Mainos

Avoimesti kaikille minua nuijineille oululaisille

• 2 221
  • 19

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi sanoa, että hekumani on suuri. Kuola valuu pitkin karkeita kasvojani ja veren tirskahtelu kuuluu jo tajunnassani, kun voin odottaa sitä täytymyksen hetkeä, että pääsemme niistämään nuo pienet ja inhottavat valkoturkit.

Tuskin mikään muu joukkue kuin Kärpät olisi sopivampi vastus puolivälierien ekalle kierrokselle. Paitsi, että Kärpät on ryntäilevä ja pelitapansa kahlitsema, taktisesti köyhä joukkue, niin sen aikaansaama adrenaliinin purkautuminen siivittää kuin siivittääkin Helsingin pelle-lauman - niin kuin täällä Oulussa Jokereita tavataan kutsua - välieriin. Me olemme menossa mitalipeleihin.

Mikä olisikaan ihanampi asia kuin veistellä koko Oulua pitkin naamaa koko pitkän ja ihanaisen ensi vuoden ajan. Joka käänteessä muistaisin sen, miten minua on tämä vuosi kohdeltu ja vain siksi, että nämä Oulun ainoat ylpeyden aiheet sijoittuivat liigan neljänsiksi. Joka käänteessä muistaisin, miten katkeria nämä pohjolan pirut ovat siitä, että heidän toistakymmentä vuotta kestänyt depressionsa alkoi Pelle-lauman vuoksi. Mikä olisikaan suloisempaa kuin muistaa tämä ja antaa kaikesta sielusta takaisin kymmenin kerroin se, mitä paskaa minulle on syötetty jo kohta vuosi - kaikkialla, missä ihmiset tuntevat sanan jääkiekko. Ei mikään. Ja siksi olen niin iloinen, että pääsen kuin pääsenkin maksamaan tämän velan teille Oululaiset, kaikkine korkoinen ja toimituskuluineen.

Ja ei siinä kaikki. Tulen nauttimaan siitä, että minä seison sillä puolella, joka tervaa perseenne. Minä seison sillä puolen, mutta asun teidän tervattujen ja höyhenissä kieritettyjen keskellä. Kuin Messias saan julistaa ilosanomaa keskuuteenne.

Tuskin olisin voinut kuvitella, että paremmin voi käydä. Kärpät ekalla kierroksella ja toivottavasti HPK toisella. Kohtaan Kärpät mieluummin kuin mitään muuta kahdeksan sakissa olevaa joukkuetta. Enkä vain sen vuoksi, että minua on lyöty päin näköelimiä pian vuosi. Enkä vain sen vuoksi, että saisin kostaa. Vaan myös sen vuoksi, että pelillisesti Kärppien kaltainen joukkue on parasta, mitä meille voi sattua.

Ja kun vuosi on ohi? Toivon, että tulisimme vastakkain taas seuraavana vuonna. En siksi, että saisin polkea teitä vielä toisenkin kerran, sillä sitä minä en tee. Minua säälittää vastustajat. Minua on säälittänyt, kun te vuosi toisen jälkeen jäitte divariin. Minä tunnen myötätuntoa. Mutta mikään ryhmä ei ole minua niin suuresti hakannut. Hakannut säälimättömästi vielä senkin jälkeen, kun olen vaipunut maahan, niin että joskus se loppuu naru minunkin köydestäni.

Siksi lupaan olla teille yhtä ilkeä tasan yhtä pitkän ajan. Toisen vuoden lupaan näyttää esimerkkiä siitä, mikä on aitoa iloa. Se ei ole toisen vahingosta nauttimista, vaan omasta onnistumisesta iloitsemista.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hienoa Oiva!

Nyt meillä on tosiaan tilaisuus maksaa kalavelkoja viime kauden pettymyksestä. Ja vaikka uhoaminen voi kapsahtaa omaan nilkkaan, varsinkin kun Jokerit on viime aikoina pelannut niin kuin on, niin siitäkin huolimatta kiusaus siihen saattaa käydä liian suureksi. Ja siitähän nyt lähdetään että ei se salama iske kahta kertaa samaan paikkaan ja ja tällä kertaa me olemme hereillä ja palaamme oikeaan nokkimisjärjestykseen - Jokerit vie ja Kärpä(se)t vikiseen. Mutta ennen kuin aloitetaan suurempi uhoaminen niin katsotaan nyt että tämä ottelupari varmasti toteutuu, sillä nuo turkulaiset vaanivat vielä iskuetäisyydellä ja jos kaikki menee meidän kannaltamme runkosarjan lopussa pieleen niin Tepsi saattaa heittäytyä kalkkiviivoilla vielä ohi.

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Mainiota!

Oiva on päässyt viimein omin jaloin pystyyn ja päästelee ärräpäitä jo sata lasissa. Hienoa! Tuleva tyrmäysisku muuttanee sitten jo kortteerin osoitteeksi Nivalan, missä paikallispubin naikkoset ovat varmasti vieläkin kylmempiä humalaisen Oivan kähyisiä astuntayrityksiä kohtaan. Varaudu pienenevään kyläraittiin! Pitkään selibaattiin! Heinäsirkkoihin ja muihin raamatullisiin koettelemuksiin!

Kai nyt pellelaumasta SEN verran ryhtiä löytyy että töpselit pysyvät takana? Eiköpä vain.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse asiassa

Lähin asuttava paikka taitaa olla Pattijoki, jossa ollaan niin sopupallon valloissa, että siellä lätkä on kuin pieru Itämerellä: ei näy, eikä haise.

Mikäli turpaan tulisi, niin kortteeri vaihtuisi käsittääkseni kohti Jyväskylää.

Kaikista uhkakuvista huolimatta: minua ei pelota, eikä pelota Jokereitakaan. Uskallan lähteä ensimmäiseen kohtaamiseen rinta kaarella ja 91 selässä. Me tulemme tekemään kaikkemme ja se riittää - se riittää pitkälle.

Ystävyydellä, Kärppien taipumista odotellen,

Oiva

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
made for each other

Juup, niinhän siinä kävi että kumpikin hävisi ryhdikkäästi lopuksi kaiken mahdollisen mutta ottelupari luusers vastaan loosers nähdään kuin nähdäänkin. Saas nähdä muodostuuko tästä jo perinne, pohjolan oma Dallas-Edmonton.

Aliuho on ollut taktiikan nimi jo pitkään, mutta eiköhän se herätys tästä iske. Onnittelut välieräpaikasta näin etukäteen, toivottavasti kuitenkin ensi viikon tiistaina vielä väännetään ja olut virtaa...

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täältä tullaan

Lippu perjantain peliin on taskussa. Rinta on kaarella, uho suunnatonta ja luottamus kuin Lutherilla Jeesukseen. Täältä tulemme ja voitamme.

Kärpät tarjoavat meille juuri sen kolmen pelin mittaisen nosteen, jonka aikana saamme maalihanat, ja fanipuolella kaljahanat, auki. Hermanon esittämä aliuho on odotettu reaktio, johon toivottavasti ja luultavasti sortuu myös Kärppä-joukkue. Lähtekää vain altavastaajina, minä uskallan sanoa, että me aiomme voittaa ja sen myös teemme.

Minun, eikä koko Jokeri-joukkueen, tarvitse piiloutua jo ennalta kyhättyihin selittelyihin. Me olemme valmiita: juuri ja ainoastaan tähän hetkeen me olemme keskittyneet jo kohta vuoden. Juuri tätä hetkeä minä olen odottanut jo vuoden. Ja nyt, kun se on käsillä, voitte olla varmoja, että me teemme kaikkemme. Ja kun me teemme kaikkemme, se on hirvittävän paljon. Se on riittävästi mitä tahansa joukkuetta vastaan.

En todellakaan haluaisi olla Jokereita vastassa Play-offeissa! Kärpät ovat tänään ja me emme sääli.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Tuttuja pullistelijoita..."

Kari "Autolautta" Haakana, Niko "Ohitaklaaja" Mikkola, Petri "Puukäsi" Pakaslahti, Pavel "Kuoleva joutsen" Rosa ja sokerina pohjalla 2x Tomek "Turha" Valtonen.

Todella munaton esitys vastustajalta, kun moiset jätkät pääsevät maalintekoon.

Ei muuta kommentoitavaa. Taisto jatkuu perjantaina.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko kommentoida sittenkin...

Ari Stenius on todella paska lehtikirjoittaja, yksisilmäinen ja muutenkin tylsä tyyppi. Mutta hän on loistava radioselostaja.

Stenkka löysi eilisestäkin pelistä yhden positiivisen asian. Nimittäin sen, että Jokereiden avainmiehet eivät onnistuneet pistetehtailussa. (Sinällään on jo tietysti säälittävää, että hyviä puolia haetaan vastustajan epäonnistumisesta.) Eiväthän he todellakaan onnistuneet: ykkös-ja kakkosketjun miehistä vain 8/10 pääsi pisteille.

Luultavasti tipumme jatkosta, mikäli Tomek jatkaa samaan malliin.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oiva, eilen sinulle oli tarjolla vaihtoehto!

Periaatteessa piti olla kaksikin vaihtoehtoa, mutta Sonera "ryssi" toisen Areenalla.

Tarkoitan nimittäin sitä, että kun Jokereiden, HIFK:in ja Bluesin kotiottelut kuuluvat (-ivat) loppukauden ajan radio Sport FM:n taajuudelta melkein koko valtakunnassa, Oulussa 95,8 MHz, olisit vaihtelun vuoksi voinut kuunnella otteluselostuksen kyseiseltä kanavalta.

Tosin epäilen, että tuskin haluat kuunnella ylihypetettyä Jani "Young Lion" Uotilan ääntä, kun voit kuunnella kovasti ihailemasi Ari "Sulo Sointu" Steniuksen ääntä.

Joku raja se on varmaan masokistilläkin.

Se toinen vaihtoehto, johon ensin viittasin, oli otteluselostus Radio-Suomen taajuudelta, mutta Soneran asentajat meni ja katkaisi Ylen yhteydet Areenalta, eikä otteluselostusta siltä kanavalta kuulunut. Sinänsä harmi.

JPL

Jäsen
Oivan juttuja on hauska kuunnella.. tai lukea.

Kuulostaa siltä, että Kärppä-vihasi on muuttumassa hieman vihasta, rakkauden suuntaan. Olet tulossa Ouluun huomenna, huomaamaan kuinka hienoja ihmisiä täällä on, teistä huolimatta. Kuuntelet Oululaista radiokanavaa ja kehut jopa sen värisokeaa selostajaa. En olisi ikinä uskonut, että jos Kärpät sattuvat TAAS Jokerit tiputtamaan, sinäkin OIVA saattaisit siirtyä Kärppä-leirin iloiseen humuun.

Jokerit eivät tule ikinä yltämään samankaltaiseen yllätykseen, johon Kärpät pystyi vuosi sitten. Tässä mielessä uhosi puukon vääntämisessä oletetussa haavassa on turhaa. Kärpät joukkueena ja fanit ihmisinä eivät vaivu murheen alhoon, vaikka Jokerit menisikin tästä otteluparista jatkoon, mutta taistelu jatkuu vielä luultavimminkin muutaman päivän ajan. Jos Kärpät kuitenkin menee TAAS Jokereiden kustannuksella jatkoon, saatat saada muutaman kommentin takaisinpäin. Saatat huomata jopa sen, että järkyttävä uhoaminen, jota harrastat saattaa joskus rapsahtaa omaan nilkkaan... TAAS

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Pakko kommentoida sittenkin...

Viestin lähetti Oiva
Ari Stenius on todella paska lehtikirjoittaja, yksisilmäinen ja muutenkin tylsä tyyppi. Mutta hän on loistava radioselostaja.

No niin. Tulihan se sieltä. Ja bisse on tienattu! Toivotaan vaan että Kärpät tästä vielä venyy, kun allekirjoittanut lähtee tästä muutamaksi päiväksi poroerotteluun, ja missaa siis huomisen (pe) kohtaamisen.

Sinänsähän kh osuu täysin oikeaan, eikä Oiva missään nimessä vaihda Megalta millekään toiselle taajuudelle.

Ja äläkää ny toppuutelko. Oiva saa uhota.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Oho!

Viestin lähetti JPL
Jokerit eivät tule ikinä yltämään samankaltaiseen yllätykseen, johon Kärpät pystyi vuosi sitten. Tässä mielessä uhosi puukon vääntämisessä oletetussa haavassa on turhaa. Kärpät joukkueena ja fanit ihmisinä eivät vaivu murheen alhoon, vaikka Jokerit menisikin tästä otteluparista jatkoon, mutta taistelu jatkuu vielä luultavimminkin muutaman päivän ajan. Jos Kärpät kuitenkin menee TAAS Jokereiden kustannuksella jatkoon, saatat saada muutaman kommentin takaisinpäin. Saatat huomata jopa sen, että järkyttävä uhoaminen, jota harrastat saattaa joskus rapsahtaa omaan nilkkaan... TAAS

Höh! Milloin Pohjoisen ihmisistä on tullut tasaisen haaleita ''Eipä mikään tunnu paljon miltään ihmisiä''. Ettet JPL vain olisi taskupuhelinhuuman mukana jostain veteliköstä Ouluun ajautunut toisen vuosikerran Kärppä-fani.

Se Pohjoisen väki, jota minä tunnen, tuntee ja elää täysillä. Murheen alhoon vaivutaan taatusti jos touhu kusee käsille. Sinä sen sijaan lähinnä 'uhittelet', että voin sanoa ehkä joskus tulevaisuudessa jotain takaisin, mikäli asiat sattuvat menemään toivomallani tavalla. Hoh-hoijaa. Tosi rankkaa. Pohjoinen hulluus, joopa joo. Rankimmat kiekkofanit näyttävät löytyvän huomattavasti etelämmästä. Ollaan edustavinaan koko pohjoista Suomea ja sitten yritetään käyttäytyä kuin Hankenin ekan vuosikerran mamma's pojke. Yäk!

Onko taskupuhelinbuumi iskenyt kalvavan syövän pohjoiseen kansanluonteeseen. Yrittävätkö oululaiset opetella Etelän vetelien herraskaisille tavoille. Tärkeilyllä, mukasivistyksellä ja muiden apinoinnilla ei ole koskaan saavutettu mitään hyvää. Kyllä omia rootseja pitäisi sen verran arvostaa, että tekee ja sanoo miltä tuntuu, eikä yritä leikkiä herraskaista ja tasaisenhaaleaa, kultalusikka suussa syntynyttä Eiran kasvattia.

Kuvitellaanko siellä, että taloudellisella menestyksellä korvataan satoja vuosia kehitelty kansanluonne? Aika lyhytnäköistä toimintaa. Sitten kun taskupuhelinmarkkinat hiipuvat, tai Nokia suunnittelee vääränmallisen kännykän, alkaa pohjoisessa taas hieman autioitua, myös Oulun seudulla. Mitä teille silloin jää, jos olette luopuneet identiteetistännekin? Ei mitään. Hävetkää mamarit!

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juupajuu...

JPL: "Kuulostaa siltä, että Kärppä-vihasi on muuttumassa hieman vihasta, rakkauden suuntaan. Olet tulossa Ouluun huomenna, huomaamaan kuinka hienoja ihmisiä täällä on, teistä huolimatta. Kuuntelet Oululaista radiokanavaa ja kehut jopa sen värisokeaa selostajaa. En olisi ikinä uskonut, että jos Kärpät sattuvat TAAS Jokerit tiputtamaan, sinäkin OIVA saattaisit siirtyä Kärppä-leirin iloiseen humuun. "

Miten niin tulossa Ouluun? Heleskatti, minä asun Oulussa.

Joo, olen jo vuoden huomannut, kuinka hienoja ihmisiä oululaiset ovat. Poislukien Hermano, joka armottoman ikävä tyyppi, suorastaan sietämätön persoona.

Ja kyllä, minulla on voimakkaita sympatioita sekä Oulua, että Kärppiä kohtaan. Ollut jo monia vuosia.

JPL

Jäsen
Lapanen:
Enpäs lähde väittelemään herrasen kanssa, jota en tunne.

Kärppäfani olen ollut vuodesta ~~86-87 asti. Tai noilta ajoita on ensimmäiset muistikuvat otteluista. Mestaruusottelussa olin 3 vuotias, isukin mukana ja Oulussa olen asunut syntymästä saakka. Mitäs nyt Jääliin muutin viime vuoden puolella...

Olenko jossain viestissä sanonut täällä olevia faneja haaleiksi? Paskanmarjat! Täällä kannustetaan tasan tarkkaan viimeiseen loppuun saakka omia äänen riittävyyden mukaan.

Oiva:
Hommaba bueno... mistäs helskutista tuon olisi voinut päätellä? ;-) Hermano on tosiaan hirvittävä deeku ja kaikkea muutakin negatiivista, jota voi vain olla, olen kuullut miehestä... taitanet sitten tunteakkin sekä Silverin ettäkä luultavimmin tunnnistaisit minutkin. (Yritin viljellä villiä ironiaa, siinä onnistumatta... anteeksi syvimmästi ;)

[EDIT]
---> Ja olisihan tuonkin voinut päätellä, jos olisi jaksanut vuodatustasi suodattaa aivojen läpitse...

Viimeksi muokattu:

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Oho!

Lonkkamiinaan ajoi Lapanen

Onko taskupuhelinbuumi iskenyt kalvavan syövän pohjoiseen kansanluonteeseen. Yrittävätkö oululaiset opetella Etelän vetelien herraskaisille tavoille. Tärkeilyllä, mukasivistyksellä ja muiden apinoinnilla ei ole koskaan saavutettu mitään hyvää. Kyllä omia rootseja pitäisi sen verran arvostaa, että tekee ja sanoo miltä tuntuu, eikä yritä leikkiä herraskaista ja tasaisenhaaleaa, kultalusikka suussa syntynyttä Eiran kasvattia.

Pidot senkun paranee. Toinenkin favoriittini taskufilosofijokeri liittyy keskusteluun.

Niinhän se on että sama mitä sanoo, niin jonkun mielestä se on väärinpäin. Känninen euroopanomistaja tai tylsä, herroja apinoiva kulmahousu.

Eikö tuo nyt ole vähän samaa asiaa, kun tuossa liigapuolen Kär-Jok keskustelussa heitetty itävantaalainen tuuliviirijokerifani-jutska, tiätsä. Toki paaaljon fiksummin ja laajemmin ilmaistuna totakai.

Mutta en mene helppoon. Kyllä Tumppu tietää mitä tekee. Bensaa liekkeihin, sano. Ja pelko pois, moni täkäläinen suhtautuu kyllä kiakkoon palavammin kuin esim. allekirjoittanut. Kun se turpaanotto ei kerta kaikkiaan jaksa harmittaa kovin pitkään... mutta lupaan ryhdistäytyä ja yrittää.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Re: Re: Oho!

Viestin lähetti hermano

Pidot senkun paranee. Toinenkin favoriittini taskufilosofijokeri liittyy keskusteluun.

......

Mutta en mene helppoon. Kyllä Tumppu tietää mitä tekee. Bensaa liekkeihin, sano. Ja pelko pois, moni täkäläinen suhtautuu kyllä kiakkoon palavammin kuin esim. allekirjoittanut. Kun se turpaanotto ei kerta kaikkiaan jaksa harmittaa kovin pitkään... mutta lupaan ryhdistäytyä ja yrittää.

Ai-jai. Taskupuhelimesta puhuminen ei kuulostanut hyvältä. No, koitan tästälähin puhua vaikka helposti mukana kulkevasta multimediakommunikointivälineestä. No, toivottavasti helposti mukana kulkevien multimediakommunikointivälineiden markkinoiden heilahtelu ei tosiaankaan rokota Oulun seutua niin ikävästi kuin paatuneimmat ennustajeukot koittavat uhkailla. Se olisi perin ikävää. Toivottavasti seutukunnalla osataan kuitenkin varautua tiettyihin arvaamattomiin heilahteluihin, joita markkinatalous tuppaa olemaan täynnänsä.

Nousukaudella on yleensäkin innostuksissaan helposti tapana heitellä romukoppaan kaikkea tärkeätä. Se voi esiintyä vaikka vanhojen rakennusten purkamisena tai sitten omien traditioiden ja perimän väheksynnän ja unohtamisen muodossa. Finskit on jotenkin olleet aina melko hyviä ainakin näissä kahdessa lajissa. Itseasiassa niistä on molemmista kehittynyt jo oma kansanperinteensä, joten ehkä historiansa kieltämättömyyttä ja vanhojen rakennusten suojeluhalua voitaisiin pitää jo jonkinlaisina oman historiallisen traditionsa kieltämisinä. Ehkä tosiaan haukun väärää puuta väärällä vuosituhannella.

Turpaanoton ei todellakaan tarvitse haitata liian pitkään. Et suostu näkemään pointtiani. Tarkoitin että kyllä se pitää koittaa pystyä myöntämään että moinen ylipäätään sattuu. Erityisen miehekästä on moisten asioiden myöntäminen etukäteen. Muun hokeminen on ämmämäistä pakoilua ja omien tunteiden kieltämistä, joka johtaa vain heikkoon itsetuntoon (tai on sen seurausta), alkoholismiin, itsemurhiin ja perusteettomaan väkivaltaan.

Rohkeasti nyt oma elämä omiin käsiin Hermis. Tunnusta itsesi ja tunteesi, niin uusi kasvu voi alkaa. Kun pystyt myöntämään ja ilmaisemaan negatiiviset tunteesi, saat niistä positiivisistakin paaaljon enemmän irti. Näin sinusta kasvaa onnellisempi, tasapainoisempi ja ennenkaikkea vahvempi ihminen.

Viestin lähetti hermano
Niinhän se on että sama mitä sanoo, niin jonkun mielestä se on väärinpäin. Känninen euroopanomistaja tai tylsä, herroja apinoiva kulmahousu.

Eikö tuo nyt ole vähän samaa asiaa, kun tuossa liigapuolen Kär-Jok keskustelussa heitetty itävantaalainen tuuliviirijokerifani-jutska, tiätsä. Toki paaaljon fiksummin ja laajemmin ilmaistuna totakai.

No niin. Kyllähän sitä Hemulilta löytyy elämänviisauttakin ihan mukavasti. Toi on kyllä hyvä havainto ettei kaikkia voi miellyttää. Nyt sä oot asian ytimessä. Seuraava isompi askel onkin sitten lakata yrittämästä kaikkien miellyttämistä. Pystyn jo kuvittelemaan kuinka persoonasi ja egosi kasvaa suureksi ja voimakkaaksi kuin Pohjanlahden hyytävä tuuli.

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mahtavaa

On todella hienoa huomata kuinka viime vuotinen Kärppien saalistusretki Jokereita kohtaan kuohuttaa vieläkin Jokeri fanien mielissä.... No onhan aikaa kulunut jo vuosi, mutta itselläni on vieläkin hyvä mieli siitä ajasta, joten on varmaan jollakin huonokin mieli. Ja sitten tämän hetken tilanteeseen: Jokerit ovat todellakin ärsytetty ja paha Kärpille tänä vuonna, mutta varokaa Jokeri fanit turhia ilakointeja ennen kuin voitto Kärpistä on tullut, sillä olette vielä vuoden takaisista tapahtumistakin sen verran kuohuksissa, että mikäli tulee toistamiseen turpaan Kärpiltä, niin ......... ?????

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
bak in bizniz

Viestin lähetti Lapanen

Ai-jai. Taskupuhelimesta puhuminen ei kuulostanut hyvältä. No, koitan tästälähin puhua vaikka helposti mukana kulkevasta multimediakommunikointivälineestä. No, toivottavasti helposti mukana kulkevien multimediakommunikointivälineiden markkinoiden heilahtelu ei tosiaankaan rokota Oulun seutua niin ikävästi kuin paatuneimmat ennustajeukot koittavat uhkailla. Se olisi perin ikävää. Toivottavasti seutukunnalla osataan kuitenkin varautua tiettyihin arvaamattomiin heilahteluihin, joita markkinatalous tuppaa olemaan täynnänsä.

No juu. Puhelin mikä puhelin. Melkoinen symbooli siitä onkin tullut humanisteille kun paasataan tapojen turmeluksesta. Aikanaan kun vielä itsekin laihaa tilipussia Nokialta sain, anoppi mielellään huokaili samaa, että kuinka sitten kun se Nokian alamäki alkaa. Että Lapasen lisäksi Paatunut Ennustajaeukko on kuiskaillut myös lähipiirissä.

Nousukaudella on yleensäkin innostuksissaan helposti tapana heitellä romukoppaan kaikkea tärkeätä. Se voi esiintyä vaikka vanhojen rakennusten purkamisena tai sitten omien traditioiden ja perimän väheksynnän ja unohtamisen muodossa. Finskit on jotenkin olleet aina melko hyviä ainakin näissä kahdessa lajissa. Itseasiassa niistä on molemmista kehittynyt jo oma kansanperinteensä, joten ehkä historiansa kieltämättömyyttä ja vanhojen rakennusten suojeluhalua voitaisiin pitää jo jonkinlaisina oman historiallisen traditionsa kieltämisinä. Ehkä tosiaan haukun väärää puuta väärällä vuosituhannella.

No tuo osui, ainakin tavallaan. Etenkin Oulussa grynderit ovat perinteisesti hoitaneet tulitikkuja raapimalla vanhojen rakennusten 'suojelua'. Kateellisena olen pasteeraillut mm. Raahessa ja Raumalla.

Turpaanoton ei todellakaan tarvitse haitata liian pitkään. Et suostu näkemään pointtiani. Tarkoitin että kyllä se pitää koittaa pystyä myöntämään että moinen ylipäätään sattuu. Erityisen miehekästä on moisten asioiden myöntäminen etukäteen. Muun hokeminen on ämmämäistä pakoilua ja omien tunteiden kieltämistä, joka johtaa vain heikkoon itsetuntoon (tai on sen seurausta), alkoholismiin, itsemurhiin ja perusteettomaan väkivaltaan.

Heh. Onhan tämä internetin suuri hiekkalaatikko vaikuttava, ja joskus vakavasti otettavakin mutta rajansa kaikella. No tokihan täällä omat miehisyyssäännöt taitavat olla (hrhm... olisikohan vaikka suosikkijoukkueensa REHTI ja MIEHEKÄS tunnustaminen yksi niistä...), mutta ei tämä poikasten kanssa kirjoittelu tuohon testosteronitasooni noin paljon taida vaikuttaa. Kukaan ei kai väitäkään etteikö häviäminen ketuta. Okei. Vaan kaatuuko maailma jos Narrit voittaa?

Rohkeasti nyt oma elämä omiin käsiin Hermis. Tunnusta itsesi ja tunteesi, niin uusi kasvu voi alkaa. Kun pystyt myöntämään ja ilmaisemaan negatiiviset tunteesi, saat niistä positiivisistakin paaaljon enemmän irti. Näin sinusta kasvaa onnellisempi, tasapainoisempi ja ennenkaikkea vahvempi ihminen.

Tilulii.

No niin. Kyllähän sitä Hemulilta löytyy elämänviisauttakin ihan mukavasti. Toi on kyllä hyvä havainto ettei kaikkia voi miellyttää. Nyt sä oot asian ytimessä. Seuraava isompi askel onkin sitten lakata yrittämästä kaikkien miellyttämistä. Pystyn jo kuvittelemaan kuinka persoonasi ja egosi kasvaa suureksi ja voimakkaaksi kuin Pohjanlahden hyytävä tuuli.

Juu, ajattelin että olisit pienen esasaarisen tarpeessa. Mutta ammattiylpeyttäsi siis verisesti loukattiin. Kaikkien miellyttäminen meni metsään jo ajat sitten. Miksi muuten Lapsukkakaan ärähtäisi tunnettuaan piston kyljessään.

Kasvattelen egoani vielä jonkun aikaa, otetaan sitten vertailukisa.

Nyt tunnustan että olen jo unohtanut mikä pointti tässä oli. Mutta Oivalle piti tarjota olutta joten laitellaanpa yv:tä.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heijaa

Me olemme kuin olutpullo kuumalla: täynnä painetta, mutta auvoisa kokemus. Olen avoimesti syyttänyt oululaisia siitä, että moraalinen mestaruus on jo jaettu - omille pojille. Otan sanani takaisin. Moraalinen mestaruus menee meille. Me näytämme sytyttävän enemmän kuin mikään muu. Minusta se on paljon, että vastustajajoukkue herättää tunteita enemmän kuin oma joukkue.

Minulle ja monille muille JOkeri-faneille Saipa herättää yhtä paljon tunteita kuin Kärpät. Ainoa, mikä tänä keväänä saa minut innostumaan Kärpistä on se, mitä olen saanut jo vuoden kokea. Kiitokset siis faneille - joukkue on mauton ja tylsä.

Meidän joukkueemme - olutpullo kuumalla - on riskaabeli. Se voi tehdä pelistä itselleen helvetin. Teidän joukkueenne on väljähtynyt ja ainoa toivonne lepää meissä. Ja sitä toivoa emme aio teille suoda.

Voi kun janottaa. Hermano, oletko valmis?

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näinhän se menee

Perseet on tervattu! Oiva kiittää Jokereita ja lopettaa osaltaan keskustelun (yksinpuhelun) tässä ketjussa.

Kiitokset myös Hermanolle, niin sähköisestä kuin muustakin keskustelusta ja oluesta tietysti. Nam!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy