Autoiluketju

  • 3 178 549
  • 18 511

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Osuuko hinta-laatu? Kierros 330 €.
245/35R19 LANDSAIL LS588 UHP, kokemuksia?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Osuuko hinta-laatu? Kierros 330 €.
245/35R19 LANDSAIL LS588 UHP, kokemuksia?
Jos ei ole autossa jolla on päästävä aina liikenteeseen niin meneehän nuo kiinalaisetkin.
Kumiseokset noissa on yleensä kovia, että kulutusta kestävät mutta polttoainetaloudellisesti eivät ole kovin hyviä ja niissä kovasti mainostetuissa ääritilanteissa kuten vesiliirrossa heikkoja.
Jos ei siis ole pakko päästä perille kelissä kuin kelissä ja kilometrejä ei tule paljoa niin voi noilla ajella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Osuuko hinta-laatu? Kierros 330 €.
245/35R19 LANDSAIL LS588 UHP, kokemuksia?
Itse myös sijoittaisin laatumerkkiin, harkitsisin ennemmin vähän käytettyjä laaturenkaita. Pari milliä ajetut ja max pari vuotta vanhat valtamerkit pieksee nuo helposti. Hinta tuo sama tai alle hyvällä tuurilla.

Renkaat kuitenkin henkivakuutus ääritilanteissa. Esimerkki omasta GTI Golffista, vanhoilla näennäisesti vielä hyvillä renkailla nousi vesiliirtoon kun paino kaasua sateella motarilla, uusilla ei enää. Karkea esimerkki siitä että mieluummin ajaa niillä paremmilla renkailla kuin ihan sukkasilleen tuolla huonossa säässä.
 

Tuamas

Jäsen
Osuuko hinta-laatu? Kierros 330 €.
245/35R19 LANDSAIL LS588 UHP, kokemuksia?

Noin isot Landsailit on sellainen riski, jota en itse ottaisi.

Perheenjäsenellä oli 18 tuuman noiden vanhemmat versiot ja pienelläkin vesimäärällä pito oli aivan olematon, pahimmillaan kaupunkinopeuksissa jo lähti pito alta kaarteessa.
Tämän näemmä myös pystyi vahvistamaan, kun katsoi muutamat testitulokset googlella.

Jos ajat vain kuivalla kesäkelillä, niin sitten voi harkita.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kovastipa aiheuttavat Landsailit negatiivisia kommentteja. Onko tässä nyt tahallista ylireagointia vai ovatko nuo oikeasti huonot renkaat? Lähes kaikilla pienillä ja isommillakin kumipajoilla kuitenkin löytyy valikoimasta. Kyseisen renkaan märkäpidoksi ilmoitetaan B, vierintävastus C, melu 71 db, samaa luokkaa Hankookin kanssa ja paremmat arvot kuin esim. Michelinillä pilotilla ja Continental contact 6:lla.

Mielipiteitähän tässä tosiaan kyseltiin, kiitos niistä. Olisiko heittää linkkiä mihinkään TM:n tai Autobildin vertailuun, vaikka eiväthän toki nuokaan mitään kiveen hakattuja totuuksia ole?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulla oli edellisessä autossa jotkut 18" Toyot. Ei niillä vaaratilanteita syntynyt, mutta olivat kovasti äänekkäät renkaat, ja ottivat tärinää jokaisesta tien epätasaisuudesta. En tykännyt.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla on tila-autossa Kumhon Ecowingit, 205/06 R16 enkä voi kehua. Hyvin jää pihakivet renkaiden uriin ja tuntuu maantienopeuksissa tärinänä. Aattelin seuraaksi koittaa Landsaileja, ovat käyttämäni rengasliikkeen halvin tarjolla oleva malli.

Edelliset olivat Yokohamat, olivat tosi hyvät ja niillä tuli ajettu noin 50 tkm, mutta kulutus oli muutaman desin enemmän satasella kuin mitä näiden Ecowingien kanssa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hommasin auton oston yhteydessä hyvät renkaat, tosin en muista mitkä, enkä lähde nyt tarkastamaan, sekä kesälle että talvelle. Kesällä kaatosateessa motarilla ajelin kaveri kyydissäni liki normaalisti, ja hän totesi, että hänen autonsa olisi lähtenyt tässä kaarteessa jo liirtoon. Ajaa renkaansa aivan sileiksi aina ja mahdollisimman pitkään aina talvea vasten kesäkiekoillakin. Kuulemma mieluummin ajelee varovasti kuin vaihtaa hyviä renkaita pois. En ihan ymmärrä, kun ei pitäisi olla rahasta kiinni, mutta kai se on jokin automiesjuttu, hän kun on rassaa autoja päivät pitkät vapaa-ajallaan.

Jossain yhteydessä vilahti testitulos, jonka mukaan ensi kerran nasta on talvitesteissä ollut kaikilla mittareilla huonompi kuin mukana olleet kitkat. Eli on niitäkin nyt virallisesti. Itse ajelen kitkoilla mielelläni täällä etelän talvissa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olen rajannut uuden auton vaihtoehdot kahteen ehdokkaaseen aika tarkalla kustannusexcelöinnillä ja nyt kyselenkin, onko täällä jengillä kokemuksia.

1. Peugeot 308 HDI GT 2,0
2. VW Passat 1,4 TSI Highline

Kummatkin vuosimallia 2016, kummatkin automaattikirstulla ja kummatkin varsin hyvillä varusteilla. Vuotuista kustannuseroa on kolmisenkymmentä euroa Pösön hyväksi, mutta Volkkarissa on 50 litraa isompi kontti. Suorituskyky aikalailla sama molemmissa. Peugeotissa on rattivaihteet (+), lasikatto (+++) ja keinotekoiset moottoriäänet kajareista (---). Passatissa on vielä parempi sisusta, vaikka ei tuon GT:n sisustassakaan ole kuin kehumista. Dieselissä huolettaa hiukkassuodatin, Passatissa moottoriviat.

Tämä ratkennee vasta koeajossa, koska en näin paperilla oikeasti pysty päättämään noiden välillä. Onko omistajuuskokemuksia tarjota?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Onko omistajuuskokemuksia tarjota?

Tuollainen Passat oli 2013-2015. Takuukorjauksena meni sähkötoimisen takaluukun moottori kerran, muuten ei mitään vikaa. Vähän laiska moottori noin isoon autoon. Pösöä en ole koskaan omistanut, enkä tule omistamaan. Kavereilla ollut muutamia ja pikkuvikoja tuntunut olemaan osalla enemmän ja toki osalla vähemmän...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tuollainen Passat oli 2013-2015. Takuukorjauksena meni sähkötoimisen takaluukun moottori kerran, muuten ei mitään vikaa. Vähän laiska moottori noin isoon autoon. Pösöä en ole koskaan omistanut, enkä tule omistamaan. Kavereilla ollut muutamia ja pikkuvikoja tuntunut olemaan osalla enemmän ja toki osalla vähemmän...
Tuo taitaa olla se edellinen korimalli. Mulla on tähtäimessä 2016 esitelty. Siihen lanseerattiin tuo pihi 150 heppainen 1,4-litrainen moottori.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
1. Peugeot 308 HDI GT 2,0
2. VW Passat 1,4 TSI Highline

Onko omistajuuskokemuksia tarjota?

Meikäläisellä on osittain kokemusta, siis siten että faijalla oli tuollainen juurikin 2016 vuosimallin 308, joka sitten siirtyi siskolle, jolla se on edelleen. Toki se on lähes karvalakkimalli ja bensavehje, niin sen tarkemmin en tuohon diesel-GT:seen ota kantaa. Mutta noin yleisesti ei siinä ole sen 4 vuoden aikana ollut oikeastaan mitään isompaa vikaa. Itse en oikein tuosta Pösön sisustasta pidä, kun on jotenkin ahtaan tuntuinen ja kaikki painikkeet om piilotettu kosketusnäytön taakse, mutta nämähän ovat niin subjektiivisia.

Passatti taas, no itsellä on tuollainen B7-farkkudiisseli, niin en sen tarkemmin osaa tosta sanoa. Kaverilla oli joskus tuosta se pre-facelift, eli B6-Passatti, olikohan juuri tuollaisella 1.4TSI koneella, eikä kyllä tykännyt, oli kuulemma liian laiska Passatin kokoiselle autolle. Onhan tuo kyllä luultavasti parantunut siinä kymmenessä vuodessa, joten suurta painoarvoa ei tälle kannattane antaa.

Mikä tuohon hiukkassuodattimeen tulee, niin sillä on suuri merkitys, millaisessa ajossa se auto on ollut. Tuo oma Passat on ollut aiemmalla omistajalla lähinnä maantiekäytössä maaseudulla, eli siellä on hyvin aikaa noille poltoille eikä pääse niin nopeasti tukkeutumaan. Tuota aiempi auto oli vuoden 2006 Saab 9-3SC dieseli, joka oli tuotu Belgiasta Suomeen ja sen jälkeen ollut PK-seudulla, eli kaupunkiajoa ja paljon. Ja DPF tukossa, kun ei pääse tarpeeksi usein polttomoodiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

444

Jäsen
Olen rajannut uuden auton vaihtoehdot kahteen ehdokkaaseen aika tarkalla kustannusexcelöinnillä ja nyt kyselenkin, onko täällä jengillä kokemuksia.

1. Peugeot 308 HDI GT 2,0
2. VW Passat 1,4 TSI Highline

Kummatkin vuosimallia 2016, kummatkin automaattikirstulla ja kummatkin varsin hyvillä varusteilla. Vuotuista kustannuseroa on kolmisenkymmentä euroa Pösön hyväksi, mutta Volkkarissa on 50 litraa isompi kontti. Suorituskyky aikalailla sama molemmissa. Peugeotissa on rattivaihteet (+), lasikatto (+++) ja keinotekoiset moottoriäänet kajareista (---). Passatissa on vielä parempi sisusta, vaikka ei tuon GT:n sisustassakaan ole kuin kehumista. Dieselissä huolettaa hiukkassuodatin, Passatissa moottoriviat.

Tämä ratkennee vasta koeajossa, koska en näin paperilla oikeasti pysty päättämään noiden välillä. Onko omistajuuskokemuksia tarjota?
Frendillä oli tuollainen 1.4 TSI Octavian keulalle istutettuna taannoin ja muutamaan otteeseen ajelin sillä. Sanoisin, että varsin kelpo vempele arkiajoon, eikä nyt varsinaisesti mikään maanteiden laiskin ole myöskään. Kulutus etenkin maantiellä hyvinkin maltillinen. Toki kun omasta 370-heppaisesta yhtä kokoluokkaa suuremmasta kulkineesta hyppää tuon rattiin, niin jotain jää kaipaamaan. Mutta nopeasti siihenkin tottuu, että kiihtyvyys on maltillisempaa ja suorittaminen vähemmän ”väkivaltaista”.
Pitää toki myös muistaa, että Octavia on pienempi kuin Passat, mikä myös jossain määrin vaikuttaa tekemiseen. Pidempiaikaista kokemusta tuosta ei kuitenkaan meistä kummallekaan karttunut, kun hänellä auto vaihtuu muutaman kerran vuodessa työnantajan toimesta. Kovasti kuitenkin piti tuosta autosta ja taisi ehtiä n. 20000 km sillä rullatakin.

Pösö puolestaan on yksi niitä ”tavallisia” merkkejä, jonka ratissa en ole koskaan istunut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuo taitaa olla se edellinen korimalli. Mulla on tähtäimessä 2016 esitelty. Siihen lanseerattiin tuo pihi 150 heppainen 1,4-litrainen moottori.
Mulla oli 2014 polo gt 1.4tsi, optimoituna 175hp/320nm, se oli oikein mukava kaupunkirassi millä kehtaisi maantiellekin lähteä.Oli manuaali.
Se mitä itse noista tiedän niin kone muuttui luotettavaksi tuolloin n 2013 kun palasivat takaisin hihnaan. Ei enää ketjukoneen murheita.
DSG ongelmia on ollut jonkun verran 7-lovisissa juuri näiden pienten koneiden yhteydessä, tsekkaa vagarena niin löydät sieltä keskustelut vuosimalleista missä ongelmia.

Sanoisin itsekin että passattiin hiukan laiska kone, jos diiseli maistuu niin sellainen tai se isompi bensasukupolvi 1.8/2.0, ei ne paljoa syö. Mä itse maksan ihan mielellään sen parin litran kulutuseron. Täytyy muistaa että isommalla koneella ajat väännöllä ja siten kevyemmällä kaasulla kuin pienillä koneilla, tasoittaa kulutusta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Kysymys tietäjille: audin 140kw tdi quattro ja adblue. Käykö mikä tahansa adblue -litku tuonne säiliöön? Ajotietokone näyttää että pitäs lisäillä. Talvea odotellessa :)
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kysymys tietäjille: audin 140kw tdi quattro ja adblue. Käykö mikä tahansa adblue -litku tuonne säiliöön? Ajotietokone näyttää että pitäs lisäillä. Talvea odotellessa :)

Soitin viime talvena Audille tuosta ja epämääräisen vastauksen antoivat. Suosittelivat tuomaan sinne liikkeen huoltoon jossa sitten jollakin helvetin korkealla litrahinnalla olisivat täyttäneet sen. Ajoin motonettiin ja ostin jonku perus adblue kanisterin ja hyvin näytti toimivan.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Soitin viime talvena Audille tuosta ja epämääräisen vastauksen antoivat. Suosittelivat tuomaan sinne liikkeen huoltoon jossa sitten jollakin helvetin korkealla litrahinnalla olisivat täyttäneet sen. Ajoin motonettiin ja ostin jonku perus adblue kanisterin ja hyvin näytti toimivan.

Käytin kesäkuussa auton määräaikaishuollossa ja samalla tehtiin jakopääremppa,ruksitin sieltä silloin huoltoon kuuluvana adbluen lisäyksen. Tämän jälkeen vajaa 10tkm tullutkin jo mittariin eli ilmeisen normaali kulutus.

Mutta ohjekirja sanoo että täytyy tietty iso standardi löytyä, joten eiköhän tuonne kelpaa nesteen litkut. Tarttee käydä hakemassa :)

Kiitos vastsuksesta!
 
Onko jollain kokemuksia tuoreista Seateista? Ajattelin hankkiutua eroon muijan Renaultista ja liisata firman kautta Seat Leon Sportstourerin.

Ylipäätänsä edelleen ihmettelen hetkellistä mielenhäiriötä kun tuli ranskalainen "auto" ostettua.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Onko jollain kokemuksia tuoreista Seateista? Ajattelin hankkiutua eroon muijan Renaultista ja liisata firman kautta Seat Leon Sportstourerin.

Ylipäätänsä edelleen ihmettelen hetkellistä mielenhäiriötä kun tuli ranskalainen "auto" ostettua.
Itse harkinnut uutukaisen Rellun hommaamista.

Elänyt siinä käsityksessä, että nykyrellut saattaisivat jo olla harkitsemisen arvoisia.. Ei ilmeisesti ranskattaren laatu teitä vakuuttanut ? Oliko isompiakin vikoja ?
 
Itse harkinnut uutukaisen Rellun hommaamista.

Elänyt siinä käsityksessä, että nykyrellut saattaisivat jo olla harkitsemisen arvoisia.. Ei ilmeisesti ranskattaren laatu teitä vakuuttanut ? Oliko isompiakin vikoja ?
Kaikki mahdolliset sähköön liittyvät osat ovat hajonneet. Kaikki mahdolliset liikkuvat muoviosat ovat hajonneet.

Jatkossa Hammer ostaa Ranskasta vain punaviiniä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko jollain kokemuksia tuoreista Seateista? Ajattelin hankkiutua eroon muijan Renaultista ja liisata firman kautta Seat Leon Sportstourerin.

Ylipäätänsä edelleen ihmettelen hetkellistä mielenhäiriötä kun tuli ranskalainen "auto" ostettua.
Mulla oli 2018 tuore Leon-farkku, eikä pahaa sanaa jäänyt sanottavaksi. Vähän pienemmät tilat kuin Octaviassa ja varustelu on Ocussa parempi, mutta jälkimmäinen nyt korjaantuu rahalla. Leon on omaan makuuni tyylikkäämpi ja sporttisempi ja litrainen bensakonekin jo yllättävän ripeä. Hintaansa nähden erinomainen perusauto. Vaihdoin vuoden jälkeen lähinnä kaasuun siirtymisen sekä hiukan häirinneen ahtauden vuoksi. Ocussa penkit ovat pystymmät ja tilaa (tilantuntua) siksi enemmän.
 

ace

Jäsen
On nämä vanhat Daciat kyllä omaan silmään yksiä erikoisemman näköisiä autoja koskaan. Sama autohan se ainakin ulkoisesti on kuin Renault 12, mutta epäilen että paikallinen laatu on tuohon aikaan ollut jopa ranskalaista sisarmallia huonompi. Aika paljon näitä täällä näkee vielä liikenteessä, haaveena olisi päästä ottamaan joskus tyypit tälläisellä.

search

Edit: Hitto oon huono näissä linkeissä, en tiedä miksi tuossakin lukee search. Googlehakuun siitä kuitenkin pääsee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös