Tuli itsekin käytyä Ruotsista hakemassa vaimolle kulkine. Myyjälle tuntui proseduurit olevan selvät, eli täytettiin tuo em lomake "Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES" ja sain siitä kopion mukaani sekä kauppakirjan tietysti. Del1&2 ei kuulemma paperisina enää valmiina ole, vaan ne tulee postissa perässä. Ruotsikilvet sai siis jäädä paikalleen. Kovasti myös vakuutteli että autolla saa ajaa satamaan, vaikka seisonnassa se Transportstyrelsenin tietojen mukaan oli. Laivalla sitten jo tein Käyttöönottoilmoituksen ja autoveroilmoituksen (vajailla tiedoilla) ja otin autoon vakuutuksen.
Del1&2 ei katsastuskonttori tuntunut tarvitsevan, mutta verottaja ne ilmeisesti haluaa. Ruotsikilvet voin nyt lähettää takaisin myyjälle, 3kk tarrakilvet on paikallaan. Tarrakilpiä hakiessa katsastuskonttori myi minulle myös rekisteröintikatsastuksen, jäin miettimään että tuliko se nyt tehtyä turhan aikaisin, ts olisiko onnistunut vasta sitten kun verotuspäätös tulee.
Raskas reissuhan tuo on. Napa täyteen buffetissa mennen tullen ja kaljaa niin paljon kuin juoda ehtii, ja sitten klo 6 virkeänä kohti jatkoyhteyksiä. Myös yhdet oharit mahtui matkaan kun kovasti varatuksi sovittu TTID oli myyty edellisenä päivänä. Annoin palautetta niin hyvin kuin kielitaito antoi periksi ja vähän päälle. Myyjä olisi hyvityksenä tarjonnut kovaa alennusta -14 Nevs-Saabiin, mutta oli silti reilusti yli budjetin tietysti. Halvempi TID oli sitten varavaihtoehtona ja vaikka kunto myyjän mukaan piti hyvä ollakin niin yllätti kyllä silti.