B-luokan ajokortti opetusluvalla

• 3 717
  • 3

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Itse lupasin tuolle vanhemmalle rakkauden hedelmälle, että iskä maksaa ajokortin, jos ei koskaan mopojen kanssa pelleile. Lunastuksen hetki tuli kolme vuotta takaperin, ja koska sankari pääsi vasta kolmannella läpi inssistä, niin kustannus iskälle oli koko kortista reilut 3500 euroa. B-kortista?

Toivon todella, että kukaan ei enää ikinä missään joutuisi vastaavan oikeutetun rahastuksen uhriksi.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Itse lupasin tuolle vanhemmalle rakkauden hedelmälle, että iskä maksaa ajokortin, jos ei koskaan mopojen kanssa pelleile. Lunastuksen hetki tuli kolme vuotta takaperin, ja koska sankari pääsi vasta kolmannella läpi inssistä, niin kustannus iskälle oli koko kortista reilut 3500 euroa. B-kortista?
Nyt on pakko kysyä, että mitä kahdella aiemmalla inssiajolla tapahtui kun ei päässyt läpi? Itse tuossa 9 vuotta sitten inssiä suorittaessani tein pari kohtalaisen isoakin virhettä ja auto sammui pari kertaa, mutta pääsin silti inssin läpi. Aika hilkulla taisi olla sen läpimenon suhteen, ja inssikin oli vähän että "kyllä se nyt läpi meni, vaikka olihan siellä vähän sellaista...".

Eipä sillä, onhan tuo hinta ihan sikamaisen kallis.

H

Hidas_ja_kankea

Suomessa tämä muoto opettaa on yleistymässä kovaa vauhtia. Kaikkien vanhemmat eivät kuitenkaan ehdi/pysty opettamaan omaa lastaan ja vierasta ajo-opettajaa on erittäin vaikea löytää Suomesta. Löysin vain yhden vajavaisen nettisivuston jonka kautta opettajan ja oppilaan olisi teoreettinen mahdollisuus löytää toisensa, mutta vaikeaa se näyttää olevan. Ruotsissa ollaan tässä asiassa jo edellä.

Omat tietoni asiasta ovat pahasti vanhentuneet, mutta aikaisemmin oli mahdollista ainoastaan perheenjäsenen osalta tai sitten poliisilta anottuna poikkeuslupaa. Kolme kertaa olen ollut opettajana ja kaikki ovat olleet positiivisia kokemuksia. Ajosuorite on ollut jotain kolminkertainen verrattuna autokouluun ja samalla ajorutiini kortin saamisen jälkeen on hyvä. Yhden lapsen kanssa hiukan lukossa olleet välit paranivat yhteisen kokemuksen myötä. Jokainen kerta piti suorittaa vakio teoriakoe + opettajan ekstratehtävät, kun tutkinnot vanhenivat tapausten välissä.

Varoituksen sana: Ei kannata hakea opetuslupaa vaimon opettamiseen. Tuttavani vaimo ei kestänyt ohjeistusta ja nakkasi miehensä ulos huoltoaseman pihalla ajellen yksin kotiin. Mies käveli 5 kilsaa kotia, jossa odotti pidempiaikainen mykkäkoulu. Ei omakohtainen kokemus kuten yleensä "kaverille tapahtuu" tapaukset ovat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy