.... Kuluttaja tai yhteisöasiakas ei ole vastuussa.
Palkastasi on velvollinen maksamaan ennakkopidätystä työnantaja, mutta jos hän jättää ne maksamatta, niin lasku tulee sinulle.
Esimerkiksi työmatkavähennys on kuin suoraa jostain keskustalaisesta vitsikirjasta.
Nimimerkki benicio on täysin oikeassa. Tämä on malliesimerkki poliitikkojen typeryydestä. Luodaan tukiainen jolla pyritään saamaan työvoimaa liikkumaan. Lopputuloksena on saatu työssäolevat muuttamaan kauemmas työpaikoistaan. Sitten tulee kaiken maailman lasten koulukyydit, helvetin kallis infran rakentaminen ja kaikki muut yhteiskunnalle (veronmaksajille eli minulle) kalliiksi tulevat skaalatappiot. Ja "tuetulle" vielä se arvoton "Kotkanpesä" siellä kalliontörmällä kun maakunnan ainoa oman alan työantaja muuttaa Kiinaan.Menee jo OT, mutta kommentoidaan sen verran, että ei se nyt ihan mistään vitsikirjasta sentään ole. Se kuitenkin osaltaan mahdollistaa ihmisten paremman liikkumisen työn perässä. Ihan hyvä vastapaino sille, että kun sitä omakotitaloa voi olla vaikea myydä sieltä tuppukylässä niin sentään tuolla tavalla helpotetaan työn vastaanottamista kotinurkkia kauempaa.
Edelleen, ei todellakaan ole lähes täysin turhaa vaan liikenteen päästöillä on merkittävä vaikutus. Tänään saimme lukea, kuinka Pariisi kärvistelee savusumussa (linkki vie YLE:n sivuille) ja yksi vaikuttava tekijä on liikenne. Liikennettä rajoittamalla asiaan löytyisi osaratkaisu, mikä kertoo ettei kyse ole todellakaan merkityksettömästä asiasta.
Julkisuudessahan on nyt tämän skandaalin ohessa ollut näitä otsikoita "päästökikkailuista" yms. mutta niiden anti on ollut hyvin ohut => EU:ssa päästölukemat perustuvat EU-direktiivin tarkasti määrittelemään (standardoituun) laboratoriotestiin ja sitä verrataan tosielämän kulutukseen = erot ovat enemmän tai vähemmän mittavia!
Kuka näin on sanonut? Aiemmin verottaja taisi todeta vain, että ei vaikuta veron määräytymiseen, mutta nythän tilanne on täysin toinen. Lopulta tietenkin se joka on huijannut on vastuussa, mutta se tuskin verottajaa kiinnostaa, ellei nyt maahantuoja lähde oma-aloitteisesti sopimaan heidän kanssaan menettelystä.
Kyllä myös niistä muista saastuttajista hössötetään. Liikenne vaan tuppaa olemaan sellainen, että siihen meillä taviksilla on helppo vaikuttaa esim. valitsemalla auton sijaan pyörän tai junan. Ja koska näin on, kannattaa tämänkin takia hössöttää, jotta ihmisten käyttäytymisessä tapahtuu muutosta. Täysin typerä logiikka tuo, että liikenteestä hössöttäminen olisi turhaa, kun se ei ole suurin saastuttaja. Ei hössötys ole kuitenkaan mistään pois.
Käsittääkseni maan alle voi louhia melkein missä vaan ja jos stadista puhutaan niin se on valmiiksi jo louhittu ja ei vaadi paljoakaan muutostöitä että helsingin alle saataisiin vaikkapa 10 000 uutta autopaikkaa.Vanhoissa kaupungeissa on huonosti tilaa pysäköinnille
Tässähän tämä homma on pähkinänkuoressa. Media sekoittaa koko ajan tahallaan tai tahattomasti EU-direktiivin mukaiset päästöt ja todelliset ajossa toteutuvat päästöt. Nämä eivät takuulla täsmää yhdelläkään valmistajalla eivätkä ne voisikaan täsmätä.
Kaikilla muilla valmistajilla (tämän hetken tiedon mukaan) erot enemmän tai vähemmän mittavia päästöjen direktiivin mukaisen mittaustavan vuoksi.Mitenkäköhän tämä keskustelu tulee tästä jatkumaan. Kaikilla automerkeillä päästöt ovat suurempia kuin ilmoitetut koska keskikulutus ei yllä monesti lähellekään ilmoitettua, tähänhän verotus perustuu. Onko nyt niin että VAG on sijaiskärsijänä jonkun pienen ohjelmiston takia?
T.... Media sekoittaa koko ajan tahallaan tai tahattomasti EU-direktiivin mukaiset päästöt ja todelliset ajossa toteutuvat päästöt....
Media sekoittaa myös tarkoituksella tai vain tyhmyyttään EU-direktiivit ja -asetukset, joista ensin mainitulla ei ole mitään isompaa merkitystä, vaan kansallinen laki ajaa yli, joten eduskunta tekee just kuten haluaa.
Mitenkäköhän tämä keskustelu tulee tästä jatkumaan. Kaikilla automerkeillä päästöt ovat suurempia kuin ilmoitetut koska keskikulutus ei yllä monesti lähellekään ilmoitettua, tähänhän verotus perustuu. Onko nyt niin että VAG on sijaiskärsijänä jonkun pienen ohjelmiston takia?
Media sekoittaa myös tarkoituksella tai vain tyhmyyttään EU-direktiivit ja -asetukset, joista ensin mainitulla ei ole mitään isompaa merkitystä, vaan kansallinen laki ajaa yli, joten eduskunta tekee just kuten haluaa.
Käsität väärin. Wikipediasta poimittuna: "Direktiivi on Euroopan unionin jäsenvaltioille tarkoitettu lainsäädäntöohje[1]. Se ei suoraan muuta jäsenvaltion lainsäädäntöä, vaan antaa kansalliselle lainsäätäjälle (Suomessa eduskunnalle) toimintaohjeita. Lainsäätäjän velvollisuus on toteuttaa direktiivin sisältö maansa lainsäädännössä, mutta kussakin jäsenvaltiossa voidaan valita toteuttamisen muoto ja keinot."Käsittääkseni EU-direktiivi ajaa kansallisen lainsäädännön yli aina (tai siis kansallisen lainsäädännön pitää noudattaa direktiivin asettamia minimejä/maksimeita) joten eduskunta tuskin tekee just kuten haluaa tältä osin.
Käsität väärin. Wikipediasta poimittuna: "Direktiivi on Euroopan unionin jäsenvaltioille tarkoitettu lainsäädäntöohje[1]. Se ei suoraan muuta jäsenvaltion lainsäädäntöä, vaan antaa kansalliselle lainsäätäjälle (Suomessa eduskunnalle) toimintaohjeita. Lainsäätäjän velvollisuus on toteuttaa direktiivin sisältö maansa lainsäädännössä, mutta kussakin jäsenvaltiossa voidaan valita toteuttamisen muoto ja keinot."
Tuohan on sitten kovin tulkinnanvaraista, että mitä tarkoittaa "toteuttaa" ja direktiivien sisällötkään eivät mitään eksaktia tiedettä ole.
Sen sijaan, asetus on vahempi kuin laki ja on voimassa vaikka paikallinen lainsäädäntö olisi ristiriidassa.
Olisiko syynä se että nuo pikkuautot ovat sieltä halvimmasta päästä? Luultavasti.En jaksa selata ketjua nyt, mutta autoa viime viikolla lunastaessa selvisi minulle sekin, että valtio on myöntänyt sen viiden miljoonan lisärahan romutuskampanjaan. Pikkuautoja on ilmaantunut paljon liikenteeseen varsinkin akselilla VW-Skoda-Seat, varsinkin Up!ia. Myös muita pieniä tuoreita värkkejä näkyy ainakin Turussa huomattavan paljon. Autoliikkeessä vahvistettiin tämä silmämääräinen arvio, että selkeästi eniten on myyty pieniä autoja kampanjan aikana romutuspalkkion kanssa.
Jos on TSI kone niin ei taida kestää edes tuota... Mutta mitäs Passatin koneesta hajos? Niin pistä vaikka YV:tä jos kiinnostaa myydä konevikainen Passatti, mulle kelpais joku tollainen projekti jos hinta on kohdallaan...Mainitaan nyt vielä viestin loppuun kun Volkkareista oli puhetta. Passatin kone siis hajosi lopullisesti kun kilometrejä ei ollut mittarissa edes 200 tkm. Sen johdosta käytiin kysymässä Volkkarin huoltopäälliköltä että mitä helvettiä. Huoltopäällikkö vain kohautti olkapäitään ja sanoi että VW:n moottorin keskimääräinen ikä on 250 tkm. Kysyttiin että onko myös 1,9 TDI:n jota kehuvat heidän parhaaksi moottorikseen. Kuulemma myös sen ikä on samaa tasoa. Eivät ainakaan turhaan kehu tuotteitaan :D.