Chicago Blackhawks 2019–2020

  • 357 732
  • 1 415

letiss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Kuten eräs fani kirjoitti Athleticiin. Mid round picks, Subban and late second is what Bowman got out of our assets this season. Fuck, man. Tähän on vaikea lisätä mitään.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Jotenkin tuota vastinetta osasi odottaa kuluneen kauden näytöillä.

Jos huhuttu toisen kierroksen vuoro ja Subban on vastine Lehneristä, niin olen ihan tyytyväinen.

Kyllä mä sanoisin, että viime aikojen kauppoihin ja trade deadlinen hintatasoon peilaten halvalla lähti Gusse, vaikka tämä kausi ei mitenkään nappiin ole mennytkään. Lehneristä sentään ihan ok vastine.

Kokonaisuutena paska maku jäi suuhun.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Ihan uskomatonta miten Bowmania viedään joka kerta kuin litran mittaa. Gustafssonista joku kämänen 3 kiekka ja samaan aikaa Skejstä revitään ykköskiekkaa... ja mitä helvettiä me tehdään Subbanilla.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Slava Demin pelaa Denverin yliopistojoukkueessa eli Ian Mitchellin kanssa samassa tiimissä. Vegasin neljännen kierroksen varauksia vuodelta 2018 on ja puolustaja kyseessä.

Kyllä vähän paska maku jäi tästä tosiaan. Varsinkin kun näki mitä muut sai naarattua. Subban on keskivertoa huonompi kakkosveska, mutta kiva että jotain saivat sentään varausvuoron ja prospektin lisäksi.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ihan uskomatonta miten Bowmania viedään joka kerta kuin litran mittaa. Gustafssonista joku kämänen 3 kiekka ja samaan aikaa Skejstä revitään ykköskiekkaa... ja mitä helvettiä me tehdään Subbanilla.

Skjeillä on sopimusta jäljellä ja on parempi puolustaja. Ykköskierroksen vuoro on liikaa hänestä, mutta tosissako odotat samaa vastinetta Gustafssonista?

Blackhawksilla ei Lehnerin kauppaamisen jälkeen ole selkeää kakkosmaalivahtia. Nyt on ainakin yksi - Delia eikä Lankinen ole todistanut vielä mitään. Ja no, sopimuksia tuossa siirrettiin. En ymmärrä miten tuosta voi vetää herneen nenään.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Joo, eihän tosiaan ole Skjein ja Gusin tilanne "aivan" verrattavissa.

Jälkiviisaana tietenkin voi todeta, että Gustafsson olisi pitänyt treidata kesällä. Silti ymmärrän hyvin, että hänet haluttiin pitää halvalla sopimuksella, koska tavoitteena oli mennä pudotuspeleihin nyt. Olisi onnistuessaan ollut todella hyvä value. Kakkoskierrosta ehkä nyt oli toiveissa, mutta eipä tuo yllätä.

Oma toive oli myös Lehnerin kauppaaminen. Tämä selventänee sen, että maalivahteihin ei kovin isosti cap-tilaa uhrata, mikä on mielestäni hyvä päätös. Crawford riittää, jos pysyy kunnossa. Se on iso jos, mutta riskejäkin tässä on otettava, jos rosteria halutaan muokata. Toki voi hänkin vielä kesällä poistua.

Vastine Lehneristä on ihan ok, vaikka tästäkin oli kaikenlaisia fantasioita olemassa. Deministä tekee mielenkiintoisen etenkin tuo, että pelaa Mitchellin kanssa samassa yliopistossa. Näin ollen hänestä varmasti on hyvin tietoa olemassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lico

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Skjeillä on sopimusta jäljellä ja on parempi puolustaja. Ykköskierroksen vuoro on liikaa hänestä, mutta tosissako odotat samaa vastinetta Gustafssonista?

Blackhawksilla ei Lehnerin kauppaamisen jälkeen ole selkeää kakkosmaalivahtia. Nyt on ainakin yksi - Delia eikä Lankinen ole todistanut vielä mitään. Ja no, sopimuksia tuossa siirrettiin. En ymmärrä miten tuosta voi vetää herneen nenään.
Olen vahvasti eri mieltä siitä, että Skjei on parempi pelaaja kuin Gustafsson. Tämän lisäksi paremman korvauksen sai sellaisista staroista kun Dillon, Scandella ja Martinez. Lehnerin kohdalla odotin vain parempaa vastinetta kuin kakkoskiekka ja tusinaprospecti.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Olen vahvasti eri mieltä siitä, että Skjei on parempi pelaaja kuin Gustafsson. Tämän lisäksi paremman korvauksen sai sellaisista staroista kun Dillon, Scandella ja Martinez. Lehnerin kohdalla odotin vain parempaa vastinetta kuin kakkoskiekka ja tusinaprospecti.

