, mä lähden terdelle bisselle. Milloin se jengi ilmoitettiinkaan. Oliks se 5.6? Sitten varmaan voidaan lopettaa tää näistä hudeista bamlaaminen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Luitsä jäbä mun viestiä ollenkaan? Jossa mä veikkasin, että on esimerkiksi ollut joku vamma, jonka luultiin paranevan, kun se on aiemmin osannut luistella. Sä väität, että toi se on se tyypin ultimaalinen luistelutaso. Mistä sä tiedät?

Ja taas sä bamlaat noista Lyytisestä ja Palolasta vaikka jo vastasin, että täälläkin vissiin joskus dumattiin Lyytinen ja Palola Mestis-pelaajiksi. Sekin arvio meni skutsiin.













ja silleen tää liittyy Norskiin, että sekin dumattiin alussa ja oli aika paska alussa. Joskus vaan kestää tai ei edes lähde.

Mut joo, mä lähden terdelle bisselle. Milloin se jengi ilmoitettiinkaan. Oliks se 5.6? Sitten varmaan voidaan lopettaa tää näistä hudeista bamlaaminen.

Ei liity asiaa millään tavalla, mutta lukeeko kukaan muu näitä palstatoveri C2-huutelijan viestejä Uuge Kojolan äänellä, jossei niin kannattaa kokeilla. Ei mulla muuta, jatkakaa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Ei liity asiaa millään tavalla, mutta lukeeko kukaan muu näitä palstatoveri C2-huutelijan viestejä Uuge Kojolan äänellä, jossei niin kannattaa kokeilla. Ei mulla muuta, jatkakaa.
Kokeilin. Pakko varmaan käydä koko viestihistoria läpi samalla staililla. Molemmille nimimerkeille kiitos illan ohjelmasta, Frankie ja C2 huutelija!
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sä väität, että toi se on se tyypin ultimaalinen luistelutaso. Mistä sä tiedät?

Nykytaso, joka ei mennyt puolessa vuodessa eteenpäin. Katsoin yhden matsin SHL:ää jälkeenpäin ja hidasta oli sielläkin kuten täällä keväällä.

Pahoittelut off topicista. Kumpikaan ei ilmeisesti ymmärretä mitä toinen yrittää sanoa, joten antaapi olla.

Kåsastulilla on minun puolestani paikka IFK:ssa. Mukavasti liikkva peruspakki, jolla asenne kohdillaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kåsastulilla on minun puolestani paikka IFK:ssa. Mukavasti liikkva peruspakki, jolla asenne kohdillaan.

Jatkaako tämä mies IFK:ssa vai ei, onko tietoa/huhua? Jossain huhuissa Ässiin on huhuttu Matinpalon korvaajaksi norskipakkia ja tämä mies on ollut mukana huhuissa....
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Jatkaako tämä mies IFK:ssa vai ei, onko tietoa/huhua? Jossain huhuissa Ässiin on huhuttu Matinpalon korvaajaksi norskipakkia ja tämä mies on ollut mukana huhuissa....
Ei oo ollut mitään huhua et jatkaisi.
Vähän tuntuu et paikat jo kiinnitetty ennenkuin Kåsa löi läpi.
Viihdyttävä pelaaja kyllä, jos ei jatka IFK:ssa niin toivottavasti Liigassa, saatais lisää tunnetta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Jatkaako tämä mies IFK:ssa vai ei, onko tietoa/huhua? Jossain huhuissa Ässiin on huhuttu Matinpalon korvaajaksi norskipakkia ja tämä mies on ollut mukana huhuissa....
Matinapalon korvaajana ehkä hieman outo ratkaisu, mutta hyvä pakki.

Tämä oli tällainen lyhyt analyysi. Olen kännissä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ei oo ollut mitään huhua et jatkaisi.
Vähän tuntuu et paikat jo kiinnitetty ennenkuin Kåsa löi läpi.
Viihdyttävä pelaaja kyllä, jos ei jatka IFK:ssa niin toivottavasti Liigassa, saatais lisää tunnetta.
Vähän samaa mietin, että saattaa olla paikat jo kiinnitetty. Hänhän toisaalta tuli ikäänkuin ylimääräisenä hankintana ja pakkoraossa, kun samassa ottelussa Kotkansalo loukkaantui ja Motin sai pitkän pelikiellon. Syntyi akuutti pakkivaje, johon oli pakko reagoida.

Jos sitten miettii ensi kauden puolustusta, niin huhujen perusteella Lepistö ja Kiviharju tulevat varmasti ensi kauden pakistoon. Kun tämän lisäksi puolustuksessa on Melart ja Salin ja Motin sekä Kotkansalo hoitavat peruspakin hommat ja tähän päälle on vielä Luhanka, niin vähän tulee mieleen se, että mihin rooliin Kåsastul tulisi. Kannattaako käyttää rahaa ulkomaalaispuolustustajaan, joka lähtökohtaisesti on 7-8 puolustaja? Luhanka pystyy hoitamaan tuon saman rooliin, joten mieluummin käyttäisin rahat yhteen oikeasti kovaan hankintaan, esim. Lindbohmiin.

Eli vähintään tämä pitäisi olla:

Lepistö-Lindbohm
Melart-Salin
Kotkansalo/Motin-Kiviharju
Kotkansalo/Motin-Luhanka
Lehmus ja muut junnut

Ja tässäkin sommitelmassa on se riski, että pakiston kiekollinen osaaminen on yhden vanhemman tieteenharjoittajan ja kahden lupaavan nuoren varassa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Tuossa @Analyytikko_ listauksessa pakisto näyttää hyvältä kaiken osuessa nappiin, mutta siinä kiintiö paikat Salin ja Kiviharju kolmessa avaavassa. Liikaa ollaan Lepistön varassa. Loukkeja tulee ja itse en laskisi esim Kotkansalon varaan yhtään mitään koko edellinen kausi meni lähinnä kuntosalilla. Lepistö, Lindbohm, Melart, Motin, Kiviharju ja Salin. Noiden päälle pitäisi viellä olla yksi varmempi kortti ja siihen sitten Kotkansalo ja muut.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähän samaa mietin, että saattaa olla paikat jo kiinnitetty. Hänhän toisaalta tuli ikäänkuin ylimääräisenä hankintana ja pakkoraossa, kun samassa ottelussa Kotkansalo loukkaantui ja Motin sai pitkän pelikiellon. Syntyi akuutti pakkivaje, johon oli pakko reagoida.

Jos sitten miettii ensi kauden puolustusta, niin huhujen perusteella Lepistö ja Kiviharju tulevat varmasti ensi kauden pakistoon. Kun tämän lisäksi puolustuksessa on Melart ja Salin ja Motin sekä Kotkansalo hoitavat peruspakin hommat ja tähän päälle on vielä Luhanka, niin vähän tulee mieleen se, että mihin rooliin Kåsastul tulisi. Kannattaako käyttää rahaa ulkomaalaispuolustustajaan, joka lähtökohtaisesti on 7-8 puolustaja? Luhanka pystyy hoitamaan tuon saman rooliin, joten mieluummin käyttäisin rahat yhteen oikeasti kovaan hankintaan, esim. Lindbohmiin.

Eli vähintään tämä pitäisi olla:

Lepistö-Lindbohm
Melart-Salin
Kotkansalo/Motin-Kiviharju
Kotkansalo/Motin-Luhanka
Lehmus ja muut junnut

Ja tässäkin sommitelmassa on se riski, että pakiston kiekollinen osaaminen on yhden vanhemman tieteenharjoittajan ja kahden lupaavan nuoren varassa.

Mutta onks sen Rantakarin sopparia julkaistu mihinkään? Eiks näitä jatkosoppareita tehdä just silloin, kun Rantakarilla meni hyvin?

Joku fiilis on, et se jäbä jatkaa meillä.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos norski ei paljoa maksa, ja haluaa seuraan jäädä, niin kyllähän jossain kohtaa ollaan taas loukkikierteessä ja tarvetta on. Onhan se nähty että meillä on pelaajia vuoden aikana rosterissa enemmän kuin muilla.

Mutta esitysten perusteella (hyvä peruspakki ja työmoraali kohdillaan) , niin voi tosiaan olla että joku toinen liigajengi palkkaa hänet myös. Kohtahan tuo kuullaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös