Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 677 298
  • 33 830

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Töissä avautui perjantaina eli edellisenä työvuorossani sellainen asia että hemmetti, tässä sauvasekoittimessa on tehosäädinkin.

Monet kerrat olin käyttänyt tehosekoittimia töissä ja nyt vasta huomasin tuon tehosäätimen. En ollut ennen tajunnut katsoa sen sauvasekoittimen toiseen eli yläpäähän jossa on selkeästi tehosäädin.

Yllätys oli iso silloin kun tajusin asian. Mutta en tiedä kuitenkaan onko tuolla suurta merkitystä vai tuleeko sauvasekoitinta käytettyä lähinnä vain tuolla yhdellä tietyllä teholla.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Onko tästä luvassa palstalle pelikieltoa? Löytyykö säännöistä yllyttämistä naapurin murhaan? En jaksa tarkistaa.
Eikös siellä joku pykälä ollut, joka kieltää kaiken mitä ei ole erikseen kielletty? Kieltänee naapurin murhaamisenkin.
Suomen laki saattaa sen sallia, jos soittaa Scorpionsia ja Finlandersia peräkkäin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eikös siellä joku pykälä ollut, joka kieltää kaiken mitä ei ole erikseen kielletty? Kieltänee naapurin murhaamisenkin.
Suomen laki saattaa sen sallia, jos soittaa Scorpionsia ja Finlandersia peräkkäin.

Kuvittele itsesi bussiin, jossa känniset keski-ikäiset naiset laulavat seuraavaa biisiä täydellä volyymilla *). Et pääse minnekään pakoon. Aivan kauhea tilanne. Todennäköisesti ainakin jonkunlainen lieventävä asianhaara tämä Finlanders ainakin on tappo/murhatilanteessa. Tai pitäisi olla.


*) Olen kokenut.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tom & Jerry on tämän ao. videon mukaan ollut katsotuin animaatio koko ajan vuodesta 1947 aina tähän päivään asti. Ihan kiitettävät 74 vuotta putkeen.

 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Boris Johnsson menee (ehkä) naimisiin kesällä 2022. Sekin avautui ettei hän siis ollut naimisissa vielä. Eronnut ehkä?
 
K

Kiekkokatsoja

Tässä kun lomalla olen, niin sekoitin captain morgan rommiin appelsiinimehua. Olipas kummallinen ja uusi maku. Ei jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
 

Spire

Jäsen
Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Tuttu seikka ja itselläni tuo toimii. Varsinkin auringonvaloa kohti katsoessa saa varmimmin pärskähdyksen tulemaan. Kaikki eivät kuitenkaan usko tuohon, kun olen kertonut. Ilmeisesti sitten se ei toimi kuin osalla ihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tuttu seikka ja itselläni tuo toimii. Varsinkin auringonvaloa kohti katsoessa saa varmimmin pärskähdyksen tulemaan. Kaikki eivät kuitenkaan usko tuohon, kun olen kertonut. Ilmeisesti sitten se ei toimi kuin osalla ihmisiä.
Mä luulin tähän päivään saakka, että tietenkin toimii kaikilla. Jännän äärellä taas kerran.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?

En ole kuullut tuollaisesta, mutta puolitiehen jäävät aivastukset on kyllä raivostuttavia.

Koitanpa muistaa ja testata tämän.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Tuttu ilmiö. Tässä on oltava jotain geneettistä pohjalla, koska minulla ja siskoillani on tämä sama. Paitsi, että aivastuksen saa kyllä halutessaan tulemaan ns. nollista, jos vaan sopivasti siristelee esim. aurinkoa kohti. Siskojen kanssa tutkittiin aikanaan asiaa ja törmättiin johonkin prosenttilukuun, joilla tämä sama ominaisuus on. Muistelin, että se oli 3%, koska en ollut ikinä kuullut kenestäkään muusta jolla aivastus tulisi kirkkaaseen valoon katsomalla. Mutta jos sinä olet löytänyt haarukan 18-30%, niin voi olla, että se minun silloin aikanaan löytämäni luku olikin 13%.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tuttu ilmiö. Tässä on oltava jotain geneettistä pohjalla, koska minulla ja siskoillani on tämä sama. Paitsi, että aivastuksen saa kyllä halutessaan tulemaan ns. nollista, jos vaan sopivasti siristelee esim. aurinkoa kohti. Siskojen kanssa tutkittiin aikanaan asiaa ja törmättiin johonkin prosenttilukuun, joilla tämä sama ominaisuus on. Muistelin, että se oli 3%, koska en ollut ikinä kuullut kenestäkään muusta jolla aivastus tulisi kirkkaaseen valoon katsomalla. Mutta jos sinä olet löytänyt haarukan 18-30%, niin voi olla, että se minun silloin aikanaan löytämäni luku olikin 13%.
Vähän tossa googlailin menemään ja olet saamieni tietojen mukaan varsin oikeassa, kyseessä on nimenomaan periytyvä ominaisuus.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ylläkäytyyn keskusteluun voisin heittää oman korteni kekoon. Nimittäin mua rupee aina aivastuttaan aika helvetisti kun otan pitkän huikan alkoholijuomaa. Viini toimii parhaiten. Pistän viinilasin lähes täyteen, sitten herkku ykkösellä alas. Melkonen aivastuskonsertti alkaa lähes aina. Ja mitä kylmempää alkkomaaholia, sitä varmempi aivastelu.
 

Glove

Jäsen
Minulle taas tulee hikka kun olen tarpeeksi humalassa. Arvioisin, että siihen tarvii semmoisen yli kahden promillen humalan.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Jaahas ja mitäs vittua kaupan päälle. Gordie vitun Howe pelas ammattilaisena 2421 peliä, ja kahdesti, siis kaksi (2) kertaa onnistui tekemään maalin, syöttämään maalin ja tappelemaan samassa pelissä. Kenen idea tää koko läppä nyt oli? VMP.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?
Tuttu ainakin minulle. Alakoulussa oli pätevä konsti päästä tylsältä tunnilta hetkeksi rentoutumaan käytävälle. Naama vaan kohti ikkunan takana paistavaan mollukkaan ja hetkessä oli päällä raamatullinen aivastuskohtaus. Ei siinä opettajakaan vastaan laittanut kun käsi pystyssä pärskien poistuin ovesta ulos. Aina toimi paitsi tietysti pilvisellä säällä.

Ryöstöviljelyä vältin jottei kikka paljastuisi. Eikä kyllä paljastunut.

En tiedä toimiiko enää kun ei ole tullut testattua. Pitääpä kokeilla jonain aurinkoisena päivänä.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Mä oon aina, tai ainakin siis niin kauan kun muistan tehnyt näin tilanteissa missä aivastus on tuloillaan mutta jää johonkin matkalla. Eli sillon pitää katsoa kirkasta valoa kohti, niin aivastus pärskähtää ulos hetimiten. Tänään kuitenkin opin, että tuo kikka toimii vaan 18-30% ihmisistä. Mahtaako pitää paikkaansa? Luotan kyllä lähteeseen mistä sen opin, mutta kertokaas arvon palstalaiset, onko tuo fotogeeninen aivastusrefleksi sinulle tuttu vai tuntematon seikka?

Kuulun joukkoon. Mut en oo tarkoituksella avittanut aivastusta , selvän syy-yhteyden oon huomannu auringolla olevan.

Mutsi ei uskonu kun lapsena sanoin, että aurinko aivastuttaa, pikkuserkku tuli kylään ja molemmat aivasteli pihalla auringossa niin äitikin uskoi.
 

Glove

Jäsen
Avautui, että ennakkoäänestys on alkanut tänään. Pitänee alkaa etsimään sopiva ehdokas ja käydä äänestämässä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Avautui, että ennakkoäänestys on alkanut tänään. Pitänee alkaa etsimään sopiva ehdokas ja käydä äänestämässä.
Samoin. Täytyy alkaa katselemaan ehdokkaita. Sitten viime kunnallisvaalien olen vaihtanut paikkakuntaa, eikä mulla oikeastaan ole palan havaintoakaan kuka täällä on päättänyt/ehdokkaana.

Muutaman pointin tosin olen jo löytänyt minkä perusteella haarukoin. No, ans kattoo mitä tästä tulee.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Villarreal televisiossa > tulee mieleen Villa Villekulla > mene Wikipediaan > Peppi Pitkätossu > tunnussävel.

Sen on säveltänyt Stratovarius-kosketinsoittaja Jens Johanssonin isä Jan Johansson, joka kuoli auto-onnettomuudessa jo ennen Peppi-sarjan ilmestymistä.

 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jaahas ja mitäs vittua kaupan päälle. Gordie vitun Howe pelas ammattilaisena 2421 peliä, ja kahdesti, siis kaksi (2) kertaa onnistui tekemään maalin, syöttämään maalin ja tappelemaan samassa pelissä. Kenen idea tää koko läppä nyt oli? VMP.
Melkoinen läppä tuo on ollut aina. Ei kauheasti vaadi tuon tekeminen. McDavid voisi halutessaan tehdä n. 70 Gordie Howe hattutemppua kaudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös