Canterbury Summer Senior League 2015–2016

  • 3 371
  • 2

macce

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki ne 'nimettömät' pikkuseurat..
Ajattelinpas ihan piruuttani laittaa pystyyn tällasen ketjun ja hieman kertoilla stooria täältä toiselta puolen palloa oman höntsälätkän näkökulmasta.

Kesäliiga aloitti tänään kautensa, käsittääkseni kausi jatkuu about Huhtikuulle asti, pelimäärän noustessa noin 28otteluun, hieman vielä epäselvää koko kauden struktuuri, nämä kiwit eivät ole kaikkein parhaimpia informoimaan näistä asioista kauhean tarkasti, varsinkaan meidän alueen jääkiekkojaosto, CIHA. Kyseessä on siis 15min erät rullaavalla kellolla ja grade2, jossa oma joukkueeni pelaa, on non-contact, mutta tokihan pientä niittiä aina tulee, mutta sitten taas helposti istutaan jäähyboksissa.

Itse olen päätynyt joukkueeseen nimeltä Hornets, valitettavasti päävärit ovat tällä hetkelle keltainen ja sininen, mutta käsitykseni mukaan uusissa paidoissa siirrymme pois sinisestä tehosteväristä takaisin alkuperäiseen mustaan. Joukkueen koko on niinkin iso kuin 12+1 eli aika paljon tulee pelattua, tänäänkin vedettiin läpi kahdella ketjulla.

Kauden ensimmäinen koitos osui uutta joukkuetta, Steelersiä vastaan, josta löytyy kuulemma yksi sarjan parhaimmista pelaajista, joka vielä talvella edusti juurikin Hornetsia, mutta nyt siirtyi siis uuteen joukkueeseen. Häneen pääsin tänään tutustumaan hänen kyynärpäänsä kautta..

Ensimmäinen erä alkoi melko varovaisesti, mutta jo toisessa vaihdossa pakkimme veti jäätävän lämärin vastustajan verkkoon. Muuten ekassa erässä meillä oli äärettömän paljon paikkoja, mutta keikko ei vaan pomppinut. Tai sitten se tosiaan pomppi pois lavasta.. Eka erä siis päättyi meille 1-0.

Toisessa erässä Steelers alkoi onnistua enemmän pelinrakentamisessaan, mutta lähestulkoon tuloksetta. Meillä ei jalat vaan toiminut, mutta saimme siltikin heilutettua verkkoa muutamaan otteeseen. Itsekin pääsin tutustumaan jäähypenkkiin kun kulmatilanteessa olin juurikin tätä top-miestä vastaan ja pyöräytin itseni hänen toiselle puolelle, jotta sain lyötyä kiekon häneltä pois ja eikös tuomari tuominnut sen kiinnipitämiseksi.. Samassa rytäkässä kyseinen kaveri otti ylimääräistä pulttia ja tyrkytti kyynärpäätänsä poskelleni. Boxiin mennessä hän vielä yritti turhalla paskanjauhannalla saada mua hermostumaan. Sorry bro, ei toimi. Toinen erä päättyi 3-1 meille.

Kolmannessa erässä saimme hieman lisää virtaa suoniimme, mutta kaikki tekopaikat siunaantui vastustajalle heidän tullessa iholle 3-3 tilanteeseen. 8min ennen loppua saimme aikaan 4-3 maalin, mutta tämän jälkeen alkoi vastustajan järkyttävä myllytys ja meille alkoi sataa jäähyjä. Olimme jo melkein hätää kärsimässä, mutta kuinka ollakaan, sekavan hyökkäyksen jälkeen onnistuimme ujuttamaan 5. maalin vastustajan verkkoon. Loput 3-4min menikin sitten lähestulkoon meidän vain heittäessä kiekkoa pois alueelta. Lopputulos siis Hornets vs. Steelers 5-3.

Mitä omaan peliin tulee ni ehkä antaisin itselleni arvosanaksi 6,5 - 7-, muutama kohtuullisen hyväkin paikka oli, mutta kun vaan tuli jäädyttyä ratkaisevalla hetkellä. Hämmästyksekseni sama yksinkertainen kikka toimi siniviivalla vastustajan pakkiin 4-5krt kun olin tekemässä nousua maalille. Siitä sitten hutiloitu laukaus, helppoa marjanpoimintaa vastustajan molarille. Seuraaviin peleihin täytyy ehdottomasti parantaa laukausta sekä yksinkertaisesti vaan rohkeammin ajaa pidemmälle kohti maalia.

Näin täältä, palailen astialle kun seuraava peli koittaa
 

macce

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki ne 'nimettömät' pikkuseurat..
Pahoittelut myöhästyneestä postauksesta, ollut hieman kiireitä..

Elikkä, toissa viikonloppuna pelasimme Ice Crusherseja vastaan mikä ei kuuleman mukaan ollut kaikkein parhain ottelu. Itse olin tuolloin flunssaisena sivussa. Me kuulemma johdimme 3. erään mennessä 3-1, mutta loppunumerot olivat 3-4 vastustajalle..

Viime viikonloppuna pääsin itse takaisin askiin kun vastustajaksi asettui Rink Rats, kyseinen joukkue taitaa olla keski-iältään vanhin joukkue, mutta papat osaa kyllä pelata varsin hyvin. Eka erä oli aika vahvasti meidän hallintaa, mutta siltikin taululla komeili 'vain' 1-0 väliaikatulos. Oma peli oli alussa kohtuu varovaista ja kiekko ei vaan pysynyt lavassa, ei sitten millään.

Toinen erä alkoi meiltä vahvemmin ja aloin itsekin pääsemään peliin paremmin sisään kun olin edeltävästä matsista vaihtanut oikealta vasemmalle laidalle, jotenkin vain luonnollisempi puoli meikäläisellä vaikka syöttöjen vastaanottaminen onkin mulle hieman vaikeata rystypuolella. Sattumoisin pääsin pelaamaan nuoremman juniorilaiturin kanssa ja hän ymmärsi puolten vaihtoa aika hyvin, itse kun olen aika eläväinen koko kentän leveydellä. 3-0 maaliin pääsin syöttäjäksi kun veivasin pakin kylmäksi ja annoin kohtuu hyvän poikittaissyötön juurikin tälle juniorille. Kuinka ollakaan, en taaskaan onnistunut välttämään jäähyboksia, 2min mailasta kiinnipitämisestä.. ..tällä kertaa se oli kohtuu ansaittu, aika hyvällä voimalla kauhoin kaverin mailaa takaapäin. Juuri jäähyltä päästyäni jälkeen saimme hyökkäyksen omasta laidastani ja sinisen ylitettyäni latasin pitkän syötön tälle juniorille joka aikaansai kohtuu hyvän laukauksen, reboundin tullessa aika pitkälle maalista suoraan omaan lapaani.. ..kutakuinkin silmät kiinni veto sinnepäin, maskissa tämä junnu ja vastustajan pakki, mutta sinnehän se upposi, 4-0. Matsin jälkeen molari sanoi, että oli kuulemma mielenkiintoinen pomppu - mun veto osui hänen mailan päähän, siitä ylärimaan ja sitten patjan reunaan pompaten sisään.. Toka erä päättyi lukemissa 5-0. Vikaan maaliin mulle olis oikeestaan pitänyt merkata 2. syöttö, mut samakos tuo.

Herpaannuimme hieman liikaa heti 3. erän alussa ja vastustaja pääsi kuittaamaan 5-1 sekä 5-2 meidän pakkien sähläillessä, mutta enempää maaleja matsissa ei enää syntynytkään. 3. erässä aloin saamaan jo enemmän paikkoja, selvästikin vastustajalla alkoi jalat painamaan, mutta sama vaivasi myös itseä. Pari kertaa yritin 'myydä' jäähyä ajamalla vahvasti maalia kohden, mutta siinä onnistumatta.

Tällä kertaa omaksi arvosanakseni voisin ehkä antaa jo 7,5, enempää en viitsi antaa kun pari aika hyvää paikkaa tuli mokattua. Laukauksiin pitää yhä edelleen kiinnittää enemmän huomiota, maalille ajaminen alkoi jo sujumaan. Laidan vaihto piristi omaa peliä varsin mukavasti, tosin mielellään tarvitsen laituriparin, joka ymmärtää puolten vaihtoa tarpeen tullen. Ekassa pelissä se ei onnistunut lainkaan, koska kyseinen kaveri vetää ylös-alas vain omaa laitaansa.

Plakkarissa kaksi peliä, joista kaksi voittoa. Toivon mukaan voittoputki jatkuu myös tänä viikonloppuna. 1+1 kahteen peliin on kai ihan ok ja sitten vielä ne 2x2min jäähyt. Tehosaldoni taitaa olla +2 taikka +1, aivan varma en ole.
 

macce

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki ne 'nimettömät' pikkuseurat..
Ja taas postaus hieman myöhässä..

Viime viikonloppuna oli edessä ottelu sarjan kärkijoukkuetta vastaan. Ennakkoarvioissa meidän piti hävitä, mahdollisesti jopa rumasti..

Matsi alkoi melko katastrofaalisesti kun heti ekassa vaihdossa vastustaja rokotti meitä, osittain laitan maalin omaan piikkiini kun en seurannut miestäni vaan oletin, että pakki ottaa hänet kontolleen. Noh, me emme tästä lannistuneet vaan pelasimme vain 'omaa' peliämme. Vastustajan pelurit ja etenkin molari alkoivat hiljalleen hiiltyä mitä pienemmistäkin asioista eikä kieltämättä oma vittuiluni suomeksi auttanut asiaa, heidän puolestansa.. Kovan taistelun tuoksinnassa onnistuimme maalaamaan kahdesti loistavien yksilösuoritusten jälkeen ja ekan erän jälkeen numerot olivat siis 2-1 meille.

Toisessa erässä kova taistelu jatkui ja tuomarit alkoivat puuttua tapahtumiin ja liiallisesti, tuomiten meille jäähyjä kutakuinkin kaikesta mahdollisesta, itsekin olin 2. erässä jäähyllä sekä kampituksesta että kiinnipitämisestä vain toisen mennessä oikein. Erän puolivälissä onnistuin suhaisemaan maalin edessä siniviivakudin reboundin molarin längistä sisään. Itse en edes heti tajunnut, että onnistuin maalinteossa. Vielä erän loppupuolella onnistuimme saamaan 4. maalin eli numerot 4-1 meille kahden erän jälkeen.

Kolmanteen erään vastustaja tuli entistä kovemmalla asenteelle ja tuomarit alkoivat tuomitsemaan meille yhä enemmän jäähyjä, olimme jopa kahdesti kahden miehen alivoimalla, vasta toisen lopussa vastustaja onnistui kaventamaan tilanteeksi 4-2. Viimeinen kolmannes oli yhtä hurlumheitä, vastustajan roikkuvan ylhäällä jopa kahden miehen voimin. Eräästä tilanteesta, jota en valitettavasti nähnyt, tuomittiin vastustajalle väärin perustein rankkari, mutta meidän molari teki mahtavan torjunnan. Heti seuraavassa vaihdossa saimme kiekon vastustajan maaliin, mutta sepä hylättiin.. Kaksi minuuttia ennen loppua vastustaja onnistui kuin onnistukin kaventamaan tilanteeksi 4-3. Lopun he pelasivatkin sitten ilman molaria, mutta he eivät saaneet aikaan kunnon laukauksia ja mekin osuimme vain tolppaan eli loppunumeroiksi jäi siis 4-3. Myös tässä erässä sain jäähyn, koukkaamisesta, aiheettomasti..

Kuten mainitsinkin tuomaripelin.. ..en ole kyllä täällä vielä nähnyt yhtä paskaa tuomarointia ja nyt vielä jälkilöylynä meidän molari on saanut kahden ottelun pelikiellon kun dumarien mukaan hän heitti kiekon näitä päin.. Phuuh.. Paska peli ja ruma voitto, mutta voitto on aina voitto. Odotan mielenkiinnolla kuinka tulinen seuraava ottelu näitä herroja vastaan tulee olemaan, varsinkin molarille tuntui jääneen aika paljon hampaankoloon mun maalista sekä pään aukomisesta mitä hän ei edes ymmärtänyt..

Tästä pelistä ehkä voisin jo antaa 8- itselleni, itse pelaaminen on parantunut varsin paljon ajan kanssa sekä tuntuu myös noita pojojakin ropisevan, yllättävää kyllä. Aika paljon oma peli on kiinni rohkeudesta ja itseluottamuksesta. Sekä tuo vasemmalla pelaaminen auttaa itselle varsin paljon. Tehosaldo tämän pelin osalta +1.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös