Carl Lewis

• 1 387
  • 5
Calle on kuulemma myöntänyt kärynneensä 1988.Itse kyllä arvasin että mies käytti jotain.Veikkaisin myös,että hormoneja.Ei se Ben Johnson varmaan pelkkien lääkkeitten avulla voittanu.Eiköhän se ollu 80-luvun paras sprintteri.

Voittaja

Jäsen
Ei se Ben Johnson varmaan pelkkien lääkkeitten avulla voittanu.Eiköhän se ollu 80-luvun paras sprintteri.

Kait se Kalle nyt kuitenkin tuon ajan paras sprintteri oli, lääkkeillä tai ilman?

Jos ihan rehellinen olen, niin tuon nyt ei mielestäni tarvitsisi edes ylittää uutiskynnystä. Kylmä totuusthan on, että ei noissa vauhtilajeissa, ja paljon muissakaan pärjää maailman huipulla, jos ei jotain kiellettyä ainetta käytä, poikkeuksia tietenkin on. Eräs 10 vuotta ihmiskehoa tutkinut lääkäri sanoi, että vain noin 1/10000000 ihmisestä(muistaakseni noin hirveä suhde) pystyy juoksemaan satasen alle 10.20 sekunnin ilman dopea, ja kyllä ihmettelen jos just kaikki ne on hankkiutunut juuri kyseisen matkan pariin..puhdasta huippu-urheilua ei ole, pitäisi kaikkien se jo vähitellen ymmärtää.

Viestin lähetti Voittaja
Kait se Kalle nyt kuitenkin tuon ajan paras sprintteri oli, lääkkeillä tai ilman?

Jos ihan rehellinen olen, niin tuon nyt ei mielestäni tarvitsisi edes ylittää uutiskynnystä. Kylmä totuusthan on, että ei noissa vauhtilajeissa, ja paljon muissakaan pärjää maailman huipulla, jos ei jotain kiellettyä ainetta käytä, poikkeuksia tietenkin on. Eräs 10 vuotta ihmiskehoa tutkinut lääkäri sanoi, että vain noin 1/10000000 ihmisestä(muistaakseni noin hirveä suhde) pystyy juoksemaan satasen alle 10.20 sekunnin ilman dopea, ja kyllä ihmettelen jos just kaikki ne on hankkiutunut juuri kyseisen matkan pariin..puhdasta huippu-urheilua ei ole, pitäisi kaikkien se jo vähitellen ymmärtää.

No sen olen minäkin tajunnu aikoja sitten.Mutta kyllä Ben rökitti Callen Roomassa 1987&sitten Soulissa aika rajusti.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olisi todella mielenkiintoista tietää minkälaista tehtailua USA:lla oli Benin ja Carlin aikana. Naisetkin kun olivat aika viiksekkäitä...

Luulen että Benin käry ja Callen paljastus on vain jäävuoren huippu.

Juniskorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luulaja
Olen samaa mieltä
Kallen käry oli vaan jäävuoren huppu ja minun mielestä se on todella hyvä että se on tullut esille. Parempi nyt kun ei koskaan.

Olen itse ollut sitä mieltä jo pitkään että jenkkien urheilu ei ole ollut puhdasta. Ei varmaan kaukana entisestä itäsaksasta kun kyseessä on systemaattinen douppaus.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mielenkiintoinen kysymys...

Kuka sinusta on se oikea voittaja Soulin olympialaisissa 100 metrin finaalissa?

Voittaja, joka diskattiin doupingin takia?
Toinen, joka ei olisi saanut osallistua ollenkaan?
Kolmas, joka kärähti myöhemmin kielletyistä aineista?
Neljäs, joka ei ole koskaan kärähtänyt?

Kallen 41, meriittilista on aika mahtava. Herää kysymys minkä arvoinen tämä on tänä päivänä.

Olympialaiset Atlantassa 1996:
Pituushyppy, 8.50 metriä.

MM Stuttgart 1993:
Pronssia 200 m (19,99).

Olympialaiset Barcelona 1992:
Kultaa 400 metriä viesti (37,40), Kultaa pituushypyssä (8,67 m).

MM Tokio 1991:
Kultaa 100 metriä (9,86), kultaa viesti 4x100 metriä (37,40), Hopeaa pituushyppy (8,91).

Olympialaiset Soulissa 1988:
Kultaa 100 metriä (9,92), Kultaa pituushypyssä (8,72), Hopeaa 200 metriä (19,79).

MM Rooma 1987:
Kultaa 100 metriä (9,93), Kultaa viestissä 4x100 metriä (37,90), Kultaa pituushypyssä (8,76 m).

Olympialaiset Los Angeles 1984:
Kultaa 100 metriä (10,06), Kultaa 200 metriä (19,80), Kultaa viestissä 4x100 m (37,83), Kultaa pituushypyssä (8,54 m).

MM Helsingissä 1983:
Kultaa 100 metriä (10,06), Kultaa 4x100 m (37,83), Kultaa pituushypyssä (8,55 m).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy