Mainos

Bluesin nykyjohto – hävetkää!

  • 68 382
  • 341

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@Kisapuisto, luitko viestini loppuun vai vastasitko heti ensimmäisen virkkeen jälkeen?

Luin loppuun, tietenkin. Ei Lappeenrannassakaan kaikki ole SaiPan puolella. Löytyy junan tuomia Hifkin/Jokerien/Kärppien/tamperelaisten ym. kannattajia. Löytyy paljon KooKoon kannattajia.

Sanotaanko että molemmissa kaupungeissa on vaikka 2/5 joukkueen kannattajia. Espoossa se tarkoittaa 108 000 ihmistä, Lappeenrannassa 30 000. Silti meillä on ka. katsojissa yhtä iso. Mistä se kertoo?

Mun on ihan pakko sanoa, että kun täällä sanotaan että Blues kuuluu liigaan ja sillä perusteella se pitää pelastaa, niin mitä helvettiä? Kuuluuko Sport samoin tavoin liigaan? Entä KooKoo? Entä Kalpa? Entä SaiPa? No ei kuulu, jos ne ei kykene siellä pelaamaan. Kyllä liigan omanarvontuntoon täytyy kuulua se, että jos rahat ei riitä siellä pelaamiseen, niin sitten pois liigasta. Olkoon se mikä joukkue tahansa.

Kisapuistolle, ja miksei muillekin, tiedoksi että kun Saipan A junnut tarvitsevat
vaikkapa uusia polvisyndejä, nuoret voivat valita minkä merkkiset tuntuvat parhailta.
Täällä junnujen on vaikea saada edes mailaa.

SaiPan edarit on ollut jokunen vuosi sitten siinä tilanteessa, että rahat olivat ihan finaalissa. Ei ollut varaa kovin moneen mailaan per pelaaja per kausi suojista puhumattakaan. Siitä on noustu. Nyt ollaan vissiin taloudellisesti top-3 joukkueissa liigassa. Kirjoitin silloin, että jos SaiPa kaatuu ja joutuu divariin, niin se on ihan oikein ja olen silti SaiPan puolella. EI SaiPa(kaan) kuulu liigaan jos se ei siellä pysyt pelaamaan. Kuten ei kuulu Blueskaan.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
@DanC, ei pidä vähätellä sitä arvoa minkä ME annamme joukkueelle! ME olemme osa tätä joukkuetta ja kukaan ei sitä voi kiistää. Toivonkin että kuka ikinä joukkueen pelastaa nykyisestä ahdingosta, muistaa kulman tekemän työn joukkueen eteen ja kunnioittaa sitä mitä se on saanut aikaan. Halvoilla kausareilla on varmasti tienattu menetetty raha takaisin! Tunnelma kulmassa on jotain uskomatonta näinä vaikeina aikoina ja sen on varmasti moni katsoja huomannut että tämän takia kannattaa lähteä sateisena syysiltana samoilemaan keskelle peltoa.
 
Jos Salonoja nyt ottaisi seuran taas kontolleen, niin tilanne on se että hän pitää sitä itsellään vuosikausia, todennäköisesti kymmeniä. MIksi? No kuka sen häneltä ostaisi enää?
Ja mitä tapahtuu tilanteessa, jossa seura on raskaasti tappiollinen ja Salonoja ei sitä enää haluaisikaan/pystyisikään pitämään? Aivan, seura kaatuisi. Ei mikään fanin unelmatilanne olisi siinä vaiheessa.

Jossainhan Blues vettä ihan vituiksi ja kyllä siitä pitää saada sanoa. Näin ulkopuolisen silmissä se ongelma on mitä suuremmissa määrin siinä, että sponsseissa ollaan munittu todella, todella, todella rankalla kädellä. Sen näkee paidasta. Tyylikäshän se on, mutta jos joukue vedetään tyylin takia konkkaan niin onkos se nyt sitten järkevää? Vai olisikohan mahdollista että kyse ei ole tyylistä, vaan siitä että niitä mainoksia ei ole saatu myytyä?
Paljonko SaiPa saa mainostuloja paidastaan ja mikä Bluesin vastaava luku. Näiden tietojen jälkeen voidaan arvioida, että pystyykö mainostulojen määrän laskemaan suoraan mainosten määrästä. Sponsorimyynnissään Blues on kyllä epäonnistunut täydellisesti, mutta paitaa huomattavasti oleellisempaa on esimerkiksi toimiva Partner Pool, jossa liikkuu kokonaisuutena aivan eri summan rahoja kuin mitä Blues saisi myymällä nykyiseen mainokseen esimerkiksi viisi hiirenpaskan kokoista mainosta enemmän.

Luin loppuun, tietenkin. Ei Lappeenrannassakaan kaikki ole SaiPan puolella. Löytyy junan tuomia Hifkin/Jokerien/Kärppien/tamperelaisten ym. kannattajia. Löytyy paljon KooKoon kannattajia.
Kannattaa miettiä esimerkiksi näiden kaupunkien väestönkasvua. MIetitään vaikka tämän väestönkasvun kautta, että onko näissä kaupungeissa ihan yhtä suuri osuus sen "oman kaupungin" seuran faneja.

Väestömäärät 1980: Espoo 133 835, Lappeenranta 68 814.
Väestömäärät nyt: Espoo 268 924 (200% kasvua) vrt Lappeenranta 72 761 (5,7% kasvua)

Eli siinä missä Lappeenrannassa asuu vain ne, jotka ovat siellä sattuneet syntymään (side kaupunkiin ja seuraan), niin Espooseen on tullut valtavasti väkeä, jonka juuret ovat eri puolilla Suomea. Vaikeaan toimintaympäristöön kun yhdistää väärät toimintatavat, niin yleisömäärät jäävät helposti todella alhaisiksi, kuten nyt on käynyt Espoossa. Kyllähän yleisömäärien silti pitäisi olla aivan eri tasolla ja ensimmäisellä kaudella, kun uudet omistajat tulivat puikkoihin nähtiin osa siitä potentiaalista, mitä onnistuneella markkinoinnilla voidaan saada aikaan. Vastaavasti Salonojan aikana Bluesilta puuttui pidemmän aikavälin toimintasuunnitelma ja uusien omistajien aikana Bluesilta puuttui taloudelliset edellytykset toteuttaa suunnitelmia ja samalla todettiin, että plan a olikin epäonnistunut (keskityttiin isoihin sponssidiileihin jne).

Mun mielestä liigassa ansaitsee olla ne, jotka ovat sinne pelaamalla päässeet ja pelaamalla pysyneet.

Edelleen oleellista on kuitenkin se, että Salonoja on tässä tilanteessa Bluesin ainoa vaihtoehto, mutta jos mies ei ole oppinut menneestä, niin jatkossakin joutuu kuittaamaan tappiot omistaan ja seuran talous ei ole terveellä pohjalla. Tietenkin jos mies on näistä virheistä oppinut, niin tässä on mahdollisuus Salonojan resursseilla ja Espoon potentiaalilla luoda vaikka minkälaista suurseuraa, jos haluaa unelmoida.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja mitä tapahtuu tilanteessa, jossa seura on raskaasti tappiollinen ja Salonoja ei sitä enää haluaisikaan/pystyisikään pitämään? Aivan, seura kaatuisi.

Mikäs se on tällä hetkellä se tilanne? Seura kaatuu ilman Salonojaa? Toki jos olette sitä mieltä että ihan sama kaatuuko seura nyt vai mahdollisesti kymmenen vuoden päästä kun Jussia ei enää kiinnosta, niin sittenhän se on ihan sama.

Paljonko SaiPa saa mainostuloja paidastaan ja mikä Bluesin vastaava luku. Näiden tietojen jälkeen voidaan arvioida, että pystyykö mainostulojen määrän laskemaan suoraan mainosten määrästä. Sponsorimyynnissään Blues on kyllä epäonnistunut täydellisesti, mutta paitaa huomattavasti oleellisempaa on esimerkiksi toimiva Partner Pool, jossa liikkuu kokonaisuutena aivan eri summan rahoja kuin mitä Blues saisi myymällä nykyiseen mainokseen esimerkiksi viisi hiirenpaskan kokoista mainosta enemmän.

En tiedä mainostuloista. Mutta olen ihan varma, että SaiPalla niitä on enemmän kuin Bluesilla. Jos joku on tästä eri mieltä, niin sattuneesta syystä (mainosten määrästä) johtuen todistustaakka on siellä päässä, ei täällä.

Kannattaa miettiä esimerkiksi näiden kaupunkien väestönkasvua. MIetitään vaikka tämän väestönkasvun kautta, että onko näissä kaupungeissa ihan yhtä suuri osuus sen "oman kaupungin" seuran faneja.

Väestömäärät 1980: Espoo 133 835, Lappeenranta 68 814.
Väestömäärät nyt: Espoo 268 924 (200% kasvua) vrt Lappeenranta 72 761 (5,7% kasvua)

Olet osittain oikeassa. Mutta ei Lappeennrannan väestö pysy tuossa mittakaavassa ihan itsessään, vaan yliopiston ansiosta ihmisiä muuttaa sinne joka vuosi paljon. EI toki niin paljon kuin Espooseen. Mutta kuitenkin. Jos otetaan nuo luvut mitkä ihan itse laitoit, niin Espoossa asuu tuplat. Ilman mitään vertailuja. Silti siellä ei jääkiekko kiinnosta yhtä paljon kuin Lappeenrannassa. Miksi?

Mun mielestä liigassa ansaitsee olla ne, jotka ovat sinne pelaamalla päässeet ja pelaamalla pysyneet.

Liigassa ansaitsee olla ne, jotka siellä taloudelllisesti ja/tai pelillisesti ansaitsevat olla. Muut vittuun. Nykyään siellä on ihan liikaa jengejä. 12 olisi ok.

Edelleen oleellista on kuitenkin se, että Salonoja on tässä tilanteessa Bluesin ainoa vaihtoehto, mutta jos mies ei ole oppinut menneestä, niin jatkossakin joutuu kuittaamaan tappiot omistaan ja seuran tulevaisuus ei ole terveellä pohjalla. Tietenkin jos mies on näistä virheistä oppinut, niin tässä on mahdollisuus Salonojan resursseilla ja Espoon potentiaalilla mahdollisuus luoda vaikka minkälaista suurseuraa, jos haluaa unelmoida.

Salonoja on ihan sama kuin Manngard Ilveksessä. Sillä erotuksella että Manngardia ei kiinnosta sijoittaa penniäkään joukkueen pelaajiin ja Salonoja taas ostaa Bluesiin ihan tähtiä.
 
Tuossa Salonojan omistuskuviossa on sellainen aspekti, että itse en ainakaan haluaisi joukkuetta josta aina sanotaan, että JussinPussista rakennettu, eli talous olisi siltäkin osilta hyvä pitää kunnossa. Itse en ainakaan henk.kohtaisesti paljon arvosta Lukkoa ja sen "menestystä" kun tietää mitä siellä takana on.
 

Salmis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silti siellä ei jääkiekko kiinnosta yhtä paljon kuin Lappeenrannassa. Miksi?

Kyllä se kiinnostaa, joukkue joka kiinnostaa ei vain ole Blues.

Ikävää, mutta totta; Espoo on Stadin nukkumalähiö ja ison loven kiekkoinnosta nakertavat HIFK ja Jokerit.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se kiinnostaa, joukkue joka kiinnostaa ei vain ole Blues.

Ikävää, mutta totta; Espoo on Stadin nukkumalähiö ja ison loven kiekkoinnosta nakertavat HIFK ja Jokerit.

Näinhän se on. Tämä on toki kaikille selvää ja niin se oli silloinkin, kun itse Espoossa asuin. Jokerit ei vielä silloin ollut venäläinen seura kuten nyt on, mutta muuten tuo kannatus oli selvillä jo silloin. Mutta ihan oikeasti jos Blues olisi kiinnostava seura Espoossa, niin halli olisi lähes täynnä joka pelissä. Samoin jalkapallossa Hongan pelit tai koriksessa. Mutta jostain syystä ei ole. Miksi ei? Kertokaa nyt ihan oikeasti että mikä siellä Espoossa mättää? Kyse kun ei ole pelkästään jääkiekosta, vaan kaikki seurat tuntuvat menevän konkkaan oli laji mikä tahansa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Faktaa vaan pöytään. Kiitos.:

No jos teillä siellä Espoossa on yleisökeskiarvo yhtä iso kuin SaiPalla Lappeenrannassa, vaikka siis teillä siellä on ihmisiä n. 4 kertaa enemmän kuin Lappeenrannassa, niin olisin sinuna ihan hiljaa. Vai mitä olet mieltä?
 
Mikäs se on tällä hetkellä se tilanne? Seura kaatuu ilman Salonojaa? Toki jos olette sitä mieltä että ihan sama kaatuuko seura nyt vai mahdollisesti kymmenen vuoden päästä kun Jussia ei enää kiinnosta, niin sittenhän se on ihan sama.
Lainaan tässä nyt pari omaa viestiä:
Ei täällä varmaan kukaan toivo, että Salonoja ei ottaisi seuraa vetääkseen tässä tilanteessa, vaan kyse on enemmän siitä, mitä tapahtuisi tämän jälkeen. Salonojalla on rahaa kuitata tommosia tappioita vaikka joka kausi, mutta henkilökohtaisesti toivon, että Salonoja pyrkisi tällä kertaa aktiivisemmin siihen nollatulokseen ja seuran omavaraisuuteen. Taloudellisesti terve seura olisi mulle huomattavasti isompi juttu kuin se, että miljoonatappioilla käydään häviämässä finaali.
Edelleen oleellista on kuitenkin se, että Salonoja on tässä tilanteessa Bluesin ainoa vaihtoehto, mutta jos mies ei ole oppinut menneestä, niin jatkossakin joutuu kuittaamaan tappiot omistaan ja seuran talous ei ole terveellä pohjalla.
Jos noista saa sen kuvan, että toivoo seuran kaatuvan mieluummin nyt kuin Jussin ottavan sen kontolleen, niin antaa olla.

En tiedä mainostuloista. Mutta olen ihan varma, että SaiPalla niitä on enemmän kuin Bluesilla. Jos joku on tästä eri mieltä, niin sattuneesta syystä (mainosten määrästä) johtuen todistustaakka on siellä päässä, ei täällä.
Oleellista oli se, että Bluesin tilanteessa sillä pelipaidan mainosmäärällä ei ole mitään väliä. Ne rahat mitä sieltä olisi vielä "puristettavissa" oksentamalla paidan päälle on ihan pikku hiluja verrattuna siihen, mimmosia rahoja olisi saatavilla muualta sponsorituloilla. Ylipäänsä Blues on ne oleelliset (suurimmat) mainospaikat paidastaan myynyt.

Jos otetaan nuo luvut mitkä ihan itse laitoit, niin Espoossa asuu tuplat. Ilman mitään vertailuja. Silti siellä ei jääkiekko kiinnosta yhtä paljon kuin Lappeenrannassa. Miksi?
En viitsi tähän kellonaikaan enää alkaa sen enempää perustelemaan, mutta pari selitystä:
- Blues (K-Espoo) perustettiin 1980-luvulla (tähän mennessä Espoossa asuneille muut joukkueet ja fanius seuraa usein vanhemmilta lapsille)
- Markkinointi on epäonnistunut rahojen puutteessa (Bluesin yleisömäärä nyk. omistajien ensimmäisellä kaudella 4700, muistaakseni)
- K-Espoo Blues nimivaihdos

Tässä kuussahan saa taas vähän lisäinfoa siitä, missä Espoossa mennään, kun kovasti on lipunmyyntiä rummutettu.

Liigassa ansaitsee olla ne, jotka siellä taloudelllisesti ja/tai pelillisesti ansaitsevat olla. Muut vittuun. Nykyään siellä on ihan liikaa jengejä. 12 olisi ok.
Tässä meillä on sitten ihan puhdas näkemysero. Liigaseurojen taloudellisilla tuloksilla ei mun mielestä ole vaikutusta siihen, onko heidän liigapaikkansa ansaittu.

E: Alkaa taas keskustelu karkaamaan pois aiheesta niihin samoihin juttuihin, mitä täällä on vuosien saatossa käsitelty lukemattomia kertoja. Näitä asioita voi vanhoista viesteistä käydä lukemassa ja harmittaa, että nykyisistä omistajista (tai Salonoja) ei kukaan ollut tainnu tsekata, kun olis ollu hyviä kehitysehdotuksia tarjolla ilmatteeks vuosien varrella.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oleellista oli se, että Bluesin tilanteessa sillä pelipaidan mainosmäärällä ei ole mitään väliä. Ne rahat mitä sieltä olisi vielä "puristettavissa" oksentamalla paidan päälle on ihan pikku hiluja verrattuna siihen, mimmosia rahoja olisi saatavilla muualta sponsorituloilla. Ylipäänsä Blues on ne oleelliset (suurimmat) mainospaikat paidastaan myynyt.

Paskapuhetta. Siis jos sä väität ettei Blues olisi voinut saada enemmän rahaa myymällä enemmän mainoksia paitaansa. Kerros muuten että mitä ne ovat ne isommat sponssitulot, siis isommat kuin paita? Ja siis vielä sellaiset että mitä Blues ei ole myynyt? Oliko teillä laitoja myymättä tai oliko teillä jäämainoksia myymättä? Oliko?

Tässä meillä on sitten ihan puhdas näkemysero. Liigaseurojen taloudellisilla tuloksilla ei mun mielestä ole vaikutusta siihen, onko heidän liigapaikkansa ansaittu.

Kyllä on. Siis siinä mielessä, että jos homma on konkan partaalla, niin ei sillä joukkueella ole oikeutta olla liigassa. Ne on ryssineet hommat ihan itse. Ja hyvä ihme sentään siis suljetussa liigassa! Tässä liigassa pystyy tekemään urheilullisesti huonoa tulosta vaikka hamaan tappiin asti. Sitä ei estä mikään. Blueskin voisi peluuttaa A- tai vaikka B-junnuja koko kauden koko rosterilla eikä olisi urheilullisesti mitään hätää, koska tippua ei voi. Vaikka ei voittaisi yhtään peliä koko kautena.
 
Paskapuhetta. Siis jos sä väität ettei Blues olisi voinut saada enemmän rahaa myymällä enemmän mainoksia paitaansa. Kerros muuten että mitä ne ovat ne isommat sponssitulot, siis isommat kuin paita? Ja siis vielä sellaiset että mitä Blues ei ole myynyt? Oliko teillä laitoja myymättä tai oliko teillä jäämainoksia myymättä? Oliko?.
Lue viesti. En väitä.

Isommat sponssitulot on semmosia, joita Bluesilla ei ollut käytännössä ollenkaan eli näiden pienempien yhteistyösopimusten tekeminen (Bluesilta puuttuu nykyisin käytännössä kokonaan tämä Partner Pool systeemi). Näistä on ollut lukemattomissa ketjuissa lukematon määrä viestejä. Bluesilla yhteistyökumppaneita puolet siitä mitä esimerkiksi Ässillä. Sytiäkin on mainittu muun muassa semmoinen, että ei ole otettu yhteyttä firmoihin, joiden kanssa on aiemmin tehty yhteistyötä jne. Näistä tulisi huomattavasti suurempi summa kuin paitaan myytävistä parista lisämainoksesta. Siellä paidassa ei kuitenkaan enää niitä isoja mainospaikkoja ole jäljellä, joista saa ihan oikeasti rahaakin.

Mitä ovat myymättömät jäämainokset tässä tapauksessa. Normaalit spotit oli myyty, mutta ei se hallin jää esimerkiksi tältä näyttänyt (linkki kuvaan Prahasta). Laitamainoksia oli ainakin alkukaudesta myymättä.

E: Näistä asioista nyt on tuolla talousketjussa enemmän ja voit käydä sieltä tutustumassa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näistä tulisi huomattavasti suurempi summa kuin paitaan myytävistä parista lisämainoksesta. Siellä paidassa ei kuitenkaan enää niitä isoja mainospaikkoja ole jäljellä, joista saa ihan oikeasti rahaakin.

Ei varmaan yksittäisestä mainoksesta pysty saamaan enempää kuin Blues on niistä parista saanut. Toivottavasti ainakaan... Mutta kyllähän se nyt on niin, että Blues on jättänyt myymättä n. 20 mainosta paitaan. Kaikki pieniä mainoksia joo, mutta kun ne laskee yhteen niin niistä tulee iso summa. Muut joukkueet on tajunneet sen. Mutta ei Blues.
 

SFPerkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jää-Ahmat
Tuossa ketjua lukiessani kiinnittyi huomioni yhteen seikkaan. Tai no, moneenkin, mutta keskityn nyt tässä yhteen, eli tuohon katsojakeskiarvoon.

Espoo on iso kaupunki asukasmäärältään, joten sen perusteella voisi olettaa/odottaa myös kaupungin jääkiekkojoukkueen saavan katsojia halliin. Espoo on kuitenkin, kuten tuolla onkin mainittu, rakenteeltaan hyvin hajanainen, mikä on vaikeuttanut yhtenäisen identiteetin ("Olen espoolainen!") muodostumista vaan ollaan enemmän kaupunginosaan sitoutuneita. Myös kaupungin vallalla ollut joukkoliikennestrategia ei ole mahdollistanut riittävän sujuvaa ihmisten liikkumista hallille/hallilta. Nähtäväksi jää, miten metron valmistuminen vaikuttaa tähän, puhumattakaan siitä onko se jo liian myöhäistä.

Isompana tekijänä näkisin myöskin aikaisemminin mainitun seikan, eli vaikka asukasmäärä on suuri, on iso joukko siitä suhteellisen lyhyen ajan sisällä muualta muuttaneita, joilla on jo valmiiksi oma joukkueensa. Eikä omaa joukkuetta vaihdeta! Ja se on täysin ymmärrettävää, suotavaa ja jopa kunnioitettavaa. Ymmärrän hyvin, ettei Espoon Blues (tai millä nimellä mahdollisesti pelejään jatkaakaan) saa näitä asukkaita hallille. Mutta entäpäs se heidän oma joukkueensa kun Espooseen tulee pelaamaan? Miksei tuosta massasta voisi saada hallille noita vierasjoukkueen kannattajia? Ei nyt tietenkään kausikorttilaisiksi, mutta kannustamaan omiaan. Luomaan tunnelmaa. Ja ennen kaikkea (Bluesin kannalta), maksaviksi katsojiksi.

Näkisin kuitenkin, että Espoon kokoisella alueella on suuri potentiaali pyörittää taloudellisesti ja pelillisesti menestyksekästä jääkiekkojoukkuetta pääsarjatasolla. Toki haasteitakin on, paikalliskilpailijaa, muut lajit, puhumattakaan yleisistä ongelmista (esim. yleinen taloustilanne), mutta niiden haasteiden taltuttamiseksi tarvitaan oikeat ihmiset oikeille paikoilleen. Ja se näyttäisi olleen tähän asti espoolaisen pääsarjakiekkoilun ongelma. Tuon ongelman ratkomiseen ei ole enää paljoa aikaa.
 
Ei varmaan yksittäisestä mainoksesta pysty saamaan enempää kuin Blues on niistä parista saanut. Toivottavasti ainakaan... Mutta kyllähän se nyt on niin, että Blues on jättänyt myymättä n. 20 mainosta paitaan. Kaikki pieniä mainoksia joo, mutta kun ne laskee yhteen niin niistä tulee iso summa. Muut joukkueet on tajunneet sen. Mutta ei Blues.
Ihan näin mielenkiinnosta minkälaisesta summasta luulet, että puhutaan. Blues myi näitä hihamainoksia alkaen 2000 euroa /loppukausi (marraskuu 2014) ja noistakin on mennyt lähinnä ne kalleimmat hihat (näkyvimmät pelaajat) kaupaksi. Eli jos tohon paitaan nyt myisi viisi lisämainosta jokaiselle pelaajalle 1000e hintaan, niin siinä olisi kasassa 100 000e. Enää jäisi 1,2 miljoonaa tappiota ja tämä on se pointti. Eli vaikka siihen paitaan puristettaisiin vielä lisää mainoksia, niin se on käytännössä aivan yhdentekevää. Sillä paidassa olevalla lopulla mainostilalla ei ole isossa mittakaavassa mitään vaikutusta Bluesin taloudelliseen tulokseen.

Kyllä ne myynnin ongelmat on jossain ihan muualla kuin siinä, että paitaa ei ole myyty tilkkutäkiksi. Toki tässäkin korostuu sama ongelma, joka Bluesilla on isommassakin mittakaavassa, eli kun kyseessä on summaltaan pienempää myyntiä, niin kukaan ei ole sitä vaivautunut tekemään. Kuten aiemmin sanoin, niin se että paidasta olisi ollut "puristettavissa" vielä vaikkapa 150ke ei lohduttaisi Bluesia ollenkaan, mutta jos Espoossa toimivia firmoja olisi viitsitty lähestyä ja luoda niitä yhteistyösuhteita, niin sanoisin että tuolta pitäisi löytyä vähintään viisinkertainen määrä yhteistyökumppaneita nykyiseen nähden.

Suosittelen lukemaan tuota talousketjua, koska siellä on näitä asioita käsitelty laajemmin vuosien varrella.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan näin mielenkiinnosta minkälaisesta summasta luulet, että puhutaan. Blues myi näitä hihamainoksia alkaen 2000 euroa /loppukausi (marraskuu 2014) ja noistakin on mennyt lähinnä ne kalleimmat hihat (näkyvimmät pelaajat) kaupaksi. Eli jos tohon paitaan nyt myisi viisi lisämainosta jokaiselle pelaajalle 1000e hintaan, niin siinä olisi kasassa 100 000e. Enää jäisi 1,2 miljoonaa tappiota ja tämä on se pointti. Eli vaikka siihen paitaan puristettaisiin vielä lisää mainoksia, niin se on käytännössä aivan yhdentekevää. Sillä paidassa olevalla lopulla mainostilalla ei ole isossa mittakaavassa mitään vaikutusta Bluesin taloudelliseen tulokseen.

Hetkinen nyt siis. Sä meinaat, että Blues myisi kalleimmillaan loppuja paitamainoksia marraskuussa 2000 €/loppukausi/koko joukkueen paidat? En usko hetkeäkään tuohon, tai sitten teillä on ihan vatipäitä myymässä ja olette todellakin ansainneet konkurssin jos niin on.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nyt on nähty että jääkiekko ei omillaan toimi Espoossa ilman kummisetää. Se on sinällään ihan käsittämätöntä, noin iso kaupunki ja kaikkea mutta toisaalta Espoossa on kaikki seurat vetäneet hommat ihan vituiksi, koripallot ja jääkiekot ja jalkapallot. Missä on vika? Se on isompi kysymys kuin mitä on joku yksi Bluesin selviäminen. Se on loppupeleissä ihan toisarvoista, vaikka toki niille hardcorefaneille elämän ja kuoleman kysymys mutta niitä taitaa olla aika vähän tuossa n. 270 000 ihmisen kaupungissa.

Vastaus on aika helppo, ehkä jopa liian helppo. Täysin surkea johto, yhteistä on megalomaaniset suunnitelmat ja käsittämätön perseily perusasioissa.

Ehkä lähtökohdat (väestö, varallisuus yms) ovat vääristäneet näkemyksen ja on oletettu perusteettomasti liikaa.

Sitä saa mitä tilaa. Nyt pitäisi lusikka ottaa kauniiseen käteen ja lähteä ihan perustasolta uusiksi ilman ufoilua.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse en ainakaan henk.kohtaisesti paljon arvosta Lukkoa ja sen "menestystä" kun tietää mitä siellä takana on.

Miksi et? Ammoisina aikoina on raumalla ollut todellista halua mahdollistaa kiekkoilu kärpäsen paskan kokoisessa kylässä ja nykyisellään mahdollistaa edustuskiekkoilun liigatasolla. Hattua päästä ja syvä kumarrus, olisipa muuallakin ollut yhtä kovia tekijöitä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Miksi et? Ammoisina aikoina on raumalla ollut todellista halua mahdollistaa kiekkoilu kärpäsen paskan kokoisessa kylässä ja nykyisellään mahdollistaa edustuskiekkoilun liigatasolla. Hattua päästä ja syvä kumarrus, olisipa muuallakin ollut yhtä kovia tekijöitä.

Itse arvostan Lukkoa ja raumalaista työtä ja osaamista todella korkealle. Tulokset puhuvat puolestaan. Eipä siellä ainakaan amatöörit ja puuhastelijat ole olleet asialla, kuten Espoossa. On luotu pikkukaupunkiin sopiva strategia, kääritty hihat ja onnistuttu. Hattu päästä.

@Vae Victis mikä yhtiökokous on joulukuun puolessa välissä ja miltä näyttää yhtiökokouksen kutsun mukana toimitettu esityslista kokoukselle?
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tuossa Salonojan omistuskuviossa on sellainen aspekti, että itse en ainakaan haluaisi joukkuetta josta aina sanotaan, että JussinPussista rakennettu, eli talous olisi siltäkin osilta hyvä pitää kunnossa. Itse en ainakaan henk.kohtaisesti paljon arvosta Lukkoa ja sen "menestystä" kun tietää mitä siellä takana on.

Mitä siellä Lukon taustalla on?

Itseasiassa Lukon taustalla on samanlainen kansanliike mitä #BluesinPuolesta on, tämä vain tapahtui 50 vuotta sitten ja kasvoi lopulta isoksi bisnekseksi. Lähtökohta oli kuitenkin, että tavalliset intohimoiset kannattajat näkivät ettei Raumalla pärjätä ilman innovatiivisia ratkaisuja: Raumalaiskiekkoilun Tuki ry | Historia Eli koko yritysrypäs on perustettu nimenomaan Rauman Lukkoa varten.

Kaunis tarina modernin urheilun rumassa maailmassa - Kiekkoareena

Se siitä. Toivon, että Bluesin toiminta jatkuisi.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Onhan siellä, tosin niin on Lappeenrannassakin :D
Totta totta, mutta itsekin monta kertaa Lappeenrannassa vierailleena SaiPan lippuja näkyy keskustassa todella paljon ja kadunvarsilla ainakin näkyy mainoksia SaiPan seuraavista kotiotteluista, viimeksi eilen kun piipahdimme keskustassa niin panin tämän merkille. Tämä tosin kuuluisi varmaan enemmänkin SaiPan osioon mutta vastataan nyt kuitenkin @peterra lle ja @Kisapuisto lle.
 
Hetkinen nyt siis. Sä meinaat, että Blues myisi kalleimmillaan loppuja paitamainoksia marraskuussa 2000 €/loppukausi/koko joukkueen paidat? En usko hetkeäkään tuohon, tai sitten teillä on ihan vatipäitä myymässä ja olette todellakin ansainneet konkurssin jos niin on.
Yksittäinen paita. Yksittäinen pelaaja, yksittäinen hiha. Halvimmillaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voisko olla mahdollista, miljoonan asukkaan talousalueella on kiekkokauden aikana muutakin tarjontaa kuin itse jääkiekko-ottelut?

Oikeasti, lopetetaan tämä perseily samantien. Kyllä, muutakin tekemistä on mutta se ei selitä Bluesin tilannetta millään tasolla, tuo on surkea tekosyy jonka taakse liian helposti mennään. Espoossa on Suomen paras (tuloksien perusteella) junnuskene lätkässä eli kiinnostusta jääkiekkoon löytyy, kysymys on vain siitä miten hommaa hoidetaan.

Ja Lukko on Suomen ylivoimaisesti fiksuiten hoidettu organisaatio - noin niinkuin talouden kannalta. Tuppukylä on rakentanut tukevan liiketoiminnan joukkueen toiminnan varmistaseksi ja on jatkuvasti top5:ssa budjetiltaan. Raumalle on kateellisia kaikki Suomen kiekkopaikkakunnat ja kusisivat hunajaa jos oma tilanne olisi sama.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös