Autoiluketju

  • 3 187 978
  • 18 516

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Perkele, nyt hajosi tuuletin autosta. Kyllä se täysillä puhaltaa muttei millään muulla teholla. Jokunen vuosi sitten oli sama ongelma ja se korjattiin isomman huollon yhteydessä ja en saa päähäni mikä oli syy.

Osaisiko joku asioista perillä oleva heittää kommentin onko kallis osa/huoltyö hoitaa kuntoon?

Katsastus vaatii tuuletuksen toiminnan pienimmilläkin tehoilla kuin vain täysillä, tämä tuli testattua silloin muutama vuosi sitten. Käyttivät muistaakseni termiä huurteenpoisto tulee toimia.

Ja autohan on a-mallin Focus 2004 1.6 bensa.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Erittäin todennäköisesti lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus palanut loppuun... Motonetissä hintaa n. 20€ ja yleensä helppo vaihtaa itsekin.

Kiitos vastauksesta. Jostain tuon tyylisesta tosiaan saattoi olla kyse viimeksikin. Ihmettelen vain että parissa vuodessa paukkuu jo toistamiseen. Voiko olla sattumaa että tuli kovimpien helteiden aikana ja mielestäni saattoi kylmäaine olla hiipumaan päin, voisikohan se edesauttaa tätä hajoamista.

_
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Tuossa aiemmin lueskelin täältä näistä kusipää autoulijoista niin kohtasin näitä autoilijoita kesälomareissulla, jossa tuli kilometrejä noin tuhat. Siellä oli näitä edellä mainittuja audeja ja bemareita mukana, jollaisella itsekkin ajan, mutta suurin ryhmä idiootteja oli liikkellä toyota corolla/avensis merkkisillä D4D vehkeillä. Onko tämä auto tojo piireissä tykin maineessa vai miksi vitussa sillä autolla pitää yrittää 4-6 auton ohi kohdassa, jossa ei näe 100m kauemmaksi?? Hienoja vaaratilanteita tuli nähtyä 5-6 kpl näiden sankarikuskien toimesta ja oli todella lähellä, että eräs moottoripyöräilijä olisi päässyt hengestään. Oli siellä muitakin idiootteja liikenteessä, mutta tämä ryhmä oli ylivoimaisesti isoin idioottilauma mitä kohtasin tällä reissulla.
Tuntuu varmasti todella kovalta tykiltä sen vanhan corollan rinnalla, mutta vähän voisivat miettiä miten tuolla liikenteessä voisi ajaa ilman, että toiset joutuvat tekemään paniikki jarrutuksia ja antamaan tilaa kun on pakko päästä ohi.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Oon aina mainostanut meidän Crv:tä jolla veivattiin 200tkm perushuolloilla ja neljän jarrupalan vaihdolla. Ei tullu semmonen kuuloonkaan Saksalaisilla.

Hyvää yleistämistä. Mites faijan -99 Passat jolla ajettu 380tkm perushuolloilla? Jopa vakio turbokin pöhisee edelleen vaikka senkin piti kuulemma hajota jo 180tkm sitten "asiantuntijoiden" mukaan.

edit: Täysin luotettavaa autoa ei ole tehtykään. Jotkin yksilöt saattavat toimia moitteetta 400tkm siinä missä jotkut menevät paaliin 200tkm kohdalla, kun vikoja tulee vikojen perään. Tuuripeliä merkistä riippumatta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Hyvää yleistämistä. Mites faijan -99 Passat jolla ajettu 380tkm perushuolloilla? Jopa vakio turbokin pöhisee edelleen vaikka senkin piti kuulemma hajota jo 180tkm sitten "asiantuntijoiden" mukaan.


Puhuin perushuolloista. Eli öljynvaihto ja nesteiden tarkistamista. Ei mitään koiranluita, eikä tukivarsia joita faijas Passatista on ihan varmasti vaihdettu. Mutta ei ollu tarkoitus dissata Saksalaisia. Niitä on ollut toistakymmentä ja Hondakin neljä joten ei voi puhua enää yleistämisestä. Sakut ovat edelleen minusta parempia ajaa ja paremman näköisiä kun Honda, ts. jos itse ostaisin varmaan alla olisi Tiguan. Emäntä tuolla CRV:llä kuitenkin ajaa, tykkää siitä ja on hemmetin helppoa ainakin mulle kun kaikki toimii ja niitä kolkotuksia** ei tule. Meillä siis homma toimii näin hyvin.

**Tiedätte kyllä kun nainen tulee sanomaan että siellä kolisee ja sitten ajelet korttelia ympäri ja haet sitä "kolinaa". ;)
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hoi palstaveljet ja kanssaautoilijat, tahdon tietää mitä ajattelette seuraavasta tapauksesta ja onko kenelläkään vastaavia kokemuksia.

Eilen autoillessani erään suomalaisen keskikokoisen kaupungin keskustassa, jätin autoni parkkiin oikeaoppisesti kahden tunnin pysäköimisen sallimalle paikalle, ja ruuvasin parkkikiekon näyttämään oikeata kellonaikaa. Tullessani autolleni takaisin n. puolen tunnin kuluttua, oli autoni ikkunaan ilmestynyt parkkisakko. Aikani ihmettelin, mistä ihmeestä sakko on voitu antaa, huomasin sakkolapussa pykälän "28a § pysäköintikiekko ei ole lainmukainen". Parkkikiekostani on lohjennut muutaman sentin pala muovia sen alalaidasta ja sain siitä 40 euron pysäköintivirhemaksun! Kiekko itsessään on täysin toimiva ja luettavissa.

Tiedän, että tapaus on varmaan lakien ja asetusten mukainen, mutta onko muille sattunut vastaavaa pilkunu**intaa parkkipirkkojen toimesta? Eikö reilumpaa olisi kirjoittaa esim. huomautus? Itse koen tälläiset tapaukset laillistettuna ryöstämisenä ja kiusantekona.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hoi palstaveljet ja kanssaautoilijat, tahdon tietää mitä ajattelette seuraavasta tapauksesta ja onko kenelläkään vastaavia kokemuksia.

Eilen autoillessani erään suomalaisen keskikokoisen kaupungin keskustassa, jätin autoni parkkiin oikeaoppisesti kahden tunnin pysäköimisen sallimalle paikalle, ja ruuvasin parkkikiekon näyttämään oikeata kellonaikaa. Tullessani autolleni takaisin n. puolen tunnin kuluttua, oli autoni ikkunaan ilmestynyt parkkisakko. Aikani ihmettelin, mistä ihmeestä sakko on voitu antaa, huomasin sakkolapussa pykälän "28a § pysäköintikiekko ei ole lainmukainen". Parkkikiekostani on lohjennut muutaman sentin pala muovia sen alalaidasta ja sain siitä 40 euron pysäköintivirhemaksun! Kiekko itsessään on täysin toimiva ja luettavissa.

Tiedän, että tapaus on varmaan lakien ja asetusten mukainen, mutta onko muille sattunut vastaavaa pilkunu**intaa parkkipirkkojen toimesta? Eikö reilumpaa olisi kirjoittaa esim. huomautus? Itse koen tälläiset tapaukset laillistettuna ryöstämisenä ja kiusantekona.
Vaikuttaa väärin asetetulta virhemaksulta. Tieliikennelain 28a § ei kerro sanallakaan siitä, miten puuttuva palanen vaikuttaa kiekon käyttöön. Eikä sen puoleen Liikenneministeriön päätös pysäköintikiekon käyttämisestä 2 § ota kantaa siihen, saako kiekon reunasta puuttua joku palanen. Nosta haloo.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Kannattaa ilmeisesti maksaa ne ajoneuvoverot just eikä melkein sillä tarkalla summalla.

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on laittanut ajokieltoon ajoneuvoja, kun ajoneuvoveron maksuerää on maksettu liikaa:

Jos asiakas on valinnut maksavansa ajoneuvoveronsa erissä, maksettu summa pitää olla täsmälleen oikein. Järjestelmä käsittelee tällaisessa tapauksessa maksun väärin, eikä hyväksy maksua maksetuksi, vaikka maksettu summa olisi laskuerää suurempi.


Trafi antanut ajokieltoja ajoneuvoveroa maksaneille – syynä liian suuret maksuerät - Auto - Helsingin Sanomat

--

Mielestäni Trafin vastuulla pitäisi olla tuon bugin/ominaisuuden korjaaminen, eikä siitä tulisi rankaista ketään.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tiedän, että tapaus on varmaan lakien ja asetusten mukainen, mutta onko muille sattunut vastaavaa pilkunu**intaa parkkipirkkojen toimesta? Eikö reilumpaa olisi kirjoittaa esim. huomautus? Itse koen tälläiset tapaukset laillistettuna ryöstämisenä ja kiusantekona.

Itsellä kävi vähän vastaava tapaus keväällä kun oli salilla. Kiekko oli asetettu oikein ja siitä pystyi tarvittavat tiedot lukemaan. Ainoa vaan, että oma kiekko oli keskeltä poikki, kun en alkutalvesta jaksanut varastosta käydä aamulla raappaa, ja kiekolla sitten ikkunoita rapsutellessa oli kiekko mennyt rikki.
No ajattelin itsekkin nostaa haloon tapahtuneesta, mutta koska siinä tieliikennelaissa oli selkeästi määritelty minkä kokoinen sen kiekon tulee olla, en viitsinyt ruveta vänkäämään erittäin kankean laitoksen kanssa kyseisestä sakosta. Etenkin kun olisin todennäköisesti hävinnyt jutun.
Ja mitä noita uutisia on viime päiviltä lukenut, niin pari vuotta olisi saanut vääntää jutun kanssa.
Helvetin typerältä tuo sakko tuntui silloin ja tuntuu vieläkin. Mutta nyt on uusi kiekko ostettuna. Ja samasta syystä en varmasti tule enää ikinä sakkoa saamaan, sen verta paljon ketutti tuokin sakko maksaa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tulipahan ajettua motarilla päin lintua ja mälli oli melkoinen mutta niin myös sitten jäljet konepellissä nyt pesun jälkeen. Katselin että kaskossa on 200 euron omavastuu joten ei nyt ihan mahdoton mutta onko kellään tatsia mitä maksaa konepellin uudelleenmaalaus volkkareihin? Ts. pistääkö omaan piikkiin vai laskuttaako vakuutusyhtiöltä, ei tuosta bonareita toki taida sentään mennä.
Sen verran isoa skraadua on ettei noita tussilla korjaile.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hinta riippuu maalattavan alueen koosta, neliösentit ratkaisee. Jos alle 300 pääset, niin oli halpaa.

Koko konepellin pituinen skraadu on kyseessä joten arvelisin että koko konepelti pitää vetää uusiksi jottei näytä rumalta.

No, huomenissa pitää soitella marmoritiskille ja tehdä vahinkoilmoitus ja katsoa mitkä ovat vaihtoehdot.
 
Minkälaisia kokemuksia teillä on 07-08 vuosien Astra vs Passat vs Jetta? Volkkarit nyt ovat samaa kauraa toki, Jetta vähän pienempänä. Mutta millainen Astra on? Onko ne ihan susivehkeitä vai mikä? Ainakin sääntöjään Opelit näyttävät olevan edullisempia.
 

Tuamas

Jäsen
Minkälaisia kokemuksia teillä on 07-08 vuosien Astra vs Passat vs Jetta? Volkkarit nyt ovat samaa kauraa toki, Jetta vähän pienempänä. Mutta millainen Astra on? Onko ne ihan susivehkeitä vai mikä? Ainakin sääntöjään Opelit näyttävät olevan edullisempia.

Meillä on tuon H-sarjan Astra-farkku ollut nyt nelisen vuotta.
Otetaan lyhyet plussat ja miinukset, mutta nopeana yhteenvetona sanoisin että VW on laadultaan edellä sellaiset tuhat mailia.

- Pirun hyvä ajettavuus
- Rengasmeteli jäätävän kova (16" Nokian peruskumit)
- Vikoja ja korjattavaa tullut vastaan aikalailla, lähinnä sähköissä ja voimansiirrossa, toki etuvetoisissa nuo voimansiirron palikat nyt ovat volkkareissakin kulutustavaraa
- Valojen vaihto on sinällään helppoa (etulokarissa sijaitsevan luukun kautta), mutta nyt vanhemmiten luukku alkanut falskaamaan, jolloin umpiot menivät aivan kurapaskaan
- Luokassaan pirun hyvä takakontti
- Kone (1.8 bensa) ihan ok, vähän laiska tosin

Hankintahinnaltaan ovat tätä nykyä pirun edullisia ja tilaa on hyvin, mutta itse en enää ikinä hankkisi tuollaista (tai no toki en hankkinut nytkään, vaan tuli vaimon mukana kaupanpäällisinä).
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tulipahan ajettua motarilla päin lintua ja mälli oli melkoinen mutta niin myös sitten jäljet konepellissä nyt pesun jälkeen. Katselin että kaskossa on 200 euron omavastuu joten ei nyt ihan mahdoton mutta onko kellään tatsia mitä maksaa konepellin uudelleenmaalaus volkkareihin? Ts. pistääkö omaan piikkiin vai laskuttaako vakuutusyhtiöltä, ei tuosta bonareita toki taida sentään mennä.
Sen verran isoa skraadua on ettei noita tussilla korjaile.
Konepellin pintamaalaus on noin. 500-600e. Jäljet voi lähteä myös kiiloittamalla, mikäli nokkapellissä ei ole kolhua eikä naarmut yllä pohjamaaliin saakka. Silloin hinta on jotain 50-100e välillä.
 
Meillä on tuon H-sarjan Astra-farkku ollut nyt nelisen vuotta.
Otetaan lyhyet plussat ja miinukset, mutta nopeana yhteenvetona sanoisin että VW on laadultaan edellä sellaiset tuhat mailia.
...
Kiitos! Passattia olen ajellut viime vuodet ja tykännyt kyllä. Alkaa vaan mittarissa olemaan lukemat siinä mallilla, että edessä on kallis remppa tai auton vaihto vähän tuoreempaan. Olen vähän samantyyppistä Astraa ajanut muutaman kerran ja tosiaan rengasmeluun kiinnitin myös huomiota. Yksi tuttuni kertoi, että Saksassa Opelit olisivat laadullisesti samalla viivalla VAG-autojen kanssa ja aloin miettimään niitäkin vaihtoehtoina, koska hinta on tosiaan muutaman tonnin alempi. Mutta ehkä pitäydyn niistä erossa kuitenkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minkälaisia kokemuksia teillä on 07-08 vuosien Astra vs Passat vs Jetta? Volkkarit nyt ovat samaa kauraa toki, Jetta vähän pienempänä. Mutta millainen Astra on? Onko ne ihan susivehkeitä vai mikä? Ainakin sääntöjään Opelit näyttävät olevan edullisempia.
Astran kyydissä olen ollut. Kuski oli kauniisti sanottuna kyrpiintynyt koko autoon. Maantienopeuksilla piti ottaa ilmastointi pois päältä ohituksen ajaksi, muuten ei kiihtynyt. Loppua kohti kiihtyvällä tahdilla tuli kuulemma myös pikkuvikoja ja sitten vaihtui kiesi. Jos olisi ihan pakko ottaa Opel, Insigniaa voisin harkita. Mutta sepä onkin ihan eri hintaluokkaa Astraan verrattuna, joten tuskin kilpailevat samassa sarjassa. Ja tuohon Insignian sarjaan taitaa tuo Passatkin paremmin osua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos olisi ihan pakko ottaa Opel, Insigniaa voisin harkita. Mutta sepä onkin ihan eri hintaluokkaa Astraan verrattuna, joten tuskin kilpailevat samassa sarjassa.

Ei nuo viimeisen sukupolven Vectratkaan mitään huonoja autoja ole. Varsinkin farkussa on tilaa ihan helvetisti ja on ihan OK ajettava vähän herkäntuntuista ohjausta lukuunottamatta, ja parin auton otannalla (parilla tutulla on tuollainen) ovat kyllä vähävikaisia ja huolettomia autoja.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Minkälaisia kokemuksia teillä on 07-08 vuosien Astra vs Passat vs Jetta? Volkkarit nyt ovat samaa kauraa toki, Jetta vähän pienempänä. Mutta millainen Astra on? Onko ne ihan susivehkeitä vai mikä? Ainakin sääntöjään Opelit näyttävät olevan edullisempia.
Pari vuotta ja liki 100 tkm tuli ajeltua -08 mallin 1,9 diesel Astralla. Itselleni jäi ainakin ihan positiiviset kokemukset autosta. Auto on hintaluokassaan hyvä ajaa ja tilavakin. Sillä 120hp dieselillä oli lisäksi ihan riittävän pirteä ja pienellä kulutuksella.

Noista Tuamaksen mainitsemista sähkö- ja voimansiirto-ongelmista ei ollut kyllä mitään kokemuksia. Normi huoltojen lisäksi ainoastaan takaluukun mikrokytkin pimeni kertaalleen (oli muuten runsasta käyttöäkin) ja koiranluut vaihdatin eteen. Kilometriä kohti oli suht edullinen ajaa. Rengasmelut eivät mielestäni olleet sen suuremmat kuin vastaavan ikäisessä Golfissa ja pienemmät kuin Octaviassa.
Muutamasta muustakin diesel-Opelista on hyvät kokemukset, mutta bensavehkeistä ei mitään hajua.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Konepellin pintamaalaus on noin. 500-600e. Jäljet voi lähteä myös kiiloittamalla, mikäli nokkapellissä ei ole kolhua eikä naarmut yllä pohjamaaliin saakka. Silloin hinta on jotain 50-100e välillä.

Jooh, koko rempan arviohinta sitten olisi 1700€ joten katsotaan joko vakuutusyhtiö alkaa nikottelemaan vaikka alustava "antaa mennä vaan, ottakaa vielä vuokra-auto korjauksen ajaksi"-vastaus tulikin.
Oli pieniä osumia syylarissa, kolhua konepellissä ja tosiaan naarmuja tuulilasissa. Kun kaikki ovat kuitenkin sellaisia joilla on arvoa alentava vaikutus autoa vaihtaessa niin tottakai ne tahtoo fiksattua vaikkei syylarin tai tuulilasin vauriot välttämättä mitään ongelmia olisikaan (ja omalla rahalla tuskin tekisin mitään ellei tuulilasi sitten olisikin hylsy-kamaa katsastuksessa, jota suuresti epäilen).
 
Pari vuotta ja liki 100 tkm tuli ajeltua -08 mallin 1,9 diesel Astralla. Itselleni jäi ainakin ihan positiiviset kokemukset autosta. Auto on hintaluokassaan hyvä ajaa ja tilavakin. Sillä 120hp dieselillä oli lisäksi ihan riittävän pirteä ja pienellä kulutuksella.
...
Kiitos! Juuri tuo 1.9 diesel on vaihtoehtona. Täytynee siis selvitellä asiaa vielä enemmän.
 
Nyt olisi haarukassa '08 käyttöönotettu (kuitenkin vm. 2009, korissa muutoksia tms?) Mazda6 2.0 TDi. Mazdoissa aiemmin on ruostevikaa ollut, mutta onko palstatovereilla parempaa tietoa näiden vähän uudempien Mazdojen ruostesuojauksesta /-kestosta? Mittarissa pirssillä on 200tkm. Ja mitä liikkeessä katselin, niin ei ainakaan kaarissa ja helmoissa osunut ruostetäpliä silmään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös