Mainos

Biisien kopionti cd:ltä tietokoneelle?

• 18 266
  • 75

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt tarvitsisin neuvoa, miten saa CD:ltä kopioitua biisejä tietokoneen kovalevylle. Mikäli siihen tarvitaan jotain ohjelmia, olisi mukava tietää mistä niitä saa.

"apua! - olen hukassa!" -Stitch

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos, kaverit!

Audiocatalystin serveriä ei löytynyt, mutta CDex toimii - kohta on Beatlesin valkoinen tupla kovalevyllä...

JanJ

Jäsen
Lataa ilmainen WinAMP ja siihen ilmainen CD-ripper.
Tekee automaattisesti kappaleiden nimetkin tiedostoihin.
Nopein ja paras.

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua taas kiinnostaisi tietää sellasesta ohjelmasta, jolla pystyisi tekemään MP3 -tiedostoista CD-levyn. Siis ei pelkästään niin, että niitä tiedostoja iskee CD-levylle, vaan että niitä pystyis soittamaan kuten CD:tä. Oliko tarpeeks epäselvästi kirjotettu?

Pluton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Venäjä<=ei lue Putin, Ukrainan sota, Ässät
Viestin lähetti Tökö Pöbö
Minua taas kiinnostaisi tietää sellasesta ohjelmasta, jolla pystyisi tekemään MP3 -tiedostoista CD-levyn. Siis ei pelkästään niin, että niitä tiedostoja iskee CD-levylle, vaan että niitä pystyis soittamaan kuten CD:tä. Oliko tarpeeks epäselvästi kirjotettu?

Tarkoitatko mp3 tiedostojen muuttamista WAW tiedostoiksi. Winamp;illa voit muutta mp3 -> WAW ja jos polttaa waw tiedostona tulee normaali cd. Jotkut poltto ohjelmat ja jotkut soittimet muuttavat tiedostot lennosta ja polttavat sitten. En nyt muista varmasti mutta nero ja musicmatch ainakin tekevät näin.

Shane

Jäsen

WinAmpilla. Menet ensin sen päävalikon visualization-valikkoon, sieltä "select plug-in", sitten "output" ja sieltä se "Nullsoft Disk Writer". Sen kun configuroit, niin sitten vaan biisilistasta biisi soimaan. Pitäisi muuttua hetkessä Waviksi.

Itse olen käyttänyt Audiograbber -nimistä ohjelmaa tuossa cd:ltä rippauksessa.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Myöskin Nero on varsin kätevä ohjelma tähän hommaan ja itseasiassa moneen muuhunkin asiaan, kuten cd:n ja imagen polttamiseen. http://www.nero.com/en/index.html#root

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks

Hyviä ohjelmia on paljon, myös Roxion Easy CD Creator 5 on kätevä. Drag & drop mp3 -tiedostot cd:lle ja sen jälkeen yhtä nappia painamalla syntyy audiocd.

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Ette kai harrasta laitonta kopiointia? Jos näistä ohjeista moderaattorit olisi hereillä, tapahtuisi ketjun sulkeminen sillä joku voisi vetää herneen nenään näistä laittomien kopiointien ohjeista kutan minä. Samalla asialla joskus aikoinaan huonolla tuloksella varoituksen saaden. Tai jos tämä musiikin siirtäminen on nykyään laillista niin kertokaa tämä asia tyhmälle niin tottakai haluan ilmaista musiikkia! Onko MP3 kielletty sana täällä? Ymmärrän, jos musiikkia laitetaan koneelle omaan tarkoitukseen, mutta käsi ylös joka niin pelkästään tekee.

Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Miksi mp3 olisi kielletty sana? Musiikin kopioiminen netistä on aivan yhtä laillista kuin musiikin kopioiminen muistakin medioista, kuten radiosta. Sen edelleenjakaminen on kiellettyä, ellei anna esim. kaverilleen, joka on sallittua jos siitä ei taloudellisesti hyödy. Musiikin siirtäminen cd-tallenteelta kiintolevylle on myös sallittua, eikä sen mp3-muotoon saattaminen tee siitä yhtään sen laittomampaa.

Eli ohjeeni, jos haluat ilmaista musiikkia: ota joku medianjako-ohjelma, ja etsi sillä. Musiikin ottaminen internetistä ei ole rikollista. Tämän tekijänoikeuslaki sanoo. Mutta ota huomioon, että kaikki jakamasi tiedostot täytyy olla sellaisia, joiden tarjoaminen muille ei loukkaa tekijänoikeuksia. Helpoimmalla ja varmimmalla selviät, kun et jaa yhtään tiedostoja, eli määrität jakokansiot tyhjiksi.

Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Eli onko sallittua se että esim. poltan 10 kaverille jonkun cd:n, jos en hyödy siitä taloudellisesti?

Ja onko sallittua, että lainaa kirjastosta jonkun CD:n ja siirtää sen omalle koneelle MP3:ksi?

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Ainakin aikaisemmin(muutama vuosi sitten) oli täysin laillista hakea kirjastosta levy ja kopioida se itselleen. Nykytilanteesta en tiedä.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Niin, periaatteessa puhutaan samasta asiasta kuin kirjastosta lainatuista kirjoista ja niiden valokopioinnista. Täysin luonnollista tietoa hakevalle.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jossain aiemmassakin ketjussa asiaa kommentoin, tosin silloin oli muistaakseni pahalla tuulella. Yritetään vähän iisimmin.

Eli mielestäni kyse ei missään nimessä ole siitä mikä on laillista vaan mikä on moraalisesti oikein. Jokainen, joka imuttelee ilmaiseksi netistä musiikkia voi miettiä sitä, miltä tuntuisi jos joku ottaisi sinun työpanoksesi ilman mitään korvausta. Kyllä, juuri näin se on. Ja mitä vähemmän rahaa artisteille tulee, sitä vähemmän musiikin tekeminen kannattaa ja sitä vähemmän tulee uusia artisteja ja uusia levyjä. Tämä koskee myös pelibisnestä.

Itse mielummin ostan yhden hyvän levyn ja kuuntelen sitä kuin varastan netistä ilmaiseksi satoja levyjä. Mielestäni syyksi ei riitä et "vittu oon opiskelija, ei oo rahaa" yms. Samalla logiikalla esim. auton varastaminen on ihan ok.

Jokainen tietenkin toimii oman moraalinsa mukaan. En syyttele ketään. Kehoitan vaan miettimään. Eli miltä tuntuisi, jos sinulta varastettaisiin?

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Itse käytän kopioimiseen Windows Media Playeriä. Tähän asti kaikki on mennyt mutkitta, ei ole tarvinnut hakea netistä mitään erityistä ohjelmaa kopioimista varten.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jep,

Ja jotta vastaisin alkuperäiseen kysymykseen: henk. koht olen käyttänyt CD-levyjen kopioimiseen työkoneelle MusicMatch-jukeboxia. Kopiointi tapahtuu yhtä nappia painamalla. Tekee soittolistat automaattisesti yms. Kandee kokeilla.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Axel K.
Jossain aiemmassakin ketjussa asiaa kommentoin, tosin silloin oli muistaakseni pahalla tuulella. Yritetään vähän iisimmin.

Eli mielestäni kyse ei missään nimessä ole siitä mikä on laillista vaan mikä on moraalisesti oikein. Jokainen, joka imuttelee ilmaiseksi netistä musiikkia voi miettiä sitä, miltä tuntuisi jos joku ottaisi sinun työpanoksesi ilman mitään korvausta. Kyllä, juuri näin se on. Ja mitä vähemmän rahaa artisteille tulee, sitä vähemmän musiikin tekeminen kannattaa ja sitä vähemmän tulee uusia artisteja ja uusia levyjä. Tämä koskee myös pelibisnestä.

Itse mielummin ostan yhden hyvän levyn ja kuuntelen sitä kuin varastan netistä ilmaiseksi satoja levyjä. Mielestäni syyksi ei riitä et "vittu oon opiskelija, ei oo rahaa" yms. Samalla logiikalla esim. auton varastaminen on ihan ok.

Jokainen tietenkin toimii oman moraalinsa mukaan. En syyttele ketään. Kehoitan vaan miettimään. Eli miltä tuntuisi, jos sinulta varastettaisiin?
Jos moraalista puhutaan, niin onko oikein jos jässikkä kääntää autotallissa housut väärinpäin, hömöttää mikkiin velipojan hinkatessa isin levarilla vinyyliä ja ansaitsee sen jälkeen muutamia miljoonia?

Artistien ansaitsemat palkkiot ovat olleet todella epätasaisia viime aikoina. Joko tienataan niin että hädin tuskin eletään, ihan mukavasti tai sitten niin paljon ettei paskalle taivu - ja usein vielä yhdellä kappaleella, jonka teko on ollut halpaa ja helppoa.
Kyllä, minusta hyvät artistit saavat ansaita hyvin ja niin he tekevätkin - riippumatta siitä imuroidaanko kappaleita avaruudesta vai ei.

Internet laajentaa ja tekee monen artistin tunnetuksi - täysin ilmaiseksi. Ajattele sitäkin. Kyllä siihen kuuluu että saa myös kuunnella. Yleensähän tosi harrastaja ostaa sen aidon levyn huolimatta siitä että sen voi myös imuroida.

Sittenhän ovat tietysti nämä levyt ja kappaleet joita ei koskaan tule ostettua. Itse imuroin usein sellaisia. Musiikkia josta en enää maksaisi mitään. Esimerkiksi kuolleiden artistien musiikki, miksei se voisi olla ilmaista? Yleensähän kuolleiden artistien musiikki on jo maksanut kustannuksensa ja rikastuttanut kaikki sen ympärillä pyörivät.

Musiikkia on todella helppo tehdä tänä päivänä. Kamukin teki vaatekomerossa levyn jota luulin Joe Satrianin uusimmaksi! Luulen että hän olisi iloinen ja saisi levitettyä sen ilmaiseksi ja sen kautta alkaa myymään sitä levykaupoissa ja alkaa keikkailemaan hieman.

Tulee myös mieleen eräs tuttavani joka asuu Mallorcalla. Hänen toinen poikansa asuu Göteborgissa ja toinen kotonaan Mallorcalla. He tekevät musiikkia online. Kolmas mixailee jossain Karlstadissa. Levitys tapahtuu myös online - ilmaiseksi. Toiveena heillä on että joku oikea henkilö lataa heidän kappaleitaan kotonaan ja kiinnostuu heidän musiikistaan.

Musiikin teko, kuuntelu ja jakelu Internetillä on tullut jäädäkseen. Sitä vastaan taistelu on kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

Ei sen puoleen, osta vaan, niin minäkin teen - myös.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
aaahh, miten tuo autovarkaus(jota muuten ei edes Suomen laki tunne) otetaan esiin.

Auto - konkreettinen hyödyke

Musiikki - bittivirtaa

Kun minä otan luvattomasti haltuun auton niin se auto ei enää ole sen omistajan käytössä.

Kun minä kopioin musiikkia niin musiikki on yhä tekijän käytössä eikä tekijä menetä mitään. En ole ostanut musiikkia 7 vuoteen, en tosin ole imuttanutkaan kuin yksittäisiä kappaleita koska en musiikkia juurikaan kuuntele. Ostaisinko siis vaikkapa artistin levyn jos en voisi tätä yhtä kappaletta imuttaa? Kuka menettää ja mitä?

"Antiware"-logiikalla tupakoimattomat varastavat valtiolta, koska he eivät maksa tupakkaveroa.
Autottomat varastavat valtiolta koska he eivät maksa bensaveroja eivätkä ajoneuvoveroja.

Mikä on laillista on laillista ja se mikä on laitonta on laitonta PISTE.

Moraali on suhteellista ja yhtä hyvin jääkiekon voisi kieltää moraaliin perustuen, tätä tosin "antiware"-fanaatikot eivät kykene käsittämään.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti varjo
aaahh, miten tuo autovarkaus(jota muuten ei edes Suomen laki tunne) otetaan esiin.

Auto - konkreettinen hyödyke

Musiikki - bittivirtaa

Kun minä otan luvattomasti haltuun auton niin se auto ei enää ole sen omistajan käytössä.

Kun minä kopioin musiikkia niin musiikki on yhä tekijän käytössä eikä tekijä menetä mitään. En ole ostanut musiikkia 7 vuoteen, en tosin ole imuttanutkaan kuin yksittäisiä kappaleita koska en musiikkia juurikaan kuuntele. Ostaisinko siis vaikkapa artistin levyn jos en voisi tätä yhtä kappaletta imuttaa? Kuka menettää ja mitä?

"Antiware"-logiikalla tupakoimattomat varastavat valtiolta, koska he eivät maksa tupakkaveroa.
Autottomat varastavat valtiolta koska he eivät maksa bensaveroja eivätkä ajoneuvoveroja.

Mikä on laillista on laillista ja se mikä on laitonta on laitonta PISTE.

Moraali on suhteellista ja yhtä hyvin jääkiekon voisi kieltää moraaliin perustuen, tätä tosin "antiware"-fanaatikot eivät kykene käsittämään.

Alkaa menemään vahvasti paskanjauhamisen puolelle. Mitään metafyysistä keskustelua ei aiheesta saa aikaiseksi ainakaan minun kanssani. Silti pari kommenttia.

Nykyään todella monet hyödykkeet ovat ei fyysisiä, kuten esim. maksulliset webbilehdet, tietokoneohjelmat ja maksulliset tietopalvelut. Miten musiikki eroaa näistä? Sinun logiikallas tietokoneohjelmien kräkkääminen on ok? Ja murtautuminen maksullisiin palveluihin ja niiden käyttäminen ilmaiseksi? Eihän ohjemoijakaan varsinaisesti "menetä" mitään kun joku kräkkää hänen tekemänsä ohjelman kuin jos menettäisi autonsa? Jokainen meistä voisi sortua tuohon ajatuskuoppaan: "En kuitenkaan ostaisi." Selkeää itsensä pettämistä.

Tosin voihan kyseessä olla huono provokin. Mene ja tiedä. Itse olen hyvinkin kiinnostunut ihmisten moraalista ja ihmisten vapaudesta valita itse. Kyllähän näitä asioita voidaan kirjoittamalla ja puhumalla väännellä vaikka mihinkä suuntaan. Itse kannatan vahvasti perusarvoja kuten rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Ja toisen tekemän työn kunnioittamista. Ja omaisuuden.

Finnisninjalla oli hyviä ajatuksia, joista osaan voisin jopa yhtyä. Itse olen lähinnä huolestunut kotimaisista ja muista vähän levyjä myyvistä artisteista. Sitä en kyllä voi käsittää, mitä moraalisesti arvelluttavaa tässä voisi olla: "jässikkä kääntää autotallissa housut väärinpäin, hömöttää mikkiin velipojan hinkatessa isin levarilla vinyyliä ja ansaitsee sen jälkeen muutamia miljoonia". Jätkä on hyvä siinä mitä tekee ja tienaa sillä rahaa.

Lähinnä tällä hetkellä eniten huolestuttaa se, että jotkut ihmiset ajattelevat, että on ihan ok imuttaa kaikki kuuntelemansa musiikki netistä samoin kuin käyttämänsä tietokoneohjelmat. Minkälaisen signaalin saavat esim. tälläisten ihmisten lapset? Monet meistä tekevät työkseen bittivirtaa. Nykyään varastetaan sitä. Ennen varastettiin naapurin pellosta perunoita.

Yrittäkää nyt saada tuosta sekavasta vuodatuksesta tolkku ja ymmärtää vanhaa jäärää...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy