Britti- vai Jenkkiaksentti?

  • 10 759
  • 56
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No siis aussi.

Mut jos näistä kahesta aksentista pitää valita niin britti.
 

Baldrick

Jäsen
Itse puhun neutraalilla jenkkiaksentilla, josta hieman paistaa läpi ei-natiivi puhuja, mutta ei oikeastaan suomalainen aksentti.

Pidän kyllä kaikista aksenteista ja on tilanneriippuvaista. Australian aksentti on englanninkielen savonmurre, monet brittiaksentit on hulvattomia, kuten myös jenkeistä löytyy parahultaisia aksentteja erityisesti etelästä.

Vastaukseni on töissä RP eli brittiylimystön aksentti, vapaa-ajalla sellainen neutraalihko jenkkiaksentti, jos pitää puhua asiaa. Tyhjänpäiväiseen jauhamiseen kelpaa kaikki.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rallienglanti on luultavasti helpoiten ymmärrettävää koko maailmassa.
Tämä. Meillä oli englantilaisia töissä niin sanoivat olis parempi kun suomalaiset puhuisivat rallienglantia ainakin työasioissa. Kuulemma paljon helpompi ymmärtää. Ja unohtaa kielioppi, sanat vaikka putkeen :)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Itse puhun neutraalilla jenkkiaksentilla, josta hieman paistaa läpi ei-natiivi puhuja, mutta ei oikeastaan suomalainen aksentti.
Sama täällä. Kerran eräs jenkki kysyi ihan suoraan, että mistä oikein olen, kun näytän aivan skandinaavilta, mutta en kuulosta sellaiselta ollenkaan. Suomi-aksentti on hävinnyt englannistani, mutta ei siihen mitään varsinaista jenkkiaksenttia ole tainnut tilalle tulla. Varsinaiseen kysymykseen vastaan, että yleisesti ottaen jenkkiaksentti, mutta molemmissa noissa on isoja alueellisia vaihteluita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan sama kunhan saa selvää. Kerram yritin keskustella erään pohjois-englannista kotoisin olevan neidon kanssa ja ymmärsin hänen puheestaan max 10 prosenttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös