Mainos

Autoiluketju

  • 3 322 064
  • 19 022

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Hyviä ja huonoja kokemuksia renkaiden nettikaupoista? Talvirenkaat hakusessa. Normaalisti ostan suoraan liikkeestä vanhojen tilalle, mutta nyt saan työt ilmaiseksi niin ajattelin testata tällaista hankintakanavaa.
Rengas Onlinea ja Camskilliä käyttänyt varmaan 20 vuotta, on hyviä ja halpoja.

Mutta kahdet edelliset renkaat olen ostanut Kärkkäiseltä, oli todella hyvät hinnat!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Olipa lähellä, että olisi joutunut autokaupoille kun vanhasta Opelista ei ensin meinannut löytyä vioittunutta kohtaa ja sitten kun löytyi, ei meinannut löytyä osaa.
Huhhuh. Kävi lähellä.

Sellainen erikoisuus tässä maailmanajassa on, että vanhojen, mutta hyväkuntoisten autojen hinnat ovat tuplaantuneet siitä, kun edellisen kerran on asialla oltu. Sairasta. Kyllä meidän nuukien täytyisi saada jatkossakin elää omaa elämäämme (hölmömpien kustannuksella) omalla tyylillämme.

Kohta seitsemän vuotta ja pikapuoliin sen jälkeen 200000 yhteistä kilometriä takana. Vääjäämätön häämöttää jo horisontissa, mutta ei vielä tähän vikaan lopeteta. Joku kytkin tai posketon hitsaustyön tarve on sitten asia erikseen.

Sellainen toive muuten, että jatkossa te sokeat mummot saaressa voisitte raksittaa uutta autoa ostaessanne sen vetikoukun. Tosi ajattelematonta meitä 20 vuotta myöhemmin sitä satkun ajettua autoa ostavien näkökulmasta, että tällainen moka on ihan järjestään päässyt tapahtumaan.

Yst.terv. nimin. Elinkaaren pidentäjä
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@Yläpesä Lainaus oli valikoiva ainoastaan sen vuoksi, että tarkoitus oli osoittaa vain kuvion myyjä - rahoitusyhtiö - lunastava yhtiö olemassa olo kun se on kuulemma vain poikkeus X-bilin tapauksessa, vaikka myös Suomen suurimmat "yksityisleasingiä" tarjoavat liikeet ovat tämän tehneet näin, ei mitään muuta. Tai toki yritin tuoda esille myös sen, että mikäli vaikka tässä tapauksessa Beely on konkurssissa niin kenen vastuulla tuo rahoituksen loppuerän lunastus sitten on? En minä oikeasti edes tiedä miten Beely toimii, mutta kun se tuossa nostettiin esille ja huomasin, että rahoitussopimuksesta ja takaisinlunastuksesta siellä silti jokaisessa sopimuksessa puhutaan, vaikka tuota mainostetaan "auto palveluna yhdellä kk-hinnalla".

Selvittelin tuolloin asiaa ihan mielenkiinnosta vielä lisää ja tosiaan kuluttajasuojalaissa on tähän vielä lisää tukea ja rahoitusyhtiö on yhteisvastuussa myyjän sopimusrikkomuksesta. Ei tuo välttämättä ihan läpihuutojuttu silti olisi, pykälässä on tiettyjä ehtoja ja olisi mielenkiintoista nähdä miten niitä tässä tapauksessa sovellettasiin kun varsinaisesti sopimusrike ei kohdistu edes myyntitapahtumaan, vaikka toki takaisinlunastus on oleellinen osa sitä, että auto on aikoinaan saatu myytyä.

Hyundai näkyy nostaneen huoltasi esiin ja alleviivaa heidän liisurinsa "aitoutta":

Hyundai Go! -palvelu on niin sanotusti aito huoltoleasing, jossa riskin auton jälleenmyyntiarvosta kantaa maailman suurimpiin kuuluva huoltoleasingyhtiö Arval. Hyundai Go! -yksityisleasing ei näin ollen ole osamaksuperusteinen, vaan auto palautuu aina sovitun sopimuskauden päättyessä leasingyhtiölle.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen miettinyt auton hankkimista Saksasta. Onko kellään kokemuksia? Kannattaako esim. hankkia upouusi kiesi vaiko käytetty, vai onko sillä väliä? Tarkoituksena olisi hommata auto, millä huoletta ajella seuraavat 10 vuotta, eli vähän ajettu uudempi malli olisi hakusassa. Mitenkäs byrokratia Saksan päässä? Se maa on tunnetusti byrokraattinen helvetti.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen miettinyt auton hankkimista Saksasta. Onko kellään kokemuksia? Kannattaako esim. hankkia upouusi kiesi vaiko käytetty, vai onko sillä väliä? Tarkoituksena olisi hommata auto, millä huoletta ajella seuraavat 10 vuotta, eli vähän ajettu uudempi malli olisi hakusassa. Mitenkäs byrokratia Saksan päässä? Se maa on tunnetusti byrokraattinen helvetti.
Eikös ihan pakasta repäistyn haku tule kalliimmaksi kuin Suomesta?
Vierestä seurannut hommaa ja hyvin pelittää kun asioi asiallisten liikkeiden kanssa. Byrokratiaankin on selkeät ohjeet. Maksamisen kanssa ei aina ihan nykyaikaa joka puolella Saksaa eli joskus cash on sujuvin mutta tietenkin kuumottavaa kulkea setelinipun kanssa. Ruotsi saattaa juuri nyt olla vielä kannattavampi paikka johtuen kruunun rapakunnosta suhteessa euroon.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi vaihtoehto on myös maksaa jollekin palvelulle että etsivät ja tuovat auton, ellei halua itse yhdistää hakuun "lomamatkaa".
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Eikös ihan pakasta repäistyn haku tule kalliimmaksi kuin Suomesta?
Vierestä seurannut hommaa ja hyvin pelittää kun asioi asiallisten liikkeiden kanssa. Byrokratiaankin on selkeät ohjeet. Maksamisen kanssa ei aina ihan nykyaikaa joka puolella Saksaa eli joskus cash on sujuvin mutta tietenkin kuumottavaa kulkea setelinipun kanssa. Ruotsi saattaa juuri nyt olla vielä kannattavampi paikka johtuen kruunun rapakunnosta suhteessa euroon.
Ruotsissa myös etuna talvivarustelu, joka on aika ehdoton ainakin allekirjoittaneelle. Saahan sitä osan asioista jälkivarusteluna, mutta ei välttämättä aina kaikkea.
Yhden auton ruotsista hakenut ja olihan se hieman epäkäytännöllistä käteisella maksaa, mutta silloin siirrot pankkien välillä kesti aivan liian kauan.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Olen miettinyt auton hankkimista Saksasta. Onko kellään kokemuksia? Kannattaako esim. hankkia upouusi kiesi vaiko käytetty, vai onko sillä väliä? Tarkoituksena olisi hommata auto, millä huoletta ajella seuraavat 10 vuotta, eli vähän ajettu uudempi malli olisi hakusassa. Mitenkäs byrokratia Saksan päässä? Se maa on tunnetusti byrokraattinen helvetti.

Muutama vuosi sitten toin Saksasta MB:n. Jos tuot alle 6 kk vanhan auton kohdellaan sitä uutena, eli taitaa joutua maksamaan myös alvin Suomeen tms. ja kilometriraja taisi olla 5000 km.

Suosittelen ostamaan merkkiliikkeestä, joka antaa myös merkkiliikkeen lisätakuun autolle. Tällöin voi olettaa, että kaikki on kunnossa, auto tarkastettu ja pystyy ostamaan itse näkemättäkin. Hankinta meni suhteellisen helposti, mutta kauppakirja piti allekirjoituksen jälkeen lähettää fyysisesti autoliikkeeseen. Skannattu versio ei kelvannut, mutta DHL:n kautta onnistui helposti.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Hyviä ja huonoja kokemuksia renkaiden nettikaupoista?
Rengas-Onlinesta (tai siis Delticomista, saksalainen pörssifirma) ostettu kesärenkaat, eikä siinä sen kummempaa ollut. Saksalaisuus tulee muutenkin ilmi toimitustietoja rustatessa, yritys kun haluaa tietää onko tilaaja herra tai rouva...

Toimitusaika taisi olla karvan alle pari viikkoa, mutta en muista oliko vaihtoehtona olemassa joku lisämaksullinen pikatoimitus. Toimitusosoitteeksi laitoin renkaat vanteille laittaneen pajan, niin pääsi itse pikkaisen helpommalla.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Nettirenkaista kysymys:
Millä ihmeellä varmistatte, ettei sieltä tule 5 vuotta sitten paistetut kummit? Mä haen tutusta rengasliikkeestä max. 1/2 vuotta aiemmin uunista tulleet.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nettirenkaista kysymys:
Millä ihmeellä varmistatte, ettei sieltä tule 5 vuotta sitten paistetut kummit? Mä haen tutusta rengasliikkeestä max. 1/2 vuotta aiemmin uunista tulleet.
Olisi aika huonoa businessidea pilata renkaiden nettikauppa sillä että toimittaa vanhoja renkaita. Eli eiköhän tässä ole vähän sama kuin ruuan nettikaupassa, eli netin kautta tilatut hevit on keskimääräistä parempilaatuisia. Joku aikarajahan taisi olla myös, minkä ikäisiä renkaita edes sai uutena myydä. Olisko ollut kolme vuotta. Jos on sitä vanhempia niin se on kerrottu ilmoituksessa.

Toki Esson baarissa kuultuna myös, että renkaat voi olla liian tuoreetkin ja kulua siksi nopeasti.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Nettirenkaista kysymys:
Millä ihmeellä varmistatte, ettei sieltä tule 5 vuotta sitten paistetut kummit? Mä haen tutusta rengasliikkeestä max. 1/2 vuotta aiemmin uunista tulleet.
Ainakin virolaisissa rengaskaupoissa on yleensä ollut merkattuna paistovuosi jos 2 vuotiasta tai vanhempaa. Näkynyt sitten toki hinnassakin vanhempi erä. Myös sellainen salainen kikka kuin kysyminen on toiminut ja saanut ihan paistoviikon tietää haluamastaan tuotteesta. Ei varmastikaan toimi internetin jokaisen puljun kanssa, mutta ainakin rehvid24 ja reff on olleet palvelualttiita. Samaten varaosapuolella virolaiset osaa homman ja varsinkin aeromotorsilta saanut aina huippupalvelua, joskin toisinaan hieman viiveellä, sähköpostitse. Varmistaneet myös pyydettäessä valittujen osien sopivuuden suomalaisen rekkarin perusteella.

Itse ostin viimeisimmät renkaani (nastat) ihan paikallisen liikkeen black friday supertarjouksesta. Ei tuo menoa haitannut, vaikka olivat kolmevuotiasta poistoerää. Alennus tuoreisiin nähden oli n. 35%.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yhdestä nettiketjusta (rengas-online) tilatut nastarenkaat tulivat nopeasti ja hienosti pakattuina ja kun oltiin laittamassa niitä vanteille huomattiinkin että niistä puuttuivat ne nastat.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Renkaista vielä: joillekinhan riittää, että ovat mustat ja pyöreet.
Eilen tuli vahingossa huomattua kaupan parkkiksella Volvo, jossa oikea takarengas oli kankaalla, oikee eturengas paistettu 38/03 ja vasemman puolen renkaissa ei näkynyt merkintöjä, mutta olivat enemmän jo ruskeita kuin mustia. Bonuksena joka rengas oli eri valmistajan ;) Ei vissiin ollut ihan heti katsastukseen menossa.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Tästä heitosta on annettu rikepiste.
Renkaista vielä: joillekinhan riittää, että ovat mustat ja pyöreet.
Eilen tuli vahingossa huomattua kaupan parkkiksella Volvo, jossa oikea takarengas oli kankaalla, oikee eturengas paistettu 38/03 ja vasemman puolen renkaissa ei näkynyt merkintöjä, mutta olivat enemmän jo ruskeita kuin mustia. Bonuksena joka rengas oli eri valmistajan ;) Ei vissiin ollut ihan heti katsastukseen menossa.
Melkein jo sieluni silmin näen tän joukkueen ajoasut...
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Sellainen erikoisuus tässä maailmanajassa on, että vanhojen, mutta hyväkuntoisten autojen hinnat ovat tuplaantuneet siitä, kun edellisen kerran on asialla oltu. Sairasta. Kyllä meidän nuukien täytyisi saada jatkossakin elää omaa elämäämme (hölmömpien kustannuksella) omalla tyylillämme.
Olen tehnyt saman havainnon. Palstan autonörtit voisivat siis auttaa autoiluun nuutunutta miestä mäessä ja vinkata mallista joka sopisi tällaiselle alle 15 000 kilometriä vuoteen ajavalle kaupunkilaiselle, joka tarvitsee autoa enimmäkseen työmatkailuun: 110 kilometriä suuntaansa Poriin tai 120 kilometriä suuntaansa Lohjalle tulee ajettua yhteensä 4-5 kertaa kuukaudessa. Ei siis hotsittaisi törsätä autoon nyt ihan kamalasti, kun rahoituksetkin tällä hetkellä hölmöillä tasoilla. Kriteereinä siis luotettavuus, luotettavuus, noista em. työmatkoista kohtalaisen mukavasti selviäminen, luotettavuus ja maltillinen budjetti. Tekisi mieli katsella jotain satatonnia ajeltua alle kymppitonnin peliä johon on luottaminen.

Sen verran markkinoita selannut että Corsan ja Pösöjen kohdalla sama ilmeisen murheellinen moottori ja Rioissa heikosti vakkaria tarjolla. Yaris ja Astra tuovat sitten heti sen jokusen tonnin lisää lappuun
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
@Runoksen Teräs Itse löysin tuollaiseen tarkoitukseen vuoden 2010 Mercedes A-sarjalaisen. Kahden litran vapaasti hengittävä kone, manuaalivaihteisto, mittarissa 58tkm. Hinta 6500€, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja.

Autoa oli säilytetty talvet tallissa ja toiminut ainoastaan Espanjassa talvet asuneen eläkeläispariskunnan kesämökkiautona.

Tämä on käytännössä itselleni ikuinen auto kun tässä ei ole mitään rikki meneviä elektroniikka osia.

Tainan opetus: premium saksalaisen voi löytää edullisesti kun tinkii vuosiluvusta muutaman vuoden pois eikä manuaaliloota ole kauhistus.
 
Viimeksi muokattu:

Esa Toskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Palstan autonörtit voisivat siis auttaa autoiluun nuutunutta miestä mäessä ja vinkata mallista joka sopisi
S60 / V70 Volvo, vuosimalli n.2005. Oikein huollettuna pomminvarmoja vehkeitä ja ajolleen mukavia.
T: Merkkiliikkeessä työskentelevä automekaanikko joka ei omaan parkkiruutuunsa halua mitään vehjettä joka on valmistettu 2010 jälkeen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
S60 / V70 Volvo, vuosimalli n.2005. Oikein huollettuna pomminvarmoja vehkeitä ja ajolleen mukavia.
T: Merkkiliikkeessä työskentelevä automekaanikko joka ei omaan parkkiruutuunsa halua mitään vehjettä joka on valmistettu 2010 jälkeen.
Just olin sanomassa samaa, että jos ajo tuollaista pitkää matkaa enimmäkseen ja haluaa autoilla suht' pienillä kuluilla, niin nuo 2000-luvun Volvot on kyllä aika idioottivarmoja laitoksia jopa aika isoilla kilometrimäärillä. On ollut useampi, parhailla ajettu puolta miljoonaa, mutta hämmästyttävän vähillä korjauksilla on aina selvinnyt. Ja ovat ajoltaan mukavampia kuin uudemmatkin pikkuautot.
 
Olen tehnyt saman havainnon. Palstan autonörtit voisivat siis auttaa autoiluun nuutunutta miestä mäessä ja vinkata mallista joka sopisi tällaiselle alle 15 000 kilometriä vuoteen ajavalle kaupunkilaiselle, joka tarvitsee autoa enimmäkseen työmatkailuun: 110 kilometriä suuntaansa Poriin tai 120 kilometriä suuntaansa Lohjalle tulee ajettua yhteensä 4-5 kertaa kuukaudessa. Ei siis hotsittaisi törsätä autoon nyt ihan kamalasti, kun rahoituksetkin tällä hetkellä hölmöillä tasoilla. Kriteereinä siis luotettavuus, luotettavuus, noista em. työmatkoista kohtalaisen mukavasti selviäminen, luotettavuus ja maltillinen budjetti. Tekisi mieli katsella jotain satatonnia ajeltua alle kymppitonnin peliä johon on luottaminen.

Sen verran markkinoita selannut että Corsan ja Pösöjen kohdalla sama ilmeisen murheellinen moottori ja Rioissa heikosti vakkaria tarjolla. Yaris ja Astra tuovat sitten heti sen jokusen tonnin lisää lappuun
Kymppitonnillahan saa jo helposti n. 100 tkm ajettuja vuoden 2013 Yariksia. Jos kriteereiden kärjessä on luotettavuus niin voin suositella Yarista tai muita saman ikäluokan Toyotoja. Mitään varsinaista nautintoahan Yariksella ajaminen ei ole, mutta kyllä sillä nyt 100 km ajaa helposti. Varsinkin kun valitsee sellaisen, jossa on vakionopeudensäädin.

Paras puoli noissa on, että huoltaminen on halpaa ja jos vähääkään osaa/pystyy tekemään itse, osia saa edullisesti esim. Motonetistä. Lisäksi moottori on ketjulla noissa vvt-i -koneissa, joten hihnanvahdoista ei tule kustannuksia.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lisäksi moottori on ketjulla noissa vvt-i -koneissa, joten hihnanvahdoista ei tule kustannuksia.

Tänä päivänä automerkistä riippumatta, varsinkin pikku-turboisissa moottoreissa, ne jakoketjut menee monesti vaihtoon 100tkm välein ja on yleensä hieman kalliimpi vaihtaa kuin se perinteinen jakohihna. Ne ketjut on niin heppoisia, että venyvät ja katketessaan moottori on kaputt. Itse ainakin pyrin, jos on noin 150tkm ajettu auto hakusessa, valitsemaan sellaisen yksilön, jossa jakoketju on jo vaihdettu. Varsinkin jos hintaluokka on alle 10te niin ketjun vaihto on suhteessa auton hintaan iso remontti....

edit: viimeisessä 4 autossani ketju on ollut vaihdettuna 10tkm-30tkm ennen ostoa, sitä edellinen auto oli hihnalla.
 
Olen tehnyt saman havainnon. Palstan autonörtit voisivat siis auttaa autoiluun nuutunutta miestä mäessä ja vinkata mallista joka sopisi tällaiselle alle 15 000 kilometriä vuoteen ajavalle kaupunkilaiselle, joka tarvitsee autoa enimmäkseen työmatkailuun: 110 kilometriä suuntaansa Poriin tai 120 kilometriä suuntaansa Lohjalle tulee ajettua yhteensä 4-5 kertaa kuukaudessa. Ei siis hotsittaisi törsätä autoon nyt ihan kamalasti, kun rahoituksetkin tällä hetkellä hölmöillä tasoilla. Kriteereinä siis luotettavuus, luotettavuus, noista em. työmatkoista kohtalaisen mukavasti selviäminen, luotettavuus ja maltillinen budjetti. Tekisi mieli katsella jotain satatonnia ajeltua alle kymppitonnin peliä johon on luottaminen.

Sen verran markkinoita selannut että Corsan ja Pösöjen kohdalla sama ilmeisen murheellinen moottori ja Rioissa heikosti vakkaria tarjolla. Yaris ja Astra tuovat sitten heti sen jokusen tonnin lisää lappuun
Heitän lusikkani soppaan, vaikka en todellakaan mikään autoexpertti ole.

Itse ostin puoli vuotta sitten citroen c3:n 2019.
Oli ajettu reilusti alle 100k ja hihna vaihdettu.
Hintaa oli n. 10k
Automaatti (robottivaihteisto)

Ei ole pahaa sanottavaa. Iso autohan tuo ei ole, mutta kun Yaris oli listallasi, niin samaan kokoluokkaan menee.
Oma ajo pääasiassa taajama-ajoa, mutta on tullut heitettyä muutama pidempi lenki. Yllättävän vakaa pieneksi autoksi.
Tiedän, että monet karsastava tuota ulkonäön takia, mutta itselle auto on liikkumisväline.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Heitän lusikkani soppaan, vaikka en todellakaan mikään autoexpertti ole.

Itse ostin puoli vuotta sitten citroen c3:n 2019.
Oli ajettu reilusti alle 100k ja hihna vaihdettu.
Hintaa oli n. 10k
Automaatti (robottivaihteisto)

Ei ole pahaa sanottavaa. Iso autohan tuo ei ole, mutta kun Yaris oli listallasi, niin samaan kokoluokkaan menee.
Oma ajo pääasiassa taajama-ajoa, mutta on tullut heitettyä muutama pidempi lenki. Yllättävän vakaa pieneksi autoksi.
Tiedän, että monet karsastava tuota ulkonäön takia, mutta itselle auto on liikkumisväline.
Meillä emännän kanssa C4 Cactus vm. 2020. Robottivaihteisto myös. Tähän mennessä toiminut moitteetta, toki kilometrejäkin takana vastan 50 050. Ainoa erikoisuus on että tietyssä lämpötilassa (noin +9-10 celsiusta) autoa pitää joskus hetki sahata käyntiin. Mutta se ominaisuus on ollut alusta asti mukana.
 
Tänä päivänä automerkistä riippumatta, varsinkin pikku-turboisissa moottoreissa, ne jakoketjut menee monesti vaihtoon 100tkm välein ja on yleensä hieman kalliimpi vaihtaa kuin se perinteinen jakohihna. Ne ketjut on niin heppoisia, että venyvät ja katketessaan moottori on kaputt. Itse ainakin pyrin, jos on noin 150tkm ajettu auto hakusessa, valitsemaan sellaisen yksilön, jossa jakoketju on jo vaihdettu. Varsinkin jos hintaluokka on alle 10te niin ketjun vaihto on suhteessa auton hintaan iso remontti....

edit: viimeisessä 4 autossani ketju on ollut vaihdettuna 10tkm-30tkm ennen ostoa, sitä edellinen auto oli hihnalla.
Olen kyllä tietoinen, että esim. BMW:ssä noiden jakoketjujen kanssa on ollut enemmänkin ongelmia, mutta en ole koskaan kuullutkaan, että vvt-i -koneissa olisi ongelmaa niiden kanssa. Nuohan eivät ole mitään downshifting-koneita, vaan ihan vapaastihengittäviä, melko tehottomia koneita. Olen itse ajanut kymmenisen vuotta eri Toyotan bensakoneilla, eikä ole ollut mitään ongelmaa moottoreiden kanssa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös