Niinhän nuo agendavetoiset autotarinat ovat, vähän sellaisia kalatarinoita, aivan kuten sähköautokeskustelussa lopulta se pääargumentti, että eihän siitä nyt ole mihinkään, kun jokaisen pitää päästä ilman pysähtymistä Lappiin perävaunun kanssa.
Meni hyvät kahvit kahvion pöydälle, niin piti ihan tässä kesken hommien tulla kysymään, että mikähän mulla tässä on se agenda? Kovasti tuntuu joitain ihmisiä ahdistavan, ettei kaikki joudu maksamaan itseään kipeäksi autoilusta.
@Heimopäällikkö hyvä viesti siitä kuinka joissain tapauksissa autoilu on edullista. Tosin tuo tarina nyt edustaa ihan äärimmäisyyksiä kun kolmen vuoden aikana vanhasta autosta ei ole tarvinnut uusia kuin tiivisteitä 0,02 eurolla. Käsittämätön tuuri. Itselläni on myös ollut aikoinaan vanha Astra johon kilometrejä kertyi samaan tahtiin kuin Heimopäälliköllä. Viiden vuoden aikana vaihtoon meni mm. starttimoottori, molemmat etujouset, kytkin, jarruputki, toinen ajovaloumpio, akku, takajarruosat sekä toki polttimoita ja ilmansuodattimia. Lisäksi moottori alkoi välillä vuotamaan reippaasti öljyä ja ruostetta alkoi tulla niin ettei mennyt enää katsastuksesta läpi. Onneksi on tuttu hitsari joten tästä ongelmasta selvisin halvalla. Pienikin paja olisi varmasti vähintään muutaman satasen ottanut ruostekorjauksista.
Lisäksi Heimopäällikkö ajoi vain ajoja joista sai kilometrikorvauksia. Hieno tarina, mutta melkoisen uniikki tapaus.
Juu, kyllä se on myönnettävä että tuuriakin on tämän yksilön kohdalla sattunut. Toisaalta, auto on ollut uudesta asti Lapissa (ei suolausta etelän mittakaavassa), ja ajettu vain pitkää matkaa, niin sekin on säästänyt autoa. Unohtui tuosta laittolistasta akkuveden lisäys (4€ 5L purkki) ja se, että fiksasin takajarrut itse (rumpu sorviin pyörimään ja hiomapaperilla karkeimmat urat pois ja jarrukenkien karhennus hiomapaperilla, ehkä 5€ maksoi ne hiomapaperit). Ja on varmasti monessakin tapauksessa uniikki tapaus, en tosiaan tarvitse autoa muuhun kuin työmatkoihin, muut menot kyllä onnistuu ilmankin ja tuskin omistaisin autoa, jos olisin lähempänä työpaikkaa. Ei vaan huvita kahden - kolmen aikaan yöllä huvita lähteä munamankelilla räntäsateessa ajamaan 23 kilometriä, sen verran kermaperse olen luonteeltani.
Varmaankin olen jonkinsortin vähemmistöä, kun itse laittelen autoja ja nimenomaan korjaan niitä. Ja se johtuu varmasti siitä kun on pikkupojasta lähtien ollut mekaanisten laitteiden kanssa tekemisissä, ja kun nuukana miehenä ei anna luonto periksi maksaa kenellekkään turhasta, esimerkiksi joku reikä auton pohjassa. Parin euron pellinpalasen paikalleen hitsaamisesta en suostu satasia maksamaan tai öljynvaihto, paikallisesta liikkeestä tuli joskus tässä syystarjous VAIN 99€ (itse kun tekee, niin Mobil 5w-30 maksaa 19,90 4L ja suodatin 3,90 ja aikaa menee vartti, niin ihan kohtuu tuntipalkoille siinä pääsee). Autojen osathan on ihan pirun halpoja nykyään, jos vaan on mahdollisuuksia itse tehdä.
Mutta tämä tästä agendavetoisesta kirjoittelusta. Menen nurkkaan häpeämään autoani, kiitos ja anteeksi.