Skjei nyt on kevyesti parempi puolustamaan kuin Gustafsson, tehnyt selkeästi pienemmällä ylivoima-ajalla lähes yhtä paljon pisteitä kuin Gustafsson ja on signattu kohtalaiseen sopimukseen seuraaviksi vuosiksi. En mä Rangersin pelejä katsele erityisesti, mutta tämän kauden Gustafsson? Virheherkkä, kiekollinen ylivoiman pyörittäjä ilman kunnollista laukausta. Skjei on palannut lähes omalle tasolleen toissa kaudelta ja ollut paljon parempi versus viime vuosi. Mulla oli Skjei toissa kesänä listalla pelaajista, joita olisin halunnut nähdä Blackhawksin hankkivan. Tämän kauden Skjei olisi ykkösparin puolustaja Chicagossa.

Jos miettii viime kevättä ja mitä Blues teki, niin en ole yhtään yllättynyt, että fyysisesti paremmat pelaajat sekä nimenomaan paremmat puolustajat keräsivät paremman vastineen kauppaajilleen. Kaikki mainitut ovat parempia puolustajia kuin Erik Gustafsson ja istuvat rooleihinsa paremmin mitä Gustafsson olisi tehnyt.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Myyjän kohdalla pitää aina muistaa, että tilanne on mikä se kulloinkin on. Jos Gustafssonista paras tarjous on ollut kolmoskierroksen varausvuoro niin sitten se vain on niin eikä Bowman voi tuolle mitään. Eiköhän kaikille ole kuitenkin ollut selvää, että Chicago on valmis miehestä luopumaan. Olisiko viisaampaa ollut jättää sitten luopumatta Gustaffsonista kun tarjous oli "vain" tuota luokkaa on kokonaan toinen kysymys johon itse näin ulkopuolisena en osaa kyllä vastata?

Toki onhan tuosta voinut olla enemmänkin tarjouksia pöydällä, mutta eiköhän siellä kuitenkin se paras tarjous ole valittu...
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Vastine Gustafssonille on Flamesin aikaisempi kolmannen kierroksen varausvuoro tulevalle kesälle. En löytänyt nopealla googletuksella, että minkä joukkueen varausvuoro tuo toinen on, kun CapFriendly näyttää vain Flamesin omaa vuoroa tulevalle kesälle.

@Uniquewn auttanee.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Skjei nyt on kevyesti parempi puolustamaan kuin Gustafsson, tehnyt selkeästi pienemmällä ylivoima-ajalla lähes yhtä paljon pisteitä kuin Gustafsson ja on signattu kohtalaiseen sopimukseen seuraaviksi vuosiksi. En mä Rangersin pelejä katsele erityisesti, mutta tämän kauden Gustafsson? Virheherkkä, kiekollinen ylivoiman pyörittäjä ilman kunnollista laukausta. Skjei on palannut lähes omalle tasolleen toissa kaudelta ja ollut paljon parempi versus viime vuosi. Mulla oli Skjei toissa kesänä listalla pelaajista, joita olisin halunnut nähdä Blackhawksin hankkivan. Tämän kauden Skjei olisi ykkösparin puolustaja Chicagossa.

Jos miettii viime kevättä ja mitä Blues teki, niin en ole yhtään yllättynyt, että fyysisesti paremmat pelaajat sekä nimenomaan paremmat puolustajat keräsivät paremman vastineen kauppaajilleen. Kaikki mainitut ovat parempia puolustajia kuin Erik Gustafsson ja istuvat rooleihinsa paremmin mitä Gustafsson olisi tehnyt.
Noh minä en ole nähnyt Skjeissä yhtään mitään erikoista. On totta, että Gustafsson ei ole ollut niin hyvä, kuin viime kaudella, mutta mun mielestä hän on pelannut ihan ok. Mitä tulee näihin muihin tusinapakkeihin mitä ei voi edes kuvitella laittavansa yv:llä kentälle tai mihinkään kiekolliseen rooliin, niin en näe näille millään korkeampaa arvoa. Mitä rooleihin tulee niin esimerkiksi juuri Galgarylle Gustafsson on näistä kaikista juuri sopivin palikka.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Vastine Gustafssonille on Flamesin aikaisempi kolmannen kierroksen varausvuoro tulevalle kesälle. En löytänyt nopealla googletuksella, että minkä joukkueen varausvuoro tuo toinen on, kun CapFriendly näyttää vain Flamesin omaa vuoroa tulevalle kesälle.

@Uniquewn auttanee.

Se on kai tuon Lucic-kaupan EDM conditional 3rd. Eli jos Neal tekee 21 maalia tai 10 enemmän mitä Lucic, niin tämä liikkuu. Muita extra-kolmosia Flames ei ole hankkinut moneen vuoteen.

Tuo ehto on siis vielä auki ja ratkeaa kauden aikana.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kaksi kertaa kyseisen videon katsottuani, on pakko myöntää että ihan ei nyt valjennut tämä arvoitus minulle.
Oli joskus aikoinaan NHL top-5 mv joukossa. Eli kova luu. Krediitit Crawfordille.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Skjeillä on sopimusta jäljellä ja on parempi puolustaja. Ykköskierroksen vuoro on liikaa hänestä, mutta tosissako odotat samaa vastinetta Gustafssonista?

Näinpä. Vähän erilaiset tekijät merkkaa nykyään noissa hinnoissa. UFA-pelaajat jäi halvaksi ja sopimuksellisella on enemmän arvoa. Tuntuu että moni menee suoraan vertaamaan pelaajan nykytasoon ja ihmettelee miten joku hyvä maksoi näin vähän ja joku paska noin paljon. Myös erittäin edullinen sopimuksellinen (kuten Tampan hankinnat) olivat arvokkaampia kuin moni UFA. Cappi ajaa näitäkin hintoja uuteen uskoon.

Hyvän GM:n tekemästä ryöstölapusta ollaan valmiita maksamaan jossain toisessa osoitteessa, jotta saa itselleen sen ryöstölapun. Taso suhteessa hintaan.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Pettynyt olo täälläkin Stanin tekemisiin. Gustafssonista tuli se, mitä odottelinkin eli jämäpick. Kun yksin treidattiin, niin ei voinut saada enempää kun katsoo tämän kauden näyttöjä ja sitä että Stan pisti miehen poppareille. Treidi olisi pitänyt jälkiviisaana tehdä viime vuonna kun kattila oli kuuma, mutta Bowmanilla ei ollut kanttia.

Lehneristä olisi pitänyt saada enemmän. Varaukseen olen tyytyväinen, mutta olisin halunnut vaihdossa jotain muuta kuin Subbanin. Nyt olisi ollut hyvä sauma antaa Delialle ja Lankiselle näyttöjä. En edelleenkään muuta kantaani: Bowmanille kenkää.
 

letiss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Taitaa Lankisen lukupiiri jatkua tulevaisuudessa jossain muualla, kuin Chicagon organisaatiossa. Hänen isku oli selkeästi suunnattu ensi kesään ja kahteen katkolla (toinen kirjaimellisestikin) olevaan veskariin. En ole tarpeeksi nähnyt Subbania, jotta voisin muodostaa näkemäni perusteella edes mielipidettä, mutta ei näillä ATK palstoilla kaveria ihan minään huippuna pidetä. Itse olisin mielelläni antanut Lankiselle reilun mahdollisuuden vaikka vuoden jatkopaperilla, muistissa on niin hyvin vika kausi IFK:ssa ja pytty Skoda cupista. Jos tähän vielä lisää Secordin arvion (mikä aika usein on fakta), että Delia voisi olla jopa askeleen Lankista edellä, niin aika kova pitää Subbanin olla, että nämä syrjäyttää. Subban joukon vanhin (nuori mv toki hänkin), mutta ei tämäkään mikään + ole näiden kolmen vertailussa. Näillähän se nyt on pakko mennä, kun ei muutakaan ole.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Näin unien jälkeen treidejä pureskeltuna olen samaa mieltä treidipäivän suorituksesta kuin esim. ESPN, loser Chicago Blackhawks.

Olisi kiva tietää mihin on kaatunut Lehnerin jatkopahvin neuvottelut. Maalivahtitilanteessa tulevalle kaudelle olemmekin yhtäkkiä lähtötilanteessa. Itse en näe Crawfordia enää ykkösveskana ihan jo hänen loukkihistoriansa ansiosta, siihen vielä bonuksena hän täyttää tänä vuonna 36.
Ja Bowman & Colliton poistoon nappia voi painaa koska vaan.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Taitaa Lankisen lukupiiri jatkua tulevaisuudessa jossain muualla, kuin Chicagon organisaatiossa. Hänen isku oli selkeästi suunnattu ensi kesään ja kahteen katkolla (toinen kirjaimellisestikin) olevaan veskariin. En ole tarpeeksi nähnyt Subbania, jotta voisin muodostaa näkemäni perusteella edes mielipidettä, mutta ei näillä ATK palstoilla kaveria ihan minään huippuna pidetä. Itse olisin mielelläni antanut Lankiselle reilun mahdollisuuden vaikka vuoden jatkopaperilla, muistissa on niin hyvin vika kausi IFK:ssa ja pytty Skoda cupista. Jos tähän vielä lisää Secordin arvion (mikä aika usein on fakta), että Delia voisi olla jopa askeleen Lankista edellä, niin aika kova pitää Subbanin olla, että nämä syrjäyttää. Subban joukon vanhin (nuori mv toki hänkin), mutta ei tämäkään mikään + ole näiden kolmen vertailussa. Näillähän se nyt on pakko mennä, kun ei muutakaan ole.
Itse näen Subbanin vaan kauppatavarana joka piti ottaa vaihdossa. Eikös hänenkin sopparinsa pääty tähän kauteen. Ensi kauden molaripaketti on täysin auki.
 

letiss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Ben Pope twittasi:

FWIW, Blackhawks are not practicing today in St. Louis. Stan Bowman is with the team in St. Louis but will speak to media via conference call sometime after 2pm CT.

Pitääkö nyt puheen vain mitä tapahtui vai sanoisiko jopa näkemiin ?

Pääseekö joku muuten Chicago Chronicle sivuille yhä ? Mut sivusto on blokannut jo pidemmän aikaa.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Itse näen Subbanin vaan kauppatavarana joka piti ottaa vaihdossa. Eikös hänenkin sopparinsa pääty tähän kauteen. Ensi kauden molaripaketti on täysin auki.

Kyllä aika pitkälti juuri näin on. Subbanin sopimus päättyy, Crawfordin sopimus päättyy, Lankisen sopimus päättyy ja niin edelleen. Toisaalta voisiko olla mahdollista, että Lehner käy nyt auttamassa Vegasin kevättä ja palaa takaisin Chicagoon kesällä?

Kuten @Walkin tuossa hyvin totesi niin Gustafssonin ja Lehnerin markkina-arvo oli nyt tämä. Aina voidaan spekuloida, että viivyttelikö Bowman markkinoilla vai pyysikö heistä liikaa, mikä karkoitti potentiaalisia kumppaneita? Ainakin sellaisia huhuja oli liikkeellä, että Bowman pyysi näistä kahdesta pelaajasta enemmän kuin mitä heistä oltiin valmiita maksamaan ja sitten kävi näin.

Gustafssonin arvo ei yllättänyt itseäni yhtään. Taisin jopa tuon 3rd round pickin tuonne treidiketjuun jo heittää pari päivää sitten. Lehnerin kohdalla ehkä enemmän harmitti se, että hänet päästettiin menemään. Ellei nyt sitten kesällä hankita takaisin, mutta tuskin ainakaan Vegasiin jää tämän kauden jälkeen. Tätä taustaa vastan vastine on ihan ymmärrettävä.

Olisin toivonut Bowmanilta enemmän liikkeitä, mutta osasin odottaa jotain tälläistä tapahtuvan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ben Pope twittasi:

FWIW, Blackhawks are not practicing today in St. Louis. Stan Bowman is with the team in St. Louis but will speak to media via conference call sometime after 2pm CT.

Pitääkö nyt puheen vain mitä tapahtui vai sanoisiko jopa näkemiin ?

Pääseekö joku muuten Chicago Chronicle sivuille yhä ? Mut sivusto on blokannut jo pidemmän aikaa.

Eilinen twiitti, mediapuheet pidetty jo. Kertoi vastineista ja sen semmosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös