Kapulainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Blues
Keskustelu Salonojan myyntipäätöstä koskevassa ketjussa on mennyt inttämiseksi siitä pitäisikö nimi vaihtaa Kiekko-Espooksi tai maalilaulu toiseksi. Nyt olisi hyvä aika aloittaa keskustelu siitä mitä uuden johdon pitäisi oikeasti tehdä. Uusi johto tekee mitä parhaaksi näkee, mutta tuodaan me oma kortemme kekoon.
Vanhassakin ketjussa oli nimeä ja maali-lauluja koskevan jankkaamisen ohella paljon hyviä ehdotuksia. Nyt niitä voisi tuoda uudestaan esille ja toisaalta pitää tämän ketjun keskustelu olennaisissa asioissa. Mitä oikeasti pitäisi tehdä, että Blues saisi houkuteltua espoolaiset hallille? Oli sitten kyse uudesta jääkiekon ystävästä tai uskon palauttamisesta vanhoille kannattajille. Potentiaalia ja kasvuvaraa Espoossa ainakin pitäisi olla.
Itse näkisin, että keskeiset kehittämisalueet koskevat taloudellisten resurssien parantamista, esim seuraavilla alueilla:
- Kaiken keskiössä on se, että toimistolle pitää pystyä tuomaan osaavaa ja innostunutta porukkaa, jotka oikeasti haluavat kehittää espoolaista kiekko-organisaatiota. Laatu menee tässä kirkkaasti määrän edelle.
- Markkinoinnin aloittaminen uudestaan niin, että Blues alkaa taas näkymään espoolaisessa katukuvassa. En ole mikään asiantuntija, mutta uusia tuulia perinteisen markkinoinnin rinnalle olisi oikein virkistävää nähdä. Tapoja on varmasti monia ja osaava porukka osaa ne tuoda esille. Oli sitten kyse perinteisestä katu-mainoksesta tai jutuista lehdissä, näkyvyys on aina tärkeää.
- Yhteistyösopimusten osalta en osaa sanoa miten hyvä tilanne Bluesilla on, mutta uskoisin että kehittämistä silläkin saralla olisi. Pelaajabudjetti on tällä hetkellä liigan pienimpiä. Vaikka Vuorinen onkin hyvän nipun kasannut pienillä resursseilla, olisi hienoa, jos hän saisi hieman paremmat työkalut.
Itselle ei paljon muuta nopeasti tule mieleen. Urheilullinen puoli organisaatiossa on kaikin puolin kunnossa, resursseihin nähden. Pohjatyö on siis jo tehty. Nyt pitäisi saada vielä yhteyttä niin asiakkaisiin kuin yhteistyökumppaneihin päin kehitettyä. Onneksi se on kuitenkin paljon nopeammin toteutettavissa kuin urheilullisen puolen rakentaminen.
Mitä mieltä olette? Mitä pitäisi tehdä, että Blues houkuttelisi enemmän väkeä ensi kaudella ja hyvä urheilullinen organisaatio saisi rinnalleen hyvän taloudellisen organisaation?
Vanhassakin ketjussa oli nimeä ja maali-lauluja koskevan jankkaamisen ohella paljon hyviä ehdotuksia. Nyt niitä voisi tuoda uudestaan esille ja toisaalta pitää tämän ketjun keskustelu olennaisissa asioissa. Mitä oikeasti pitäisi tehdä, että Blues saisi houkuteltua espoolaiset hallille? Oli sitten kyse uudesta jääkiekon ystävästä tai uskon palauttamisesta vanhoille kannattajille. Potentiaalia ja kasvuvaraa Espoossa ainakin pitäisi olla.
Itse näkisin, että keskeiset kehittämisalueet koskevat taloudellisten resurssien parantamista, esim seuraavilla alueilla:
- Kaiken keskiössä on se, että toimistolle pitää pystyä tuomaan osaavaa ja innostunutta porukkaa, jotka oikeasti haluavat kehittää espoolaista kiekko-organisaatiota. Laatu menee tässä kirkkaasti määrän edelle.
- Markkinoinnin aloittaminen uudestaan niin, että Blues alkaa taas näkymään espoolaisessa katukuvassa. En ole mikään asiantuntija, mutta uusia tuulia perinteisen markkinoinnin rinnalle olisi oikein virkistävää nähdä. Tapoja on varmasti monia ja osaava porukka osaa ne tuoda esille. Oli sitten kyse perinteisestä katu-mainoksesta tai jutuista lehdissä, näkyvyys on aina tärkeää.
- Yhteistyösopimusten osalta en osaa sanoa miten hyvä tilanne Bluesilla on, mutta uskoisin että kehittämistä silläkin saralla olisi. Pelaajabudjetti on tällä hetkellä liigan pienimpiä. Vaikka Vuorinen onkin hyvän nipun kasannut pienillä resursseilla, olisi hienoa, jos hän saisi hieman paremmat työkalut.
Itselle ei paljon muuta nopeasti tule mieleen. Urheilullinen puoli organisaatiossa on kaikin puolin kunnossa, resursseihin nähden. Pohjatyö on siis jo tehty. Nyt pitäisi saada vielä yhteyttä niin asiakkaisiin kuin yhteistyökumppaneihin päin kehitettyä. Onneksi se on kuitenkin paljon nopeammin toteutettavissa kuin urheilullisen puolen rakentaminen.
Mitä mieltä olette? Mitä pitäisi tehdä, että Blues houkuttelisi enemmän väkeä ensi kaudella ja hyvä urheilullinen organisaatio saisi rinnalleen hyvän taloudellisen organisaation?