Autoiluketju

  • 2 867 030
  • 17 520

Birchman

Jäsen
Audi Q5 2017. Vaihtoon meni jarrulevyt ja -palat eteen ja taakse. 125tkm ajettu, ilmeisesti adaptiivinen vakkari syö jarruja myös takaa. Ehkä myös isompi massa. Aiemmassa A4:ssa takalevyt meni vaihtoon lähempänä 200tkm.

Koko huolto maksoi Brembon osilla 990 euroa pikkukorjaamolla. Marmorilla pelkät palat töineen olisi ollut 890 euroa. En kysellyt, mitä olisi sitten levyineen maksanut. Kai tuo ihan normaali oli hinnaltaan.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko ehdotuksia hyväksi vetokoukkuun kiinnitettäväksi pyörätelineeksi. Tulisi eläkeläispariskunnalle ja pitäisi saada kaksi sähköpyörää yhtä aikaa kuljetettua. Luotettava ja helppokäyttöinen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko ehdotuksia hyväksi vetokoukkuun kiinnitettäväksi pyörätelineeksi. Tulisi eläkeläispariskunnalle ja pitäisi saada kaksi sähköpyörää yhtä aikaa kuljetettua. Luotettava ja helppokäyttöinen.

Riippuu millaisia sähköpyöriä, mutta vaikkapa Thulen Euroridet ovat loistavia, vaikkapa Euroride 941. Niitä pyörii käytettyinäkin, Thulen kamoilla on aika ylivertainen jälkimarkkina halpamerkkeihin verrattuna. Leukakiinnityksellä kannattaa ottaa. Mitään "haarukkatelineitä" ei kannata ostaa, ne kaiken lisäksi ovat käytännössä aina laittomia.
 

444

Jäsen
Piti taas päivittää autoa. Tai autoja. Pistin Superbin ja Eemelin luiskaan ja heittäydyin täysillä setämiesten virtaan hankkimalla farkku-Passatin. Superb: aivan mahtava auto ajaa, perhehatchbackiin julmetusti tehoa tuollain sopivasti viritettynä. Vaan kun kilometrejä tuli vuoteen n. 40000, niin vaikea perustella bensavehjettä oikein millään, etenkään noin janoista sellaista. E-mersusta ei jäänyt käteen yhtään mitään, lähinnä kilokaupalla paskaa fiilistä. Piti pelastaa polttoainekuluissa, päätyi porsimaan kerta toisensa jälkeen, eli käytännössä kaikki etukäteen arvioidut riskit toteutuivat. Nyt sitten kokeillaan klonkswagenin nelikkoa. Josko se vaikka seuraavat puoli vuotta hillitsisi autohimoa. Kaunis tuo ei ole eikä suinkaan taloudellisin vaihtoehto, mutta maalla asuessa osaa arvostaa hyviä ajovaloja ja nelivetoa. Esim. sillä takavedolla ei ollut mitään asiaa mm. omaan pihaan talvella, jos maassa oli edes hiutaleen verran lunta. Varusteita volkkarissa on tuohon hintaan riittävästi, mutta kyllähän tuota Superbia ikävä tulee monestakin syystä. Downgrade’aus jatkuu siis niin pitkään, että joskus voi hankkia sähköauton. Tähän hetkeen se ei vieläkään ollut vaihtoehto, kun yksi rahareikä lisää liittyy perheeseen heinäkuussa.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hämmentävää. Kävin koeistumassa autoja ajatuksella, josko jossain vaiheessa tulisi päivitettyä nykyistä hyvää ja taloudellista Octaviaa johonkin uudempaan autoon. Ajatuksena oli tsekata Passat/Octavia tms. kokoluokan auto, mutta Passattia ei löytynyt joten päädyin koeistumaan aika kattauksen ajoneuvoja

Koeistumisen tulos -> Tällainen noin parimetrinen mies ei mahdu juuri mihinkään uudehkoon isoonkaan autoon. Kattolinja on viistetty alkamaan silmien korkeudelta ja tämä poistaa näkyvyydestä kaiken edessä ajavan auton katon yläpuolella tapahtuvan. Suomeksi siis penkkiä ei saa riittävän alas. Koeistuin seuraavia autoja:

Audi A6 vm. 2019 -> huono näkyvyys
Mercedes Benz E-sarja -> vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Superb vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Kodiaq vm 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Octavia vm 2021 -> huono näkyvyys
BMW X6 vm. 2018 -> huono näkyvyys ja pää osui kattoon (panoraamakatolla oli tähän varmasti vaikutusta)
--------------------------------------------------------------------------------------
BMW 5-sarja vm. 2019 -> parempi näkyvyys kuin ylemmissä, mutta edelleen heikompi kuin nykyisessä vm. 2017 (facelift-versio) Octaviassa, jossa urheiluistuimet kenties hieman avartavat paremmaksi näkökenttää.
--------------------------------------------------------------------------------------
Volvo XC90 vm 2016 -> Yhtä hyvä näkyvyys kuin nykyisessä autossani, mutta rehellisesti sanottuna tätä autoa en tule ostamaan käyttökustannustensa vuoksi

Onko täällä arvon palstatovereilla vinkkiä, mihin uudehkoon autoon pitkä mies mahtuu? Ja vielä tarkennuksena: edellä mainituissa autoissa oli urheiluistuimia ja tavallisia istuimia, eli ei siitäkään jäänyt kiinni.
 

Vini29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit // Chelsea
Hämmentävää. Kävin koeistumassa autoja ajatuksella, josko jossain vaiheessa tulisi päivitettyä nykyistä hyvää ja taloudellista Octaviaa johonkin uudempaan autoon. Ajatuksena oli tsekata Passat/Octavia tms. kokoluokan auto, mutta Passattia ei löytynyt joten päädyin koeistumaan aika kattauksen ajoneuvoja

Koeistumisen tulos -> Tällainen noin parimetrinen mies ei mahdu juuri mihinkään uudehkoon isoonkaan autoon. Kattolinja on viistetty alkamaan silmien korkeudelta ja tämä poistaa näkyvyydestä kaiken edessä ajavan auton katon yläpuolella tapahtuvan. Suomeksi siis penkkiä ei saa riittävän alas. Koeistuin seuraavia autoja:

Audi A6 vm. 2019 -> huono näkyvyys
Mercedes Benz E-sarja -> vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Superb vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Kodiaq vm 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Octavia vm 2021 -> huono näkyvyys
BMW X6 vm. 2018 -> huono näkyvyys ja pää osui kattoon (panoraamakatolla oli tähän varmasti vaikutusta)
--------------------------------------------------------------------------------------
BMW 5-sarja vm. 2019 -> parempi näkyvyys kuin ylemmissä, mutta edelleen heikompi kuin nykyisessä vm. 2017 (facelift-versio) Octaviassa, jossa urheiluistuimet kenties hieman avartavat paremmaksi näkökenttää.
--------------------------------------------------------------------------------------
Volvo XC90 vm 2016 -> Yhtä hyvä näkyvyys kuin nykyisessä autossani, mutta rehellisesti sanottuna tätä autoa en tule ostamaan käyttökustannustensa vuoksi

Onko täällä arvon palstatovereilla vinkkiä, mihin uudehkoon autoon pitkä mies mahtuu? Ja vielä tarkennuksena: edellä mainituissa autoissa oli urheiluistuimia ja tavallisia istuimia, eli ei siitäkään jäänyt kiinni.
Itsellä 2017vm Renault Megane sport tourer, ja olen 190cm pitkä, omasta mielestäni hyvä näkyvyys,eikä pää kolise kattoon, mutta toki em merkki aiheuttaa joillekin oksennusta suuhun jo mainitessa sen... : D
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä 2017vm Renault Megane sport tourer, ja olen 190cm pitkä, omasta mielestäni hyvä näkyvyys,eikä pää kolise kattoon, mutta toki em merkki aiheuttaa joillekin oksennusta suuhun jo mainitessa sen... : D
Sellasta automerkkiö ei olekaan mikä ei joillekin aiheuttaisi mielipahaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Rapiat kaksimetrinen työkaverini ajelee nimenomaan tuolla viimeistä edellisen kopan Octavialla. En ole erityisesti kysynyt syytä siihen, mutta liekö yksi vaikutin, että mahtuu ilman erityisiä kommervenkkejä sinne.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rapiat kaksimetrinen työkaverini ajelee nimenomaan tuolla viimeistä edellisen kopan Octavialla. En ole erityisesti kysynyt syytä siihen, mutta liekö yksi vaikutin, että mahtuu ilman erityisiä kommervenkkejä sinne.
Allekirjoittaneella ainakin se oli suurin syy tämän auton valintaan.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Onko täällä arvon palstatovereilla vinkkiä, mihin uudehkoon autoon pitkä mies mahtuu? Ja vielä tarkennuksena: edellä mainituissa autoissa oli urheiluistuimia ja tavallisia istuimia, eli ei siitäkään jäänyt kiinni.

Mun yli 2 m kaveri ajelee Nissan QQ:n vanhemmalla painoksella. Mitään hajua ei tosin ole miten ajaessaan näkee. Muutenkin testailisin sinuna noita SUVeja.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hämmentävää. Kävin koeistumassa autoja ajatuksella, josko jossain vaiheessa tulisi päivitettyä nykyistä hyvää ja taloudellista Octaviaa johonkin uudempaan autoon. Ajatuksena oli tsekata Passat/Octavia tms. kokoluokan auto, mutta Passattia ei löytynyt joten päädyin koeistumaan aika kattauksen ajoneuvoja

Koeistumisen tulos -> Tällainen noin parimetrinen mies ei mahdu juuri mihinkään uudehkoon isoonkaan autoon. Kattolinja on viistetty alkamaan silmien korkeudelta ja tämä poistaa näkyvyydestä kaiken edessä ajavan auton katon yläpuolella tapahtuvan. Suomeksi siis penkkiä ei saa riittävän alas. Koeistuin seuraavia autoja:

Audi A6 vm. 2019 -> huono näkyvyys
Mercedes Benz E-sarja -> vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Superb vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Kodiaq vm 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Octavia vm 2021 -> huono näkyvyys
BMW X6 vm. 2018 -> huono näkyvyys ja pää osui kattoon (panoraamakatolla oli tähän varmasti vaikutusta)
--------------------------------------------------------------------------------------
BMW 5-sarja vm. 2019 -> parempi näkyvyys kuin ylemmissä, mutta edelleen heikompi kuin nykyisessä vm. 2017 (facelift-versio) Octaviassa, jossa urheiluistuimet kenties hieman avartavat paremmaksi näkökenttää.
--------------------------------------------------------------------------------------
Volvo XC90 vm 2016 -> Yhtä hyvä näkyvyys kuin nykyisessä autossani, mutta rehellisesti sanottuna tätä autoa en tule ostamaan käyttökustannustensa vuoksi

Onko täällä arvon palstatovereilla vinkkiä, mihin uudehkoon autoon pitkä mies mahtuu? Ja vielä tarkennuksena: edellä mainituissa autoissa oli urheiluistuimia ja tavallisia istuimia, eli ei siitäkään jäänyt kiinni.

Joku avokattonen?
 

Veijari

Jäsen
Ajelen duunipaikan vapaan autoedun autolla tällä hetkellä. Auton liisarisopimus päättyy tammikuussa -23 ja piakkoin pitäisi ilmoittaa työnantajalle, jatketaanko tällä toimintamallilla vai luovunko kokonaan autoedusta.
Autoedusta luopumista puoltaa se, että työmatka on enää n. 5 km suuntaansa ja omia ajoja vuodessa tulee ehkä 10 tkm, eli kovin vähän ja tähän peilattuna autoedun pitäminen on verotuksellisesti varsin kallista.
Hyvänä puolena tässä autoedussa tietysti huolettomuus ja se, että saa ajella uudella pirssillä, eikä tarvitse stressata bensapumpulla, että paljonko se löpö huomenna maksaa.
Luopumalla autoedusta saan menetetystä edusta kompensaation rahapalkkana.
 

Birchman

Jäsen
Hämmentävää. Kävin koeistumassa autoja ajatuksella, josko jossain vaiheessa tulisi päivitettyä nykyistä hyvää ja taloudellista Octaviaa johonkin uudempaan autoon. Ajatuksena oli tsekata Passat/Octavia tms. kokoluokan auto, mutta Passattia ei löytynyt joten päädyin koeistumaan aika kattauksen ajoneuvoja

Koeistumisen tulos -> Tällainen noin parimetrinen mies ei mahdu juuri mihinkään uudehkoon isoonkaan autoon. Kattolinja on viistetty alkamaan silmien korkeudelta ja tämä poistaa näkyvyydestä kaiken edessä ajavan auton katon yläpuolella tapahtuvan. Suomeksi siis penkkiä ei saa riittävän alas. Koeistuin seuraavia autoja:

Audi A6 vm. 2019 -> huono näkyvyys
Mercedes Benz E-sarja -> vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Superb vm. 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Kodiaq vm 2020 -> huono näkyvyys
Skoda Octavia vm 2021 -> huono näkyvyys
BMW X6 vm. 2018 -> huono näkyvyys ja pää osui kattoon (panoraamakatolla oli tähän varmasti vaikutusta)
--------------------------------------------------------------------------------------
BMW 5-sarja vm. 2019 -> parempi näkyvyys kuin ylemmissä, mutta edelleen heikompi kuin nykyisessä vm. 2017 (facelift-versio) Octaviassa, jossa urheiluistuimet kenties hieman avartavat paremmaksi näkökenttää.
--------------------------------------------------------------------------------------
Volvo XC90 vm 2016 -> Yhtä hyvä näkyvyys kuin nykyisessä autossani, mutta rehellisesti sanottuna tätä autoa en tule ostamaan käyttökustannustensa vuoksi

Onko täällä arvon palstatovereilla vinkkiä, mihin uudehkoon autoon pitkä mies mahtuu? Ja vielä tarkennuksena: edellä mainituissa autoissa oli urheiluistuimia ja tavallisia istuimia, eli ei siitäkään jäänyt kiinni.
Audi Q5 MY17 alkaen mahtuu ihan hyvin 190 senttinen kuljettaja. Pää ei ole lähelläkään kattoa ja näkyvyys autosta on hyvä. Autoon nousu on myös vaivatonta, kun ajoasento on suht pysty ja maavaraa on sedania/ farmaria enemmän.

Muista autoista katsoisin noita Allroad, Scout, Alltrack, XC-versioita. Niissä näkyvyys on normaalia versiota parempi, kun auto on korkeampi. Tosin pää luultavasti osuu edelleen kattoon, kun sisätilat yleensä normaalin version tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mikähän mahtaa autossa olla vialla?

Jostain auton etupäästä kuuluu tuollaisilla 30-50 km/h nopeuksilla sellaista hiljaista, mutta kuitenkin ihan selvästi kuultavaa nakutusta. Ääni häviää kuitenkin melko nopeasti tuosta kovemmilla nopeuksilla, ja esimerkiksi moottoritiellä ei kuulu yhtään mitään. Sillä ei tunnu olevan tuon äänen kuulumiseen merkitystä, että painaako kaasua vai ei.

Hyundai i30, vm. 2015 ajettu 120t.
 

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän mahtaa autossa olla vialla?

Jostain auton etupäästä kuuluu tuollaisilla 30-50 km/h nopeuksilla sellaista hiljaista, mutta kuitenkin ihan selvästi kuultavaa nakutusta. Ääni häviää kuitenkin melko nopeasti tuosta kovemmilla nopeuksilla, ja esimerkiksi moottoritiellä ei kuulu yhtään mitään. Sillä ei tunnu olevan tuon äänen kuulumiseen merkitystä, että painaako kaasua vai ei.

Hyundai i30, vm. 2015 ajettu 120t.
Lähtisin ihan ensiksi kaivelemaan pikkukivet renkaista ja katsomaan vaikuttiko mitenkään. Kovemmissa nopeuksissa niiden ääni häviää taustameluun, mutta hitailla nopeuksilla kuuluu selvästi.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kokeile ajaa parkkipaikalla tiukkaa ympyrää molempiin suuntiin muuttuuko ääni verrattuna suoraan ajaessa. Vetonivel kun tulee aina ensimmäisenä mieleen tuollaisesta kuvauksesta.
 

MT Corso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minkälaista käyttöautoa palstan autoviisaat suosittelisivat seuraavilla spekseillä:

- Hintaluokka 10-20k.
- Ajoa arviolta 10-15tkm vuodessa, josta suuri osa lyhyttä kaupunkiajoa. Satunnaisia pidempiä reissuja.
- Edulliset käyttökustannukset etusijalla, mutta ei liikaa laadusta ja mukavuudesta tinkimällä. Jonkunlainen kompromissi siis.
- Automaattivaihteisto.
- Farkku tai SUV.

Volvo V60 twin engine kiinnostaa, mitenhän tuo käyttövoimavero menee noissa diesel/sähköhybrideissä?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Autoa päivitellään ja vahvoina vaihtoehtoina on VW Golf Variant 1,0/1,5 l TSI-bensakoneella. Vm 2018-2019, ajettu 65-75 tkm. Onko näistä koneista/autoista kokemuksia/ajatuksia palstalaisilla?
 

Veijari

Jäsen
Minkälaista käyttöautoa palstan autoviisaat suosittelisivat seuraavilla spekseillä:

- Hintaluokka 10-20k.
- Ajoa arviolta 10-15tkm vuodessa, josta suuri osa lyhyttä kaupunkiajoa. Satunnaisia pidempiä reissuja.
- Edulliset käyttökustannukset etusijalla, mutta ei liikaa laadusta ja mukavuudesta tinkimällä. Jonkunlainen kompromissi siis.
- Automaattivaihteisto.
- Farkku tai SUV.

Volvo V60 twin engine kiinnostaa, mitenhän tuo käyttövoimavero menee noissa diesel/sähköhybrideissä?
Eikös noissa diesel-hybrideissä ole luokkaa kymmenkertainen käyttövoimavero verrattuna saman kokoiseen bensa-hybridiin?

edit. tuossa ainakin yksi juttu töpselidiesel vs. töpselibensa: TM:n laskelma paljastaa: Ladattavaa dieseliä rangaistaan nyt lähes kymmenkertaisella käyttövoimaverolla
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Autoa päivitellään ja vahvoina vaihtoehtoina on VW Golf Variant 1,0/1,5 l TSI-bensakoneella. Vm 2018-2019, ajettu 65-75 tkm. Onko näistä koneista/autoista kokemuksia/ajatuksia palstalaisilla?

Noilla kriteereillä löydät hyvän käyttöauton valikoimasta, toki kannattaa sellainen etsiä, missä on varusteena esim. dynaamiset LED ajovalot jne. Tässä nopealla selauksella auto OK varusteilla, mutta webasto puuttuu: https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/12908478

Ja etsisin 110kw versiota tuosta 1.5:sta, jos siihen moottorivalintaan päädyt. Siitä löytyy vähän enemmän potkua kuin 96kw versiosta. Hintahaitari on iso.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Autoa päivitellään ja vahvoina vaihtoehtoina on VW Golf Variant 1,0/1,5 l TSI-bensakoneella. Vm 2018-2019, ajettu 65-75 tkm. Onko näistä koneista/autoista kokemuksia/ajatuksia palstalaisilla?
Itselläni on työsuhdeautona 2018 Skoda Superb 1.5 TSI 110kW ja ajettu vajaa 100tkm. Ei mitään moitittavaa, riittää ok tuonkin kokoisessa autossa. Moottorin ja DSGn kanssa ei mitään ongelmia. Ei syö öljyä, eli ei tarvi lisätä huoltojen (30tkm) välissä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Minkälaista käyttöautoa palstan autoviisaat suosittelisivat seuraavilla spekseillä:

- Hintaluokka 10-20k.
- Ajoa arviolta 10-15tkm vuodessa, josta suuri osa lyhyttä kaupunkiajoa. Satunnaisia pidempiä reissuja.
- Edulliset käyttökustannukset etusijalla, mutta ei liikaa laadusta ja mukavuudesta tinkimällä. Jonkunlainen kompromissi siis.
- Automaattivaihteisto.
- Farkku tai SUV.

Volvo V60 twin engine kiinnostaa, mitenhän tuo käyttövoimavero menee noissa diesel/sähköhybrideissä?
Kohdellaan pitkälti dieselinä. Käyttövoimavero on noissa V60 diesel/hybrideissä on 500e / vuosi paikkeilla.

Passat GTE plug-in hinnat lähtee 22te ylöspäin. Niissä akkutakuu 8vuotta/160tkm. Halvimmat on tuon rajan ylittäneet. Hyviä pelejä toki nuo Passat tuntuu olevan ja 20-30km pääsee pelkällä sähköllä. Niissä ainakin nuo käyttökustannukset suhkoht edullisia etenkin jos pääset jossakin latailemaan.

Jos ei plug-iniin budjetti veny niin ehkä joku turbotettu pikkubensa. Golf, Octavia, Astra ja Insignia esimerkkinä. Ei muuta ku autokauppaan kokeilemaan mikä sopii omaan käteen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wesa, CAR, HIFK (salaa)
Minkälaista käyttöautoa palstan autoviisaat suosittelisivat seuraavilla spekseillä:

- Hintaluokka 10-20k.
- Ajoa arviolta 10-15tkm vuodessa, josta suuri osa lyhyttä kaupunkiajoa. Satunnaisia pidempiä reissuja.
- Edulliset käyttökustannukset etusijalla, mutta ei liikaa laadusta ja mukavuudesta tinkimällä. Jonkunlainen kompromissi siis.
- Automaattivaihteisto.
- Farkku tai SUV.

Volvo V60 twin engine kiinnostaa, mitenhän tuo käyttövoimavero menee noissa diesel/sähköhybrideissä?
Noilla samoilla spekseillä ostin pari vuotta sitten Golffin. Farkkuna en, kun en tarvitse. Oli erittäin hyvä ostos.

E: lisätään sen verran, että kyseinen Golffi oli ollut westendiläisrouvan perheen kakkosautona. 2016 otettu käyttöön, ajettu ostoshetkellä alle 30t. Ahdettu pikkubensa, kuluttaa sellainen reilut 6 sadalla. Vero vuodessa alle 150.

Autoa en esim duunimatkoihin tarvitse, niin lähinnä mökkireissuihin tuo on tarkoitettu. Siinä mielessä eroaa.
 
Viimeksi muokattu:

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Noilla kriteereillä löydät hyvän käyttöauton valikoimasta, toki kannattaa sellainen etsiä, missä on varusteena esim. dynaamiset LED ajovalot jne. Tässä nopealla selauksella auto OK varusteilla, mutta webasto puuttuu: https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/12908478

Ja etsisin 110kw versiota tuosta 1.5:sta, jos siihen moottorivalintaan päädyt. Siitä löytyy vähän enemmän potkua kuin 96kw versiosta. Hintahaitari on iso.
Edellisen auton hankin 2013, niin olen vähän pudonnut kelkasta nykyvarusteiden osalta. Mikä hyöty noista LED-valoista on? Sen lisäksi, ettei tarvi polttimoita vaihdella?

Kävin testaamassa Golf 1.0 TSI:n ja siinäkin oli minulle riittävästi potkua, enemmän kuin nykyisissä. Mutta lueskelin tuon 1.5:n mahdollisesti olevan luotettavampi, niin harkitsen sitä. Käyn tänään testaamassa Golf 1.5 TSI (96 kW) DSG:n, niin saa tuntumaa tuohonkin moottoriin ja automaattivaihteisiin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös