Kaivelin vähan asiaa. Löytämieni tietojen mukaan lohkolämmitin lämmittää jäähdytysveden + 20 asteeseen. Enempään se ei riitä n. 500 w tehollaan.
Suositus on:
* -15° C - korkeintaan 1,5 tuntia
* -0° C - korkeintaan 1 tunti
* Yli 10° C - Käyttö ei ole motivoitua.
Yllä oleva perustuu ekonomiaan. Oikein käytettynä säästää suunnilleen decilitran jos vertaa autoon, joka käynnistetään täysin kylmänä.
Liika käyttö ei haittaa, mutta sähkön kulutus tekee sen, ettei se ole ekonoomisesti puolustettavissa.
Eräs kertoi Volvostaan, jonka hän omisti. Käytti lohkolämmitintä 6 kuukautta joka vuosi, 7-15 tuntia/vrk. Myi auton 10 vuoden kuluttua. Auto oli hyvässä kunnossa ja lämmitinkin toimi.
Suurin osa tuostahan on jo täällä mainittu. Moni suosittelee lisäksi kaukoohjauksella varustettua ajastinta, jonka avulla voi käynnistää lämmittimen herätessään. Monestihan se toimii hyvin kun napsauttaa sen päälle herätyskellon soidessa, käy suihkussa ja haukkaa aamupalaa ja hyppää sitten lämpimään autoon! Sellainen maksaa parikymppiä. Mutta voi tietenkin kayttää
puhelintakin!