Voi rähmä, sanoi Spede
Omituinen matsi. Olin katsomassa kakkosjoukkueeni Bluesin matsia, missä toivoin Jokerien voittoa. Skitsoa tunnelmaa.
Jokerit oli löysä ja ehkä olen katsonut liikaa salaisia kansioita ja muuta salaliittokamaa, mutta jotenkin jäi fiilis, että Narreilta puuttui tänään se viimeinen ähinä, jolla voiton olisi voinut ottaa. Narreilla ei ollut koko matsissa kuin 2-3 paikkaa ylipäätään. Aalto oli ihan yössä, T.Ruutu ja Tomek olivat ainoat joita homma tuntui normaalia enemmän kiinnostavan.
Blues oli perusvedossa eli otti kyllä voiton, kun ei kaveria kiinnostanut, mutta ei esittänyt mitään ihmeitä kuitenkaan. Bluesin hallinta ensimmäisessä erässä oli aika paljon samanlaista kuin Suomen hallinta Kanadaa vastaan 3. erässä - kulmissa vääntämistä.
Muute Bluesin luistin kulki mukavasti, joukkueen pitäisi vain sisäistää, että kiekossa tarvitaan nopeuden ja taidon lisäksi röyhkeyttäkin.
Jaana Caloun oli taas oma itsensä. Eka erässä onneton vätys, joka ei tehnyt töitä ollenkaan - ja jatkossa taas julmetun taitava kiekon kanssa. Useita upeita syöttöjä, joista olisi pitänyt laittaa maaleja enemmänkin. Bluesilla oli enemmän paikkoja, mutta heidän peliinsä kaipaisi kyllä selkeästi suoraviivaisuutta lisää. Lisää vetoja, lisää ribareiden kärkkymistä ja itsensä likoon pistämistä maalin edessä - muuten homma menee liian vaikeaksi.
Suoraviivainen röyhkeys, sitä pitäisi löytyä pleijareissa huomattavasti enemmän. Bluesissa on minun makuuni turhan paljon kulmissa pörrääviä jätkiä ja enemmän leveys- kuin pituussuunnan pelaamista. Mutta sehän on ihan mielipide- ja tyylikysymys.
Ikisuosikkini T.Elomo oli loistava, Calouniakin parempi, vaikkei tehot siitä kertoneetkaan. Uskomaton pörrääjä ja todella sisukas sissi.
Jamosta, niinkuin Ramistakaan, ei saanut oikein lopullista kuvaa, sillä todella pahaan paikkaan ei kumpikaan joutunut.
Bluesin pakit ovat edelleen joukkueen heikoin lenkki. Olisiko ketään hyökkääjää, joka voisi pelata pakkina sitten pleijareissa? Vykoukalille puhtaat paperit ja varauksella myös Murphylle.
Kesäloma alkoi sitten meidän pojilla, eikä tässä oikeasti ole mitään varaa vinkua kavereiden mahdollisesta ristiin pelaamisesta ja sopivista tasureista jne. Oma vika, kun ei ole voitettu tarpeeksi, hyvin yksinkertaista.