Autoiluketju

  • 3 281 371
  • 18 827

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Vähän myöhässä, mutta pistetään kuitenkin. Vähän kuvia 407 Coupesta ja hinnat taitavat lähteä 38900 eurosta ylöspäin. Koeajotv:ssä oli myös pätkä koeajoa ja kokonaisuudessaan se löytyy www.koeajo.tv osoitteesta. Aika nihkeähän se ohjelma on, mutta onhan se auto ainakin tyylikäs.

407 Coupe

407 Coupe

407 Coupe

Mutta mielestäni vielä tyylikkäämpi uutuus on tämä jo aiemminkin mainittu Alfa Romeo Brera. Suomen hintoja en tiedä(onko ilmoitettu missään?).

Alfa Romeo Brera

Brera

Brera

Edit. Ilmeisesti hinta on jossain 40000-50000 euron välillä halvimmillaan Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tykkäisin vaikka uudesta Audi RS4:stä.
420 hevosvoimaa ja luonnollisesti neliveto, 0-100km/h suht' näppärästi 4,8 s.

Hurja laite, eikä paskemman näköinen. Tuollainen auto on siitä hyvä, että sopisi perheellisellekin hyvin. Mammalla ei pitäisi olla mitään valittamista uuden perus-sedanin ominaisuuksista ja mukavuuksista, ja isukillehan löytyykin sitten kivaa koko rahan edestä.

Alkaa olla tajuttomia vehkeitä nykyiset autot myllyinensä. Uusi S-Mersuhan nyt on aivan hullu ja kallis vehje kaikkine ominaisuuksinensa muutenkin, mutta aika kunnioitettavaa kun myös sen kokoluokan pirssi kiihtyy sataseen 4,8 sekunnissa, eli samoihin edellä mainitsemani RS4:n kanssa. Kyseiseen suoritukseen yltää luonnolisesti 517-hevosvoimaisella V12-koneella varustettu S600.

Mutta se ei MB:lle vielä riitä, sillä eihän auto saa jalkoihin jäädä. Markkinoille pusketaan vielä S63 AMG, joten luvassa lienee hillitympi vehje..
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iker kirjoitti:
Itse tykkäisin vaikka uudesta Audi RS4:stä.

Messuilla tuli tuo nähtyä livenä ja näyttää valitettavasti kuvissa paremmalta. Varsinkaan takavalot eivät lämmitä sitten yhtään. Mutta tehojen ja nelivedon takia hommaisin oitis, jos talous antaisi myöden.

Mersulta löytyisi kanssa kiva lelu, jos haluaa suorituskykyisen pelin.

SL 65 AMG
611 kaakkia
1000 nm
0-100 4,2

329000 € mutta elämähän on.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
VW kupla lienee ainoa auto, joka sopii niin minulle kuin kukkarollenikin. Rahatilanteeni kun ei järin ihmeellinen ole, autokouluunkin upposi jo sievoinen summa. Kuplan etuja ovat sen hinta-laatu-suhde, halvat vakuutukset, halpa huoltaa ja helpohkot tuning-ominaisuudet. Plussaa se, että se on saksalainen (siellä kun ei huonoja autoja tehdä). Lisäksi se käynnistyy silloin, kun kossukin jäätyy terassilla. Siihen ei mikään japanin ruostepönttö kykene.
Kupla on auto, joka peittoaa niin sähkövikaiset ranskalaiset kuin ajettavuudeltaan kauheat japanilaiset, itäautoista puhumattakaan.

Tämä ei ollut mainos - vain lyhyt esimerkki onnistuneesta autosta. Ja jos joku kehtaa haukkua tätä autojen wayne gretskyä, hänet keitettäköön tervassa ja höyhenissä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Plussaa se, että se on saksalainen (siellä kun ei huonoja autoja tehdä).
Siihen ei mikään japanin ruostepönttö kykene.
sähkövikaiset ranskalaiset
ajettavuudeltaan kauheat japanilaiset,
itäautoista puhumattakaan.

Siinähän ne melkein kaikki tulikin jo. Tylsät ruotsalaiset, aina rikki britit, ökyamerikkalaiset vain jäivät puuttumaan. Kun tsekit ja spanioolitkin on saksalaisia.
 
Routainen Sydän kirjoitti:
Onkohan palstalaisilla mahdollisesti kokemuksia Volvon V50-sarjan 1,8l Kineticistä?

Osta uusin Tuulilasi. Siinä näytti olevan V50:n kestotestin loppuraportti. Mikään perheautohan tuo ei ole - ahdas kuin mikä.
 

X-Hearted

Jäsen
Nännimäinen kirjoitti:
Osta uusin Tuulilasi. Siinä näytti olevan V50:n kestotestin loppuraportti. Mikään perheautohan tuo ei ole - ahdas kuin mikä.
En ostanut. Vaihdoin ajokin. Alla on siis uusi Volvon V50-sarjan Kinetic vuosimallia 2005. Autokuume kun iskee, siitä ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri. Onko muilla samaa tunnetta?

Nyt olen sanattoman onnellinen, sillä alla on takuuvarma peli. Pienehkö perheauto pienelle onnelliselle perheelle...

Kiitos!
 

scholl

Jäsen
Routainen Sydän kirjoitti:
Onko muilla samaa tunnetta?

Ei ole. Mulla on yhden päivän sääntö. Jos jostain innostun enkä ole viimeistään seuraavana päivänä tuotetta ostanut niin mielenkiinto kohdistuu johonkin muuhun. Jos esim. lehdessä näkee mielenkiintoisen automallin esittelyn ja innostuu niin saattaa tarttua puhelimeen ja ostaa sen samantien tai jos on käymässä liikkeessä ja joku alkaa kiinnostaa niin saattaa ostaa sellaisen. Ei sellaista kuumetta ole varsinaisesti koskaan tullut koettua. Ja jos joku vaan suht jees, muttei sellaista fiilistä, että toi on mun niin silloin asia unohtuu jo seuraavana päivänä.

Elämässä on niin paljon muita asioita, että ei niihin autoasioihin ehdi koko ajan innostuakaan. Turhan hankalaksikin asiat menevät, jos autoja vaihtaa koko ajan. Jää jopa se autokokemus vaillinaiseksi.

Onnea uudesta autosta sinulle. Tai no tuskin siinä mitään onnea tarvitaan, mutta niin kai kuuluu sanoa.
 

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Routainen Sydän kirjoitti:
En ostanut. Vaihdoin ajokin. Alla on siis uusi Volvon V50-sarjan Kinetic vuosimallia 2005. Autokuume kun iskee, siitä ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri. Onko muilla samaa tunnetta?

Nyt olen sanattoman onnellinen, sillä alla on takuuvarma peli. Pienehkö perheauto pienelle onnelliselle perheelle...

Kiitos!

Onnea uuden auton omistajalle! Hyvä valinta, mutta jos saan udella, onko takapenkkiläisiä ikinä kyydissä ja jos on, kuinka mahtuvat kyytiin? Kaverini(sinkku) osti samanlaisen ja speksasi sen vielä Volvon huippustereoilla. Äänentoisto ensiluokkaista, mutta en ole varma mahtuvatko lapseni kyytiin!?

Edit: siis olen harkinnut samanlaisen ostamista ja siksi kyselen
 

X-Hearted

Jäsen
Sniper kirjoitti:
Krhm, ehkä olisi kannattanut vilkaista se Tuulilasi sittenkin...
Heh, älä pelottele... Miksikä?
scholl kirjoitti:
Turhan hankalaksikin asiat menevät, jos autoja vaihtaa koko ajan. Jää jopa se autokokemus vaillinaiseksi. Onnea uudesta autosta sinulle.
Suuri kiitos. Näinpä se yleensä on. Tämä onkin sitten monivuotinen investointi, jota ei hevillä vaihdeta.
Sohlman kirjoitti:
Onnea uuden auton omistajalle! Hyvä valinta, mutta jos saan udella, onko takapenkkiläisiä ikinä kyydissä ja jos on, kuinka mahtuvat kyytiin?
Helmi-maaliskuun vaihteessa tulee pikkuinen kyytiläiseksi. Tilat on takapenkillä toki mitoitettu niin, että siellä sopii lapsi - jos toinenkin - olemaan turvaistuimen kera. Jalkatilaa löytynee myös isommille lapsille sekä aikuisille, varsinkin kun yleensä etupenkkiläiset eivät ole kovin suurikoista porukkaa.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Sohlman kirjoitti:
Onnea uuden auton omistajalle! Hyvä valinta, mutta jos saan udella, onko takapenkkiläisiä ikinä kyydissä ja jos on, kuinka mahtuvat kyytiin? Kaverini(sinkku) osti samanlaisen ja speksasi sen vielä Volvon huippustereoilla. Äänentoisto ensiluokkaista, mutta en ole varma mahtuvatko lapseni kyytiin!?

Edit: siis olen harkinnut samanlaisen ostamista ja siksi kyselen
Jeps. Isofix-kelkat saa kiinni ja istuimet mahtuvat. Takapenkkeihin saa lisäksi sisäänrakennetut lastenkorokkeet, joiden olemassaoloa ei havaitse niiden ollessa "alhaalla".
 

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Routainen Sydän kirjoitti:
Helmi-maaliskuun vaihteessa tulee pikkuinen kyytiläiseksi. Tilat on takapenkillä toki mitoitettu niin, että siellä sopii lapsi - jos toinenkin - olemaan turvaistuimen kera. Jalkatilaa löytynee myös isommille lapsille sekä aikuisille, varsinkin kun yleensä etupenkkiläiset eivät ole kovin suurikoista porukkaa.

No perhana. Uusi auto, jälkikasvua tulossa ja tietenkin oma joukkue voittaa(tärkeysjärjestys ehkä väärä:)), tätä kutsutaan menestykseksi:-).
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ei 0-5 vuotiaat lapset mitään 7-sarjan bemaria tarvitse mahtuakseen takapenkille mukavasti istumaan. Ja kuten RS sanoi, niin jos kuski ja "apumies" eivät ole kovinkaan pitkiä, niin pienempikin takapenkki riittää oikein hyvin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hah. Ei ehtinyt kuumetta tulla, kun auto lähti vaihtoon aika yllättäen. Laitoin nimittäin kokeeksi Picassoni myyntiin, ja annas olla, kun se menikin yksityiselle. Alkuun tuli pari soittoa joiltain jobbareilta, sitten olikin noin kuukauden tauko, ja ehdin jo koko ilmoituksen unohtaa. Joulun alla sain kuitenkin yhteydenoton ja joulun jälkeen tehtiin kaupat. Halvalla sai jannu hyvän ja käytännöllisen perheauton, mutta näen itsenikin voittajana, kun sain rahaa irti riittävästi erinäisiin menoihin, pienempään pirssiin ja tietenkin tuhlattavaksi.

Samana iltana, kun Picassomme lähti alta, haimme Ford KA:n naapuripitäjän puolelta merkkiliikkeestä. Vuoden tuoreempi, alle kolmannes Picasson kilometreistä mittarissa ja halvemmat käyttökulut riittivät perusteluiksi tämän minin hankkimiselle, koska ajoa on viimeaikoina ollut varsin vähän. Kokeilimme vain, että turvaistuin mahtuu ja että mahdumme vielä itsekin mukaan, ja sitten tehtiin kaupat.

KA on yllättävän pippurinen biili. 1.3i riittää mainiosti tuolle massalle. Ajettavuus Foordissa on aivan eri planeetalta kuin esimerkiksi Micrassa ja Kalossissa, joista minulla on kokemusta kohtuu paljon. Pienihän se on, mutta pitää karsia tavaroita ja miettiä menonsa tarkemmin, ei siinä sen kummempaa. Kuskin paikalle mahtuu sampio (186/93) oikein mukavasti.

Että näin. Tavoitteena olisi olla autoton ensi syksynä. Ja nimenomaan siten, että KA häviäisi myytynä, ei lunastuskuntoisena.
 
Routainen Sydän kirjoitti:
Heh, älä pelottele... Miksikä?

Katselin kaupassa lehteä läpi ja muistaakseni joistakin sähköihin liittyvistä ongelmista puhuttiin. Tuskinpa mitään vaarallista.

Takapenkkitilojen suhteen kannattaa pitää mielessä se - niinkuin on pidettykin - että eivät ne pikkuvekarat siellä yksinään istu, vaan joku aikuinenkin kököttää vieressä ja pitaa penkkejä oksennuksesta puhtaana. Alkuvaiheen turvakaukalohan mahtuu kyytiin helposti, mutta varsinainen turvaistuin viekin jo aika lailla tilaa. Itse kävin joskus koeistumassa V50:n: omilla penkkiasetuksilla (+190 cm ilman luistimiakin) ei takaistuimelle päässyt ollenkaan (!).

Mutta ihan asiallinen "elämäntapafarmari" tuo V50 on ja ihan oikeasti aika hauska ajettava, vaikka Volvo onkin. Fordin kädenjälki näkyy.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Autokuumetta on nyt viikon verran tyydytetty uudella A-sarjan Mersulla. Portaaton automaattivaihteisto ei tunnu yhtään oudolta ja 2-litraisen koneen 136 hp riittää kohtalaiseen ripeään menoon jo Comfort-asetuksella. Sport-säätöä en vielä ole ehtinyt edes kokeilla. Elektroniikkaa piisaa enemmän kuin tarpeeksi jo tähän malliston pienimpään vaihtoehtoon; lasinpyyhinten tihkuasentoon kuuluva automaattinen sadetunnistin on leluista mukavin. Ajotietokone ei minusta ole niitä käyttäjäystävällisimpiä, mutta onhan siinä jotain hyödyllisiäkin toimintoja. Radio/CD-soitin on kohtalainen, kun vain ehtisi vielä lukea käyttöohjeen..

Ajettavuudesta sen verran, että totesin saman kuin mitä muutamista koeajoraporteista olen lukenut; pikku-Mersu kulkee kyllä vakaasti, mutta sitä on "ohjattava" tavallaan koko ajan, eli ohjaus ei palauta autoa kulkemaan suoraan pienten ohjausliikkeiden jälkeen. Johtunee osittain vähän liian leveistä (195/60/16) nastarenkaistakin. Jyrkissä kadunkulmakäännöksissä ja kiertoliittymissä tuntuu talviliukkailla saavan takapään irti, mutta mitään vastaheilahdusta ei automatiikka sentään salli. Kesäkeleillä ajotuntuma on todennäköisesti parempi ja urheilulliset renkaat pääsevät oikeuksiinsa. Äänieristys ei pysty torjumaan nastarenkaiden ääntä paljaalla asfaltilla.

Jarrupoljinta pitää muistaa polkaista aika rivakasti jos on kiireeempi pysähtyä, silloin vasta alkaa toimia "jarruassistentti", joka ottaa koko kapasiteetin käyttöön.

Tilaa on yllättävän paljon, myös takamatkustajille polvitilaa. Kuskin penkkiä lukuunottamatta kaikki muut istuimet voi irroittaa tarvittaessa, joten aika isojakin tavaramääriä pystyy kuljettamaan jos haluaa.

Jaa että miksi tällainen auto? No, vaimo sai päähänsä, että tämä se pitää olla. Itse olin jo henkisesti valmistautunut Volvo V50:een. Automaatilla, 2 litran koneella ja varustepaketilla se olisi ollut tosin Mersua kalliimpi.

Lisäpointsit vielä Mersu-kauppiaille siitä, että kalliiksi luulemani talvirengaspaketti osoittautuikin todella sopuhintaiseksi, koska molemmat rengassarjat tulivat aluvanteilla.
 
finnjewel kirjoitti:
Itse olin jo henkisesti valmistautunut Volvo V50:een. Automaatilla, 2 litran koneella ja varustepaketilla se olisi ollut tosin Mersua kalliimpi.

Se olisi ollut diesel, sillä ainakaan Suomesta ei 2-litraista Volvoa saa bensakoneella.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tuli sitten saatua päätös autokuumeelle noin kuukausi sitten. Lääkkeenä oli auton ostaminen. :-)

Alun alkaen ei ollut tarkoitusta pitäytyä samassa automerkissä kuin aiempi ajopeli (Ford Focus) oli. Mutta kun sattui osumaan kohdalle juuri sopivan vähän ajettu (15000km), suht uusi (vm. 2004), kohtuuhintainen (n. 20k€) Mondeo, niin ostopäätös tuli tehtyä melko nopeasti. Sen verran tuore nollanelonen se on, että tehdastakuutakin on vielä voimassa loppukevääseen asti.

Sain sitä, mitä halusinkin: Tehokkaamman ja tilavamman auton kuin mitä Focus oli. Pari ensimmäistä viikkoa meni totuttelussa siihen tosiseikkaan, että Mondeo on kokoluokaltaan numeroa isompi. Tuntuu hieman hassulta vieläkin, että auto kulkeen ärhäkämmin kuin aiemmat autoni. 1.8 litraisessa moottorissa löytyy tosiaan enemmän potkua kuin 1.3-1.4 litraisissa (jonkalaisia aiemmat autoni ovat olleet).

Hieman on naurattanut itseäni se seikka, että näinköhän olen ikäni (42v) uhri. Enää ei halua pikkurimpuloilla ajella, vaan kookkaampaa ja tehokkaampaa pitää olla. Taitaa olla kuitenkin onnekseni, että ei ole varaa noihin 40-60k€:n hintaisiin ajopeleihin. Sellaisen kun saisi ajettavaksensa, niin... voisi ehkä auto karata käsistä turhankin helposti. Tiedä häntä. :-)

Semminkin oli hyvä, että tuli löydettyä vuosimalliltaan tuore auto, sillä en ole sitä autonomistajalajia, joka on vaihtamassa vuoden parin välein ajopeliä. Edellinenkin oli minulla viitisen vuotta ja sitä edeltävä melkein kymmenisen vuotta.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Naughty_S kirjoitti:
Audi ilman quattroa on kyllä vähän kuin nainen ilman...

Kun toista talvea ajaa quattrolla, niin eipä oikeastaan huvittaisi koskea muihin kuin korkeintaan kehuttuihin (eipä ole tullut itse vielä testattua) neliveto-bemareihin.

Itselläni on siis ensimmäinen Q-talvi, ja olen huomannut sellaisen mystisen seikan, että kun maa on valkoinen, niin kulutus kasvaa oitis noin litralla satasella. Alla on kitkat ja auto on tolpassa aina. Todella kumma juttu, lieköhän tyyppivika?!

Mutta varsinkin takapenkin tiloiltaan A4 on perkeleen pieni. Kolme aikuista ei juuri lähikaljakauppaa pidemmälle takana viihdy. Sehän ei tietenkään kuskia haittaa. Tämä siis vm. -02 perusteella, mutta eipä uudessa faceliftissä paljoa varmaan eroa ole, ainakaan jalkatilan suhteen (sama pohjalevy).
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Itselläkin alkaa olla autokuumetta taasen pinnassa. Harmi vaan kun olen tottunut ajelemaan vanhalla Pontiacillani (-90 Bonneville SSE), niin likikään samat ominaisuudet saadakseni eurokyttyrästä minun pitäisi laittaa tuollaiset 20k euroa peliin.

Vaatimukset seuraavalle pelille ovat :
- iso
- automaatti
- mukava&ilmastoitu

Saa nähdä mitä sitä tulee hankittua, vai pitäytyisikö vanhemmassa helmessä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Immortal kirjoitti:
Itselläkin alkaa olla autokuumetta taasen pinnassa. Harmi vaan kun olen tottunut ajelemaan vanhalla Pontiacillani (-90 Bonneville SSE), niin likikään samat ominaisuudet saadakseni eurokyttyrästä minun pitäisi laittaa tuollaiset 20k euroa peliin.

Vaatimukset seuraavalle pelille ovat :
- iso
- automaatti
- mukava&ilmastoitu

Saa nähdä mitä sitä tulee hankittua, vai pitäytyisikö vanhemmassa helmessä.

Odota hetki niin eiköhän noita vastaavia kiinalaisia saa kohta halvalla. Maasturimarkkinat on jo avattu joten ei mene varmaan kauaa, kun sedan mallistoa alkaa pukkaamaan markkinoille.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
redcat kirjoitti:
Tuli sitten saatua päätös autokuumeelle noin kuukausi sitten. Lääkkeenä oli auton ostaminen. :-)

Alun alkaen ei ollut tarkoitusta pitäytyä samassa automerkissä kuin aiempi ajopeli (Ford Focus) oli. Mutta kun sattui osumaan kohdalle juuri sopivan vähän ajettu (15000km), suht uusi (vm. 2004), kohtuuhintainen (n. 20k€) Mondeo, niin ostopäätös tuli tehtyä melko nopeasti. Sen verran tuore nollanelonen se on, että tehdastakuutakin on vielä voimassa loppukevääseen asti.

Itseltäni löytyy Mondeo vm. -01. Saatat olla tietoinenkin seuraavista mahdollisista Mondeoan vioista. Eli suosittelen tarkastuttamaan vetonivelet ja erityisesti niiden suojakumien kiinnitykset. Niiden kanssa on ollut paljon ongelmia. Myös kaikki ovet saattavat mennä jossain vaiheessa vaihtoon, mutta tuo menee takuun piikkiin.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Immortal kirjoitti:
Itselläkin alkaa olla autokuumetta taasen pinnassa. Harmi vaan kun olen tottunut ajelemaan vanhalla Pontiacillani (-90 Bonneville SSE), niin likikään samat ominaisuudet saadakseni eurokyttyrästä minun pitäisi laittaa tuollaiset 20k euroa peliin.

Vaatimukset seuraavalle pelille ovat :
- iso
- automaatti
- mukava&ilmastoitu

Saa nähdä mitä sitä tulee hankittua, vai pitäytyisikö vanhemmassa helmessä.

No käteisalennukset tuosta, niin kyllä noin 100 000mk varmaan riittää kaupantekohinnaksi, eli noin 17 000e. Auto on isohko, moottori on euroautoksi iso ja peräti V6! Heh. Mukavasti varusteltu, hiljainen maantienielijä, mukava ajaa. Ei kuitenkaan mikään "räppääjän auto", vaan olettaisin että aika lähellä Ponusi tyyliä.

http://www.specialauto.fi/vinfo.asp?vid=JEO370

Kilometrejäkin kohtuu vähän takana ja silti hinta uuteen verrattuna pudonnut jo reilusti alle puoleen.

Meillä oli tuollainen nimenomainen laitos 0...140 000km ja suhteellisen ongelmaton oli. Automaatti-ilmastointi alkoi temppuilla lopussa jotain, mutta toimi kyl käsisäädöillä ok.

Kulutus yllättävän alhainen menohaluihin ja vaihteistoon nähden: 8,6 litraa / 100km.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös