Blues kauden huonoin

• 694
  • 6

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luin jatkoajan raportin pelistä ja olin hämmästynyt.. Porissa oli kaksi SM liiga peliä samaan aikaan.
<BR>Blues oli Porissa huono lukuunottamatta Draperia ja ykköskenttää. Pelissä pelaili kaksi kauden loppumista odottavaa joukkuetta ja kaksi tuomaria joiden tehtävät eivät jatku huomisen jälkeen. Ässät painosti koko toisen erän ja vain Draperin varma peli pelasti Bluesin ( tosi yritykset olivat kesäloma tunnelmissa ). Onneksi Banham ja kumppanit + tuomarit hoitivat hommat.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No enpä tiedä tuosta. Aika katkeraa tekstiä.
<BR>Ja eiköhän se kauden huonoin ole sinun rakastamasi Ässät. No Kevät kauden pohja noteeraus oli HIFK.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katkeruudesta sen verran että olen ollut hallissa katsomassa kun on voitettu mestaruus ( 1978 ), pudottu divisioonaan ja noustu sieltä. Minä nautin pelistä, en Ässistä. Tosin nautin kaksin verroin jos Ässät voittaa. Kuten jo edellä kerroin kauden huonoin Porissa oli Blues, väritön ja hajuton. Jos pääsette pleijareihin, niin älkää rakennelko pilvilinnoja ( tosin pleijarit ovat aina oma lukunsa ).

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No herranjestas sentään!
<BR>
<BR>Kyllä Blues oli esitykseltään ehdottomasti paras vierailija viime ajoilta. Haluja ja tahtoa näytti löytyneen, siinä määrin oli ensimmäisessä erässä pojilla vauhtia ja draivia. Tappara, TPS ja HPK esimerkiksi olivat paljon vaisumpia viimeisillä vierailuillaan.
<BR>
<BR>Se kyllä pitää todeta, että jos Blues sunnuntaina nousee viivan yläpuolelle...niin noutaja tulee kyllä tuolla puolustuksella nopeasti. Tällä kertaa tuomarien tajuttoman väljä linja suosi Bluesin pelityyliä, jossa puolustajat olivat yllätyksekseni yhtä pahasti ellei pahemmin jäljessä kuin Ässien vastaavat. Willmankaan ei ole muuttunut viime kaudesta yhtään mihinkään. Jatkuvaa koukkua ja kiinnipitämistä, kun vauhti ei riitä eikä peliäly tuota riittävän hyvää sijoittumista. Kyllä Vykoukal on todella paha menetys tällä hetkellä.
<BR>
<BR>Ihmettelin tuossa Kiekkopesän puolella noita syöttöpisteitä, kun Vesa Salo sai Raumalla toisen syöttöpisteen Sami Salosen 4-4 maaliin. Ao. maalissa ensimmäisen syötön antoi Kucharcik Lukon maalin takaa, jonne hän itse kuljetti kiekon Ässien oman maalin takaa... Tällä kertaa siihen Banhamin 0-2 maaliin (eli Antilan bravuuri-imuriin joita on nähty jo riittämiin) saatiin jostain kummasta toinen syöttäjä. Kyllä näillä perusteilla tuon syöttötilaston täytyy olla syvältä.

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielipiteitä on tietysti monenlaisia ja kaikilla on oikeus omaansa. Allekirjoitan, ettei Blues pelannut mitään kovin näyttävää jääkiekkoa, mutta kyllä kai se on tulos, joka on ainoa asia mikä Bluesille tällä hetkellä merkitsee. Blues pelasi vain voitosta ja hoiti hommansa taktisesti erinomaisesti. Ei lähtenyt mukaan Ässien avoimiin oviin, kuten esim. HPK, vaan kaikki lähti kurinalaisesta puolustuksesta. Sen homman Blues hoiti hienosti ja mielestäni se kertoo asenteesta paljon. Peli ei ollut kaunista, mutta espoolaisittain tulos oli hyvinkin kaunis ja ansaittu. Tuomarit antoivat Bluesin roikkua ja rikkoa ja sen ansiosta Willman nousi yhdeksi pelin ratkaisuhahmoksi. Pumpuli pelasi sitä omaa peliään, eikä yrittänytkään mitään muuta, toisin kuin viime kaudella Ässissä. Eli minun mielestäni Blues oli hyvä, ehkä väritön, mutta jopa yllättävänkin kypsä ja taktisesti monta askelta Ässiä edellä. Ja kyllä ainakin minun silmiäni miellyttää nähdä toimivaa ja viisasta peliä, mihin Ässät ei ole käytännössä kyennyt vuosikausiin. Ässät oli huono, paljon värittömämpi ja hajuttomampi kuin Blues.
<BR>
<BR>Se kyllä ihmetytti ja hymyilytti, että Banhamin maaliin löydettiin kaksi syöttäjää. Ei olisi ollut mikään vääryys, vaikka siihen maaliin ei olisi annettu syöttäjiä lainkaan. Ehkä olisi syytä alkaa tarkistamaan nuo syöttäjät pelin jälkeen videolta, niin voitaisiin saada jotain tolkkua ja uskottavuutta siihenkin.

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Enpä voi oikein Tosifanin kommentteihin yhtyä...
<BR>
<BR>Blues ei mitään kovinkaan räväkkää peliä pelannut, vaan antoi Ässien ottaa yleisön viihdyttäjän roolin. Blues pelasi järkevää puolustuspeliä, ja iski tarvittavat maalit terävästi. 0-4 kuvaa hyvin ottelua: Ässät painoi jonkun verran, mutta yritys oli tehotonta ja päämäärätöntä. Hyökkäyspään kuviot eivät ole kaikille ihan selvät? Blues puolusti nöyrästi ja iski tarvittavat maalit väkisin.
<BR>
<BR>Taktisesti viisas esitys, erittäin kontrolloitu puolustuspeli, maalivahdille nollapeli, 4 tehtyä maalia, akkuja jäi varmasti tämän päivän trilleriin vaikka kuinka paljon, ... Itse olen ainakin Bluesin esitykseen hyvin tyytyväinen.[addsig]

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä miten eilisestä Bluesista voi löytää taktista kypsyyttä ja puolustus pelaamista ?? Bluesilla oli hyvä liike ja halu voittaa, mutta Krykovin kenttää ( joka oli hyvä ) lukuunottamatta yritys oli enemmäkin päätöntä kaahailua. Kun vertailu kohtana on Ässät jotka pelailivat ( ei HPK pelin tyylistä yritystä ) on sanottava että Blues oli tämän kevätkauden huonoin. B:n puolustus pelaaminen oli roimasti heikompaa kuin Ässien ( ja se on paljon ) mm. jatkuvia merkkaus virheitä ja tuomarit auttoivat kun sallivat jatkuvan roikkumisen ja koukkimisen. Ainoa mikä Bluesin pelasti oli Draper ja Ässien haluttomuus maalinteko tilanteissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy