Brad Lambert – 15-vuotias liigadebytantti

  • 148 101
  • 641

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kollihyökkääjästä tuli SM-liigahistorian kaikkien aikojen kolmanneksi nuorin debytantti tänään perjantaina 13.12.2019 ja kaikista maailman paikoista Suomen Porissa. Kaveri on vasta 15-vuotias ja häntä pidetään Suomi-kiekon superlupauksena. Lambert on ensimmäisen erän perusteella hyvin liikkuva, älykäs ja taitava jopa miesten joukossa.
Mitä mieltä sinä olet?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, ensinnäkin olen samaa mieltä :). Hyvä pelisilmä ja maltti sekä sellainen kiekkovarmuus, vaikka tietää hyvin, että on kovin köykäinen kovissa väännöissä. Ehdottomasti seuraamisen arvoinen ja toivon, että haluaa jatkaa uraansa Stadissa. Täällä on tarjolla haasteita ja painetta, mutta harva odottaa ihmeitä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Noh, ensinnäkin olen samaa mieltä :). Hyvä pelisilmä ja maltti sekä sellainen kiekkovarmuus, vaikka tietää hyvin, että on kovin köykäinen kovissa väännöissä. Ehdottomasti seuraamisen arvoinen ja toivon, että haluaa jatkaa uraansa Stadissa. Täällä on tarjolla haasteita ja painetta, mutta harva odottaa ihmeitä.
Ei muuta kuin lisää peliaikaa. Vaikka hän sai poikkaria ja häntä kampitettiin.
Parempia nuo kaikki junnut ovat kuin heikoimmat vanhat starat.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Aivan järkyttävän kova. Menee kaikkien meidän muiden junnujen (paitsi Lundellin) ohi nykykunnossa.

Joku Jääskä-Lundell-Lambert voisi olla aivan jäätävän kova ”junnuketju”.

Ja siis en tosin laske Jääskää enää junnuksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hyvä ensiesitys nuorelta jannulta. Pääsi itsekin kokeilemaan maalipaikalta ja tarjoili muutaman maukkaan passin. Ei myöskään jäänyt jalkoihin vaikka fysiikka onkin vielä 16v tasolla. Hyvä tulevaisuus hänellä tulee olemaan kiekon parissa.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En kyllä ymmärrä kun mun mielestä siellä on jatkuvalla syötöllä tällä kaudella junnuja pelannut nii ei oikein aukea tuo sinun johtopäätös.
Niinhän minä sanoin, ettei tarvitse ymmärtää. Mutta kyllä ne peliajat ja matsit on aika vähissä olleet.
Ennen sarjan alkua olisi voinut kokeilla monta kertaa, kun panosta matseissa ei ollut (ei mukana chl:ssä). Ja sarjan alussa niinikään. Sitten varovasti loukkien ajaksi vähän ja nyt kun ukkoa on poissa roppakaupalla junnuja peluutetaan.
Katso heidän ottelumääriä ja peliminuutteja ja vertaa esim. J Keräseen ja Petrelliin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aika iso ero oli jos vertaisi vaikka Nordgreniin ja Myllylään. Nordgren toki ei selvästi ole vielä liiga vauhdissa mukana. Jakeli hyviä syöttöjä ja sekavasta pelistä huolimatta oli hyvin pelissä sisällä ja pääsi laukomaan noin 4-6 kertaa ihan ok alueelta. Olin kyllä yllättynyt kun jotenkin Kolli pelien perusteella odotin että ei ihan noin hyvällä tasolla pelaisi 15-vuotias liigaa. Kun saa vielä voimaa lisää niin ai ai..
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tuo liike, kunhan saa tietynlaista rutiinia vielä lisää niin tulee tekemään tuhoja Liigassa ennen varaustaan. Pelisilmäkin näyttäisi olevan kohdillaan. Vielä raakile, mutta se nyt oli tiedossa ja odotettavissa kun ikää on noin vähän. Tulevaisuus näyttää kuitenkin enemmän kuin valoisalta kunhan työnteko maittaa jatkossakin ja miksi ei maittaisi.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvää peliä Lambertilta. IFK:n vaarallisimpia pelaajia tänään.

Tykkäsin helvetisti siitä, kun jäi Niemeläisen (197cm 93kg) kovan niitin alle, eikä hetkeksikään jäänyt makailemaan. Pomppasi ylös ja hakeutui vetopaikkaan valmiina maalintekoon. Respect.

Pari kertaa vähän varasti puolustuspäässä, mutta so what. Jos tulee hyvä kesä alle, niin ensi kaudella jos vaan saa Pikkaraiselta saumaa, niin tekee tuhoja liigassa.

Pikkarainen nössöili turhaan lopussa ja jätti Lambertin penkille kirivaiheessa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos teillä on talentti, niin antakaa kypsyä rauhassa. Jos teinipoika pannaan "miesten" sekaan, niin pilalle menee. Noi teidän tähdetkin on poikia vielä. Joten , jos haluaa IFK tähden, siirtää pojan vielä poikien sarjaan. Pilalle tuo menee edareissa. Sanokaa mun sanoneen. Ja saa käyttää, jos katsoo tarpeelliseksi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse antaisin kaverille roimasti lisää peliaikaa, mutta ongelmaksi muodostuu rooli.
Ihan hyvin voisi laittaa ensi viikolla pystyyn ketjut:

Leskinen-Paajanen-Dyk
Jääskä-M.Keränen-Lambert
Tallberg-Sallinen-Kangasniemi
Engberg-Nykopp-Åsten

Mutta eiköhän J.Keräsellä ole kiintiöpaikka, jolloin saa nähdä viekö Engberg kuitenkin sen jäljelle jäävän junnupaikan, koska pystyy pelaamaan alivoimaa (Turusen ollessa pois).
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
En tiedä kuka olis paras samaan ketjuun mutta aika kivasti meni tällaisessa spesiaalitilanteessa pelit yhteen Åstenin kanssa sekä Motinin. Mutta joka tapauksessa ei kannata jättää ainoaksi esiintymiseksi. Aivan käsittämättömän valmis pelaaja miesten peleihin. Just niinkuin toi madeofspade totesi, ei hätkähtänyt vähääkään kun yritettiin fyysisesti painostaa. Hankki ylivoimankin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös