Atte Ohtamaa

  • 143 979
  • 498

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
En löytänyt kaverista ketjua, ja ansaitsee ehdottomasti oman ketjun.

Tämä kaveri tulee olemaan seuraava Kärppä, joka lähtee änäriin. Pelaa uskomattoman oivaltavasti ja kestää painetta. Onnistunut kevät alle ja maajoukkue kutsuu.

Ura nousukäyrässä ja Kärppien ehdottomia tämän kauden iloisia yllätyksiä... kunhan vaan pää kestää.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Huomasin, että tähän vois laittaa ehdotuksia, mikä osa-alue vaatii Attelta paneutumista mielestänne _eniten_.

Mielestäni onetimer tai laukaus yleensä.
 

portimo

Jäsen
Ura nousukäyrässä ja Kärppien ehdottomia tämän kauden iloisia yllätyksiä... kunhan vaan pää kestää.

Onneksi siis ei Alatalo jatka. Toivottavasti antaa ensi kaudella Haapakoski rohkeasti peliaikaa (uskoisin niin), ettei häntäkin menetä johonkin etelän seuraan.

Turha jäädä Kärppiin jämäminuuteille, jos jostain saa täyden vastuun samalla tai isommalla rahalla.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onneksi siis ei Alatalo jatka. Toivottavasti antaa ensi kaudella Haapakoski rohkeasti peliaikaa (uskoisin niin), ettei häntäkin menetä johonkin etelän seuraan.

Turha jäädä Kärppiin jämäminuuteille, jos jostain saa täyden vastuun samalla tai isommalla rahalla.
Eiköhän puolustajien peluutuksesta vastannut Haapakoski tiedä Aten vahvuudet ja vähäiset heikkoudetkin. Atte on jo nyt top 6 pakkien joukossa Kärppäpakistohierarkiassa.

Ja sitten pieni silmien aukaisu.

On se ihme homma, että kun yhden ahneen isän alaikäinen poika lähti 17-vuotiaana "ajamaan ratikalla", niin nyt täällä pelätään skenariota, että meidän kaikki lahjakkuudet lähtevät etelään, koska eivät saa peliaikaa tarpeeksi Kärpissä.

Kyllä Kärppäorganisaatio pitää huolen, että lahjakkaimmat saa peliaikaa, kun ovat siihen valmiita. Tämä tapaus Granlund on näköjään vääristänyt kannattajien kuvan täysin, eikä vähiten siksi, että isä-Granlund & Larva näin tarkoituksella tekivätkin. Isä-Granlundhan painosti jo aikoinaan juniorivalmentajia etelään lähdöllä, jos peliaikaa ei olisi tullut tarpeeksi A-junioreissa omalle C-juniori-ikäiselle kullannupulleen.

Kärpät menetti käytännössä Mikaelin jo vuosia sitten.
 

portimo

Jäsen
Kyllä Kärppäorganisaatio pitää huolen, että lahjakkaimmat saa peliaikaa, kun ovat siihen valmiita. Tämä tapaus Granlund on näköjään vääristänyt kannattajien kuvan täysin, eikä vähiten siksi, että isä-Granlund & Larva näin tarkoituksella tekivätkin. Isä-Granlundhan painosti jo aikoinaan juniorivalmentajia etelään lähdöllä, jos peliaikaa ei olisi tullut tarpeeksi A-junioreissa omalle C-juniori-ikäiselle kullannupulleen.

Kärpät menetti käytännössä Mikaelin jo vuosia sitten.

Ei pelkästään Granlund, vaan kun tänne on hankittu esim. Kiilholman tapaisia pelimiehiä ja samaan aikaan Pekkala lähetetään Tapparaan. Niin se kyllä herättää Matti Meikäläis-katsojat. (Vaikka ihan erityyppisiä pelaajia ovat)
Donskoi oli yksi parhaimpia alkukaudesta (oma mielipide), niin tottakai se herättää huolta, että ei kait tässä käy taas huonosti.

Ihmisluonto on mielenkiintoinen ;) Onneksi en ole valmentaja, enkä analyytikko vaan Matti Meikäläinen-katsoja
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On se ihme homma, että kun yhden ahneen isän alaikäinen poika lähti 17-vuotiaana "ajamaan ratikalla", niin nyt täällä pelätään skenariota, että meidän kaikki lahjakkuudet lähtevät etelään, koska eivät saa peliaikaa tarpeeksi Kärpissä.

Aijaa, se olikin siitä johtuvaa tuo huoli junnuista. Itse luulin, että porukka on täällä huolissaan sen takia, miltä meidän kolmos -ja neloskenttä on näyttänyt jo jonkin aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kyllä Kärppäorganisaatio pitää huolen, että lahjakkaimmat saa peliaikaa, kun ovat siihen valmiita.

Aijaa, mä oon luullu, että täällä peluutetaan junnuja pakosta ja yleisestä painostuksesta, tai ei ollenkaan. Hyvä, että tämäkin asia selvisi.

Tosin en ole kyllä huomannut esimerkkejä tuosta Tex Willerin markkinoimasta tyylistä vaan tuosta jälkimmäisestä.

Granlund ja Pekkala lienevät Tex Willerin kanssa samaa mieltä, Donskoi ja Matti Alatalo yleisine painostuksineen myös sekä Julius Junttila kun oli pakko paikata kolmen laiturin poissaolo. Juho Jokinenkin on suuremmassa roolissa kuin Atte Ohtamaa.

Hieno kuulla, että tämä kaikki on suunniteltua huolenpitoa. Eihän tässä ole hädänpäivää, täysi luottamus organisaation toimiin jatkossakin. Homma toimii kun 3 miljoonan euron junan vessa, joka on jumissa sijalla 7.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja tämä ketju on otsikolla Atte Ohtamaa, jonka seitsemästä (7) kirjoituksesta, vain kaksi (2) ensimmäistä viestiä käsitteli itse Attea.
Atte on loistavan ahkera ja tunnollinen pelaaja! Alatalo on päävalmentajana ollut vastuussa peluutuksesta, ei Haapakoski!

Atte tarttee kesäksi laukaisuun teknistä koulua, voimaa on jo. Liike ja pelisilmä on jo hyvää liigatasoa, samoin kovuutta on, muta sitä (voimaa) saa vielä tulla tuohon varteen lisää.
 
Liike ja pelisilmä on jo hyvää liigatasoa, samoin kovuutta on, muta sitä (voimaa) saa vielä tulla tuohon varteen lisää.

Liike on puolustajalle varsin hyvää, ihan tarpeeksi kova peruspakiksi ja voimaa tosiaan tarvitsee. Pelisilmässä Ohtamaalla on vielä todella isosti tekemistä. Ei tosiaan ole hyvää liigatasoa vielä.

Pelatessa tosin paranee ja Attehan on varsin nuori vielä. Aikaa on vaikka millä mitalla.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Atte tarttee kesäksi laukaisuun teknistä koulua, voimaa on jo. Liike ja pelisilmä on jo hyvää liigatasoa, samoin kovuutta on, muta sitä (voimaa) saa vielä tulla tuohon varteen lisää.

Itse olin jo tuominnut Aten uudeksi topijaakolaksi, millä ei ole annettavaa kiekolliseen peliin. Kauden mittaan Atelta on nähty hyviä ylöskuljetuksia kiekon kanssa ja pelisilmääkin todella löytyy. Toivottavasti ensi kaudeksi menisi vielä lisää kiekollisena eteenpäin. Aineksia huippupakiksi on!
 
On se jännä miten eri silmin nähdään pelaaja eri tavalla!
"No makunsa kullakin, sano musti ku muniansa nuoli"

Seuraavan kerran, kun Atte tekee hienoja nousuja niin seuraa mitä hän tekee kiekon kanssa. Etenkin, jos joku tekee itsensä pelattavaksi. Liian usein Atte puskee päähän ja sitten luistellaan takaisin, paitsi vastutajalla on monesti kiekko.

Kunhan Atte saa juurikin sitä pelisilmää lisää, niin hän tulee tekemään peliä aivan eri tavalla. Työkaluja hänellä siihen on.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Seuraavan kerran, kun Atte tekee hienoja nousuja niin seuraa mitä hän tekee kiekon kanssa. Etenkin, jos joku tekee itsensä pelattavaksi. Liian usein Atte puskee päähän ja sitten luistellaan takaisin, paitsi vastutajalla on monesti kiekko.

En ole kirjoittanutkaan, että Aten pelisilmä on kiekollisissa nousuissa, vaan oman pään pelaamisessa ja pelin avaamisessa. Atte on hyvä kiekollinen ja puolustava puolustaja.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Ne nousut Atte on rajoittanut selvästi varmoiksi riskittömiksi nousuiksi. Ei siis katkea nousu siihen siniviivalle, jolloin tuleekin hups, hups paha vasta hyökkäys. Atte myös usein palaa kiekon sisäänviennin jälkeen heti omalle paikalleen, jolloin toisesta varmistanut pelaaja pääse suoraviivaiseen nousuun laukaisupaikalle.

Sovittuja kuvioita ovat olleet. Tai ainakin niin olen päätellyt itse pelitilanteista.
 
Ne nousut Atte on rajoittanut selvästi varmoiksi riskittömiksi nousuiksi. Ei siis katkea nousu siihen siniviivalle, jolloin tuleekin hups, hups paha vasta hyökkäys. Atte myös usein palaa kiekon sisäänviennin jälkeen heti omalle paikalleen, jolloin toisesta varmistanut pelaaja pääse suoraviivaiseen nousuun laukaisupaikalle.

Tuossa tosiaan Ohtamaa erottui etenkin Grönholmiin verrattuna edukseen. Niitä lapsuksia ei pahemmin noissa ole sattunut ja hän on kiekon saanut syvälle. Kuitenkaan en sitä kritisoinut vaan silmän puutetta, joka monesti siellä näkyy. Mielestäni pelisilmä tulee arvioida kentän joka osa-alueella eikä vain vaikkapa omissa. Ohtamaan pelisilmä toimii paikoittain mainiosti omiin ratkaisuihin, mutta sitä pitää kehittää, että saadaan pelaaja palvelemaan joukkuepelaamista. Se on tärkeämpää.

Sovittuja kuvioita ovat olleet. Tai ainakin niin olen päätellyt itse pelitilanteista.

En usko noiden olleen sovittuja kuvioita. Tilanteiden luomia ratkaisuja ennemminkin. Muutoin olisi siellä päätykiekoissa enemmän kavereita taistelemassa kiekosta.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Joo ehdottomasti pitää kehittää, mutta mikä tärkeintä tekee järkeviä ratkaisuja vältellen riskejä. Sitä pelisilmää tosiaan voi kehittää, mutta on ehdottomasti oikealla tavalla kehittämässä itseään.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Toivottavasti täällä ei aleta Ohtamaata suolaamaan Urhon kommentaattoreiden tyyliin TPS pelin ratkaisuhetkistä. Nuori kaveri ja oppirahoja maksetaan vielä. Atesta tulee vielä huippupakki!
 
"Mikä on kun ei taidot riitä..." Oli kyllä törkeä lyönti, onneksi ei sattunut mitään. En ole lähdössä tuomitsemaan pelaaja yhden pelin perusteella, kyllä mä uskon jos te sanotte että hän on potentiaalinen huippupakki, mutta hän pelasi kyllä helvetin huonon pelin tänään.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Kyllähän siinä atella meni vähän yliyrittämisen puolelle. Itse näin tuon "viikatelyönnin" lähinnä kiekontavoitteluna, tapa oli tosin jäähyn arvoinen.
 
Itse näin tuon "viikatelyönnin" lähinnä kiekontavoitteluna, tapa oli tosin jäähyn arvoinen.

Minä näin sen täysin turhautumisesta johtuvana. Mahdollisuus oli tehdä hieno maali, mutta eipä mennyt ja "kosti" sen. Eipä tuo ukkoa yrittänyt huitaista ja näytti vähän yrittävän varoa jäähyä vaan korvista näytti savua tulevan sen verran, että vituiksihan sekin meni.
 

Dnada21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK
Ei saunan taakse ei. Kaatuminen vastustajan siniviivalla ja siitä vastahyökkäys. Olisi "tietenkin" pitänyt pelata kiekko syvään ja peruuttaa itse. Toisaalta, kun näki millainen lammaslauma toi joukkue oli suurimman osan aikaa, niin ei ihme että tuli turhautuminen ja minä itte-asenne. Tomek kuumeni ihan turhaan tuosta huitaisusta, vaikka vaarallinenhan se oli. Noita golf-lyöntejä tulee nyt pelissä ku pelissä. Jos eivät osu, hyvä, jos osuvat pahasti niin se on suihku. Suurin osa peliä oli hyvää kiekkoa, minä tykkäsin tyylistä.
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
50 minuuttia hyvää peliä ja lopussa kusi sukilleen... tiedä nyt sitten, oliko helvetin huono peli vai ei. Ohtamaan kämmeistä tietysti tasoitus- ja voittomaali, mutta en nyt silti saunan taakse olisi viemässä.

Ja eka minuutilla karkea harha, josta tuuri pelasti. Yliyrittämistä, välillä onnistui ja välillä pelasi p*skasti. Huono peli, typerä jäähy ja aiheutti joukkueelleen tappion, mitä sitä kiertelemään tai varomaan. Urheilua.

Uutta matoa koukkuun ja pelaa nyt kokoonpanossa sen mitä ehtii, kunnes saadaan ykköspakki ja ykkösyv:n peloite takaisin sairastuvalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös