Tykki kirjoitti:mutta sitten okulaariini osui vasta markkinoille tullut Dodge Caliber, jota voi käydä vilkuilemassa vaikkapa täältä: Dodge:n Suomi-sivut.
Yllättävästi hinnoiteltu amerikan auto, etten sanoisi. Karvalakkimallin varustetaso on jo ihan jees, mutta SXT -mallia voisi kehua jo varsin mielenkiintoiseksi. Hieman hämmentävää tosin on, että mm. etupenkkien lämmitys kuuluu vasta tuohon SXT:hen...No, 1.8 bensamoottorilla kilpailukykyinen kulutus ja mukavat 150 heppaa.
Kuinka paljon budjettisi menee yli, jos ottaisit tuon Dodgen dieselillä? Siinä saa VAG-konsernin parhaimman pikkudieselin halvimpaan hintaan kuin mistään muualta. On meinaan nelosdieseleiden kunkku tuo 2.0TDI. Pieni kulutus ja mukavasti kulkee. Näköjään kovimmin koko Caliberin Suomi-laivastosta juuri tuo diesel.
Suosittelen ainakin koeajamaan! Moni ripeän dieselin kyydissä ollut on alkanut ihmetellä, että "mikäs veekasi tässä on kun näin kulkee", siihen on hyvä todeta: "ei tässä ole kuin veekutonen ja sekin dieselillä toimiva" (tämä siis mersun 320CDI:n kanssa).
lisäys: se, että kyseessä olisi VAG:n diesel on autotoimittajan suusta kuultua, en ole tarkastanut väitteen paikkaansa pitävyyttä.
Viimeksi muokattu: