Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 676 946
  • 33 830

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Meinasin ensin kirjoittaa tyhmien kysymysten ketjuun, mutta sitten googletin minua ihmetyttäneen asian:
Miten Twitter voi tuottaa miljardin voittoa - kuten aamu-uutisissa kerrottiin.
En itse käytä twitteriä.
Vastaus:
" Twitter generates revenue in data licensing through two ways: Providing data products and licenses that permit Twitter's data partners to access, search and analyze historical and real-time data comprising public tweets and their content. Offering mobile advertising exchange services through the MoPub exchange."

Mainostuloja toki veikkasin, mutta hiukan yllättynyt olen, jos tietojen myyminen on noin tuottoisaa. Ymmärrän myös paremmin, miksi niin moni sivusto jää minulta paitsioon, koska käytän AdBlockeria ja VPN Expressiä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Meinasin ensin kirjoittaa tyhmien kysymysten ketjuun, mutta sitten googletin minua ihmetyttäneen asian:
Miten Twitter voi tuottaa miljardin voittoa - kuten aamu-uutisissa kerrottiin.
En itse käytä twitteriä.
Vastaus:
" Twitter generates revenue in data licensing through two ways: Providing data products and licenses that permit Twitter's data partners to access, search and analyze historical and real-time data comprising public tweets and their content. Offering mobile advertising exchange services through the MoPub exchange."

Mainostuloja toki veikkasin, mutta hiukan yllättynyt olen, jos tietojen myyminen on noin tuottoisaa. Ymmärrän myös paremmin, miksi niin moni sivusto jää minulta paitsioon, koska käytän AdBlockeria ja VPN Expressiä.
Suosittelen incognito moodia tai sitten kieltäytymistä kaikista keksiasetuksista. Niistähän ne kerätään useimmin. Ja joo sinun dataasi myyvät Facebook, Apple, Twitter, Instagram, Google ja Amazon.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten siihen Leijonan luola -ohjelmaan pääsee. Nyt olis hyvä idea. Siis miks ostais jotain koronamaskeja kun roskikset on niitä täynnä. Jotkut käyttää vaan päivän jotain kertakäyttömaskia. Eilen ennen futismatsia taas kun ei tiennyt pitääkö sinne olla. Johonkin julkisiin se "pakko" on vaan muodollisuus. Tai no ei tää bisnesidea ole, mutta kuitenkin. Kierrätys on muotia nykyään.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Asia joka avautui minulle viimein. Suurimmat asiantuntijat eri aloilla ei ole alan ammattilaiset, vaan alan harrastelijat joilla intohimon määrä ylittää näiden alalle kouluttautuneiden tiedon määrän monessa kohdin.

Minulta esim. Suomen junnujen tennismaajoukkueen koutsi kysyi aikoinaan että mihin turnaukseen Eurooppaan kannattaa lähettää junnut pelaamaan. Koska olin perehtynyt hyvin tarkasti turnauksien tasoon ym nippelitietoon pelkällä uteliaisuudella.
Tiedän monta ammatikseen tenniksen parissa työskentelevää joiden tiedonmäärä lopulta melko valju ja ymmärrys ylipäänsä junnujen tekniikkaseikoistakin yllättävän vaihteleva tai ymmärtämätön.

Ja ammattibiologit eivät suinkaan ole välttämättä eniten eläimistä ja luonnosta tietäviä. Suurimmat tietäjät löytyy eri eläinryhmien alan harrastajien keskuudesta. Se on osoitettu eri yhteyksissä.

Jne jne..
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Asia joka avautui minulle viimein. Suurimmat asiantuntijat eri aloilla ei ole alan ammattilaiset, vaan alan harrastelijat joilla intohimon määrä ylittää näiden alalle kouluttautuneiden tiedon määrän monessa kohdin.

Minulta esim. Suomen junnujen tennismaajoukkueen koutsi kysyi aikoinaan että mihin turnaukseen Eurooppaan kannattaa lähettää junnut pelaamaan. Koska olin perehtynyt hyvin tarkasti turnauksien tasoon ym nippelitietoon pelkällä uteliaisuudella.
Tiedän monta ammatikseen tenniksen parissa työskentelevää joiden tiedonmäärä lopulta melko valju ja ymmärrys ylipäänsä junnujen tekniikkaseikoistakin yllättävän vaihteleva tai ymmärtämätön.

Ja ammattibiologit eivät suinkaan ole välttämättä eniten eläimistä ja luonnosta tietäviä. Suurimmat tietäjät löytyy eri eläinryhmien alan harrastajien keskuudesta. Se on osoitettu eri yhteyksissä.

Jne jne..
Varmaankin urheilussa hommat menee puuhamiehille ihan sen takia ettei suurimmasta osasta hommista makseta lainkaan, pienestä osasta maksetaan ns. päivärahat ja sitten on ne muutama kovapalkkainen ammattilainen. Joilla on toki oltava myös intohimoa tekemiseen kun tuskin olisivat muuten jaksaneet itsestään tehdä kovapalkkaista ammattilaista.

Tuo biologivertaus on mielestäsi hauska kun samaa joskus laitoksella naureskeltiin kun sukulaisten kanssa seurustellessa on tullut tapauksia joissa joku saa kuulla että opiskelet/työskentelet biologian laitoksella, että mikäs se semmoinen vihreä pikkulintu on mikä sanoo triptiutiu? Siihen on hyvä vastata että ei mitään arvausta, kysyppä vaikka kaliumpumpusta tai geenireseptorien yhteydestä syöpäherkkyyteen. Itse touhuan peräti makroeliöiden kanssa mutta yleistietämys jostain sirputtajasta tai pörriäisestä menee tasolla Ötökkä sp. koska oma erikoistumiseni olisi ainoastaan kärsinyt niiden opiskelemisesta. Jos haluat yleistietäjää, keskustele ekologille.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Enpä olisi ikinä uskonut, että mulle voidaan olla kateellisia, mutta tällainenkin ihme tuli äsken todettua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuo biologivertaus on mielestäsi hauska kun samaa joskus laitoksella naureskeltiin kun sukulaisten kanssa seurustellessa on tullut tapauksia joissa joku saa kuulla että opiskelet/työskentelet biologian laitoksella, että mikäs se semmoinen vihreä pikkulintu on mikä sanoo triptiutiu? Siihen on hyvä vastata että ei mitään arvausta, kysyppä vaikka kaliumpumpusta tai geenireseptorien yhteydestä syöpäherkkyyteen. Itse touhuan peräti makroeliöiden kanssa mutta yleistietämys jostain sirputtajasta tai pörriäisestä menee tasolla Ötökkä sp. koska oma erikoistumiseni olisi ainoastaan kärsinyt niiden opiskelemisesta. Jos haluat yleistietäjää, keskustele ekologille.

Nämä kyselijät ovat raskaita tapauksia. Joo en tiedä mitä Keatsin vuoden se ja se runossa sanotaan voi voi en siis tiedä mitään alasta nyt meni uskottavuus. Yhden pösilön jouduin blokkaamaan Messengerissä kun se ei vaan hiljennyt.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Finnjolla-luokka poistuu olympialaisten purjehduksesta Tokion jälkeen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tokion uintilajeissakin on hengenpelastajia altaiden reunoilla esim. sairauskohtausten varalta. Enpä ollut asiaa tuota kantilta miettinytkään aikaisemmin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Suomen hallitus toisti virheensä koronan hoidossa. Viime kesällä tilanne näytti hyvältä varsinkin, kun koulut loppui. Sitten rajat auki Makedoniaan kesäseisokkien takia, paska tuulettimeen kaikki säppiin ja syksyllä paniikki päällä. Tänä vuonna avattiin raja Pietariin ja saatiin tuliaisiksi tuo neljäs aalto. Baarit kiinni saatana! Rokotteista tuntuu olevan hyötyä, kun täysin rokotetut levittävät virusta vai miksi he muuten joutuisivat karanteeniin. Meille on valehdeltu!
 

Glove

Jäsen
Suomen hallitus toisti virheensä koronan hoidossa. Viime kesällä tilanne näytti hyvältä varsinkin, kun koulut loppui. Sitten rajat auki Makedoniaan kesäseisokkien takia, paska tuulettimeen kaikki säppiin ja syksyllä paniikki päällä. Tänä vuonna avattiin raja Pietariin ja saatiin tuliaisiksi tuo neljäs aalto. Baarit kiinni saatana! Rokotteista tuntuu olevan hyötyä, kun täysin rokotetut levittävät virusta vai miksi he muuten joutuisivat karanteeniin. Meille on valehdeltu!
Onhan meillä onneksi parin vuoden päästä taas eduskuntavaalit niin voimme suuressa viisaudessamme valita uudet päättäjät laittamaan koronan kuriin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voisimme toki, mutta vaali iltana näemme, kuinka kansa viisaudessaan on valinnut valtaosan vanhoista päättäjistä uudelle kaudelle.

No toisaalta hyvä vaan. Koska jos kansa innostuisi täysin rinnoin äänestämään muutoksen ja vallankumouksen puolesta, niin taivas varjele mitä Turtiaisia sieltä tulisi vielä lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös