finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Luin jostain, että jollain perus 190E:n todella tehottomalla dieselillä ajetaan Afrikassa taksissa miljoona kilometriä, kun se on niin luotettava.
Afrikassa on pakko olla jotain tulleja liian paljon, koska ei edes rahti voi selittää sitä. .
Ei se ole mitään erikoista luotettavuutta, jos autoon vaihdetaan tuon matkan aikana kolme moottoria, muutama laturi, kaksi syyläriä, parit vilkunreleet, läjä koiranluita ja kaksi kuskin penkkiä. Taitaa olla enemmänkin auton jälleenmyyntiarvo, jonka takia niitä kannattaa kunnostaa. Toyotahan lempataan jonkun ladon taakse jo toisen moottorinvaihdon jälkeen.
Afrikan maissa tullit ovat hyvinkin erilaisia. Joihinkin maihin vanhoja autoja voi lempata vapaasti, kun taas joissakin peritään jopa yli 50% tulli sen mukaan, minkä arvoinen auto on paikan päällä. Tuoreita kokemuksia löytyy. Vein nimittäin juuri moottoripyörän sinne. Sen arvo nousi nelinkertaiseksi kerralla ja tullia sai maksaa sen mukaan 53 prosenttia. Sen päälle sitten pikkumaksuja viranomaisille + rahti.