Mainos

Autoiluketju

  • 3 322 508
  • 19 022

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ajaako joku palstalainen uudella 508:lla?

Kaverilla on tommoinen. Ollut hyvä ajaa, ja melko hiljainen, mutta autossa on jo (!!) ollu sähköongelmaa, eli ei lähde käyntiin. Joku anturi vaihdettiin, mutta vika uusiutui ja nyt sitten ei tiedetä oikein syytä... Autolla ajettu 1000km. Että niin. Jos nuo hyväksyy, että tommoista voi tulla, niin varmaan soiva peli.

Miten olis Seat Exeo? Erittäin varmaa tekniikkaa (edellismallin A4) ja alle Passatin käyttöedulla saa jo diesel+automaatti+farkku yhdistelmän. Kuitenkin iso auto maantiellä, vaikka muuten tilojen puolesta vähän pienempi.
 

miklis

Jäsen
Kaverilla on tommoinen. Ollut hyvä ajaa, ja melko hiljainen, mutta autossa on jo (!!) ollu sähköongelmaa, eli ei lähde käyntiin. Joku anturi vaihdettiin, mutta vika uusiutui ja nyt sitten ei tiedetä oikein syytä... Autolla ajettu 1000km. Että niin. Jos nuo hyväksyy, että tommoista voi tulla, niin varmaan soiva peli.

Näistä sähköongelmista löytyy täältäkin kokemusta, tosin mallina 207. Viime keväänä ostettiin uusi tuollainen ja alkuun sai aamuisin pelätä, lähteekö auto käyntiin vaiko ei. Yleensä ei, vaikka olikin lämmityksesssä. Vähän aikaa apuvirtaa tai akun latausta ja sen jäkeen kaikki toimi taas seuraavaan aamuun asti. Huollossakin käytettiin, mutta mitään eivät siellä löytäneet. Nyt mittarissa reilut 8000km, eikä noita ongelmia ole ensimmäisen puolentoista kuukauden jälkeen enää havaittu, vaikka nyt on jo ollut yhtä kylmiäkin aamuja kuin keväällä. Ei ymmärrä, ei. Olisko ollut alkukankeutta sitten...
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
.

Miten olis Seat Exeo? Erittäin varmaa tekniikkaa (edellismallin A4) ja alle Passatin käyttöedulla saa jo diesel+automaatti+farkku yhdistelmän. Kuitenkin iso auto maantiellä, vaikka muuten tilojen puolesta vähän pienempi.

Koeajoin Exeon. Nopeuden mukaan säätyvä ohjautehostin oli kamala . Valitettavasti speksieni mukaisissa malleissa se on vakiona.

Hieman meluisa Skoda Superb vaihtuu Volvoon; V60 D3 A. Loistava ajaa,järjetön vääntö.Aika pieni toki,mutta tilantervetta ei enää ole.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Itse myös miettinyt käyttöetuautoa, firman spekseillä katsottuna olisi kolme vaihtoehtoa: Citroen Berlingo, Skoda Roomster ja Seat Ibiza ST. Automaattina ja dieselinä, koska päästöraja on 140g, noista bensaversioista vaan Seat yltää siihen. Sitikassa mietityttää koneen pieni teho kokoon nähden (92hv) ja Skodassa sekä Seatissa koko, varsinkin kontin koko. Kokemuksia, anyone?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Itse myös miettinyt käyttöetuautoa, firman spekseillä katsottuna olisi kolme vaihtoehtoa: Citroen Berlingo, Skoda Roomster ja Seat Ibiza ST. Automaattina ja dieselinä, koska päästöraja on 140g, noista bensaversioista vaan Seat yltää siihen. Sitikassa mietityttää koneen pieni teho kokoon nähden (92hv) ja Skodassa sekä Seatissa koko, varsinkin kontin koko. Kokemuksia, anyone?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Roomster ollut vuokralla muutaman kerran. Vähän meluisa kolho, mutta nätisti kulki maantiellä. Tilat kiitettävät.Ajossa ehdottomasti konsernin laadun tuntu,ota.
 

Fordél

Jäsen
Berlingoa jonkin verran olen ajanut pakotettuna. Muovinen, kiikkerä kuljetusväline, ei auto.

Allekirjoitan. Kaverilla on Berlingo ja hänen juttujensa perusteella ei ole ihan auto "parhaasta päästä". Jättäisin suosiolla väliin ellei tule helkkarin hyvää tarjousta ja rima on matalalla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Valojen kanssa ongelmia...

Tai no ei varsinaisia ongelmia, mutta itsellä on Audi A4 -06 jossa on omasta mielestä varsin onnettomat etuvalot. Olen tässä koittanut miettiä miten niitä saisi vähän parannettua. Omasta mielestä ne vaan valaisee pimeällä, etenkin sateisella kelillä todella heikosti.

Kyseessä ei ole siis xenonit vaan ihan ne perusvalot, en tiiä miksi niitä kutsutaan. Yksi vaihtoehto olisi ostaa ja asentaa sellaiset päiväledivalot (eli ettei tarvitse muita valoja päivällä kuin nuo ledit), mutta auttaako nuo pimeässä sitten kuinka paljon? Onko muita ideoita?

Ja muutaman satasen (alle 500€) olen valmis sijoittamaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valojen kanssa ongelmia...

Nuo päiväledit ovat vastaavat kun ennenaikaan oli huomiovalot, eli kiiltää hieman mutta ei valaise. Niillä et valotehoa saa lisättyä.

Tähdellinen kysymys on se että tarvitsetko mielestäsi lisää tehoa lähi- vai kaukovaloille. Lähivalojen teholisääminen ei tahdo onnistua juuri muuten kuin vaihtamalla xenonit. Ne on myös lähivaloilla perinteisiä hieman tehokkaammat. Tieliikenne laki kieltää valojen kahdentamisen eli et voi laittaa sellaisia lisävaloja jotka toimivat yhtä aikaa auton omien lähivalojen kanssa(pl. sumuvalot mutta niille on omat määräyksensä). Lisäpitkät saa asentaa ja niihin löytyy sitten vaihtoehtoja melkein jokaisesta tarvike liikkeestä.

Yksi helppo mutta laiton keino tietty on eli ostat 100w polttimot nykyisiin umpioihin. Orkkis polsa on 55w joten siten tietty saa tehoa mutta kuten sanoin se on laitonta ja jos poliisi tienpäällä asian havaitsee saatat saada pienen maksumuistutuksen. Tuo tehokkaampi polsa tuottaa myös enemmän lämpöä joten se voi tuoda mukanaan ongelmia ajan kanssa...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Valojen kanssa ongelmia...
---
Ja muutaman satasen (alle 500€) olen valmis sijoittamaan.

Meikäläinen on ollut pirun tyytyväinen hankittuani General Electricin Megalight Ultra polttimot. Ero vanhoihin halpiksiin oli järkyttävä, pitkien osalta siis. Mainospuheessa lupaavat jopa +90% (verrattuna mihin?) valotehoa, ja testien ja käytännön perusteella ei ihan tuulesta temmattua. Autobildin testissä kai ihan suvereeni. Voin suositella, mutta eihän se huonosta umpiosta erinomaista tee.

Saa Motonetistä yms, tuossa pieni mainospuhekin. http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=17
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähivalot itseä eniten ärsyttää, mutta pitkätkin ovat onnettomat. Pitää kokeilla benicion linkkaamia polttimoita ja koittaa muuten vaan säätää ne valot paremmin kohdilleen jos niistä saisi enemmän irti.

Mutta kiitos vinkeistä ja erityisesti noista tieliikennelakiin liittyvistä asioista.

Onko kellään muuten aavistusta minkä verran vaihto xenoneihin maksaa?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kellään muuten aavistusta minkä verran vaihto xenoneihin maksaa?

Voi olla että ei tuolla 500€ vielä saa. Syy voi olla se että mahdollisesti pitää vaihtaa myös umpiot. Jos laitat orkkis polttimoiden umpioihin xenonit, valokuvio muuttuu ja taas poliisi kiinnostuu koska valot heijastuvat vastaan tulijoiden silmiin... Näitä asennuksia tulee nykyään vastaan aikapaljon ja ovat tosi viddumaisia...
 
Jos Xenonit haluaa vielä saada leimasta läpi, pitää taka-akseliin asentaa automaattisen korkeudensäädön tunnistin. Kaverit jotka enemmänkin rakentelevat autoja, virittävät valoja paksummilla ja paremmilla johdoilla.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Sitikassa mietityttää koneen pieni teho kokoon nähden (92hv) ja Skodassa sekä Seatissa koko, varsinkin kontin koko. Kokemuksia, anyone?

Ibiza ST:ssä kontti on oikeasti iso, mutta takamatkustajn tilat olemattomat, eli jos niillä ei ole väliä, niin varmasti paras vaihtoehto mainitsemistasi.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Passat 99 kyseessä, joka kärsii tyyppiviasta. Vedet siis tullut sisään ja nyt lienee CCM rikki. Jos kaivan lootan nyt irti nyt ja alan sitä ropeltamaan, niin käynnistyykö auto ilman sitä?

edit. Itse itselleni vastaten kyllä käynnistyy. Oli muuten naurussa pidättelemistä kun kurkkasin maton alle kaikki kosteena, onneksi boxi kuitenkin kuiva. Johdot kootty yhteen ja liitännät suojattu kangaserkalla...

Passat tuo maanteiden akvaario, itselläni oli sellanen 66kw TDi josta otettiin 250hv/+400NM sen jälkeen kun tehtiin sille pientä huoltoa. Ja tosiaan vettä tulvi sinnekkin sisälle ja oli homma tiivistää se, koska myös raitisilmansuodattimen kotelosta tulvi sitten apukuskin puolelle tuon lisäksi. Kannattaa ostaa slamit.netistä suojamuovi siihen akkukaukaloon konehuoneessa, jottei sinne mene lehtiä yms roskaa. Ja tietenkin putsata se huolellisesti. Pienet vedenpoistoreijät kun tukkeutuu sieltä niin ohjaamo lainehtii vedestä...
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.

Onhan noissa vikoja. MK1 Mallissa vetareiden sisempien suojakumien kiinnitykset pettää, rasvat pääsee pois ja paskaa tilalle ja se näkyy kun alkaa täristämään ajossa(=150e puoli) ellei sit huomaa ajoissa ja pistä uudet rasvat tilalle ja korjaa ton vian. Laturivikoja(=300e laturi). Diesselissä polttoainepumppuja menee (voi olla jopa 700e). Koiranluut kolisee, mut tarvikkeena 30egee yhteensä suunnilleen ja vaihto onnistu jopa multa. Ovien alareunat todella herkkiä ruostumaan. Sähkövikoja saattaa olla myös.

Mutta kuitenkin erinomainen ajettavuudeltaan, kestävät koneet, sekä vaihteistot ja jokaisessa autossa on tyyppivikansa. Hinnat halpoja, eikä nyt sit kuitenkaa oikeastaa sen paskempia kuin muutkaan eurooppalaiset.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Valojen kanssa ongelmia...

Yksi vaihtoehto olisi ostaa ja asentaa sellaiset päiväledivalot (eli ettei tarvitse muita valoja päivällä kuin nuo ledit)

Älkää hyvät ihmiset vaan asentako mitään jälkiasennuspäiväledihässäköitä, ne ovat järjestäen naurettavan näköisiä...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko palstalla muita Volvo XC60-kuskeja? Äidilläni on kyseinen auto (D5 205hp versio) ja ihmetyttää siinä renkaiden kuluminen. Erityisesti vasen eturengas ja oikea takarengas (ei niin rajusti kuin tuo eturengas) kuluvat huomattavasti muita enemmän. Itse huomasin tuon kesällä kun kävin pesemässä moottoripyöräni ja samalla tutkailin autoa. Sen jälkeen kävin katsomassa paineet niin kaikissa renkaissa samat (n. 0,1 barin sisällä toisistaan). Sitten huollossa mittasivat pyöränkulmat ja ei niissäkään sanomista. Eivätkä muutenkaan osanneet sanoa mikä sen aiheuttaa (yllätys).

Kyseessä on ensiasennuskesärenkaat, olisiko viallisia renkaita vai mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Talvirenkailla ei ole vielä ajettu niin paljoa, että niistä näkisi mitään. Mietin sitten olisiko jarrutasapaino pielessä, mutta kovissakaan jarrutuksissa ei tunnu puoltamista tai muuta epänormaalia. Voisiko neliveto jakaa jostain syystä voimaa enemmän vain noille kuluville renkaille? On pohdittu kaikki vaihtoehdot aina oikealle kaartavista motarin rampeista lähtien (rasitusta vas. etunakille) jne.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kyllä, googlella löytyy tietoa, mutta kaipailisin vähän omakohtaisempaa kokemusta.

Olen ostamassa autoa, mutta huomasin kyseisen auton olevan rahoitusyhtiön nimissä. Autoa kuitenkin myy yksityinen henkilö eli ilmeisesti auton haltijaksi merkitty henkilö. Miten mahdollinen kauppa käytännössä tapahtuu? Luovarithan lienee rahoitusyhtiön hallussa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olen ostamassa autoa, mutta huomasin kyseisen auton olevan rahoitusyhtiön nimissä. Autoa kuitenkin myy yksityinen henkilö eli ilmeisesti auton haltijaksi merkitty henkilö. Miten mahdollinen kauppa käytännössä tapahtuu? Luovarithan lienee rahoitusyhtiön hallussa.


Maksat jäännösvelan rahoitusyhtiölle ja mahdollisen yli menevän osan myyjälle. Rahoitusyhtiö lähettää sitten ilmoitusosan sinulle rahat saatuaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kiitos msg pikaisesta vastauksesta.

Maksat jäännösvelan rahoitusyhtiölle ja mahdollisen yli menevän osan myyjälle.

Eli teen auton haltijan kanssa kauppakirjan ja lähetän sen (kauppakirjan, en haltijaa) sitten rahoitusyhtiölle?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Eli teen auton haltijan kanssa kauppakirjan ja lähetän sen (kauppakirjan, en haltijaa) sitten rahoitusyhtiölle?

Juuri näin.
Sitten käytännössä samalla hetkellä maksat loppuvelan ja sen ylittävän osan pois.
Tai maksat koko summan haltijalle ja hän on velvoitettu välittömästi suorittamaan tuon loppuvelan maksun. Näinkin olen ollut mukana tekemässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös