Brittifudista "livenä" seuranneet?

• 1 299
  • 4

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen itse suunnittelemassa jalkapallomatkaa saarivaltakuntaan ja kaipaisin jotain vinkkejä, kommentteja ym. matkakertomuksia/ linkkejä. Olitteko pakettimatkalla vai muuten vaan? Mitä maksoi?

Joten paikalla olleet, auttakaa urheiluhullua mäessä...

P.S. NHL- pelissä olleet, pistäkää myös juttua!

F

Flonaldo

Mikäli ei ole valtavaa halua päästä ManU:n tai jonkun muun vastaavan peleihin, niin huomattavasti helpommalla selviää hoitamalla asian itse - ilman mitään törkeänhintaisia pakettimatkoja.

Ei muuta kuin siis selville mihin matseihin haluat ja missä päin saarivaltakuntaa. Sitten vaan joku normaalimatka ja liput omin päin.

Itse kävin Lontoossa katsomassa pari peliä. Lippu oli matkatoimiston kautta varattuna Spurs-Boro-peliin, mutta sehän sitten tietysti peruutettiin liigacupin uusintamatsin tieltä. Sitten vaan soittelin ensin Wimbledonin toimistoon hotellin aulasta ja sieltä sanottiin, että stadikalle vaan lippuja hakemaan. Paikallisjunalla oikealle asemalle, ihmisvirtaa seuraamalla stadikalle ja lippujonoon. Junalippu maksoi muutaman punnan, lippu muistaakseni 9 puntaa. Ja vielä paikallispeli Chelseaa vastaan. Spurs-matsin tilalle sain sitten Crystal Palace-Reading-pelin, ja sitä reissua helpotti huomattavasti, että matsi oli samalla stadikalla. Ykkösdivari on Suomi-palloon tottuneelle lähes yhtä suuri kokemus kuin valioliiga, joten ei kannata sivuuttaa sitä miettiessä mahdollisia matseja.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Täältä luulisi löytyvän jonkinsortin neuvoja/kokemuksia.
Sivuja ei ole vähään aikaan päivitetty mutta kun selailee arkistoja niin löytää helmiä.

Klikkaa matkaopas

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ensinnäkin kannattaa huomata, että fanius iskee heti, kun ensimmäiseen otteluun menet, eli kannattaa mennä ihan randomilla peliin, sillä tunnelma on briteissä sellainen, että into iskee heti päälle ja tulee sitä jengiä seurattua sitten vielä Suomessakin.

Itse kävin viime vuonna kaksi kertaa briteissä katsomassa fudista, ensin Manchesterissa keväällä Man City - Soton ja syksyllä Crystal Palace-Barnsley ja West Ham - Newcastle.

Manchester on muuten melkoisen tylsä kaupunki, joten suosittelen sinänsä Lontoota. Lontoossa tosin joudut maksamaan kaikesta ylimääräistä.

Liput minä hankin kavereiden avulla, mutta esim. Suomen Matkatoimisto ja www.visitbritain.com myyvät lippuja, molemmat siis Suomessa. Molemmilta saa myös pakettimatkoja varattua, jos ei itse halua matkaansa koota.

Mutta tosiaan voin suositella lämpimästi matkaa, sen verran mukavia reissuja on ollut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy