Bussilipun väärentäminen

• 1 952
  • 4

Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Petoluolan punaiset lemmikit + Pässipaidat savosta
Eräs tuttavani kertoi ylpeänä väärentäneensä HKL:n kuukausikortin eli bussilipun.

Outoa koska tietääkseni ko. henkilöllä ei pitäisi olla rahavaikeuksia..

Onko kellään kokemusta / varmaa tietoa mitä kiinnijäämisestä on rangaistuksena? Kyseessä on aikuinen ihminen.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meitin kämppis jäi tuollaisesta kiinni. Ei tullut kuin tarkastusmaksu (250 mk silloin) ja kantakortti takavarikoitiin. Sen sai takaisin pienellä jutustelulla HKL:n toimipisteen tätin kanssa.

G

Guest

mun kaveri väärensi sellasia 10-matkan kortteja tietokoneellaan,hän jäi siitä kiinni,ja asiasta ilmoitettiin poliisille,mutta asia kuitenkin painettiin villaisella koska kaverini oli tuolloin 14v.

itse olen väärentänyt näitä kuukausikortteja,ja kerran kuski huomasi tämän,hän vain heitti kortin ulos bussista,ja käski minutkin ulos,ei kummempaa

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Nykyisin kaikki tarkastuksissa väärennöksistä kiinnijääneet ainakin ilmoitetaan poliisille. Niiden antamista rangaistuksista mulla ei sitten ole mitään tietoa. Kaveri jäi kiinni reilu vuosi sitten, eikä sillekään tullut muuta rangaistusta kuin tarkastusmaksu ja lipun hinta. Itse en viitti moisia väärennellä vaikka laitteet olisikin. (Kokeillu tietenkin oon muutaman lipun =) ) Ei se opiskelijalippu mun budjettiin niin kauheeta lovea tee.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus reilut 10 vuotta sitten käytin väärennettyä kuukausilippua ja narahdin. Tarkastusmaksu, kantakortin takavarikko ja poliisikuulustelu. Rikkeen pienuuden takia sovellettiin jotain sovittelujuttua, eikä lisäseuraamuksia tullut. Rikosrekisteriinkään ei ilmeisesti tullut lainkaan merkintää, koska eräs myöhäisempi työnantajani tutki taustani ja sain töitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy