Atte Engren HIFK:hon

  • 228 664
  • 1 177

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En halua Atelle jatkoa enkä pidä häntä liigan kärkimaalivahien joukkoon kuuluvana kassarina. Tähän mielipiteeseen on vahvat perusteet joita ei yksi ottelu muuta mihinkään.

...MUTTA...

Minusta Engren pelasi tänään oikeasti hyvin. Ei vain niin että sattui tarttumaan kun sekoiluista ei rankaistu ja ylipelaaminen johti näyttäviin torjuntoihin kuten usein kun täällä ylistetään häntä (ja petytään seuraavassa pelissä). Nyt mielestäni Engrenin tilannetaju pelasi paremmin: Tuli vastaan kun oli paikka mutta ei lähtenyt höntyilemään nolla- ja miinuskulmaisten perään maaliltaan. Jokunen turha ripari mutta vastapainoksi useampi upea torjunta.

Toivon todella että sama jatkuu. Go Atte!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Engren pelasi tänään oikeasti hyvin. Ei vain niin että sattui tarttumaan kun sekoiluista ei rankaistu ja ylipelaaminen johti näyttäviin torjuntoihin kuten usein kun täällä ylistetään häntä (ja petytään seuraavassa pelissä). Nyt mielestäni Engrenin tilannetaju pelasi paremmin: Tuli vastaan kun oli paikka mutta ei lähtenyt höntyilemään nolla- ja miinuskulmaisten perään maaliltaan. Jokunen turha ripari mutta vastapainoksi useampi upea torjunta.
Mulla tuli jotenkin sellainen "Lankinen"-vibat tuosta Aten päivän pelaamisesta. Hyvällä tavalla.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Erittäin hieno esitys Atelta. Itse olin näkevinäni, että loppuhetkien rumputulessa nappasi kilvelläkin yhden yläkulmavedon, mikä marraskuun sohjossa olisi helähtänyt sisään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kehut, kun on kehujen paikka. Atte oli tänään voiton takuumies ja itse olisin valinnut hänet ottelun MVP:ksi. Todella hyvä peli Atelta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Uskallanko tätä tänne kirjoittaa (kop,kop), mutta oikeastaan Pelicans-sarjan katkaisupelistä asti ollut aika levollinen mieli Aten touhuihin! Olisiko se maalivahdin kuuluisa pääkoppa saatu nyt jumpattua Lundellin kanssa jäätävään kevät vireeseen? Kaksi peliä Kärppiä vastaan takana, ja ihan samalla tasolla ollut minun silmiini Vehviläisen kanssa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Erinomaista suorittamista tänään. Niin voimakkaasti olen Attea kritisoinut että olisi kerrankin kiva saada kauden päätteeksi jauhot suuhun oikeen tunkemalla.
 

Hexa

Jäsen
Atte alkaa vertyä juuri sopivasti. Juuri tuollaisen Engrenin HIFK tarvitsee mennäkseen jatkoon tästä sarjasta. Ehkä raumalaiset syttyy vähän hitaammin.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Nyt oli muuten erinomainen peli Atelta. Liike todella hyvällä tasolla ja tuli useasti aggressiivisesti vastaan. Taitaa itseluottamus löytyä. Kuhan nyt vaan sais tän menon pidettyä vielä sen seitsemän ottelun verran ainakin :)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vähän helpolla meni tänään tuo ainoa Atelle kimmokkeesta huolimatta. Harmi sinänsä, koska tänään oli niin repaleinen jengi liikkeellä, että nollapeliä olisi vaadittu. Pelasi kuitenkin mielestäni kokonaisuudessaan erittäin hyvän matsin ja pelasti monta pahaa maalintekopaikkaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hieman helpolla se meni, mutta kyllä itse näen tuossa suurimpana syypäänä Lundellin jolla oli kaikki aika ja tila purkaa hyökkäys, mutta täysin paska syöttö ROC:lle paineenalle ja pyöritys omissa jatkui. Ja tuossa maalissa Quincey toimi hyvänä maskimiehenä, kuti tuli kanukin jaloista ja saattoi jopa ottaa pientä kimmoketta tuossa.

Ei tämä toki sitä poista, että kun Engren on jo valmiiksi polvillaan niin eihän se kuti nyt missään nimessä saisi puikoista mennä!
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veiniä on mentaalitasolla paljon helpompi horjuttaa kuin Attea, miksei sitä tehdä? Atte antoi saumat kuitenkin voittaa, jos vaan joku tekisi edes maalin.

Juuri näin. Ja vaikka itsekin runkosarjan aikana haukuin Attea, niin kyllä itse olen sitä mieltä, että ilman Attea ei oltais pleijareissa näin hyvissä asetelmissa kun nyt ollaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei tämä toki sitä poista, että kun Engren on jo valmiiksi polvillaan niin eihän se kuti nyt missään nimessä saisi puikoista mennä!

Mailan tehtävä on myös ohjata alas tulevat vedot kulmiin. Maalivahdin liike alkaa kun veto lähtee ja vaikka kimmoke tulisi heti niin suunnanmuutos johtaa asennon korjaamiseen.

Ei se maila aina siinä patjojen välissä ole. Ja jokainen liike ei johda tilanteeseen jossa patjat on polvista kiinni.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos et tee yhtään maalia niin ei Attea kyllä oikein voi syyttää. Toki, voihan sitä aina fantasioida, että oltaisiin menty 0-0 tilanteessa jatkoerään, ja Ilmari Pitkänen olisi ratkaissut pelin coast-to-coastilla...
 

444

Jäsen
Jos et tee yhtään maalia niin ei Attea kyllä oikein voi syyttää. Toki, voihan sitä aina fantasioida, että oltaisiin menty 0-0 tilanteessa jatkoerään, ja Ilmari Pitkänen olisi ratkaissut pelin coast-to-coastilla...
Jos et tee yhtään maalia, niin ei Lundellia kyllä oikein voi syyttää siitä, että antoi omalla alueella yhden huonon syötön. Tiedän, että sinä et ole hänen pelaamisestaan valittanut, mutta ainakin nimimerkin @Walkin marraskeden läpi tämä on ilmeisesti kaivautunut oikein urakalla. Onhan se upeaa etsiä se syyllinen tappioon sieltä, mistä se pitää etsimällä etsiä. Paskasti tilanteessa pelasi myös Quincey ja Engren, mutta silti syyllisiä oli ilmeisesti vain yksi. Äkkiä vaan vilttiin, niin saadaan Terry And askiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos et tee yhtään maalia, niin ei Lundellia kyllä oikein voi syyttää siitä, että antoi omalla alueella yhden huonon syötön. Tiedän, että sinä et ole hänen pelaamisestaan valittanut, mutta ainakin nimimerkin @Walkin marraskeden läpi tämä on ilmeisesti kaivautunut oikein urakalla. Onhan se upeaa etsiä se syyllinen tappioon sieltä, mistä se pitää etsimällä etsiä. Paskasti tilanteessa pelasi myös Quincey ja Engren, mutta silti syyllisiä oli ilmeisesti vain yksi. Äkkiä vaan vilttiin, niin saadaan Terry And askiin.

Eli jos peli päättyy 1-0 tappioon ei keskustelupalstalla saa mainita syytä mikä tähän voittomaaliin johti? Selvä. Muutenkin myös totesin kuitenkin ettei Lundellin tilalle parempaakaan ole heittää ja en minä ainut ollut joka Lundellin ratkaisua tuossa tilanteessa kritisoi. Kovin vaikea tilanne tuo ei ollut ja selvä virhe nuorelta kundilta tuohon paikkaan, maaleja ei se ylivoimainen vastustajakaan tehnyt kuin sen yhden, miksei jatkoajalla olisi voinut meille pomppia?

Ja en minä Engrenillekään tuosta tilanteesta puhtaita papereita antanut, mutta helpoiten olisi tuosta selvitty jos Lundell olisi tilanteen pelannut oikein.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmittaa, että vähän jäi jossiteltavaa ja maali meni lopulta helpohkosti. Olisi edes ollut joku todella hieno tekemällä tehty maali, mutta ei. Muuten taas hyvä peli ja Atte antoi mahiksen voittoon. Alusta asti näkyi, että maalinteko on tänään vaikeaa, joten yksittäisillä tilanteilla on ihan järkyttävän iso merkitys. Atelta kuitenkin hienoja seivejä muuten, joten ei tätä tappiota yksin Aten piikkiin voi laittaa, vaikka vähän skeida maku jäikin.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Atte pelasi hyvin mutta hävisi veskareiden välisen 1-0, tää on niin yksinkertaista loppujen lopuksi. Sääli, koska oli taas ryöstön paikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös