Tuli tällainen aihe mieleen, kun osittain Big Brotherin innoittamana päätin menneellä viikolla että taidanpa opetella jongleeraamaan. Vajaan viikon suhteellisen vähäisen harjoittelun (~½ tuntia päivässä) jälkeen alkaa 3 palloa pysymään ilmassa, kuten myös 2 palloa yhdellä kädellä. Yllättävän helpolla tuon lopulta oppi, aiemmin pidin koko hommaa turhan vaikeana, eikä ollut tekniikoista tms. mitään tietoa etukäteen. Varsinkin alkuun heitot olivat niin onnettomia, että en millään olisi uskonut että tuosta voi vielä jotain tulla ja kun hieman pääsi eteenpäin, niin aina tuntui tulevan seuraava ongelma vastaan. Eihän tässä nyt tällä kokemuksella ja harjoittelulla Sorin sirkukseen vielä liitytä, mutta oli se mukava huomata, että tuollainenkin suht vaikealta näyttävä asia on opittavissa kohtalaisen helpolla kun vaan viitsii yrittää.
Aikaisemmin samankaltaisista opetteluista tulee mieleen salibandystä tuttu ilmaveivi. Eipä silläkään taidolla mitään tee niissä höntsyissä mitä tulee joskus pelattua, mutta voipahan alkuveryttelyissä näyttää kavereille että osais muka pelatakin. Nuorempana opeteltiin kavereiden kanssa pyörittelemään lavan päällä kiekkoa samaan tapaan kuin Lätkä veressä leffassa. On sitä viime vuosinakin pitänyt kokeilla että vieläkö se kiekko siinä pysyy ja pysyyhän se.
Mites teillä muilla? Kun näette jonkun kiehtovan tempun/taidon, niin tekeekö mieli alkaa itse harjoittelemaan, vai tuleeko ensimmäisenä mieleen että enhän minä nyt tuollaiseen pystyisi? Minkä hyödyllisen tai vähemmän hyödyllisen taidon olet viimeksi opetellut? Kehuskella voi ihan vapaasti.
Aikaisemmin samankaltaisista opetteluista tulee mieleen salibandystä tuttu ilmaveivi. Eipä silläkään taidolla mitään tee niissä höntsyissä mitä tulee joskus pelattua, mutta voipahan alkuveryttelyissä näyttää kavereille että osais muka pelatakin. Nuorempana opeteltiin kavereiden kanssa pyörittelemään lavan päällä kiekkoa samaan tapaan kuin Lätkä veressä leffassa. On sitä viime vuosinakin pitänyt kokeilla että vieläkö se kiekko siinä pysyy ja pysyyhän se.
Mites teillä muilla? Kun näette jonkun kiehtovan tempun/taidon, niin tekeekö mieli alkaa itse harjoittelemaan, vai tuleeko ensimmäisenä mieleen että enhän minä nyt tuollaiseen pystyisi? Minkä hyödyllisen tai vähemmän hyödyllisen taidon olet viimeksi opetellut? Kehuskella voi ihan vapaasti.