Bruce Springsteen

  • 65 006
  • 395

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Jep, menossa mukana! =)

Meikäläinen pääsi puhelimitse läpi n. 9.25 ja hommasin liput itselleni ja muutamalle kamulle. Muutama lippu saattaa kyllä jäädä lunastamattakin. Katsotaan nyt mikä on tilanne... Ihan jees nähdä "POMO" livenä! Paikkani on joko kentällä tai istumassa lavan läheisyydessä.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Moni on varmaan ajatellut, että hakee lippunsa vasta siihen toiseen järjestettävään konserttiin, kun ensimmäinen myydään ensin nopeasti loppuun. Nyt vaan taitaa olla niin, että tuo taktiikka kostautuu, sillä toista keikkaa ei varmastikaan järjestetä. Harmi.

Mutta tuo Ruotsin 100 000 myytyä lippua muutamassa tunnissa jaksaa hämmästyttää. Eka keikka (50 000 lippua) myytiin loppuun puolessa tunnissa. Toinen keikka järjestettiin pikahälytyksellä, ja sekin oli kello 14:ään myyty loppuun.
Vielä hämmästyttävämmäksi asian tekee, että vuosien mittaan Pomo on esiintynyt Ruotsissa varmaan jo toistakymmentä kertaa, esiintyy jälleen ensi viikolla ja seuraavat keikatkin on jo ensi kesäksi on myyty loppuun.
Taitavat svedut ymmärtää paremmin hyvän musan päälle kuin me. Ainakin tässä asiassa.

Käyköhän tässä vielä niin, että fanilauma Ruotsista tulee vielä ja täyttää nuo vielä jäljellä olevat paikat Olympiastadionilla.
 
Viimeksi muokattu:

Pendolino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
E-Street Band ei ole enää entisensä

Kiihkeästi odottamani Bruce Springsteen & the E Street Band ei saavu alkuperäisessä kokoonpanossaan Suomeen. Yksi bändin peruspilareista, kosketinsoittaja Danny Federici, menehtyi eilen taisteltuaan kolmen vuoden ajan melanomaa vastaan.

Nykyiselläkin kiertueella Federicin korvasi monesti joku muu (kuka?), Dannyn silti esiintyessä vielä maaliskuun lopulla muutamalla keikalla. Vastikään Obaman tukijoukkoihin julkisesti liittynyt Springsteen on siirtänyt muutamaa tulevaa konserttia, mutta Euroopan keikat pysynevät aikataulussaan.

Kaiholla muistelen viimeisintä (sitä alkuperäistä) Helsingin keikkaa ja Federicin Hammond-urkujen ulinaa kesäkuisessa illassa. RIP.

-Pendolino
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Herrajjumala mikä biisilista Milanissa viime keskiviikkona!
Encoressa vielä Detroit Medley, Born To Run Ja Rosalita peräkkäin. Eikä meno näyttänyt loppuvan vielä siihenkään.
Katsokaa itse:

June 25, 2008
Milan, Italy
Stadio San Siro

Summertime Blues
Out In The Street { lyrics }
Radio Nowhere { lyrics }
Prove It All Night { lyrics }
The Promised Land { lyrics }
Spirit In The Night { lyrics }
None But The Brave { lyrics }
Hungry Heart { lyrics }
Candy's Room { lyrics }
Darkness On The Edge Of Town { lyrics }
Darlington County { lyrics }
Because The Night { lyrics }
She's The One { lyrics }
Livin' In The Future { lyrics }
Mary's Place { lyrics }
I'm On Fire { lyrics }
Racing In The Street { lyrics }
The Rising { lyrics }
Last To Die { lyrics }
Long Walk Home { lyrics }
Badlands { lyrics }

Girls In Their Summer Clothes { lyrics }
Detroit Medley
Born To Run { lyrics }
Rosalita { lyrics }
Bobby Jean { lyrics }
Dancing In The Dark { lyrics }
American Land { lyrics }

Twist And Shout [Tour Premiere]

Ei hemmetti, tuollainen setti parin viikon päästä Helsingissä, niin meikäläiselle saa tilata ambulanssin stadionin portille.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Toivotaan

Luin myös kateellisena Milanon biisilistaa. Tukholmassa -88 "Twist and shout /Detroit medley" kesti noin 20min, vaatimattomasti.
Kiertuekommentteja lukiessa tulee hieman mieleen jäähyväiskiertue ainakin E -Street bändin osalta. Bändi on soittanut paljon yleisön toivomia biisejä ja ennakoon tehdyt soittolistat menneet uusiksi.

Olikohan nyt Milanossa vai joku Saksan keikka kun bändi jo luuli keikan päättyneen niin Pomo komensikin porukan takaisin ja taas mentiin. Jossain keikkaraprotissa viitattiin stadionille siirtyneeseen baaribändiin.

Uskoisin että näemme Stadionilla varsin latautuneen ja täysipainoisen E-Street - keikan.

Ainakin vielä kerran.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
YV:tä kehiin jos D-katsomo kiinnostaa. Tässä juuri opetellaan sanoja kovasti ja jatkuu vielä muutaman päivän ajan..
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pikku vinkki keikan odottajille:
Pomon keikka Göteborgissa alkaa hetken kuluttua (n. klo 22). Keikka tulee suorana pelkkää Pomon musaa soittavasta E Street Radiosta.
Kanavalla on kolmen päivän ilmainen kuunteluoikeus, niin että mitä vielä odotatte.
Olen kuunnellut kanavaa koko iltapäivän ja olen käsittänyt, että tulossa olisi jonkinlaisia yllätyksiäkin sisältävä spesiaalikeikka. Onhan tänään kyseessä 4th of july.
http://www.sirius.com/estreetradio


Ja viikon päässä Suomessa.
 

BobbyFromMars

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pikku vinkki keikan odottajille:
Pomon keikka Göteborgissa alkaa hetken kuluttua (n. klo 22). Keikka tulee suorana pelkkää Pomon musaa soittavasta E Street Radiosta.
Kanavalla on kolmen päivän ilmainen kuunteluoikeus, niin että mitä vielä odotatte.

Kiitokset tästä, hyvää musiikkia tähän pienen kaljoittelun lomaan
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Huh heijaa... Korvissa soi vieläkin. Olipahan keikka! Alkoi myöhässä eikä soitettu kumpaakaan niistä biiseistä, mitä olisin todella toivonut, mutta who cares! Pomo oli POMO!! Lähes tulkoon itkin onnesta, kun keikka alkoi. Muistona konsertista jäi satakunta kuvaa ja oheistuotteista muki ja kiertuepaita.

Santa Claus is coming to town sekä Twist and shout kyllä kruunasivat koko homman. Mahtava fiilis. Kuka oikeasti tulee keskellä kesää laulamaan joulupukista?? Bruce Springsteen näemmä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voi väittää olevani stadionkeikkojen ystävä, mutta eipä sellainen juuri tuosta parane. Ehkä vähän haastava settilista, kun ensimmäisellä puoliskolla oli varsin tuntematonta tuotantoa ja paljon "lälläreitä" peräkkäin, niin yleisön viretaso ei oikein pysynyt yllä. Parempi tietysti tuollainen settilista kuin joku rutiininomainen Greatest Hits-läpisoitto. Santa Claus Is Coming To Town saattoi hyvinkin olla ihan oikeasti extemporena vedetty encore.

Blondie ja Bruce peräkkäisinä iltoina, ei hullumpaa. Paitsi tietysti, jos olisi voinut siirtyä ajassa taaksepäin tuonne 70-80-lukujen taitteeseen näkemään molemmat...
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En voi väittää olevani stadionkeikkojen ystävä, mutta eipä sellainen juuri tuosta parane. Ehkä vähän haastava settilista, kun ensimmäisellä puoliskolla oli varsin tuntematonta tuotantoa ja paljon "lälläreitä" peräkkäin, niin yleisön viretaso ei oikein pysynyt yllä. Parempi tietysti tuollainen settilista kuin joku rutiininomainen Greatest Hits-läpisoitto. Santa Claus Is Coming To Town saattoi hyvinkin olla ihan oikeasti extemporena vedetty encore.


Tunteet pinnassa ja kädet tunnotonta mössöä. On se kone. Youngstown itselleni suurin positiivinen yllätys. Tämä suomalainen yleisö vain..no, minkä sille voi, loppupuolella kermaperseporukkakin jo oli mukana. Näitä kokemuksia kannattaa odottaa; jos ei tämä keikka ollut loppuunmyydyn arvoinen niin mikä sitten on?
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kotiuduttu myös keikan jälkeen...

On se vaan kone! Mihin helevettiin niitä lämppäreitä oikein tarvitaan, kun voi itse vetää koko satsin?! ; ) Kolme tuntia rokkia, YHDELLÄ pienellä tauolla. I respect! Little Steven & co olivat myös hienosti menossa mukana, kuten yleisökin loppua kohden... Istumapaikoilla olijat (minä mukaan lukien) seisoivat lähes kaikki loppuillasta. Oli hienon näköistä seurata hetken sitä vellovaa ihmismassaa. =)

Dancing In The Dark...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tunteet pinnassa ja kädet tunnotonta mössöä. On se kone. Youngstown itselleni suurin positiivinen yllätys. Tämä suomalainen yleisö vain..no, minkä sille voi, loppupuolella kermaperseporukkakin jo oli mukana. Näitä kokemuksia kannattaa odottaa; jos ei tämä keikka ollut loppuunmyydyn arvoinen niin mikä sitten on?

Itseni korpes yleisössä hiukan se, että "Hungry Heart" ei taaskaan lähtenyt ei yhtään, mutta kyllähän se on jo hiukan liikaakin vaadittukin. Kappaleista voisi sanoa sen verran, että Youngstown toimii livenä tosi komeasti, varsinkin Nilsin kitarointi on mahtavaa. Uusimmista biiseistä oli todella mukava yllätys American Land, olin hiukan elätellyt toivoa siitä, että jotain Sessionsiltakin olisi mukana ja mahtavasti kyllä vetivät.

Mukavaa oli myös se, että Sandy ja Spirits in the Night tuli alkupään tuotannosta. Se mitä sitten jäi kaipaamaan (tietysti koko tuotannon haluaisi kuulla) oli Racing in the Streets, Backstreets ja Jungleland.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kappaleista voisi sanoa sen verran, että Youngstown toimii livenä tosi komeasti, varsinkin Nilsin kitarointi on mahtavaa.

Youngstown ja Murder Incorporated ovat myös omasta mielestäni helvetin hienoja livebiisejä, nimenomaan vahvojen kitaraosuuksien ansiosta (Nils Lofgren on tosiaan helvetin hyvä muusikko), hemmetin hienoa oli kuulla noita.

Maple Leaf, ei nyt kuitenkaan ihan sama asia tuo mainitsemasi biisi kontrastina, vähän särmää nyt siihen kuittailuun. Santa Claus is coming to Town heinäkuussa nyt vaan on vähän sama kuin Suvivirsi jouluaattona, mutta kuten sanoin, eilen illalla ja tuolla kokoonpanolla se toimi helvetin hyvin etenkin sen alkuspiikkauksen siivittämänä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Point blank, Candy´s room, Murder incorporated ja koko elämys. Kuka muu voi esittää Joulupukin encorena ja nostaa 11-vuotiaan pikkulikan lavalle tekemättä itsestään falskia idioottia? Jep - ei kukaan.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika vahingossa hommasin itseni keikalle, kun ajattelin, että mahdollisuudet nähdä mies Suomessa soittamassa ovat varmaankin tämän jälkeen vähissä. Itse olen osastoa Essential-kuuntelija ja Bruce ei kuulu suuriin suosikkeihini. Keikkaseurassa oli kuitenkin 20-keikan Bruce veteraani ja toinenkin intohimoinen fani. Odotukset olivat todella korkealla, kun olen saanut kuulla suuria ylistyksiä miehen livevedoista. Näihin odotuksiin nähden keikka oli itselle jopa pienehkö pettymys, mutta seuralaiseni kyllä ylistivät itse keikkaa ja settilistaa. Hyvin se kyllä veti ei siinä mitään, mutta taisin odottaa jotain ihan muuta.

StevieY
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hienoa StevieY, että pudotat meitä keikan jälkimainingeissa vielä leijuvia hieman lähemmäs maanpintaa. Yleisesti ottaen keikan arviot kaikissa lehdissä ja keskustelupalstoilla ovat olleet niin ylistäviä, että en ole vastaavaa ennen nähnyt. Itse asiassa sinun komenttisi taitaa olla ainoa, joka edes hieman asettaa kyseenalaiseksi tuon keikan erinomaisuuden. Pisteet sulle siitä.

Omasta mielestäni tuo keikka oli todellakin niiden viiden tähden arvoinen, jotka Ilta-sanomien toimittajakin sille lätkäisi. Tosin tuo lähes lehdistön ja nettikeskustelujen ja ylenpalttinen kilvankehu pistää jollain tapaa miettimään, että oliko se tosiaan niin hyvä.
No, kyllä se oli - ainakin fanin mielestä.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa StevieY, että pudotat meitä keikan jälkimainingeissa vielä leijuvia hieman lähemmäs maanpintaa.

Mä olen tätä miettinyt vielä lisää, kun tosiaan kaikki arviot ovat olleet poikkeuksetta ylistäviä. En mä sitä sanonut, ettenkö olisi viihtynyt, mutta ilmeisesti jotain vielä suurempaa ja mahtavampaa odotin. Koko keikkaa on niin vaikea laittaa mihinkään perspektiiviin, kun en ole Brucea aikaisemmin nähnyt. Ja Stadikalla aikaisemmin näkemäni vedot on olleet suuria suosikkejani, joita en kauhean puolueettomasti voi arvostella.

No mutta en mä ihan yksin ollut mielipiteeni kanssa. Meidän kahdeksan hengen seurueen mielipiteet menivat tasan. Kovimmat Bruce-diggarit pitivät vetoa kovana ja me vähemmän kokeneet ns. ihan ok vetona.

StevieY
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös