Chicago Blackhawks 2019–2020

  • 357 750
  • 1 415

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Arpon Basu kirjoitti The Athleticiin mainion jutun Andrew Shawsta heti tuon treidin jälkeen. Basun mukaan Montreal teki oikein kaupatessaan Shawn, mutta samalla Shawn persoonaa tullaan kaipaamaan Montrealin pukukopissa. Shawn arvo on siis muutakin kuin pelkästään pisteet tai mitä me voimme jäällä nähdä. Linkitetään tuo juttu tähän (maksumuuri) ja pari lainausta Basun kynästä alle:

https://theathletic.com/1055942/201...rew-shaw-but-he-will-be-difficult-to-replace/

He was universally adored in that Canadiens dressing room

But as much as this trade makes sense from a numbers perspective, Shaw is not only about numbers. He meant so much more to the Canadiens and even though trading him was the right thing to do, Shaw will leave a void in that room very similar to the one he left in the Blackhawks room.

It was a void the Blackhawks were unable to fill until they brought back the only guy who could.

Andrew Shawn paluusta olen ehkä kaikista eniten mehuissani. Shaw tuo joukkueeseen lisää säpinää ihan joka tasolla.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tässä on ollut jo hetken hiljaisempaa ja välttämättä mitään ei ennen development campiä (15-19.7.) tapahdukaan. Siitä seuraava tapahtuma onkin sitten tuo pr-hössötys conventionin muodossa heinäkuun loppupuolella. Fanina sitä tietenkin odottaa vielä siirtoa tai paria ennen kauden alkua.

Artem Anisimov on ollut se ykkösehdokas spekulaatioissa kaupattavana kohteena. Oma veikkaukseni on, että Connor Murphy saattaa olla myös kandidaatti mikäli Jokiharju iskee leirillä sellaiset näytöt tiskiin, että Collitonilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pitää Jokiharju rosterissa. Samalla olen miettinyt myös Brandon Saadin kohtaloa organisaatiossa. Saadilla on vielä kaksi vuotta sopimusta jäljellä, jonka jälkeen hänestä tulee UFA. Saadilla astuu myös viimeisellä sopimuskaudellaan voimaan modified NTC ja hän saa listata kymmenen organisaatiota joihin ei halua tulla kaupatuksi.

Minulla on aina ollut heikko kohta Brandon Saadia kohtaan, vaikka hän ei ole aivan omien toiveideni tasolla pelannut paluunsa jälkeen. Nyt kun joukkue on syvempi kuin viime kaudella Saadin kaltainen pelaaja on hyvä olla rosterissa, mutta samalla miettii, että voisiko joku Brendan Perlini korvata Saadin aukon esim. tuolla kolmosketjussa? En mitenkään koe, että Chicagon tulisi kaupata Saad, mutta pohdin voisiko siinä olla kuitenkin järkeä pitkässä juoksussa. DeBrincatin ja Stromen jatkosopimukset siintävät lähitulevaisuudessa Stanin tekemättömien töiden listalla ja jostain on raivattava niille tilaa palkkakattoon.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Minulla on aina ollut heikko kohta Brandon Saadia kohtaan, vaikka hän ei ole aivan omien toiveideni tasolla pelannut paluunsa jälkeen. Nyt kun joukkue on syvempi kuin viime kaudella Saadin kaltainen pelaaja on hyvä olla rosterissa, mutta samalla miettii, että voisiko joku Brendan Perlini korvata Saadin aukon esim. tuolla kolmosketjussa?

Vastauksena kysymykseen: ei voisi. Minulla taas oli aikoinaan heikko kohta Perliniä kohtaan ja välillä tuli niitä hot streakejä jolloin kaikki onnistui ja elämä hymyili. Totuus on kuitenkin, että Perlini on paranneltu versio Jani Ritasta. Kaveri koohottaa ylösalas kuin stiga-ukko ja hockey IQ on varmaan pakkasella. Kaikki fyysiset ominaisuudet on olemassa, mutta kun homma ei toimi niin se ei toimi.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mun mielestä Saadin tai Murphyn kauppaaminen saakoot siintää tulevaisuudessa, koska he ovat turhan suuria palasia tulevaa kautta ajatellen vs. ylimääräinen palkkatila. Perliniltä ainakaan itse en odota yhtään mitään ja kuten todettua, hyökkäys on jo ilman häntä varsin hyvä ja nuoria potentiaalisia tekijöitä löytyy farmista saakka. Enkä halua jättää tässäkään kohtaa mainitsematta Kirby Dachia.

Colliton ja koko valmennusjohto saa multa heti kärkeen kritiikkiä, jos Seabrook pukee useammin kuin joka toiseen otteluun, mikäli Jokiharju sekä Murphy ovat kannattajan silmätestin mielestä ansainneet paikkansa auringossa enkä näe oikein syitä miksi näin ei kävisi. Seabrook on lähtökohtaisesti seitsemäs puolustaja ja vaikka Bowman medialle nätisti hänestä puhuukin, haluaisin sokeasti uskoa tulevan kauden tuovan rankan muutoksen peluutukseen. DeHaan tietysti saattaa olla alkukauden poissa, joka sekoittaa pakkaa myös vähän enemmän.

Keith - Jokiharju
Määttä - Murphy
DeHaan - Gustafsson
Seabrook

Palkkakattotilanteeseen lisään vielä sen verran, että ainakin itse haluan nähdä Stromelta toisen kauden ennen kuin aletaan edes puhumaan pidemmästä ja erityisesti arvokkaammasta jatkosopimuksesta. Tekisin hänelle oikein mielelläni tässä ja nyt Anisimovin cap hitin arvoisen diilin useammaksi vuodeksi. Isommista palkkojen liikuttamisesta tulevaisuutta ajatellen on tässä vaiheessa kuitenkin mielestäni turha puhua jos Stromen toivoma diili alkaa vaikkapa kutosella, lukuunottamatta Anisimovin sopimusta. Tositteet toisesta kaudesta ensin pöytään. Viimeisimmät liikkeet ovat vain vahvistaneet tätä näkemystä, että joukkue on lähes valmis eikä isompia kauppoja välttämättä nähdä. Ainakin itse olen tilanteeseen oikein tyytyväinen.

Vuoden päästä tilanne on sitten täysin erilainen, kun kausi on jo pelattu. En pidä Stromen kauppaamistakaan mahdottomuutena, jos vaikka Kurashev sekä Dach osoittavat heti kärkeen kykeneväisyyttä pelata NHL:ssä sentterinä.
 
Viimeksi muokattu:

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Vastauksena kysymykseen: ei voisi. Minulla taas oli aikoinaan heikko kohta Perliniä kohtaan ja välillä tuli niitä hot streakejä jolloin kaikki onnistui ja elämä hymyili. Totuus on kuitenkin, että Perlini on paranneltu versio Jani Ritasta. Kaveri koohottaa ylösalas kuin stiga-ukko ja hockey IQ on varmaan pakkasella. Kaikki fyysiset ominaisuudet on olemassa, mutta kun homma ei toimi niin se ei toimi.

Näin se varmaan ja valitettavasti on. Optimistisena ja hieman naivina fanina sitä haluaa uskoa aina parempaan. Perlinin pelaamisessa, sen lyhyen ajan mitä inkkarinutussa viilettänyt, on näkynyt tuo koohottaminen ja järjen puute. Nopeuden ja hyvän laukauksen ansiosta joskus osuu, kun tarpeeksi hosuu.

Colliton ja koko valmennusjohto saa multa heti kärkeen kritiikkiä, jos Seabrook pukee useammin kuin joka toiseen otteluun, mikäli Jokiharju sekä Murphy ovat kannattajan silmätestin mielestä ansainneet paikkansa auringossa enkä näe oikein syitä miksi näin ei kävisi. Seabrook on lähtökohtaisesti seitsemäs puolustaja ja vaikka Bowman medialle nätisti hänestä puhuukin

Saas nähdä. Valitettavasti luulen, että Seabsin status ja palkka pitää miehen säännöllisesti pelaavassa kuusikossa. Mitä sitten Jokiharjuun tulee niin olen varovaisen optimistinen hänen suhteensa. Siltikään en usko, että hän olisi valmis pelaamaan koko kautta ns. ykkösparin minuutteja. Jokiharjulla on vielä paljon tekemistä mm. kiekottomassa pelaamisessa. Katsotaan syksyllä tilanne, mutta iän ja sopimuksen suhteen Rockford voi olla vielä edessä ensi kaudellakin.

Palkkakattotilanteeseen lisään vielä sen verran, että ainakin itse haluan nähdä Stromelta toisen kauden ennen kuin aletaan edes puhumaan pidemmästä ja erityisesti arvokkaammasta jatkosopimuksesta. Tekisin hänelle oikein mielelläni tässä ja nyt Anisimovin cap hitin arvoisen diilin useammaksi vuodeksi.

Stromesta samaa mieltä, että nyt yrittäisin saada juuri tuollaiseen AA:n lappuun nimen häneltä. Strome on vähän mysteeri, kun näytöt ovat hyvin lyhyeltä jaksolta. Toisaalta, jos odotetaan ensi kesään ja jannu painaa ppg-tahdilla tulosta niin Stan saa laittaa kättä syvemmälle taskuun. DeBrincatin ja Stromen jatkosopparit ovat yhteensä joka tapauksessa isommat kuin mitä esim. vapautuu maalivahtien päättyvistä sopimuksista ja en usko kauteen 2020-21 Blackhawksin lähtevän Delia/Lankinen -tandemilla.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Strome on vähän mysteeri, kun näytöt ovat hyvin lyhyeltä jaksolta. Toisaalta, jos odotetaan ensi kesään ja jannu painaa ppg-tahdilla tulosta niin Stan saa laittaa kättä syvemmälle taskuun.

Strome sitten taas on semmoinen kaveri, johon myös löytyy pieni mancrush. Odottelin kaverista seuraavaa Getzlafia (ilman mean streakia), mutta poika ei saanut missään vaiheessa kunnollista mahdollisuutta breikata Kojooteissa. Siinä on todellakin pitämisen arvoinen kaveri oikeilla ketjukavereilla ja sopivalla vastuulla höystettynä. Tuohon kun heittää vielä Dachin sekaan, niin ei luulisi olevan Haukoilla ongelmia keskikaistalla muutamaan vuoteen.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Siinä on todellakin pitämisen arvoinen kaveri oikeilla ketjukavereilla ja sopivalla vastuulla höystettynä. Tuohon kun heittää vielä Dachin sekaan, niin ei luulisi olevan Haukoilla ongelmia keskikaistalla muutamaan vuoteen.

Kyllä vain. Keskikaista on vuosiksi kunnossa mikäli kaikki menee putkeen. Toews voi rauhassa jäädä soittelemaan aikanaan kolmosviulua Dachin ja Stromen hoidellessa päävastuuta sitten aikanaan. Toivoo hän.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Onko Seabrook todella tipahtanut taso noin paljon viime kaudestakin vai edelle Gustafsson ja Murphy? Kun kuitenkin viime kautena kirjautti 28 pinnaa ja pelasi 19:06 ATOI/GP.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Onko Seabrook todella tipahtanut taso noin paljon viime kaudestakin vai edelle Gustafsson ja Murphy? Kun kuitenkin viime kautena kirjautti 28 pinnaa ja pelasi 19:06 ATOI/GP.

Ei se varmasti noin paljoa ole tipahtanut. Seabrook saa paljon kuraa pelkästään jo sopimuksensa vuoksi. Mikä on tavallaan ihan ymmärrettävää. Ei ole missään nimessä ollut lähellekään sopimuksensa arvoinen, mutta kyllä hän yhä NHL-tason puolustaja sentään on. Väittäisin kuitenkin, että Murphy oli jo viime kaudella parempi.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kun nyt päästiin vauhtiin haaveiden tasollla, niin rykästään tähän rakoon oma visio Blackhawksin rosterista kauden alussa 2022-2023. Apuna visiooni olen turvauunut mm. Astral tv:en sekä italialaisen punaviinin yhteisvaikutukseen.

Kubalik-Dach-Kane
DeBrincat-Strome-Sikura
Kurashev-Toews-Barratt
Caggiula-Söderlund-Entwistle

Beaudin-Mitchell
Carlsson-Boqvist
Keith-Jokiharju
Seabrook

Lehner
Lankinen

Perään Twilight Zone -tunnari.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Dach on allekirjoittanut kolmivuotisen tulokassopimuksen. Tuttuun tyyliin cap hit on $925,000.

EDIT: Bosco korjailikin.
 
Viimeksi muokattu:

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Dach on allekirjoittanut kolmivuotisen tulokassopimuksen. Tuttuun tyyliin AAV on $925,000.

Visioni on siis pantu alulle. Nyt toivotaan vaan terveyttä ja pitkää ikää.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Dach on allekirjoittanut kolmivuotisen tulokassopimuksen. Tuttuun tyyliin AAV on $925,000.

Blackhawks tosiaan tiedotteessaan puhui AAV:sta mutta pitäisi varmaankin tarkemmin puhua cap hitistä eikä AAV:sta, jos seuraa yleisesti käytössä olevaa terminologiaa jossa bonukset tulevat mukaan AAV:hen ja ovat poissa cap hitistä. Tässä olisi kolmosvarausten vakiintunut bonus-käytäntö:

2009-2013 (Duchenesta Drouiniin): $2.3 miljoonaa
2014-2015 (Draisaitl ja D.Strome): $2.475 miljoonaa
2016-eteenpäin (Dubois-->): $2.5 miljoonaa

Ennen vuotta 2009 siellä oli hieman hajontaa kakkos-ja kolmosvarausten saamissa bonuksissa, ja osalla noista ne jäivät melko pieniksi, mutta tuosta eteenpäin ne hintatasot ovat vakiintuneet. Kakkosvarauksilla on Doughtystä (2008) lähtien ollut se hintataso siellä $2.6 - $2.65 miljoonan bonuksissa, Eichel poikkeuksena kun sai maksimit ($2.85 miljoonaa). Ykkösvarauksille on palkkakattoajalla aina tullut maksimisopimukset.

Eli kahden ja puolen miljoonan bonukset olisivat odotettavissa Dachille jolloin AAV nousisi $3.425 miljoonaan. Toki ne bonukset voi sitten aina siirtää seuraavan vuoden palkkakattoon jos eivät kyseisellä kaudella mahdu capin alle.

Ilman bonuksia tuleva sopimus olisi palkkakattoaikaudella ensimmäinen laatuaan top-3 varaukselle. Nelosvarauksista Lou Lamoriello sai kuitenkin aikoinaan sellaisen neuvoteltua Adam Larssonille. Odotellaan nyt mitä CapFriendly sanoo kun saavat sopimuksen yksityiskohdat varmistettua, mutta eiköhän sieltä tosiaan tuollaiset reilut bonus-ehdot ole sopimuksessa mukana.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Blackhawks tosiaan tiedotteessaan puhui AAV:sta mutta pitäisi varmaankin tarkemmin puhua cap hitistä eikä AAV:sta, jos seuraa yleisesti käytössä olevaa terminologiaa jossa bonukset tulevat mukaan AAV:hen ja ovat poissa cap hitistä. Tässä olisi kolmosvarausten vakiintunut bonus-käytäntö:

2009-2013 (Duchenesta Drouiniin): $2.3 miljoonaa
2014-2015 (Draisaitl ja D.Strome): $2.475 miljoonaa
2016-eteenpäin (Dubois-->): $2.5 miljoonaa

Ennen vuotta 2009 siellä oli hieman hajontaa kakkos-ja kolmosvarausten saamissa bonuksissa, ja osalla noista ne jäivät melko pieniksi, mutta tuosta eteenpäin ne hintatasot ovat vakiintuneet. Kakkosvarauksilla on Doughtystä (2008) lähtien ollut se hintataso siellä $2.6 - $2.65 miljoonan bonuksissa, Eichel poikkeuksena kun sai maksimit ($2.85 miljoonaa). Ykkösvarauksille on palkkakattoajalla aina tullut maksimisopimukset.

Eli kahden ja puolen miljoonan bonukset olisivat odotettavissa Dachille jolloin AAV nousisi $3.425 miljoonaan. Toki ne bonukset voi sitten aina siirtää seuraavan vuoden palkkakattoon jos eivät kyseisellä kaudella mahdu capin alle.

Ilman bonuksia tuleva sopimus olisi palkkakattoaikaudella ensimmäinen laatuaan top-3 varaukselle. Nelosvarauksista Lou Lamoriello sai kuitenkin aikoinaan sellaisen neuvoteltua Adam Larssonille. Odotellaan nyt mitä CapFriendly sanoo kun saavat sopimuksen yksityiskohdat varmistettua, mutta eiköhän sieltä tosiaan tuollaiset reilut bonus-ehdot ole sopimuksessa mukana.

Eilen tuota tiedotetta lukiessani ja tänne sitä kopioidessani mietiskelinkin, että jotain tuosta nyt puuttuu. Eiköhän siellä tosiaan siis ole bonukset laitettu ihan perinteisten kärkivarauksien mukaan. Kiitoksia lisäyksestä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ensi viikolla alkavan development campin rosteri julkistettu. Mukana mm. kaikki silmäätekevät prospectit. Barratt, Kubalik ja Nordgren eivät osallistu jäällä tapahtuvaan aktiviteettiin.

Edit. Leirillä erityinen mielenkiinto kohdistuu Jake Wiseen näiden ns. kärkinimien jälkeen. Wisen viime kausi meni ihan pipariksi loukkaantumisen vuoksi. Toivottavasti saa nyt ehjän kauden alle ja saa juonesta kiinni. Aivan kuten Niklas Nordgrenkin. Wise sentään nähdään siis jo jäällä leirillä, mikä on rohkaiseva tieto.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Henri Jokiharju Buffaloon, Alex Nylander Chicagoon.

Tätä täytyy nyt hetki sulatella.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
En osaa yhtään sanoa, että onko tämä hyvä vai huono treidi. Enkä todellakaan osaa sanoa, että mikä tämän idea on. Olisiko nyt sitten Saad liipasimella ja sitä kautta tehtäisiin tilaa Stromen ja DeBrincatin jatkoille?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En osaa yhtään sanoa, että onko tämä hyvä vai huono treidi. Enkä todellakaan osaa sanoa, että mikä tämän idea on. Olisiko nyt sitten Saad liipasimella ja sitä kautta tehtäisiin tilaa Stromen ja DeBrincatin jatkoille?

Miksi Saad kaupattaisiin tässä vaiheessa, kun joukkue pyrkii menestymään ensi kaudella eivätkä Stromen sekä DeBrincatin uudet sopimukset vaikuta ensi kauden palkkakattoon?

Alex Nylander oli varausvuotenaan mulle oikein mielekäs kaveri, jotkut jopa odottivat parempaa versiota isoveljestään. Siihen nyt en itse uskonut hetkeäkään, mutta joka tapauksessa tähän astinen kehitys on ollut hieman pettymyksen säväyttämää. Uskon silti, että scouttausosasto tietää Nylanderin taidot ja näkevät jotain potentiaalia.

Jokiharju oli meikäläiselle niistä neljästä suuresta puolustaja prospectista se, jonka olisin ollut tulevaisuudessa valmis kauppaamaan, jos kaikkien kehitys etenee toivottuun suuntaan. No, Jokiharju olisi minun mielestäni ensi kaudella auttanut Blackhawksia, pystyykö Nylander samaan? Se nähdään sitten.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Miksi Saad kaupattaisiin tässä vaiheessa, kun joukkue pyrkii menestymään ensi kaudella eivätkä Stromen sekä DeBrincatin uudet sopimukset vaikuta ensi kauden palkkakattoon?

Alex Nylander oli varausvuotenaan mulle oikein mielekäs kaveri, jotkut jopa odottivat parempaa versiota isoveljestään. Siihen nyt en itse uskonut hetkeäkään, mutta joka tapauksessa tähän astinen kehitys on ollut hieman pettymyksen säväyttämää. Uskon silti, että scouttausosasto tietää Nylanderin taidot ja näkevät jotain potentiaalia.

Jokiharju oli meikäläiselle niistä neljästä suuresta puolustaja prospectista se, jonka olisin ollut tulevaisuudessa valmis kauppaamaan, jos kaikkien kehitys etenee toivottuun suuntaan. No, Jokiharju olisi minun mielestäni ensi kaudella auttanut Blackhawksia, pystyykö Nylander samaan? Se nähdään sitten.
No joo ei Saadia välttämättä vielä kaupata, mutta kenties keväällä tai ensi kesänä. Voisin olettaa, että nylanderia kuitenkiin sovitellaan viimeistään vuoden päästä pelaavaan rosteriin, joten paikkoja tarvitaan ja osasta palkoista pitää päästä eroon noiden jatkojen takia. Pelkän Anisimovin ulostaminen ensi kesänä ei kuitenkaan tule riittämään. Itse en henkilökohtaisesti usko tulevalla kaudella minkäänlaiseen menestykseen, joten olisin valmis kauppaamaan Saadin jo nyt mikäli vastine olisi riittävä, hyvää pakkia kaipailisin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
No joo ei Saadia välttämättä vielä kaupata, mutta kenties keväällä tai ensi kesänä. Voisin olettaa, että nylanderia kuitenkiin sovitellaan viimeistään vuoden päästä pelaavaan rosteriin, joten paikkoja tarvitaan ja osasta palkoista pitää päästä eroon noiden jatkojen takia. Pelkän Anisimovin ulostaminen ensi kesänä ei kuitenkaan tule riittämään. Itse en henkilökohtaisesti usko tulevalla kaudella minkäänlaiseen menestykseen, joten olisin valmis kauppaamaan Saadin jo nyt mikäli vastine olisi riittävä, hyvää pakkia kaipailisin.

Pelkän Anisimovin ulostaminen ensi kesänä riittää, jos kuvitellaan palkkakaton nousevan pari miljoonaa. Tietysti jos oletat Gustafssonin ja kaikkien muiden rosteripelaajien jatkavan organisaatiossa, Stromen sekä DeBrincatin keräävän yhteensä 17 miljoonaa, niin sitten kyllä, muutoksia tarvitsee tehdä. Itse en odota Gustafssonin saavan pidempää jatkosopimusta enkä todellakaan tuommoisia lukuja näille kahdelle nuorukaiselle. Mutta koskekoot se sitten ajankohtaa vuoden päästä.

Saadilla hyvää puolustajaa ei nyt valitettavasti vain saa.
 
Viimeksi muokattu:

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Pelkän Anisimovin ulostaminen ensi kesänä riittää, jos kuvitellaan palkkakaton nousevan pari miljoonaa. Tietysti jos oletat Gustafssonin ja kaikkien muiden rosteripelaajien jatkavan organisaatiossa, Stromen sekä DeBrincatin keräävän yhteensä 17 miljoonaa, niin sitten kyllä, muutoksia tarvitsee tehdä. Itse en odota Gustafssonin saavan pidempää jatkosopimusta enkä todellakaan tuommoisia lukuja näille kahdelle nuorukaiselle. Mutta koskekoot se sitten ajankohtaa vuoden päästä

Saadilla hyvää puolustajaa ei nyt valitettavasti vain saa.
DeBrincat saa sen 7-8 miljoonaa, Gustafssonin ja Stromen kohdalla ensi kausi näyttää paljon heille pitää maksaa, mutta näiden lisäksi tarvitaan ainakin yksi veska.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
Jokiharju oli meikäläiselle niistä neljästä suuresta puolustaja prospectista se, jonka olisin ollut tulevaisuudessa valmis kauppaamaan, jos kaikkien kehitys etenee toivottuun suuntaan. No, Jokiharju olisi minun mielestäni ensi kaudella auttanut Blackhawksia, pystyykö Nylander samaan? Se nähdään sitten.

En voi sanoa tietäväni tästä Nylanderista mitään, mutta en ymmärrä tätä kauppaa alkuunkaan juuri tuon viimeksi mainitun seikan vuoksi. Kaupataan nuori oikealta ampuva puolustaja, joka on jo osoittanut pystyvänsä pelaamaan NHL:ssä, täyteen vuotta vanhempaan laitahyökkääjäarpaan? Nopealla internetskouttauksella tämän Nylanderin vahvuudet ovat hyökkäyspäässä eikä niiden siirtymisestä kirkkaisiin valoihin ole mitään takeita. En ymmärrä...
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Henri Jokiharju Buffaloon, Alex Nylander Chicagoon.

Tätä täytyy nyt hetki sulatella.

Vaikeaa tästä treidistä on nyt äkkiseltään tykätä. Puolustuksessa oli kyllä tunkua ja jotain liikkeitä sen suhteen odottelinkin tulevan. Mutta en olisi missään nimessä halunnut sen olevan Jokiharju, joka kaupataan, ainakaan tällä vastineella.

Mielestäni Jokiharju on jo aikalailla NHL-valmis ja näyttänyt merkkejä siitä, että hänestä voi tulla sellainen luotettava kahden suunnan puolustaja top neloseen. Toki sieltä on tulossa Boqvist ja Mitchell samaa roolia havittelemaan. Sen lisäksi on myös Murphy ja Seabrookista ei eroon päästä.

Kovasti on ilmeisesti luottoa sekä Boqvistiin että Mitchelliin. Onhan tilanne toistaiseksi kuitenkin se, että vaikka he erittäin lupaavia ovatkin, olisi Jokiharju näistä varmin kortti.

Tykkäsin Nylanderista todella paljon junnukisoissa, mutta sittemmin ei ole tapahtunut oikein mitään. Potentiaalia tietenkin on, mutta katsotaan nyt sitten saadaanko se Chicagossa kaivettua ulos.

Jos jotain positiivista, niin selkeyttihän tämä liike puolustuksen nykytilannetta ja tulevaisuutta aika paljon. Se jää sitten nähtäväksi, tehtiinkö tässä oikea ratkaisu vai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös