Autoiluketju

  • 3 186 394
  • 18 515

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Molemmissa Kioissa, jotka olen omistanut on ajovalo-automatiikka toiminut hyvin. Se on kyllä perin mielenkiintoinen ratkaisu, että päivä-ajovaloilla takavalot ovat pimeät, mutta tuon ylläolevan kuvan väittäisin kyllä olevan käyttäjävirhe.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Suurin osa ihmisistä ei tiedä, että päiväajovaloautomatiikan herkkyyttä voi säätää. Avensis ei oletuksella meinannut sytyttää millään, säätämisen jälkeen sytyttää hyvinkin herkästi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Molemmissa Kioissa, jotka olen omistanut on ajovalo-automatiikka toiminut hyvin. Se on kyllä perin mielenkiintoinen ratkaisu, että päivä-ajovaloilla takavalot ovat pimeät, mutta tuon ylläolevan kuvan väittäisin kyllä olevan käyttäjävirhe.
Ostaisin muuten tämän väitteen mutta kuvassa on kaksi eri vuosimallien Kiaa joissa molemmissa ajovalot pimeänä keskellä talvista pimeyttä. Mikäli tämä on käyttäjävrhe, niin jokin noissa autoissa selkeästi edesauttaa käyttäjävirheen syntymistä. Väitteeni Kian huonoon automatiikkaan perustuu pitkän ajan observointeihin noista autoista liikenteessä, ei pelkästään tähän yhteen räpsyyn.

Ps. Ethän sinä itse niitä takavaloja nääkään mikäli ajat ko. autoa ;-)

Edit. Ja jos jatkan miten omassa mk.8 Golfissa menee, niin en edes voi laittaa päivävaloasetuksia päälle hämärässä. Taitavat mennä ehkä muutamaksi sekunniksi siihen päiväasentoon ja sitten vaihtuu takaisin —-> käyttäjävirhe mahdoton.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Nyt kun ollaan asian äärellä, niin kummeksuttaa kun olen nähnyt tässä viikon sisään muutaman auton pimeällä liikenteessä ilman, että keulassa on yhtään valoja päällä. Luulisi että tuon kyllä kuski huomaisi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eivät kaikki pidä automatiikkaa päällä. Kia taitaa olla näiden keski-ikäisten miesten suosiossa, ketkä tietävät paremmin kuin automatiikka.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Nyt tulee kaikille ulkomailla reissaaville autoilijoille kysymys elikkäs pähkinä!

Mun pitäis lähteä jouluksi autolla Ruotsin kautta Ranskaan ja uudenvuoden jälkeen takaisin. Pienoista mietintää aiheuttaa rengasvalinta. Vaihtoehdot kun ovat tällä hetkellä nastat tai kesäkumit, niin oikein kumpikaan ei sovellu koko retken ajalle. Eli mitäs tässä nyt voisi tehdä?

A) kesänakit riskillä alle ja menoksi
B) nastoilla lähtö, kesärenkaat mukaan ja vaihto mennen tullen vaikka Göteborgissa - vähän menee tiukaksi farkun pakkaaminen koirien kera
C) kitkojen ostaminen, joka ei kyllä houkuttele kun nastagummit on suht uudet
D) myydään auto, potkitaan perhe hankeen ja juodaan kaljaa koko loma
E) muu, mikä?

Hyvät neuvot olis kalliit, varmaan kirjaimellisestikin.
 

hege

Jäsen
Minä menisin kesäkumeilla suosiolla, ainakin jos Suomessa asuu kohtuullisen lähellä lähtösatamaa. Tietysti vähän eri juttu jos jostain Kuusamosta pitäisi ensin täällä seikkailla kesäkumeilla vaikka Turkuun. Yleensä talviaikaankin tiet on Ruotsissa ihan ok kunnossa mutta aina voi käydä huono tuuri ja kova lumimyräkkä iskee mutta saapahan lisää jännitystä elämään. Ja varaa riittävästi aikaa ajeluun.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Nyt tulee kaikille ulkomailla reissaaville autoilijoille kysymys elikkäs pähkinä!

Mun pitäis lähteä jouluksi autolla Ruotsin kautta Ranskaan ja uudenvuoden jälkeen takaisin. Pienoista mietintää aiheuttaa rengasvalinta. Vaihtoehdot kun ovat tällä hetkellä nastat tai kesäkumit, niin oikein kumpikaan ei sovellu koko retken ajalle. Eli mitäs tässä nyt voisi tehdä?

A) kesänakit riskillä alle ja menoksi
B) nastoilla lähtö, kesärenkaat mukaan ja vaihto mennen tullen vaikka Göteborgissa - vähän menee tiukaksi farkun pakkaaminen koirien kera
C) kitkojen ostaminen, joka ei kyllä houkuttele kun nastagummit on suht uudet
D) myydään auto, potkitaan perhe hankeen ja juodaan kaljaa koko loma
E) muu, mikä?

Hyvät neuvot olis kalliit, varmaan kirjaimellisestikin.
C. Osta käytetyt kitkat vanteilla ja myyt reissun jälkeen pois
 

444

Jäsen
Kuten kirjoitinkin, niin olin varautunut siihen, mitä kaikkea siitä voi lähitulevaisuudessa porsia. En siihen, että ne kaikki paikat porsivat välittömästi. No, jinxaan nyt vielä vähän toteamalla, että jakopää ei sentään ole levinnyt. Toki sen leviämiseen tarvittaisiin myös ajoa, jota tuolla ei taas lähitulevaisuudessa ole tiedossa.
Onneksi Saabien kanssa tuli aikanaan työkalut ja auton anatomia tutuksi, niin lähes kaiken pystyy korjaamaan itse.
Yllä oleva teksti on päivätty 12.11.2012.

Ei mennyt jakopää. Sen sijaan lensi peura turbiiniin. Ajeltiin Tampereelta tänään kotia kohti ja Nurmijärvellä sitten jysähti. Ei kerinnyt sitä kuuluisaa kissaa sanoa. Ilmeisen pienillä vahingoilla selvittiin, kun sarvipää ei tullut konepeltiä pidemmälle. Kyydissä puoliso, vauva ja koira. Autossa olleilla kaikki hyvin.
Siihen se tussahti, lensi pientareelle ja luikki pellon yli pakoon. Jäljistä päätellen. Itse keskityin pysäyttämään autoa edes jotenkin turvallisesti. Ja aivan keskelle keulaa. Johtotähti sai kyytiä, etuvalot säilyivät ehjänä. Parikin tyyppiä pysähtyi kyselemään kuulumisia, kun hätävilkut päällä aikamme palloiltiin paistia etsimässä. Kiitokset heille.

Auto ehti olla tällä kertaa alla 12 päivää, joista n. viikon verran ajossa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noin!

Perjantaina pamahti ensimmäiset ylinopeussakot yli kymmeneen vuoteen.

Stadista Turun motaria Saloon, Piihovin kohdalta vasemmalle Saloa kohti. Moottoritien yli menee kaksi kaistaa jossa kuulemma 50 km/h, sitten vaihtuu ehkä kolmensadan metrin jälkeen yhdeksi kaistaksi ja nopeus nousee 80 km/h.

Mä olin aina ollut siinä uskossa että tuo koko pätkä 80 km/h. Ei kuulemma ollut kun pysäyttivät noin kilometrin kuluttua.

Olin aidosti yllättynyt, kun nopeus ei ollutkaan tuo 80 km/h. Poliisi sanoi, että voin käydä tsekkaamassa tuon legin ja olihan se alkupätkä tosiaan 50 km/h. Huomasin kuitenkin, että sekä 50 km/h liikennemerkki (täysin lukukelvoton) ja 80 km/h myös hetken päästä lumen peitossa, siitä sai tosin selvää. Otin liikennemerkeistä kuvat mutta nyt puhelimella en niitä saa linkitettyä.

Tähän liikennemerkkien lukukelvottomuuteen vedoten kiistin tuon sakon ja rosikseen taitaa homma mennä.

Kenelläkään kokemusta saman tyyppisestä tilanteesta tai miten tämä voisi oikeudessa mennä?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Kenelläkään kokemusta saman tyyppisestä tilanteesta tai miten tämä voisi oikeudessa mennä?

Isälläni muutama vuosi sitten Lapissa riitti, että kiisti sakon, niin syyttäjä jätti asian siihen.

Jos sulla on kuvat, niin kannattaa liittää ne sitten omaan selvitykseen mukaan. Pakko ei ole mennä käräjille, vaan kuulustelujen jälkeen voit ilmoittaa, että tyydyt kirjalliseen käsittelyyn. Toki silloin lopputulos voi olla miten päin vain, mutta eipä tule ainakaan sakkoa enempää maksettavaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tässä kun on harkinnut vakavasti lähes uuden auton hankintaa, niin olen hämmästellyt näitä autoliikkeiden autoturva tms vakuutuksia. Jos kerran autossa on tehtaan takuu voimassa, niin miksi ihmeessä ostaisin jonkun erillisen ostoturvan vielä päälle. Ymmärtäisin jos takuu on loppu, mutta jos sitä on oikeasti jäljellä useampi vuosi. Saahan sitä kaikkea paskaa myydä, mutta onko jollakin aidosti kokemusta moisista ja niiden hyödyistä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä kun on harkinnut vakavasti lähes uuden auton hankintaa, niin olen hämmästellyt näitä autoliikkeiden autoturva tms vakuutuksia. Jos kerran autossa on tehtaan takuu voimassa, niin miksi ihmeessä ostaisin jonkun erillisen ostoturvan vielä päälle. Ymmärtäisin jos takuu on loppu, mutta jos sitä on oikeasti jäljellä useampi vuosi. Saahan sitä kaikkea paskaa myydä, mutta onko jollakin aidosti kokemusta moisista ja niiden hyödyistä.
Todennäköisesti samanlaista asiakkaiden kusetusta kuten esimerkiksi Gigantin "turvat" uusille televisioille. Jotenkin onnistuivat tällaisen myymään 200 eurolla eläkeikäisille vanhemmilleni 600 euron telkkariin, koska "kotivakuutus ei korvaa kaikkea". Tyhmät asiakkaat on keino tienata.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Todennäköisesti samanlaista asiakkaiden kusetusta kuten esimerkiksi Gigantin "turvat" uusille televisioille. Jotenkin onnistuivat tällaisen myymään 200 eurolla eläkeikäisille vanhemmilleni 600 euron telkkariin, koska "kotivakuutus ei korvaa kaikkea". Tyhmät asiakkaat on keino tienata.

Nämä autoliikkeiden lisäturvat on usein myös sellaisia, että ne rajaavat turvan piiristä osan vioista, eli eivät tee autuaiksi.

Mielestäni kuluttajansuojalain normaalilla virhevastuulla pääsee pitkälle, varsinkin uudehkojen autojen kanssa.

@mekabyte
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko muuten uusien autojen hinnoissa nykyään neuvotteluvaraa? Joskus menneinä aikoina kannatti Tampereelta ajaa Vammalaan ostamaan auto halvemmalla. Onko tämä jo mennyttä aikaa ja kaikkialla samat hinnastohinnat?
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Todennäköisesti samanlaista asiakkaiden kusetusta kuten esimerkiksi Gigantin "turvat" uusille televisioille. Jotenkin onnistuivat tällaisen myymään 200 eurolla eläkeikäisille vanhemmilleni 600 euron telkkariin, koska "kotivakuutus ei korvaa kaikkea". Tyhmät asiakkaat on keino tienata.
No näin mä arvelin, mutta kun ei ole asiaan juurikaan törmännyt aiemmin, niin piti vielä varmistaa. Kaikenlaista kusetusta vakuutusten nimissä on tullut kodinkonekaupassa toki vastaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko muuten uusien autojen hinnoissa nykyään neuvotteluvaraa? Joskus menneinä aikoina kannatti Tampereelta ajaa Vammalaan ostamaan auto halvemmalla. Onko tämä jo mennyttä aikaa ja kaikkialla samat hinnastohinnat?
Ainakin vuosi sitten oli, mutta tämä riippuu merkistä, mallista ja tähtien asennosta. Itse kilpailutin sähköpostilla ja kyllä kannatti.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Onko muuten uusien autojen hinnoissa nykyään neuvotteluvaraa? Joskus menneinä aikoina kannatti Tampereelta ajaa Vammalaan ostamaan auto halvemmalla. Onko tämä jo mennyttä aikaa ja kaikkialla samat hinnastohinnat?
Viime keväänä tilasin uuden sähköauton ja tarjouksissa oli kyllä ihan merkittäviä eroja. Tein tarjoamisen myyjille helpoksi kun olin päättänyt mallin ja varusteet ja en pyytänyt tekemään vaihtotarjousta vanhasta autosta. Näin oli myös itse helpompi vertailla saatuja tarjouksia. Yksi myyjä kertoi jopa suoraan mikä on liikkeen kate kyseisestä autosta ja vetosi siihen miksi tarjottu hinta oli heillä alin mahdollinen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tuamas

Jäsen
Onko muuten uusien autojen hinnoissa nykyään neuvotteluvaraa? Joskus menneinä aikoina kannatti Tampereelta ajaa Vammalaan ostamaan auto halvemmalla. Onko tämä jo mennyttä aikaa ja kaikkialla samat hinnastohinnat?

Siinä pääsee todella koville tuntipalkoille, kun lyö sähköpostit jauhamaan ja pyytää tarjoukset kaikilta jälleenmyyjiltä.

Valmis pohja johon kasaat speksit mitä olet hakemassa ja lähetät saman kaikille ketkä löydät.

Aikaa kuluu tunti-pari ja helposti hyötyy tonneja.
 

Pulakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Panthers
Siinä pääsee todella koville tuntipalkoille, kun lyö sähköpostit jauhamaan ja pyytää tarjoukset kaikilta jälleenmyyjiltä.

Valmis pohja johon kasaat speksit mitä olet hakemassa ja lähetät saman kaikille ketkä löydät.

Aikaa kuluu tunti-pari ja helposti hyötyy tonneja.
Tai sitten vielä helpommin, rakennat auton konfiguraattorissa ja lähetät jälleenmyyjille linkin spostilla :)
 

Mr.Lemieux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Pittsburgh Penguins
Netti on pullollaan firmoja, jotka hakevat ja tuovat autoja ulkomailta asiakkaan toiveen mukaisesti. Nyt tarvisin suosituksia firmoista joilla hommat luonnistuu ns normaaleilla kuluilla ja muutenkin kivuttomasti.

Pirkanmaalta noin 200km säteellä olisi hyvä firman sijaita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös