Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 231 669
  • 7 296

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Miksei jatkoajassa voi käyttää slaavilaisten pelaajien nimissä eurooppalaista kirjoitusasua. Ilmeisesti joku jatkoajan toimittajista on opiskellut venäjää ja tietää kuinka ne "oikeaopillisesti" pitäisi kirjoittaa.

Valitettavasti vaan 98 prosenttia suomalaisista ei sitä osaa. Eli menee kyseisen toimittajan briljeeraaminen vähän niin kuin harakoille.
Tarkoittanet tässä tapauksessa jotain amerikkalaista kirjoitusasua? Dmitri Khristich -nimellä hänet tunnettiin NHL:ssä. Mikä on "eurooppalainen" kirjoitusasu?

PS. suosittelen tutustumaan tähän aiheeseen: Venäläisten nimien translitterointi – puolesta vai vastaan?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan puppua on, että normikäyttöön tarvii > 50 megan yhteyksiä. Ei edes UHD videoihin.
Esim. HBO sanoo että "For the best 4k streaming experience, we recommend a download speed of 50+ Mbps.".
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoittanet tässä tapauksessa jotain amerikkalaista kirjoitusasua? Dmitri Khristich -nimellä hänet tunnettiin NHL:ssä. Mikä on "eurooppalainen" kirjoitusasu?

PS. suosittelen tutustumaan tähän aiheeseen: Venäläisten nimien translitterointi – puolesta vai vastaan?
Sori, ehkä kansainvälinen olisi oikea termi. Harvemmin kuitenkaan käytetään noita eri kielissä esiintyviä tavallisuudesta poikkeavia kirjaimia (joita ei löydy perusnäppikseltä).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Esim. HBO sanoo että "For the best 4k streaming experience, we recommend a download speed of 50+ Mbps.".
No siinähän suosittelevat. Itse 4K-striimi vie sen 25 Mbps, toimii siis 30M liittymälläkin. Paljon muuta siihen ei samaan aikaan kyllä mahdu. Mutta se on sitten aivan eri juttu, onko 4G-liittymä parempi kuin 30M kiinteä 4K-striimaamiseen. Mä liputan edelleen kuidun puolesta, jos on pienintäkään aikomusta kuikuilla 4K:ta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No siinähän suosittelevat. Itse 4K-striimi vie sen 25 Mbps, toimii siis 30M liittymälläkin.
Varmasti toimii, mutta se johtuu siitä että ne pudottaa bitratea automaattisesti alaspäin jos kaistaa on vähemmän kuin suositellaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se valokuitu kuitenkaan koneelle asti tule, välissä on ilmaa tai kuparia.
No ei nuo mitään pullonkauloja ole nykyaikaisin laittein/kaapeleitten rakennettuna...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
No siinähän suosittelevat. Itse 4K-striimi vie sen 25 Mbps, toimii siis 30M liittymälläkin. Paljon muuta siihen ei samaan aikaan kyllä mahdu. Mutta se on sitten aivan eri juttu, onko 4G-liittymä parempi kuin 30M kiinteä 4K-striimaamiseen. Mä liputan edelleen kuidun puolesta, jos on pienintäkään aikomusta kuikuilla 4K:ta.
Minulla ei riittäisi mikään 50-meganen 4G mihinkään. Kolme lasta ja minä itse katsomassa joko Netflixiä, C Morea, Viaplayta tai Ruutu plussaa miltei joka ilta. Ja jos kaksi lapsista ei katso leffaa/sarjaa, niin pelaa PS4:lla tai tietokoneella kavereitten kanssa. Liittymänä Elisan 250M kaapeli-TV:n kautta ja kunnon reitittimellä pääsen langattomasti 230M nopeuteen.

Toki ymmärrän että jopa 30M riittää normi nettiselailuun kahden hengen perheessä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulla ei riittäisi mikään 50-meganen 4G mihinkään. Kolme lasta ja minä itse katsomassa joko Netflixiä, C Morea, Viaplayta tai Ruutu plussaa miltei joka ilta. Ja jos kaksi lapsista ei katso leffaa/sarjaa, niin pelaa PS4:lla tai tietokoneella kavereitten kanssa. Liittymänä Elisan 250M kaapeli-TV:n kautta ja kunnon reitittimellä pääsen langattomasti 230M nopeuteen.

Toki ymmärrän että jopa 30M riittää normi nettiselailuun kahden hengen perheessä.
Se 30M riittää kahteen HD-striimiin ja normaaliin nettiselaamiseen missä tahansa perheessä. Mutta monilapsisen Netflix-perheen tarpeisiin se on toki auttamattoman pieni. Pelkkään selaamiseen ilman striimaamista riittää varmaan joku 5M yhteys ihan mainiosti. Mutta edelleen korostan sitä, että se netin nopeus ei ole autuaaksi tekevä asia, kun striimataan suoria lähetyksiä. Netin pitää olla vakaa sen lisäksi, että kaistan pitää riittää. Muuten katsot dia-showta puolet ajasta. Siksi en voi suositella mobiiliyhteyksiä, kun tyypillisesti ruuhka-aikaan joku muukin on siellä netissä. Jos ei just nyt, niin hetken päästä on. Siinähän tappelevat saman tukarin kapasiteetista. Lumimyräkän aikaan tulee vielä muitakin muuttujia mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ei ihan avaudu miksi HIFK:n valmentajilla on ilmeisesti edelleen joku oma maskipakko vaikka tietääkseni minkään muun liigajengin valmentajat ei oo käyttäny peleissä maskia enää aikoihin. Mistä lie kyse?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Näin kerrostaloasukkaana miettinyt usein, että miksi ihmeessä ne käytävänvalot on laitettava päälle näin valosan aikaankin? Itsehhän olen niin hyvännäköinen ja rappu muutenkin niin valoisa etten niitä laita päälle juuri ikinä. Ei vaan aukene että miksi?
Tuus nyt ite kertoon ku taas oli valot päällä vaikka ulkona +10 ja aurinkoista.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Näin kerrostaloasukkaana miettinyt usein, että miksi ihmeessä ne käytävänvalot on laitettava päälle näin valosan aikaankin? Itsehhän olen niin hyvännäköinen ja rappu muutenkin niin valoisa etten niitä laita päälle juuri ikinä. Ei vaan aukene että miksi?
Tuus nyt ite kertoon ku taas oli valot päällä vaikka ulkona +10 ja aurinkoista.
Omassa rapussa on nerokkaasti automaaginen ja ikinä tarvi siihen valoa kun kävelen rapulleni ja tulee tietenkin kesälläkin päälle.
Äidin luona en ikinä laita valoja päälle vaikka pilkkopimeää kun osaa ulkoa portaiden määrän.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meidän rappuun asennettiin liiketunnistimet. Nyt rappuun syttyy valo, kun meillä käydään vessassa. Hiukan herkälle asetettu. Joku valoisuuden tunnistin kyllä on, kun keskipäivällä pysyvät välillä pimeänäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös