Bryan Adams trio

• 1 018
  • 7

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Göteborg, lauantaina 9/2:

Matalabudjetti juttu.

- Bryan soitti itse puuromaista bassoa - plyp plyp plyp plyp pöp pöp..
- Kitaristin vaihdettua Les Paulin Fenderiin tuli mieleen Viking Linen puolalainen kitarsti..
- Nää s....tanan yhteislauluharjoitukset...
- Valomies tykkää häikäistä yleisöä malliin: Nyt on sitten teidän vuoro..
- Ei mitään uutta vaan kansiosta suoraan vanhaa piikkikikkeihin tehoavaa lällärikamaa.
- Viimeksi kuusi vuotta sitten konsertissa oli 10 000 katsojaa, nyt n. 3500. Jengin tuomio puhuu puolestaa.
- Göteborgs Posten antoi säälistä 2 pinnaa viidestä mahdollisesta.

Homma menee kotiin pienessä klubissa 200:lle hengelle, mutta isot konsertit ovat historiaa anopinunelma Byran Adamsille.

Myykää lippunne jos olette sellaiset hankkineet!

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ei pelkoa. Tuhnuinen aikuisrock ei ole koskaan ollut minun juttuni.

Hazlewood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuunnelkaa Ryan Adamsia. Hän on paljon parempi kuin Bryan. Aikamoisella nimellä kyllä potkaistu tota Ryania. On varmaan tullut aika paljon sekaannuksia uran alussa. No hyvähän se vaan on, jos joku on Bryania halutessaan ostanutkin vahingossa Ryan Adamsin levyn.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Lähes täysi Hartwall Areena (SoneraPlazan mukaan) otti Bryanin omakseen. Itse nautin konsertista varsin paljon, vaikkakaan Adamsilla ei ollut mitään uutta tarjottavanaan. Kestosuosikit Summer Of '69, Run to you ja tunnelmallisesti esitetty Everything I Do I Do It For You kolahti varsin mukavasti. Bryan otti yleisönsä huomioon seilaten lavan reunalta toiselle ja viittoillen innokkaimmille faneille. Yhteislaulua oli, kuten pitääkin ja valot seilasivat katsomoissa. Mielestäni varsin onnistunut parin tunnin keikka. Hupia iltaan toi yleisön joukosta poimittu Katja, joka yritti tuurata Mel C:tä biisissä When You're Gone.

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Tietystikin lehdistä löytyy aina se"oikea" tieto, mutta itse paikan päällä Helsingissä olleena koin konsertin hiukkasen eri tavalla kuin tämän Göteborg Postenin varmasti asiantunteva kriitikko...

Adamsin bändin supistuminen syystä tai toisesta trioksi ei mielestäni tehnyt keikasta epäonnistunutta, päinvastoin; kitaristi joutui paikkaamaan kosketinsoittajaa, mikä johti mielestäni erittäin onnistuneeseen improvisointiin! Myös perinteinen yleisön huudatus kuuluu asiaan eikä kuulosta kornilta kun sen osaa. Eri asia olisi ollut, jos paikalle olisi raahautunut satapäinen yleisömassa josta olisi kuulunut kirkkokuoroon verrattavaa "metelöintiä", mutta nyt täysi hjallis eläytyi klassikoihin täysin rinnoin - mitäköhän väärää siinä on?! Useat biisit oli sovitettu onnistuneesti uudestaan triolle soveltuvaksi, esimerkkinä Samin mainitsema everything I do, josta oli uudella sovituksella saatu pois ylimääräistä siirappia!

Muusikoiden ammattitaito ja soittamisesta nauttiminen heijastui myös yleisöön - kaiken kaikkiaan onnistunut konsertti. Mutta jos ei esiintyjistä/niiden musiikista pidä, kannattaa jäädä kotiin - koskee myös lehtien asiantuntevia kriitikkoja!

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Hienoa lukea että konsertti onnistui paremmin Helsingissä!

Minä olen tosin Göteborgs Postenin reportterin kanssa samaa mieltä, sillä olin myös paikalla ja näin myös konsertin muutama vuosi sitten kun Bryan oli todella huipulla.

Moni on tosin kurkkua myöten täynnä yhteislaulua. Siihen kyllästyy kun aikansa harrastaa.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Bryan ilahdutti myös minut (ja ystäväni). Alku ei luvannut kauheasti, kun äänimies oli unohtanut diskanttinamiskan pohjaan ja saundi vihloi korvia. Homma korjattiin kuitenkin nopeasti ja biisit alkoivat toimia. Iso käsi Keith Scottille. Kaveri osaa skulaa skebaa.
Bryan voisi kyllä jättää pois setistä "Baby, when you're gone" n tai olla ottamatta yleisöstä laulajaa. Eilisiltainen laulaja ei valitettavasti onnistunut (anteeksi, ei millään pahalla). Löysin netistä viime kesän Irlannin keikan, eikä arpaonni ollut yhtään sen parempi ko. biisin kohdalla.

Kaiken kaikkiaan erinomainen kaksituntinen Hartwall Areenalla. Myös Killer vakuutti. Paras reissu tällä kaudella :D .

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy