Vahva tunne
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Onko siis uudet Tojot 1.6 litraisia? Tähän asti 1.8 ja 2.0 litraisia. Mikäs pointti tossa on? Onhan ne olleet vissiin ihan hyviä koneita?
Itselläni oli tuollainen -17 mallinen C-HR 1,8l koneella. -19 ja uudemmat taitaa olla 2,0l moottorilla.Joko on kokemuksia autosta kertynyt siinä määrin, että voisit pientä raporttia kirjoittaa? Itse nimittäin harkitsen samaa autoa ja kiinnostaisi tosielämän käyttökokemukset.
No juu, lähes 2000 kilsaa on nyt mittarissa. Auton on sisämitoiltaan suht pieni. Mutta yksin tulee ajettua noin 90% ja kaksin sitten loput. Ihan oiva auto pariskunnalle ja ehkäpä parille lapselle. Tavaratila kokoa medium, eli ei mikään reissuauto välttämättä.Joko on kokemuksia autosta kertynyt siinä määrin, että voisit pientä raporttia kirjoittaa? Itse nimittäin harkitsen samaa autoa ja kiinnostaisi tosielämän käyttökokemukset.
Millä koneella ja vaihteistolla?MB A:n.
Vm -13, ajettu jotain 180 tkm
1.6 bensa ja manuaaliMillä koneella ja vaihteistolla?
Kysymys palstan autotietäjille:
Saisin sukulaiselta ostettuu kakkosautoksi reilusti alle asevelihinnan (nettiautossa näytti ka. olevan 13-15 tonnii) MB A:n.
Vm -13, ajettu jotain 180 tkm, Mate in Vinlant, huollot tehty sataantonniin asti Veholla ja sen jälkeen ihan oikeassa laatuhuollossa. Kaikki on paperilla.
Mitään ei ole mennyt autossa rikki, eli toiminu ku Buickin vessa.
eli: Mitä mystisii sudenkuoppii voisi olla kokemusten perusteella odotettavissa?
M270/M274-moottorista ei ainakaan mitään pahimpia kauhujuttuja ole, jakoketju perinteisesti kannattaa katsoa (kuunnella kylmäkäynnistys). Ehkä karstoittuminen voi olla myös ongelma pitkällä aikavälillä kun on suorasuihkutus ja dieselmäinen luonne (ajetaan pienillä kierroksilla, varsinkin automaattilaatikon kanssa).1.6 bensa ja manuaali
M270/M274-moottorista ei ainakaan mitään pahimpia kauhujuttuja ole, jakoketju perinteisesti kannattaa katsoa (kuunnella kylmäkäynnistys). Ehkä karstoittuminen voi olla myös ongelma pitkällä aikavälillä kun on suorasuihkutus ja dieselmäinen luonne (ajetaan pienillä kierroksilla, varsinkin automaattilaatikon kanssa).
Jos jakoketju (tai kiristin, laahaimet, nokka-akselien rattaat tms) ovat loppu, niin näistä lähtevä ääni erottuu parhaiten kylmänä. Pyydät vaikka kaveria käynnistämään auton ja nokkapelti ylhäällä kuuntelee miltä kuulostaa. Ääni voi olla sellainen särähtävä, rallattava, tikittävä tms. Pahin ääni saattaa hävitä hetken ajan päästä.Miten kuunnellaan kylmäkäynnistys? Jos siis ei oo vertailukohtaa.
Joo mutta kyllähän valveutunut kylmäpölläyttelevän auton myyjä on sattumalta ja hyvää hyvyyttään just käynyt heittämässä autolla pikku testilenkin, ihan vaan varmistaakseen että auto toimii kuten on luvattu. Reiluna miehenä on saattanut sopia että tulee autolla vastaankin johonkin huoltsikan pihaan.Toinen varsin hyvä ja toimiva jippo on pyytää myyjää tekemään kylmäkäynnistys ja mennä itse auton taakse katsomaan pakoputkea. Jos sieltä tulee sinistä savua, se tarkoittaa, että polttonesteen seassa on öljyä. Se taas tarkoittaa, että autoa ei missään olosuhteessa kannata ottaa kontolleen.
ping @Simolainen
Ja tämän takia myyjää onkin hyvä oikein erikseen muistuttaa, että halutaan kylmäkäynnistys ja painottaa että mittarin neula ei saa sitten nousta.Joo mutta kyllähän valveutunut kylmäpölläyttelevän auton myyjä on sattumalta ja hyvää hyvyyttään just käynyt heittämässä autolla pikku testilenkin, ihan vaan varmistaakseen että auto toimii kuten on luvattu. Reiluna miehenä on saattanut sopia että tulee autolla vastaankin johonkin huoltsikan pihaan.
Jolloin myyjä edelleenkin tekee ”testilenkin”, lyhentää vaan sen pituutta… Viisari ei värähdä mihinkään monessa autossa, kunhan nesteiden lämpötila on alle 60-70 eli varsin lämpöisiä jo.Ja tämän takia myyjää onkin hyvä oikein erikseen muistuttaa, että halutaan kylmäkäynnistys ja painottaa että mittarin neula ei saa sitten nousta.
Jos jakoketju (tai kiristin, laahaimet, nokka-akselien rattaat tms) ovat loppu, niin näistä lähtevä ääni erottuu parhaiten kylmänä. Pyydät vaikka kaveria käynnistämään auton ja nokkapelti ylhäällä kuuntelee miltä kuulostaa. Ääni voi olla sellainen särähtävä, rallattava, tikittävä tms. Pahin ääni saattaa hävitä hetken ajan päästä.
Voi olla kylmiltään (heh) hankala tunnistaa jos ei ole vertailupohjaa. Youtubessa on paljon videoita eri moottoreiden jakoketjuäänistä ennen ja jälkeen osien uusimisen, joten aika hyvin niistä huomaa mikä ääni johtuu huonossa kunnossa olevasta jakopäästä.
Se ei ole kallis, joten suosittelen. Itselleni riitti pari viikkoa start stopin kanssa, sitten hoidettiin se kaverin kanssa pois päiväjärjestyksestä. Keskikulutus nousi tuon myötä 0,1-0,2l/100km joten eipä haittaa sekään.Todella turhauttavaa, että sitä ei saa kokonaan deaktivoitua ainakaan ilman ohjelmointipalikkaa.
Täytyy toi tsekata. Neliveto ainakin pitää löytyä, eli siinä tapauksessa ainut vaihtoehto taitaa olla se Passat Alltrack.@Veijari Q5 on ainakin ihan liian pieni tavaratilaltaan, vaikka leveyssuuntaan golfbägi mahtuisikin. Se on syvyyssuunnassa vaivaannuttavan ahdas.
Mahtuisiko highline-varusteltu Passat taloudellisiin raameihin? Se ei ainakaan laadussa häviä yhtään Audeille ja sinne mahtuu vaikka koko perheen bägit siististi riviin. Kontti on helvetin hyvä ja iso. Tiedän, koska itsellä on tuollainen.
Tätä minä kutsuisin parempiosaisen ongelmaksi. Minun Suzuki Swiftiin ei mahdu bägiä, paitsi jos kaataa penkit. Eikä se ole työsuhdeauto. Se bägi uupuu myös. Neliveto sentään on!Nykyisen työsuhdeauton liisarisopimus loppuu aika tarkkaan vuoden päästä. Aika pian pitää päättää jatketaanko vanhaa vai haetaanko uutta sopimusta, koska uusilla autoilla on jopa vuoden toimitusaikoja. Audi A4 Avant on tämä nykyinen liisari ja mahdottoman pieni siinä on tuo takaluukku, joten vaihtoa meinasin. Golf-bägi tuonne mahtuu juuri ja juuri, kun sen asettaa takaluukun pohjalle siten, että bägi on poikittain nurkasta - nurkkaan.
Mulla ei ole edes nelivetoa. Mutta mulla on Golf !Tätä minä kutsuisin parempiosaisen ongelmaksi. Minun Suzuki Swiftiin ei mahdu bägiä, paitsi jos kaataa penkit. Eikä se ole työsuhdeauto. Se bägi uupuu myös. Neliveto sentään on!