Jees. Sanoisinpas, että nyt kannattaa kilpailuttaa Auto Jerryn kautta tuo korjaus niin, että tuot itse omat osat. Nopeasti kun kurkkasin Mister Auton kautta, niin ihan laadukkaat tarvikevaraosat löytää tuohon autoon varsin edullisesti. Master cylinder on joku reilu satanen ja slave cylinder selvästi alle. Pääsylinteri on siinä ihan kytkinpolkimen kupeessa, eli nopeampi vaihtaa ja siksi halvempi kuin työsylinteri joka on siellä jossain voimansiirron uumenissa. Joissain autoissa työsylinteriin pääsee käsiksi helpommin, mutta 900 euroa on kyllä liioiteltu hinta tuollaisesta. Luultavimmin hinnoittelevat alkuperäisosan mukaan ja työn määrä tulee jostain katalogivakkarista.Jalalla saa kevyellä nykäisyllä nostettua ylös jos jää puoleen väliin tai pohjaan. Moottori on 1.0 125hv Ecoboost, bensakone.
Pääsylinterin vaihto pitäisi olla joka tapauksessa alle 300 ja sanoisin, ettei työsylinterinkään vaihto voi olla mitenkään enempää kuin tuplat tuohon. Jos tuossa päädytään vaihtamaan työsylinteri, letku kannattaa vaihdattaa myös koska samalla vihalla se siinäkin menee.
Ihan omana veikkauksena sitten: Letkussa näyttäisi olevan neljä venttiiliä, joten jos niistä yksikin falskaa, se selittäisi ilmakuplan kulkeutumisen järjestelmässä. Jos taas kyseessä olisi työsylinterin vika, mulla ei riitä osaaminen kertoa miten se aiheuttaisi tuollaisen vian ilman että nestettä vuotaisi ulos.
Toivottavasti saat homman hoidettua.