Kiekko-Espoon identiteetti

  • 19 079
  • 75

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Blues oli ennen monen mielestä HMV-joukkue, mutta etenkin pudotuspeliesitykset ovat luoneet joukkueelle selvän identiteetin. Blues ei luovuta. Ikinä.

Blues shopista ostettuihin tuotteisiin saa itse valita painatukset. Blues-verkkaritakissani lukee takana "Believe and never give up". Viime viikolla ulkomaalaiset kolleegani olivat Suomessa ja ihmettelivät että eikö tuo slogan ole aika pateettinen, koska se kertoo että joukkue on altavastaajan asemassa. Minulle tämä kysymys tuli suurena yllätyksenä, koska itse koen tämän identiteetin pelkästään positiivisena. Selitin heille että Blues ei ehkä ole rikkain seura, mutta että pelaajilta vaadittava asenne on korkein mahdollinen. Tässä vaiheessa tajusin kuinka vahva Bluesin tarina on.

Bluesin identiteetissä ei ole kyse voittamisesta, vaan siitä että annetaan kaikkensa. Tällä reseptillä Blues on menestynyt todella hyvin, kun verrataan lähtökohtiin.

Viitataan lopussa vielä ulkopuoliseen mielipiteeseen. Tuomas Nyholm hehkuttaa Bluesia Radio Aallossa.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Blues oli ennen monen mielestä HMV-joukkue, mutta etenkin pudotuspeliesitykset ovat luoneet joukkueelle selvän identiteetin. Blues ei luovuta. Ikinä.

Blues shopista ostettuihin tuotteisiin saa itse valita painatukset. Blues-verkkaritakissani lukee takana "Believe and never give up". Viime viikolla ulkomaalaiset kolleegani olivat Suomessa ja ihmettelivät että eikö tuo slogan ole aika pateettinen, koska se kertoo että joukkue on altavastaajan asemassa. Minulle tämä kysymys tuli suurena yllätyksenä, koska itse koen tämän identiteetin pelkästään positiivisena. Selitin heille että Blues ei ehkä ole rikkain seura, mutta että pelaajilta vaadittava asenne on korkein mahdollinen. Tässä vaiheessa tajusin kuinka vahva Bluesin tarina on.

Bluesin identiteetissä ei ole kyse voittamisesta, vaan siitä että annetaan kaikkensa. Tällä reseptillä Blues on menestynyt todella hyvin, kun verrataan lähtökohtiin.

Viitataan lopussa vielä ulkopuoliseen mielipiteeseen. Tuomas Nyholm hehkuttaa Bluesia Radio Aallossa.

Nuff said... Juuri tällaisena minä ainakin haluan Bluesin identiteetin nähdä. Hampaat irvessä vaikka läpi harmaan kiven. Soturikiekkoa ja kevään kiimaa. Syksyllä harjotellaan, ja keväällä ollaan aina parhaimmillaan. Näin sen pitää olla.Tahdon Bluesin olevan joka kausi se joukkue jota kukaan ei halua playoff vastustajaksi,koska joukkue on niin saatanan sitkeä.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Blues-verkkaritakissani lukee takana "Believe and never give up". Viime viikolla ulkomaalaiset kolleegani olivat Suomessa ja ihmettelivät että eikö tuo slogan ole aika pateettinen, koska se kertoo että joukkue on altavastaajan asemassa. Minulle tämä kysymys tuli suurena yllätyksenä, koska itse koen tämän identiteetin pelkästään positiivisena. Selitin heille että Blues ei ehkä ole rikkain seura, mutta että pelaajilta vaadittava asenne on korkein mahdollinen.
Voihan tuon toki noinkin nähdä, mutta faktahan on se että Blues ei ole vielä koskaan voittanut miesten yhtään mitään. Sitten kun tuo eka mestaruus on saavutettu, slogan voidaan muuttaa. Bluesin identiteetti tuskin tulee siltikään muuttumaan miksikään, eli meiltä ei odoteta mitään, me olemme aina altavastaaja, kädetön ajokoirajoukkue, joka siitä huolimatta uskoo itseensä tilanteesta riippumatta eikä luovuta koskaan. Minä en näe tuossa mitään pateettista...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Blues-verkkaritakissani lukee takana "Believe and never give up". Viime viikolla ulkomaalaiset kolleegani olivat Suomessa ja ihmettelivät että eikö tuo slogan ole aika pateettinen, koska se kertoo että joukkue on altavastaajan asemassa.
Voihan toi olla puhtaasti kulttuuriero sillä suomalaiseen menttaliteettiin kyllä sopii toi altavastaajan oleminen. Jääkiekkoa, salibandyä ja pesäpalloa lukuunotamatta suomi on palloilulajeissa aina yksi niistä pienistä maista. Joukkuepelaamisella ja sisulla sitten voidaan isompiakin haastaa. Vähän niinkuin Blues.

Piti tästä Bluesin identiteetistä kirjoittaakin kun oli puhetta siitä onko Bluesilla joku tietty identiteetti. Onhan se siis kiva että Blues mielletään sisukaaksi jengiksi mutta ois musta kyllä kiva että Bluesin junioritoiminta tunnetais tulevaisuudessa siitä että sieltä tulisi suomen taitavimmat yksilöit eikä pelkästään näitä tunnollisia kahden suunan duunarihyökkääjien jalostajana joita esim. Kähkönen ja Sallinen edustaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
En oikein keksinyt ketjua mihin kirjoittaa, mutta tulipa mieleen, kun olen tässä kaivanut tietoa Bluesista, historiasta ja tästä hetkestä, että ei se Blues ole Suomen ainoo sinikeltainen niin kuin linkin tifossa väitetään sillä ensi kaudeksi Liigaan nouseva Mikkelin Jukurit tunnetaan ainakin Savossa (ja Mestiksessä) sinikeltaisena. Jos Blues vielä ensi kautena Liigassa räpistelee, niin sinikeltainen hurrikaani voi tosissaan saada Bluesin identiteetin viimeistään sekaisin jos se ei vielä ole.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
En oikein keksinyt ketjua mihin kirjoittaa, mutta tulipa mieleen, kun olen tässä kaivanut tietoa Bluesista, historiasta ja tästä hetkestä, että ei se Blues ole Suomen ainoo sinikeltainen niin kuin linkin tifossa väitetään sillä ensi kaudeksi Liigaan nouseva Mikkelin Jukurit tunnetaan ainakin Savossa (ja Mestiksessä) sinikeltaisena. Jos Blues vielä ensi kautena Liigassa räpistelee, niin sinikeltainen hurrikaani voi tosissaan saada Bluesin identiteetin viimeistään sekaisin jos se ei vielä ole.
Lukko?
 
Suosikkijoukkue
KK
Miten Blues on sekaisin, jos tifossa mainitaan ja chantissa lauletaan ainoasta sinikeltaisesta? Mutta Bluesin identiteettianalyyseille varauksetonta peukkua. Kuten jenkkiserkku sanoo, keep up the good work.
No sinulle sitä on nähtävästi turha kertoa, kun olet jo nyt tuossa mielentilassa. Siis siinä mielentilassa missä niin moni Blegin kannattaja on.
 
Suosikkijoukkue
KK
Lähinnä olen yrittänyt pidätellä naurua.
Sittenhän meitä on kaksi. Mikä siis on Bluesin identiteetti? KooKoon pelitapa, mustaoranssisuus ja jatkumo on ainakin minun mielestäni paljon selkeämpi, kuin Bluesin vastaavat joten siksi meidän identiteetti on parempi. Kikkelinmittailuahan tämäkin, mutta nauretaan yhdessä.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Sittenhän meitä on kaksi. Mikä siis on Bluesin identiteetti? KooKoon pelitapa, mustaoranssisuus ja jatkumo on ainakin minun mielestäni paljon selkeämpi, kuin Bluesin vastaavat joten siksi meidän identiteetti on parempi. Kikkelinmittailuahan tämäkin, mutta nauretaan yhdessä.

Tifon perusteella määrität Bluesin identiteetin ja vedät vielä Jukurit mukaan. Okei.
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
että ei se Blues ole Suomen ainoo sinikeltainen niin kuin linkin tifossa väitetään sillä ensi kaudeksi Liigaan nouseva Mikkelin Jukurit tunnetaan ainakin Savossa (ja Mestiksessä) sinikeltaisena.
Ei Blues ole sinikeltainen, vaan sininen, sanoi joku tifo mitä vaan. Vaikka peliasussa on keltaista (valkoisen lisäksi), ei sitä oikein dominoivaksi kakkosväriksi voi tituleerata, kun vieraspaitakin on valkoinen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tifon perusteella määrität Bluesin identiteetin ja vedät vielä Jukurit mukaan. Okei.
Mä en mielelläni hauku palstatoverita, mutta pakko on kyllä ihmetellä että miksi joku ei-blues-fani vaivautuu funtsimaan klo 2:00 aikaan sitä miten Jukurien pelipaitojen väirtys vaikuttaa Bluesin identiteettiin. Varsinkin kun käsitys Bluesin identieetistä on mallia "näin tifosta".
 

ruupertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Henk.koht. en kaiketi ole vielä niin koteloitunut ajatusmaailmassani, että ryhtyisin etsimään kilpailevien seurojen epäonnistumisista valoa elämääni.
Blues on itselleni näkynyt aina yrittävänä ja taistelevana joukkueena, mutta erityisesti viimeisin Blues-KooKoo-mittelö sai aikaan hyvinkin positiiviset tuntemukset. Ei pelkästään pelaajien, vaan varsinkin kannattajien taistelu loppuvihellykseen saakka ansaitsee syvän kunnioituksen! Ja eihän se Sinisten fiilistely tappion hetkellä siihen vihellykseen päättynyt.

Toivottavasti Blues parsii sinisen nuttunsa pelikuntoon tulevaa kautta varten ja tekee uuden tulemisen huipulle mahd pian- teitä tarvitaan Liigassa!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Bluesin identiteetti on nuori, taisteleva, energinen. Tätä parhaimmillaan. Tosin taloussekoilut jne ovat jatkuneet niin kauan, että tätä nykyä mielikuvallisesti Bluesiin yhdistyy kyllä myös aika paljon negatiivisia juttuja.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Ulkoa päin: Blues herättää näin vastustajassa aidon kunnioituksen tunnetta varsinkin vaikeina aikoinaan, sekä kentällä että katsomossa. On kunniakasta pelata ja huutaa sellaista joukkuetta vastaan omasta puolesta. Siinä on tarpeeksi seuraidentiteettiä, ei anna periksi.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Menee hiukan ohi aiheen, mutta pistänpä nyt tähän ketjuun:
Jos ette ole vielä huomanneet, niin vastikään julkaistiin vuoden ensimmäinen Fan News. Miksi identiteettiketjuun? Siksi, että päätoimittaja on tehnyt melkoisen työn metsästäessään seuralegendoja vuosien varrelta. Pidempään Bluesia seuranneille voi olla luvassa jopa hieman kylmiä väreitä. Paperilehti jaossa BFC:n jäsenille fanipisteellä, sähköinen versio kaikkien luettavissa osoitteessa
http://www.bluesfanclub.net/FanNews/2016_1.pdf
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siksi, että päätoimittaja on tehnyt melkoisen työn metsästäessään seuralegendoja vuosien varrelta.
Täytyy sanoa että jotenkin oman suosikkipelaajan Jiri Vykoukkalin sanat lämmitti kovasti. Oli muutenkin hyvä läpyskä ja mielenkiintoista luettavaa.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Pakkipari Jiří Vykoukal-Arto Laatikainen oli allekirjoittaneen suosikki neljänä ensimmäisenä Bluesin kautena. Kaksi perusvarmaa puolustajaa jotka hoitivat leiviskänsä todella mallikkaasti ja avasivat loistavasti myös hyökkäyssuuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Silmäilin ton läpi ja pitää nostaa hattua. Juuri tollainen vetoaa ihmisiin. Kyllä se identitetti on olemassa. Suuri yleisö on vaan liian väsyneitä kulissientakaiseen shittiin ja siihen päälle joukkueen downgreidaus keskitason jenginstä A-junnuiksi. Oispa Rautio tajunnut annin käynnistyessä ilmoittaa erostaan niin ois lähtenyt paremmin liikkeelle. Saas nähdä miten käy. Toivotaan parasta!
 
P

Poistettu käyttäjä 113795

Asiahan ei tietysti mitenkään minulle kuulu.
Paitsi että asun Espoossa.

Niin toinoin voisikohan tuon nimenvaihtokeskustelun siirtää tänne?

Laji <väiviiva> KaupunKi (esim. Kiekko-Espoo)
Kaupunki < väliviiva> laji (esim. Espoo-Hockey) vielä hirveämpi fignlish mutaatio.
Aivan kauheita.

Selkeä suomenkielinen nimi (Honka, Siniset, Viikingit, Insinöörit tms.)
 

Tuima

Jäsen
Westenden Hockey Club (WHC-ESPOO) !

vitsi vitsinä, en halua ottaa osaa tähän keskusteluun - ainakaan vittuilemalla. Pelkästään edellisen viestin kirjoittaneen nimimerkki provosoi minut tähän.

anteeksi.

Tsempit Espooseen!
 

Van_Salin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Tämän illan peli kiteytti Espoo Bluesin identiteetin. Koskaan emme anna periksi. Aivan käsittämätöntä taistelua ja peliä. Heti kun pelaaja tulee meidän rosteriin, niin hän kasvaa 10 cm. Tämä joukkue <3 :-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös