Autoiluketju

  • 3 189 188
  • 18 516

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Norjassahan "itselataava"-sana kiellettiin kokonaan, kun kaikki hybridit ovat sitä
Jos tilalle käyttöön tuli "täyshybridi" niin voisi sanoa että kielto meni samalla tavalla kuin Rönnin viheltelyt välierissä 2007.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No sitten voi itte sanoa, että tiedänkin hyvän autopurkamon tuossa kulman takana, jos ei kiinnosta komentoja suorittaa.
Siinä on takana ajaville ihmettelemistä, kun auton meno on kummallista. Enää ei mietitä onko kuski päihtynyt vai häslääkö hän kännykän kanssa vaan arvaillaan mistä kuski ja auto mahtavat tällä kertaa riidellä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
The New Audi A3 Comes with Subscription Fees in Europe

Audi lähtee kuukausimaksujen perään uuden A3 faceliftinsa kanssa.
Adaptiivinen vakkari sun muut kuukausitilausten taakse tai mahdollisuus ostaa kerralla omaksi.

Edellisessä mallissa nämä olivat standardina ja uusi malli maksaa perusversionakin enemmän + nämä kuukausimaksut.

Hyi helvetti mitä touhua. Tämä pitää saada seis ennen kuin alkaakaan!

Kohta et omista enää mitään. Maksat viidestä eri suoratoistosta, lukuoikeuksista nettisivuihin ja autosi penkinlämmittimistä.
Eikä Volkkarilla ole jo nämä kuukausimaksulliset lisävarusteet uusissa sähköautossa? Esimerkiksi liikennemerkkien tunnistuksen voit ostaa tietyllä kuukausimaksulla tai automaattiset kaukovalot.
 

hege

Jäsen
Outbackin (2018 mallisen, uusi ehkä tilavampi) omistajana sanoisin, että Superb on tilavampi sekä matkustamon että farmarina tavaratilan osalta. Tosin meidän 4 henkinen perhe on ihan hyvin pärjännyt Outbackin kanssa eli lienee siinä ja tässä onko tilojen erolla isoa merkitystä vai ei.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Onkos täällä jengillä kokemuksia autovuokrauksesta Centaurolta? Toimii siis vain Etelä-Euroopassa, mutta hintataso kansainvälisiä jättejä alempi. Arvosteluista lukenut hyvää ja huonoa ja huonot kokemukset tuntuvat liittyvät välityssivustojen käyttöön - toki itse ajattelin vuokrata suoraan firmalta.

Tähän asti vuokrannut aina Europcarilta ongelmitta, mutta hintaero merkittävä joten tekisi mieli potkia renkaita Centauron suhteen.

Käytin huomattavan ajan eri vuokrafirmojen arvosteluiden lukemiseen ja näyttäisi siltä että apaut kaikissa (myös isoissa "premium" firmoissakin) on jengillä ollut ongelmia jos ei ole ottanut omavastuun poistoa paremmalla vakuutuksella, jolloin autovuuokrausfirmat yrittävät rahastaa naarmuilla joita itse ei ole edes aiheuttanut.

Viimeksi Europcarilla autoa palauttaessa alkoi kylmätä kun huomasin työntekijän ottavan kuvia vanteista ja en itse niistä ollut tajunnut ennen vuokrauksen alkamista ottaa, mutta 0-omavastuu takasi sen että perästä ei kuulunut.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Onkos täällä jengillä kokemuksia autovuokrauksesta Centaurolta? Toimii siis vain Etelä-Euroopassa, mutta hintataso kansainvälisiä jättejä alempi. Arvosteluista lukenut hyvää ja huonoa ja huonot kokemukset tuntuvat liittyvät välityssivustojen käyttöön - toki itse ajattelin vuokrata suoraan firmalta.
Juuri muutama viikko sitten vuokrasin Malagassa Centaurolta. Ei mitään ongelmaa minkään suhteen, vaan kaikki toimi viimeisen päälle hyvin. Muistaakseni rentalcars.comin kautta tein tuon varauksen, eikä senkään suhteen ollut mitään ongelmaa. Centaurolla oli ainakin minusta hyvä tuo polttoainepolitiikka, että autoa ei ole pakko tuoda takaisin tankki täynnä, ja siitä tankin täyttämisestä ei oteta mitään tolkutonta ryöstöhintaa kuten monessa muussa paikassa on tapana. Siellä otettiin muistaakseni 107 euron katevaraus luottokortilta, ja siitä palautettiin sitten takaisin sen mukaan paljonko tankissa oli bensaa jäljellä. Ja tuo palautus meni ihan normaalin pumppuhinnan mukaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Auton pakoputkessa on ilmeisesti reikä tms. Mahtaakohan tuolla olla vaarallista ajaa pidemmän aikaa? Joskus aiemminkin on pakoputkien kanssa ollu ongelmaa, mutta niillä on jokusen verran pöristellen ajeltu, kunnes sitten on ollut mahdollista korjata.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Auton pakoputkessa on ilmeisesti reikä tms. Mahtaakohan tuolla olla vaarallista ajaa pidemmän aikaa? Joskus aiemminkin on pakoputkien kanssa ollu ongelmaa, mutta niillä on jokusen verran pöristellen ajeltu, kunnes sitten on ollut mahdollista korjata.
Siellä kuuluu olla reikä. Muuten se olisi tanko.

Mutta itseasiaan, noilla yleensä ajellaan seuraavaan katsastukseen asti tai lähelle sitä. Jos vanhempi auto, niin rälläkällä vanha poikki ja tarvikeosa perään.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ostin vuosi sitten alle kaksi vuotta vanhan, parikymmentätuhatta ajetun hyvämaineisen katumaasturin. Nyt vuoden jälkeen ajattelin kokeille kepillä jäätä ja pyytää tarjouksen uuteen sähkäriin, joka oli oman autoni hintaluokkaa.
Noh, tarjous oli kyllä sellainen, etten kehdannut myyjälle edes nauraa. Olin vuodessa ajanut 18 tkm ja hyvitys uuteen oli 11 k€ alempi mitä olin maksanut (42 k€) . Onko markkinat oikeasti heikot vai jälleenmyyjien tilanne heikko vai mikä. Nyt ei kiinnosta autoa vaihtaa jos vuodessa sulaa tonni kuussa hinnassa varsin pienillä kilsoilla.
Tuli tähän viestiin liittyen aamulla HS:n paperiversiosta bongattua juttu, jonka mukaan vaihtoautokautta käy nyt hyvin. Autoliikkeistä ilmeisesti esim. Rintajouppi on laittanut ostohousut jalkaan ja ostaa täydennyksiä autokantaansa. Jutussa oli muistaakseni haastateltu K-auton, Kamuxin ja Rintajoupin edustajia.

Jos kävisit nyt kysäisemässä tarjousta, niin tulisikohan myyjältä yhtä huono tarjous kuin aikaisemmin vai olisikohan myyjällä nyt mahdollisuus iskeä pöytään parempaa tarjousta?
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kesärajoitukset- tervetuloa takaisin!
Laajan valtiomme jossain osissa on ilmeisesti tänäänkin satanut lunta, huh huh. Mutta meillä täällä länsirannikolla on kesäiset ajokelit olleet jo hyvän aikaa, eli oli ihan mukava bongata tuo 100km- lätkä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ensimmäisellä vuosineljänneksellä tapahtui mielenkiintoinen käänne. Globaalisti hybridiautojen myynnin kasvu ohitti sähköautojen myynnin kasvun. Ostajan kannalta tilanne on sellainen, että sähköautojen valmistajat laskevat hintojaan yrittäessään vallata markkinaosuuksia. Uusien sähköautojen hankinnassa voi siis saada hyötyä, mutta arvon aleneminen kiihtyy. Valmistajien kannalta se kannustaa vaihtamaan autoa tiheällä rytmillä. Luonnonvarojen kannalta kehitys ei ole kovinkaan kestävää.

Aasiassa keskitytään vähentämään polttomoottorin päästöjä, Eurooppa vannoo sähköön, mutta katsoo myös vetyyn. Kerrankin Amerikka vain seurailee kehitystä. Mielenkiintoista nähdä miten käyttövoimien jakauma kehittyy.

Globaalisti arvioisin Akio Toyodan ennusteen olevan lähimpänä. Seuraavan kahdenkymmenen vuoden aikana sähköautojen osuus nousee nykyisestä prosentista n. kolmannekseen, mutta ilmaston muutoksen hallinnan kannalta on ratkaisevampaa miten muut autot saadaan nollapäästöisiksi. Lisäksi globaalisti energia tuotetaan fossiilisilla pitkälle viisikymmentäluvulle, joten sähköautojen määrän kasvu ei globaalisti ole ratkaisu. Teoriassa maailmassa on suuri kysyntä esim. suomalaisen Secton kehittämälle 100% hiilineutraalille synteettiselle polttomoottorin polttoaineella, eli ns sähköbensalle. Valitettavasti erinomainenkaan innovaatio ei itsessään merkitse mitään. Pitäisi murtautua jollekin markkinalle ja saada poliitikot tukemaan ratkaisua.

Meille Motörheadeille ja Enginehearteille ajat ovat hyvin mielenkiintoisia.
 
Viimeksi muokattu:

hege

Jäsen
Tuli kokeiltua Auto-Jerryä kun piti hankkia Subaruun uusi akku ja täytyy sanoa, että monenlaista tarjousta tuli sitäkin kautta. Pari asiallista eli sellaista missä hinta oli kohdillaan (hinnat näissä 170-195€ haarukassa) ja oli sanottu millaisen akun rahalla sai sekä jossain taisi olla auton pesukin luvattu kaupanpäälle.
Sitten tuli niitä missä ei turhaan sanottu millainen akku tulee tai edes akun kokoa ja hinta oli 450€ tai 499€. No systeemissä hyvä kun tarjouksia tuli kymmenkunta niin oli varaa valita.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli käytettyä autoa ruostekorjauksessa erään pienen, syrjäisen suomalaisen kylän peltikorjaamolla. Ei ollut tietokoneita, ei marmori- eikä edes jalopuutiskiä ja koko mesta näytti muutenkin ihan Härskin ja Sörsselssönin pajalta. Mutta jumankekka, oli palvelu ja työn laatu aivan viimeisen päälle. Ukko otti helman ruostekorjauksesta ja maalaamisesta vaivaiset 400 euroa. Huomattavasti parempi ja ammattitaitoisempi kokemus kun viimeksi Autoklinikalla käydessäni.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aikaisemmin kyllä kysyin jo lähettiajoista mikä voisi soveltua, mutta Jos teidän ajo muodostuisi melkein kokonaan mainoksien jakamisiin jossa kokoajan lyhyttä kiihdytystä ja jarrutusta, sanotaan nyt joku 80% ja sitten loput suurin osa taajamassa alle 60km/h niin mihin kääntyisi valinnat? Ladattavat edelleen ulkona kun latausmahdollisuutta ei ole eikä oikein asiointia laturien lähettyville. Nykyinen 1,9 cdti opeli ei ihan omimillaan tämmöisissä vaikka suhteellisen halpaa ollutkin ylläpitokuluiltaan.

Voisiko Hybridi sopia tämmöiseen jatkuvaan jarrutus/kiihdytys tyyliseen ajoon? reitti kun on pääasiassa reilut 40 km päivässä kerrallaan ja olisi siis jatkuvasti kiihdytystä ja jarrutusta. Jos puhuttaisiin vaikka alle 8000e autossa ja priuksesta tai vastaavasta niin voisiko sillä pitempiäkin osuuksia päästä tuommoisesta reitistä sähköllä vai olisiko lopulta vain parempi joku parin tonnin polttoainetta vähän vievä järkevämpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös